verschil: flamen»meningen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:26
Hallo Nederlanders,

Nederland is een vrij lang, een demokratish land, we hebben een koningin, koningin Beatrix. In Nederland hebben we een stamwet: Je mag uitkomen voor je mening. Maar soms worden meningen hier op GoT gezien als flame, dit zie ik als een zwarte bladzijde binden in het wetboekje. Nederland is en blijft een vrij land. Warneer Flame je nu eigenlijks en geef je normaal je mening weer?

Ik heb 2 x op T.net gehad: ik posts iets heel zinnigs.. normaal... maar strijkt in een jongens haren.. (omdat ik hem verbeterd heb)... in de volgende 2 headlines krijg ik meteen een -1 troll en -1 flamebait... en dan denk ik ... Wat is dit nou?... (vanaf toen ben ik ook bijna niet meer op T.net zelf gekomen... vind het dan maar brak...)
(eindigde trouwens wel weer met beide op 1 ... mensen hebben me omhooggemod)

Soms zie ik slotjes, en dan denk ik: Nederland vrij land? Dacht het niet...! Ik geef ff een forum: ik zeg tegen iemand: ik vind jouw maar een 'raar' typje die iedereen zwart probeert te maken. Dan zou dat (in een reply ofcourze) tot een slotje kunnen lijden.. ook al vind ik dit een doodnormale "mening geven" ... Waar ligt de onderscheid bij de Adjes tussen: Mening / Flame ? Soms moet ik mensen echt omhoogmodden op T.net omdat zei "onterecht" bijvoorbeeld een -1 troll krijgen ofzoiets... en een dag later staat het er nog... 2 dagen later staat het er nog... Is er geen Tweakers.net mod die foute mods (niet de metabot) terugkan zetten op 1 of 2 ofzo ? en op GoT Zelf ook ... soms een slotje voor een "mening" ... en dan denk ik? Is Nederland nou wel zo vrij als ze zeggen?

so.. dit moest ik kwijt :P

Verwijderd

Ik schrijf nu een flame om jouw waanzinnig slechte kennis van de Nederlands taal.
Of is dat gewoon mijn mening :?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Mening en flame liggen dicht bij elkaar, als jij onverbloemd je mening geeft op een niet zo tactische manier, noemt men dit een flame.

Als jij wat netter je mening geeft, maar tussen de regels door iemand door het slijk haalt, noemen we dit een flamebait.

Op t.net gelt (ongeveer) 't is niet wat je zegt, 't is hoe je het brengt. Goeie moderators "letten hierop", de vraag is alleen: hoeveel zijn dat er van de 10.000 ?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wat wil je nu met deze topic bereiken :?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nee dat is een domme opmerking :P

Het is altijd erg moeilijk een grens te vinden wanneer een mening niet meer kan (en dus een flame is geworden).

Als jij bijvoorbeeld in een thread iemand raar noemt, dan kan dat wel jou mening zijn maar het is ook een uitlokking tot een scheldpartij van jeweste -> -1 troll
niet doen dus.

Tom: duidelijkheid :?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jouw mening uiten in dit land kan tot een rel leiden...

Jouw mening hier op GoT zetten kan op een flame uitlopen..

Voorbeeld is mijn opmerking destijds tegen SP. Ik maak een sarcastische opmerking..als niemand had gereageerd was er niets aan de hand geweest maar SP reageerde hierop en nog een aantal en het werd een behoorlijke flame..

Dan ben je dus het haasje.

Is het nu duidelijk :? |:(

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wesley, misschien een linkje naar de voorvallen.

En tip voor in't vervolg, post het (met link) op TMF

• RedHat
Jaymz... zie ik eruti als iemand van "hehe.. ff lekker klikken" ... ik klik gewoon niet of het moet gewoon erg irritant worden.

