Op zondag 08 juli 2001 23:26 schreef Dutchman! het volgende:
[..]
Ik heb eerder het vage vermoeden dat u dit topic speciaal opgezocht hebt gezien het feit dat de laatste post, oftewel de laatste ten opzichte van de uw reply, van 14 februari stamt. Gezien dit feit en uw preoccupatie met zowel flamen, vrijheid en GoT kan ik niets anders doen dan uw gedrag extraheren en concluderen dat u doelbewust in een bepaalde stijl niet ten zake doende punten wil aandragen in relatie met de op dit forum geldende policy en cultuur. Een beeld vormt zich waar u met opzet uitspraken ontlokt, een sfeer schets en daarmee een discussie gebruiker - administrators op gang probeert te brengen die niet ten goede van de community en de sfeer op dit forum zal zijn.
Hoewel ik nooit een gezonde discussie uit de weg ga heb ik wel degelijk moeite met de intentie die onderhuids uit uw streven naar voren komt, namelijk het zo veel mogelijk lastigvallen van users en administrators, en al dat naar mijn vermoeden in verband met het bannen van de heer M. Denie. Bij deze verzoek ik dan ook om hier in deze thread uw intentie duidelijk te maken, en een uitspraak te doen over eventuele verbanden met de heer M. Denie.
Whehehe, ik vermaak me prima hier
Even een reactie mijnerzijds op de vragen van A. Jansen:
Kerel,
vragen stellen aan moderators/administrators is absoluut niet hetzelfde als genoemde personen lastig vallen. In tegendeel: Dit subforum (Lieve Adjes) is bedoeld om users de mogelijkheid te geven hun mening te geven en zodoende een positieve invloed uit te oefenen op het in zijn werk gaan van dit forum. Uw vragen derhalve, zijn ook niet als lastig te betitelen, maar vragen we ons nu eens af of het ook leidt tot positieve invloed op dit forum, dan moeten we toch concluderen dat er geen aanwijsbaar nut is te vinden in hetgeen u gepost heeft zondag 9 juli jongstleden.
Om desondanks toch uw vragen te voorzien van een passend antwoord zal ik puntsgewijs op uw verzoeken tot wijsheid in trachten te gaan:
Op maandag 09 juli 2001 00:33 schreef A.Jansen het volgende:
Meneer Exirion, ik begrijp niet waar om u mij bedankt? Dit topic is dacht ik nog steeds actief en daar dit onderwerp mijn interesse heeft zie ik er totaal geen kwaad in om vragen te stellen of mijn mening te uiten.
Het feit dat een topic niet gesloten wordt, wil zeggen dat ervan verwacht wordt dat er nog meer informatie over gepost kan worden, waardoor een en ander verhelderender werkt voor users die via de search-functie dit topic vinden. Hetgeen u postte is, volgens Exirion, niet te betitelen als aanvulling op hetgeen wat al eerder werd gemeld in dit topic (namelijk de uitgebreide uitleg wat wel en wat niet onder de noemer "flame" valt).
Het nutteloos "omhoogschoppen" van oude topics wordt gezien als vervelende bezigheid, aangezien users niet van tevoren kunnen zien of een topic recent is of dat het al maanden/jaren geleden gestart is en dat het antwoord dus ook al maanden/jaren bekend is.
Ik hoop dat u nu inziet dat zijn reactie een logische en redelijke was, en geen flame, om maar eens in de sfeer van het topic te blijven. Niet dat ik u ergens zag beweren dat het een flame was, maar ik hoop met deze woorden iedere twijfel weg te nemen...
