Toon posts:

GeForce 8600 GT Super 512 of een andere?

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik wil binnenkort een nieuwe computer gaan kopen.
Ik weet al zo ongeveer welke onderdelen ik wil gaan kopen maar ik weet alleen nog niet welke videokaart. Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken en ik heb verschillende reviews doorgelezen.
Nu ben ik de XpertVision nVi GF8600GT Super 512 tegengekomen.

VGA Bus 16x PCI Express
VGA Chipset Nvidia GF8600GT
Geheugen 512 MB
RAMDAC 540/700MHz MHz
Resolutie -
VGA-out nee
TV-out ja
DVI ja
ViVo nee
Koeling actief

voor € 117,90

Maar ik heb ook nog een andere videokaart gezien 8)7 De : GRAE MSI nVi NX8600GT 2

VGA Bus 16x PCI Express
VGA Chipset Nvidia NX8600GT
Geheugen 256 MB
RAMDAC dual 400 MHz
Resolutie -
VGA-out nee
TV-out ja
DVI ja
Dual-Link DVI-I
ViVo nee
Koeling passief

Voor : € 116,90

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de XpertVision maar angezien ik niet zo heel veel verstand heb van computers :9 weet ik niet of ik hier een beetje spellen mee kan spelen? ( zoals lfs :P call of duty 4 en GTA SA EN nog meer)
Ik koop de videokaart het liefste bij gistron omdat dat in de buurt zit.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

PS: dat spel crysis lijkt mij ook wel leuk 8) dus dat spel moet die ook aankunnnen :*)

Koen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 22:23 ]

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Wil je een stil systeem ga dan voor de "GRAE MSI nVi NX8600GT 2".
De meeste snelheid(Theoretisch) haal je uit de " XpertVision nVi GF8600GT"

Als je de spellen op een hoge resolutie wilt spelen raad ik de 512mb variant aan.
Verder is de 8600gt serie goed voor de spellen die je wilt spelen.(heb zelf een club3d 8600GT)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
Heb je de nieuwe HD3850 al gezien? Hij is nog niet leverbaar in Nederland maar waarschijnlijk volgende week (of die week daarna) wel, biedt meer dan dubbele performance t.o.v. de 8600GTS (als ik mij niet vergis)
Onze conclusie is duidelijk; de nieuwe Radeon HD 3850 is in het mid-range segment met grote afstand de allerbeste keuze. Wie nu nog kiest voor een GeForce 8600 GTS of Radeon HD 2600 XT moet zich echt eens achter de oren krabben. De prestaties die ATI met de nieuwe kaart kan brengen voor een bedrag beneden de 175 euro is echt ongekend. Een zeer grote aanrader wat ons betreft!
Dus ik weet niet wat voor een resolutie e.d. je hebt, anders is de HD3850 256MB á ~150 euro misschien wat voor je? Een zeer goede kaart die in principe ook in CoD 4 e.d. veel beter presteert. Voor 33 euro meer (is t.o.v. 116,90 dus zo'n 30% meer in prijs, maar 100% meer prestaties). Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar ik zou zéker eventjes naar deze HD3850 kijken :)

EDIT: Bij Azerty: http://www.azerty.nl/prod.../59559/radeon-hd3850.html (wel een pre-order, misschien kunnen ze een indicatie van leverbaarheid geven als je ze even een mailtje stuurt zou je er interesse in hebben :) )

EDIT2: Over het stuk van Gistron heen gelezen.. Daar hebben ze hem dus nog niet, wellicht even vragen of ze die ook 'binnenkort' (= binnen het tijdsbestek dat je deze computer wilt aanschaffen) kunnen leveren.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjan90 op 16-11-2007 19:45 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een kaart zoals deze zou ik persoonlijk niet aanraden. De spellen die er nu zijn lopen er nog best aardig op maar verwacht niet dat je Crysis of andere spellen die nog moeten komen goed kan gaan spelen op hoge settings.

Voor rond de 100 euro heb je al een 7900 of X1900 die veel beter is dan deze. (Wel 2e hands) Niet dat die kaarten super snel zijn maar qua prijs/prestatie zijn ze veel beter.

DX10 heb je bij deze kaart echt niets aan. De kaart is veel te langzaam voor DX10 spellen.

[ Voor 86% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2007 19:47 ]

Verwijderd

Heb zelf een 8600GTS, ik weet niet hoe jij de spellen wilt spelen maar ik kan in ieder geval Call Of Duty 4 op 1440x900 met 8xAA en 16xAF met alles op het hoogste goed spelen.
Ik speel zelfs Crysis op 1440x900 met alles op medium en het ziet er goed/mooi uit dus ik heb eigenlijk niets te klagen, maar hoever presteert een 8600GT onder de GTS?

Verwijderd

Topicstarter
Oke , voor dat ik die computer ga kopen duurt denk ik nog wel even :| dus dan kan ik inderdaad beter doorsparen voor de HD3850.
Dan hoef ik voorlopig nog niet een andere videokaart te gaan kopen.
Maar deze videokaart dan : http://www.azerty.nl/prod...8491/radeon-hd2900gt.html Dan zit ook wel aan mijn maximale bedrag wat ik hier aan uit wil geven
Al bedankt voor alle reacties :)

Koen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 22:27 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
HD2900GT is weinig van bekend, maar presteert sowieso een stuk slechter dan de HD2900XT, terwijl de HD3850 zo'n 90-100% van de HD2900XT is (varieert). Ik durf te beweren dat de HD2900GT trager is dan de HD3850 (bovendien heeft de laatstgenoemde een veel lager stroomverbruik, UVD - HD acceleratie - en DX10.1 ipv DX10).

Het lijkt mij duidelijk? Veel plezier alvast met de computer! Hopen voor je dat de kaart binnenkort ook bij Gistron binnenkomt voor een schappelijke prijs :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie dat je nog redelijk vers bent, dus "Welkom op GoT :w "

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
De vraag die je hier echter stelt kun je prima zelf beantwoorden, welke van die 2 kaarten het beste is kun je uitzoeken door reviews en benchmarks op te zoeken.
Overigens wordt hier wel adequaat advies gegeven, want als die HD3850 prijstechnisch goed uitkomt is het leuk ding :)
Of je wilt wachten is echter aan jou natuurlijk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.