Wat ik hiermee wil berijken? Duidelijkheid, ook van de adjes kant....

nee... uitlokken niet... maar gewoon een mening-achtige repley van:

Ik vind dit eigenlijks niet kunnen (bij warez-request ofzo)

krijg jet och al iets van : Vieze lul je begrijpt het niet dus houd je kutsmoel n's dicht...

En er word geen duidelijke richtlijnen tussen meningen en flamen genoemd in de Richtleinen... dit kan tot rare dingen leiden bij nieuwe gebruikers ...

• RedHat
Op dinsdag 13 februari 2001 15:58 schreef quadraplex het volgende:
Ik schrijf nu een flame om jouw waanzinnig slechte kennis van de Nederlands taal.
Of is dat gewoon mijn mening :?
dit vind ik meer klinken als
"jees wat ben jij dom met je spelfouten... ga n's nederlands leren joh... of is dat zo moeilijk|:(" en klinkt bij mij als een dikke flame

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41
Op dinsdag 13 februari 2001 18:32 schreef Wesley het volgende:
Jaymz... zie ik eruti als iemand van "hehe.. ff lekker klikken" ... ik klik gewoon niet of het moet gewoon erg irritant worden.

Wat ik hiermee wil berijken? Duidelijkheid, ook van de adjes kant....

nee... uitlokken niet... maar gewoon een mening-achtige repley van:

Ik vind dit eigenlijks niet kunnen (bij warez-request ofzo)

krijg jet och al iets van : Vieze lul je begrijpt het niet dus houd je kutsmoel n's dicht...

En er word geen duidelijke richtlijnen tussen meningen en flamen genoemd in de Richtleinen... dit kan tot rare dingen leiden bij nieuwe gebruikers ...
ik en begreipen dit niet :?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Flamen en meningen geven moet je leren. Hier en in IRL. Indien je op het randje blijkt te lopen (en voor je eigen gevoel niet), dan moet je gewoon voor je eigen gevoel terughoudender zijn.

Een heleboel mensen kunnen namelijk WEL feilloos het verschil tussen Flame en Mening herkennen, deze mensen zullen Flames zeker niet in dank afnemen.
Als je zelf dat verschil niet kan zien, dan zou ik een stuk voorzichtiger posten iig.

• RedHat
Op dinsdag 13 februari 2001 18:37 schreef ecteinascidin het volgende:
Flamen en meningen geven moet je leren. Hier en in IRL. Indien je op het randje blijkt te lopen (en voor je eigen gevoel niet), dan moet je gewoon voor je eigen gevoel terughoudender zijn.

Een heleboel mensen kunnen namelijk WEL feilloos het verschil tussen Flame en Mening herkennen, deze mensen zullen Flames zeker niet in dank afnemen.
Als je zelf dat verschil niet kan zien, dan zou ik een stuk voorzichtiger posten iig.
tuurlijk zie ik dat wel |:(

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 13 februari 2001 16:18 schreef Capoeiristas het volgende:
Jouw mening uiten in dit land kan tot een rel leiden...

Jouw mening hier op GoT zetten kan op een flame uitlopen..

Voorbeeld is mijn opmerking destijds tegen SP. Ik maak een sarcastische opmerking..als niemand had gereageerd was er niets aan de hand geweest maar SP reageerde hierop en nog een aantal en het werd een behoorlijke flame..

Dan ben je dus het haasje.

offtopic:
Hehehe... noem je ook wel een voorbeeld op he? ;)

Als je met je mening iemand persoonlijk aanvalt is het een flame.

* mvds vond een verduidelijking van de post nodig

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op dinsdag 13 februari 2001 16:08 schreef Jaymz het volgende:
Mening en flame liggen dicht bij elkaar, als jij onverbloemd je mening geeft op een niet zo tactische manier, noemt men dit een flame.