Beste meneer Diemel dank u voor uw uitleg, ik heb echter nog geen antwoord van u gekregen met betrekking tot mijn vorige vragen:
Mag ik u allereerst wijzen op de "quote"-functie. We hebben "toevallig" enkele dagen geleden wat problemen gehad met een user die de quote-knop en de edit-knop niet kon vinden. Die hele zaak is wat vervelend ten einde gekomen, waarover ik nu niet zal uitwijden, maar terzake:
Met de quote knop (

) kunt u op een bericht reageren zoals ik dat nu doe. Er komt netjes boven te staan wie het gepost heeft en ook wanneer dat het geval was. Bovendien komt niet-zinnige informatie zoals de zogenaamde signature niet in de quote te staan. Mocht u meerdere mensen willen quoten, dan zou ik u willen wijzen op de optie "thread bij reageren laten zien" in het
prefs menu (klikt u gerust op de link die schuil gaat onder "prefs menu", hier kunt u het betreffende selectievakje vinden. De reden waarom ik dit zeg is wederom vanwege het feit dat we vorige week wat onenigheden hadden met een user die niet wilde leren quoten. Ik hoop dat u mijn aanwijzingen ter harte neemt en er gebruik van gaat maken, het komt de leesbaarheid namelijk ten goede.
Tweede punt wat ik aan wilde snijden is de edit knop (

). Deze knop geeft u de mogelijkheid om uw bericht nadat u gepost hebt, nog te herzien. Hierbij kunt u denken aan het verwijderen van een flame (om maar weer eens terug te komen bij het originele onderwep) of een zinsconstructie die achteraf te hoog gegrepen was, om te zetten naar begrijpelijk Nederlands. Ook kunt u met de edit-knop spelfouten uit uw posts halen of een dubbelpost (2 dezelfde posts vlak achter elkaar) veranderen in de simpele mededeling "dubbelpost".
Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest, rest mij nog u te verwijzen naar de
faq (faq staat voor
frequently
asked
questions, oftewel veelgestelde vragen) alwaar u het een en ander over de mogelijkheden rondom het posten kunt vinden.
Als u die 2 punten hebt opgevolgd zult u merken dat uw posts qua kwaliteit sterk vooruit gaan, niet qua inhoud, maar qua leesbaarheid. Want zeg nou zelf: presentatie is alles. Niet alleen in het werkelijke leven, maar ook op internet.
Geplaatst door A.Jansen - zondag 08 juli 2001 01:24
--------------------------------------------------------------------------------
beste meneer Diemel,
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat u bedoelt, ik heb een 12move account en heb geen enkel mail adres dat pink bevat en ik ben zeker geen it-er van beroep, dus ik zie eerlijk gezegd niet in wat daar nu zo grappig aan zou kunnen zijn. Maar misschien wilt u zo goed zijn om dat wat nader te verklaren?
Daar mijn naam Jansen is en deze nogal veel voorkomt neem ik aan dat u abusievelijk zonder meer aannam dat dit tevens mijn account moest zijn?
alvast mijn dank voor uw antwoorden.
Ik heb werkelijk geen idee waar deze discussie over gaat en ik verzoek u dan ook deze discussie verder te zetten via andere kanalen. ICQ bijvoorbeeld is een heel handig programma waarmee u heel eenvoudig korte berichtjes aan de heer Floris kunt sturen. Users die deze thread lezen, snappen niet waar uw quote hierboven vandaan komt. Ik vermoed dat het uit een ander topic komt, maar dan moet u die quote niet hier posten. Dat komt wederom de leesbaarheid niet ten goede.
Ik hoop dat u nu een duidelijk antwoord hebt op uw vragen. Bij wijze van test kunt u mijn post quoten, hoewel het een behoorlijke lap tekst is om zonder goede reden te verwerken in een quote.
Hopelijk leest u de faq aandachtig door, want daarin staat precies uitgelegd wat uw rechten en plichten zijn op ons mooie forum. Houdt u zich aan de regels, dan zult u een prettige en leerzame toekomst tegemoed gaan op dit forum. Doet u dat niet, dan zijn de moderators/administrators genoodzaakt maatregelen te nemen. Ik vertrouw erop dat dat niet nodig zal zijn.
Wat ik overigens vergeten te melden ben is dat het niet de bedoeling is dat u afsluit met een groet of een post start met een groet. Door middel van quoten kunt u aangeven op wie u reageert, zodat het ook bij ons duidelijk is waar u op reageert.
Door middel van een signature kunt u een groet onder uw posts krijgen. Ik zie dat u nog geen signature ingevuld hebt, u kunt dit
hier doen.
Nogmaals veel plezier op dit forum, moge uw wijsheid vele tweakers helpen in hun zoektocht naar meer snelheid en stabiliteit.