[VISTA] vista kan shared folders van xp pc's niet benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 xp pc's en een w2k3 server in een workgroep zitten die met draad aan een een speedtouch 780 verbonden zijn. En dit alles werkt naar behoren. Echter ik heb ook een vista business laptop en die kan geen gedeelde folders van de andere pc's benaderen over Wifi maar wel over draad.

Over die wifi heb ik nl. wel internet en kan ik alle 3 pc's pingen.

Verder ziet is bij wifi verbinding de network discovery erg traag itt met draadverbinding

De account namen + password van alle pc's en laptop komen overeen en er draaien geen firewall op die 3 pc's. Ook heb ik die vista firewall tijdelijk uitgeschakeld en het heeft niet gewerkt.

Kan iemand aangeven waar ik moet zoeken om dit euvel te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-- Update -- even een kick + meer info

Samengevat: ik kan dus via de vista laptop geen netwerk folders benaderen over wifi maar wel via een netwerkkabel.

nieuw info: Wat wel werkt is dat ik vanaf mijn xp pc's de geshared folders van de vista laptop wel over die wifi verbinding kan benaderen.

Ik heb het volgende al uitgeprobeerd:

- firewall uitgeschakeld van de vista laptop, nogmaals ter info er draaien geen firewalls op de xp pc's en op de w2k3 server

- de Client for MS Networks op de WiFi adapter verwijdered en weer toegevoegd

- de winsock + tcpip gereset op die laptop: http://support.microsoft.com/kb/299357

-- Reset WINSOCK entries to installation defaults: netsh winsock reset catalog
-- Reset TCP/IP stack to installation defaults. netsh int ip reset reset.log

- De NTLM2 authenticate van vista naar NTLM gezet:

"Network Security: LAN Manager" authentication level. Once there, change the Setting from "Send NTLMv2 response only" to "Send LM & NTLM -- use NTLMv2 session security if negotiated."

Wat kan ik nog meer uitproberen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-- Update: nog meer info

een correctie: Ik kan op de geshared folder van vista deels benaderen. Ik kan bestanden lezen en wijzigen en eraf kopieren maar geen nieuwe bestand naartoe kopieren.

De volgende foutmelding krijg ik dan te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v455/dickydick/snag11.jpg

Vanuit de vista laptop krijg het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v455/dickydick/Capture.jpg

Explorer hangt dan zo'n 2 minuten zodra ik een van de \\PROTON\sharedfolders benader

En dit alles gebeurt alleen met wifi verbinding en niet via de lan kabel. Met kabel gaat alles probleemloos. :?

Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-- Update:

Met een Ubuntu 7.10 livecd kan ik mat samba wel via Wifi die xp folders benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WC @ request

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed ik ga vanuit dat er geen oplossing bestaat behalve dan wachten op de SP1 of XP installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Heb je hamachi al eens geprobeerd ?
Gebruik ikzelf erg veel en werkt erg prettig.
Zo te zien gebruik je Vista en ook daar werkt het prima.

Mocht je meer info nodig hebben dan lees ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:00
al eens gekeken naar de rechten van de gedeelde mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd al gekeken naar maprechten. Al die mappen hebben de rechten 'everyone' met leesrechten. Tevens heb ik de gebruikeraccount waarmee ik altijd inlog er aan toegevoegd met 'full control' rechten.

En deze gebruikeraccount bestaan op alle 3 pc's en op de vista notebook. Allemaal hebben dezelfde login password.

@Security

Het is grappig dat met een hamachi vpn verbinding over de Wifi ik nu wel in de shared folders kan komen.

Er is dus duidelijk iets mis met de MS client/server module over de kale wifi verbinding. Voorlopig werk ik dan verder met hamachi totdat die vista sp1 uitkomt en duimen dat dat wel oplost. Tenzij iemand anders een idee heeft wat precies het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, heb zo mijn probleem ook getackeld.
Pagina: 1