Als jij wat netter je mening geeft, maar tussen de regels door iemand door het slijk haalt, noemen we dit een flamebait.
hehehe, de "dpc, al dan niet ook andere projecten toelaten"
hehe, die zat constant op de grens van flamebait al dan niet flamebait.. maar 't is beschafd gebeleven :)

• Capo
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 11:24 schreef obsidian het volgende:

[..]

offtopic:
Hehehe... noem je ook wel een voorbeeld op he? ;)

Als je met je mening iemand persoonlijk aanvalt is het een flame.

* Capo vond een verduidelijking van de post nodig
Hoezo persoonlijke aanval ? als een leuk geplaatste sarcastische opmerking heel serieus genomen wordt omdat iemand toevallig net slecht bui heeft en andere mensen gaan zich er mee bemoeien krijg je een flame terwijl je dat niet eens wilde...

[edit]
En dan MAG je jezelf niet meer verdedigen want dan is het echt flame.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• witchdoc
Op dinsdag 13 februari 2001 16:18 schreef Capoeiristas het volgende:
als je dan direkt dat sarcasme afgelegd en tegen de echte flamers ingegaan had er weinig aan de hand geweest IMHO

• Capo
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 12:07 schreef poohbeer het volgende:

[..]

als je dan direkt dat sarcasme afgelegd en tegen de echte flamers ingegaan had er weinig aan de hand geweest IMHO
uhm... ik snap die zinsopbouw niet helemaal..

[kidding]
is dat belgisch :? :P

explain please.

• witchdoc
Op woensdag 14 februari 2001 12:08 schreef Capoeiristas het volgende:

[..]

[kidding]

explain please.
yep is belgisch, als vervangen door indien
dus, indien je onmiddelijk was gestopt met dat sarcasme en de 'echte' flamers en SP duidelijk gemaakt dat jij lame (:P) grapje had gemaakt was er niets ernstigs gebeurd geweest

duidelijker kan ik echt niet.. moet je maar belgisch - nederlands woordenboek kopen anders ;)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 12:08 schreef Capoeiristas het volgende:

[..]

[kidding]

explain please.
Als het puur op dat moment sarcasme had geweest, en dat je zag dat de echte flamers kwamen en je daar tegenin had gegaan zo van dit is niet de bedoeling, dan had er niks aan de hand geweest... Zo toch:?
En ik ben niet eens belgisch ;)

• Capo
  • Niet online
Bravo liewella :?

Anyway.. die discussie doet niet terzake..alleen toen ik vroeg mening geven is flame etc. toen kreeg ik zo'n antwoord als ik hier nu omschrijf terug van een modje/adje/god/whatever

ja als ik niet verder was gaan stangen etc. dan was er niets aan de hand geweest.etc. i know boeit me geen fuck die waarschuwing..het heeft geholpen that's most important.. zijn wel wat andere kromme dingen ivm die waarschuwing maar dat doet niet terzake

• mvds
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 14 februari 2001 12:38 schreef Capoeiristas het volgende:
Bravo liewella :?

Anyway.. die discussie doet niet terzake..alleen toen ik vroeg mening geven is flame etc. toen kreeg ik zo'n antwoord als ik hier nu omschrijf terug van een modje/adje/god/whatever

ja als ik niet verder was gaan stangen etc. dan was er niets aan de hand geweest.etc. i know boeit me geen fuck die waarschuwing..het heeft geholpen that's most important.. zijn wel wat andere kromme dingen ivm die waarschuwing maar dat doet niet terzake
Hee Cap, was niet als opmerking tegen jou bedoeld hoor. Was in het algemeen. En ik bedoelde dus ook echt aanvallen. Dus niet als je een geintje maakt, of ie nou lukt of niet... hahahahaha :)

Verwijderd

Ik ben nogal nieuw hier en ben mij een beetje aan het verdiepen in wat hier zoal leeft en kwam elders het woord flamen tegen.
Ik had al wat uitleg gehad van de heer Kaj toen mijn oog op het topic hier viel.

Denkelijk wilde de starter van dit topic de grens tussen flame en menigsuiting vastgelegd zien.

Inderdaad leven wij in een democratie en daartoe behoort vrije meningsuiting: vrije meningsuiting in die zin dat je kunt zeggen ik vind jou een wat dan maar ook.

Om een nogal grof voorbeeld te geven: je kunt een politieagent gerust vertellen dat je hem een stomme klootzak vindt: dit kan wettelijk gezien geen enkele bestraffing opleveren. Het vinden staat namelijk vrij.

Zeg je echter: jij bent een stomme klootzak dan kun je zeker rekenen op een vorm van bestraffing.

Ik denk dan ook dat de grens tussen flame en meningsuiting hier moet liggen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Fijn dat je even een topic van 5 maanden geleden omhoog haalt :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op zondag 08 juli 2001 23:12 schreef A.Jansen het volgende:
Ik ben nogal nieuw hier en ben mij een beetje aan het verdiepen in wat hier zoal leeft en kwam elders het woord flamen tegen.
Ik had al wat uitleg gehad van de heer Kaj toen mijn oog op het topic hier viel.

Denkelijk wilde de starter van dit topic de grens tussen flame en menigsuiting vastgelegd zien.

Inderdaad leven wij in een democratie en daartoe behoort vrije meningsuiting: vrije meningsuiting in die zin dat je kunt zeggen ik vind jou een wat dan maar ook.

Om een nogal grof voorbeeld te geven: je kunt een politieagent gerust vertellen dat je hem een stomme klootzak vindt: dit kan wettelijk gezien geen enkele bestraffing opleveren. Het vinden staat namelijk vrij.

Zeg je echter: jij bent een stomme klootzak dan kun je zeker rekenen op een vorm van bestraffing.

Ook al is het een mening, het blijft schelden, wat wij flamen noemen, dat wordt niet geaccepteerd, van niemand niet.

Het "wettelijke grondrecht" en andere verwijzingen naar de wet zijn dan ook niet (geheel) van toepassing omdat jullie hier te gast zijn en jullie je derhalve aan onze regels zullen moeten houden. Deze regels zijn relatief simpel vergeleken met de wetten in Nederland en zijn derhalve ook zeer simpel na te leven.

Houdt je je niet aan deze regels, dan krijg je een waarschuwing, doe je dit ten tweede male, dan kan je of een tijdelijke ban krijgen of een permanente ban. Bij een tijdelijke ban geld uiteraard dat bij een volgende overtreding de gebruiker bij wederom een volgende overtreding een ban krijgt.

Een ban houdt simpelweg in dat de gebruiker niet meer welkom is op het forum, zijn naam wordt dan op slot gezet en de (inmiddels ex)gebruiker wordt verzocht niet weder te keren. Doet hij/zij dit toch, dan wordt de nieuwe gebruikersnaam wederom gebanned en eventueel een IP-ban gezet, waardoor de gebruiker niet meer op de servers komen kan.

Bericht hierboven

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

(reactie op A.Jansen)

(wat heb ik vandaag toch met Floris, dit is al de zoveelste keer ;) )

Helemaal correct.

(om het voorbeeld door te trekken)

Als jij elke dag tegen diezelfde politieagent zegt dat JIJ hem een vuile klootzak vind(t), mag dit volgens de wet (hoewel ik wel aan het beledigen van een abmtenaar in functie met denken, maar dit terzijde)

Als je dit een jaar of wat volhoud, en jij begaat een klein overtredinkje (zo-een die meestal wel door de vingers gezien wordt)
die door deze beste man wordt gezien, den ik niet dat je op "door de vingers zien" beleid kunt rekenen.

Aangezien we hier met veel en verschillende mensen te maken hebben, is enige voorzichtigheid wel gepast.

Van mij mag je MIJ best voor klootzak uitmaken (als in: "jij BENT..)

Ik zal dan niet aangevallen voelen.
Reken er wel op dat ik dan graag wil weten WAAROM jij dat vind, en of jij mij wel goed genoeg kent (enzo).

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Flames beginnen (imo) trouwens vaak onbedoeld.

Verwijderd

Hehe, gelijk ff je sig aangepast?
Ik geef gewoon m'n mening
Dat is trouwens wel een dooddoener van jewelste!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Dus als je 'ik vind' voor je post zet dan is het geen flame?
/onzin.
Ik vind dit onzin.

• Dutchman!
  • Laatst online: 15:14
Ik heb eerder het vage vermoeden dat u dit topic speciaal opgezocht hebt gezien het feit dat de laatste post, oftewel de laatste ten opzichte van de uw reply, van 14 februari stamt. Gezien dit feit en uw preoccupatie met zowel flamen, vrijheid en GoT kan ik niets anders doen dan uw gedrag extraheren en concluderen dat u doelbewust in een bepaalde stijl niet ten zake doende punten wil aandragen in relatie met de op dit forum geldende policy en cultuur. Een beeld vormt zich waar u met opzet uitspraken ontlokt, een sfeer schets en daarmee een discussie gebruiker - administrators op gang probeert te brengen die niet ten goede van de community en de sfeer op dit forum zal zijn.

Hoewel ik nooit een gezonde discussie uit de weg ga heb ik wel degelijk moeite met de intentie die onderhuids uit uw streven naar voren komt, namelijk het zo veel mogelijk lastigvallen van users en administrators, en al dat naar mijn vermoeden in verband met het bannen van de heer M. Denie. Bij deze verzoek ik dan ook om hier in deze thread uw intentie duidelijk te maken, en een uitspraak te doen over eventuele verbanden met de heer M. Denie.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 23:26 schreef Nielsz het volgende:
Ik vind dit onzin.
En dit punt is voor jou, ik zat er net over na te denken. Ik denk dat het erg kort door de bocht is om te zeggen dat als je een zin begint met 'Ik vind...' het geen flame/troll is!

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 23:26 schreef Dutchman! het volgende:
lang verhaal
Hmm denk je dat echt :? :?

Verwijderd

Meneer Exirion, ik begrijp niet waar om u mij bedankt? Dit topic is dacht ik nog steeds actief en daar dit onderwerp mijn interesse heeft zie ik er totaal geen kwaad in om vragen te stellen of mijn mening te uiten.

Beste meneer Diemel dank u voor uw uitleg, ik heb echter nog geen antwoord van u gekregen met betrekking tot mijn vorige vragen:

Geplaatst door A.Jansen - zondag 08 juli 2001 01:24

--------------------------------------------------------------------------------
beste meneer Diemel,

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat u bedoelt, ik heb een 12move account en heb geen enkel mail adres dat pink bevat en ik ben zeker geen it-er van beroep, dus ik zie eerlijk gezegd niet in wat daar nu zo grappig aan zou kunnen zijn. Maar misschien wilt u zo goed zijn om dat wat nader te verklaren?

Daar mijn naam Jansen is en deze nogal veel voorkomt neem ik aan dat u abusievelijk zonder meer aannam dat dit tevens mijn account moest zijn?
alvast mijn dank voor uw antwoorden.

Verwijderd

beste meneer dutchman.

Mijn intentie is denk ik niet zo verschillend als die van de andere gebruikers, een ieder wil graag duidelijkheid.

Een reply mijnerzijds van 14 Februari is onmogelijk daar ik mij recentelijk hier heb aangemeld als gebruiker.

Wat bedoelt u met niet ter zake doende punten? het topic hier heeft tot doel als ik het goed begrijp om het verschil tussen flamen en een normale meningsuiting weer te geven?

Uit uw tekst begrijp ik onder meer dat u het stellen van vragen beschouwt als het iemand lastig vallen?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 23:26 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

Ik heb eerder het vage vermoeden dat u dit topic speciaal opgezocht hebt gezien het feit dat de laatste post, oftewel de laatste ten opzichte van de uw reply, van 14 februari stamt. Gezien dit feit en uw preoccupatie met zowel flamen, vrijheid en GoT kan ik niets anders doen dan uw gedrag extraheren en concluderen dat u doelbewust in een bepaalde stijl niet ten zake doende punten wil aandragen in relatie met de op dit forum geldende policy en cultuur. Een beeld vormt zich waar u met opzet uitspraken ontlokt, een sfeer schets en daarmee een discussie gebruiker - administrators op gang probeert te brengen die niet ten goede van de community en de sfeer op dit forum zal zijn.

Hoewel ik nooit een gezonde discussie uit de weg ga heb ik wel degelijk moeite met de intentie die onderhuids uit uw streven naar voren komt, namelijk het zo veel mogelijk lastigvallen van users en administrators, en al dat naar mijn vermoeden in verband met het bannen van de heer M. Denie. Bij deze verzoek ik dan ook om hier in deze thread uw intentie duidelijk te maken, en een uitspraak te doen over eventuele verbanden met de heer M. Denie.
Whehehe, ik vermaak me prima hier :+

Even een reactie mijnerzijds op de vragen van A. Jansen:

Kerel,

vragen stellen aan moderators/administrators is absoluut niet hetzelfde als genoemde personen lastig vallen. In tegendeel: Dit subforum (Lieve Adjes) is bedoeld om users de mogelijkheid te geven hun mening te geven en zodoende een positieve invloed uit te oefenen op het in zijn werk gaan van dit forum. Uw vragen derhalve, zijn ook niet als lastig te betitelen, maar vragen we ons nu eens af of het ook leidt tot positieve invloed op dit forum, dan moeten we toch concluderen dat er geen aanwijsbaar nut is te vinden in hetgeen u gepost heeft zondag 9 juli jongstleden.

Om desondanks toch uw vragen te voorzien van een passend antwoord zal ik puntsgewijs op uw verzoeken tot wijsheid in trachten te gaan:
Op maandag 09 juli 2001 00:33 schreef A.Jansen het volgende:
Meneer Exirion, ik begrijp niet waar om u mij bedankt? Dit topic is dacht ik nog steeds actief en daar dit onderwerp mijn interesse heeft zie ik er totaal geen kwaad in om vragen te stellen of mijn mening te uiten.
Het feit dat een topic niet gesloten wordt, wil zeggen dat ervan verwacht wordt dat er nog meer informatie over gepost kan worden, waardoor een en ander verhelderender werkt voor users die via de search-functie dit topic vinden. Hetgeen u postte is, volgens Exirion, niet te betitelen als aanvulling op hetgeen wat al eerder werd gemeld in dit topic (namelijk de uitgebreide uitleg wat wel en wat niet onder de noemer "flame" valt).

Het nutteloos "omhoogschoppen" van oude topics wordt gezien als vervelende bezigheid, aangezien users niet van tevoren kunnen zien of een topic recent is of dat het al maanden/jaren geleden gestart is en dat het antwoord dus ook al maanden/jaren bekend is.

Ik hoop dat u nu inziet dat zijn reactie een logische en redelijke was, en geen flame, om maar eens in de sfeer van het topic te blijven. Niet dat ik u ergens zag beweren dat het een flame was, maar ik hoop met deze woorden iedere twijfel weg te nemen...
Beste meneer Diemel dank u voor uw uitleg, ik heb echter nog geen antwoord van u gekregen met betrekking tot mijn vorige vragen:
Mag ik u allereerst wijzen op de "quote"-functie. We hebben "toevallig" enkele dagen geleden wat problemen gehad met een user die de quote-knop en de edit-knop niet kon vinden. Die hele zaak is wat vervelend ten einde gekomen, waarover ik nu niet zal uitwijden, maar terzake:

Met de quote knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/quote.gif) kunt u op een bericht reageren zoals ik dat nu doe. Er komt netjes boven te staan wie het gepost heeft en ook wanneer dat het geval was. Bovendien komt niet-zinnige informatie zoals de zogenaamde signature niet in de quote te staan. Mocht u meerdere mensen willen quoten, dan zou ik u willen wijzen op de optie "thread bij reageren laten zien" in het prefs menu (klikt u gerust op de link die schuil gaat onder "prefs menu", hier kunt u het betreffende selectievakje vinden. De reden waarom ik dit zeg is wederom vanwege het feit dat we vorige week wat onenigheden hadden met een user die niet wilde leren quoten. Ik hoop dat u mijn aanwijzingen ter harte neemt en er gebruik van gaat maken, het komt de leesbaarheid namelijk ten goede.

Tweede punt wat ik aan wilde snijden is de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif). Deze knop geeft u de mogelijkheid om uw bericht nadat u gepost hebt, nog te herzien. Hierbij kunt u denken aan het verwijderen van een flame (om maar weer eens terug te komen bij het originele onderwep) of een zinsconstructie die achteraf te hoog gegrepen was, om te zetten naar begrijpelijk Nederlands. Ook kunt u met de edit-knop spelfouten uit uw posts halen of een dubbelpost (2 dezelfde posts vlak achter elkaar) veranderen in de simpele mededeling "dubbelpost".

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest, rest mij nog u te verwijzen naar de faq (faq staat voor frequently asked questions, oftewel veelgestelde vragen) alwaar u het een en ander over de mogelijkheden rondom het posten kunt vinden.

Als u die 2 punten hebt opgevolgd zult u merken dat uw posts qua kwaliteit sterk vooruit gaan, niet qua inhoud, maar qua leesbaarheid. Want zeg nou zelf: presentatie is alles. Niet alleen in het werkelijke leven, maar ook op internet.
Geplaatst door A.Jansen - zondag 08 juli 2001 01:24

--------------------------------------------------------------------------------
beste meneer Diemel,

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat u bedoelt, ik heb een 12move account en heb geen enkel mail adres dat pink bevat en ik ben zeker geen it-er van beroep, dus ik zie eerlijk gezegd niet in wat daar nu zo grappig aan zou kunnen zijn. Maar misschien wilt u zo goed zijn om dat wat nader te verklaren?

Daar mijn naam Jansen is en deze nogal veel voorkomt neem ik aan dat u abusievelijk zonder meer aannam dat dit tevens mijn account moest zijn?
alvast mijn dank voor uw antwoorden.
Ik heb werkelijk geen idee waar deze discussie over gaat en ik verzoek u dan ook deze discussie verder te zetten via andere kanalen. ICQ bijvoorbeeld is een heel handig programma waarmee u heel eenvoudig korte berichtjes aan de heer Floris kunt sturen. Users die deze thread lezen, snappen niet waar uw quote hierboven vandaan komt. Ik vermoed dat het uit een ander topic komt, maar dan moet u die quote niet hier posten. Dat komt wederom de leesbaarheid niet ten goede.

Ik hoop dat u nu een duidelijk antwoord hebt op uw vragen. Bij wijze van test kunt u mijn post quoten, hoewel het een behoorlijke lap tekst is om zonder goede reden te verwerken in een quote.

Hopelijk leest u de faq aandachtig door, want daarin staat precies uitgelegd wat uw rechten en plichten zijn op ons mooie forum. Houdt u zich aan de regels, dan zult u een prettige en leerzame toekomst tegemoed gaan op dit forum. Doet u dat niet, dan zijn de moderators/administrators genoodzaakt maatregelen te nemen. Ik vertrouw erop dat dat niet nodig zal zijn.

Wat ik overigens vergeten te melden ben is dat het niet de bedoeling is dat u afsluit met een groet of een post start met een groet. Door middel van quoten kunt u aangeven op wie u reageert, zodat het ook bij ons duidelijk is waar u op reageert.

Door middel van een signature kunt u een groet onder uw posts krijgen. Ik zie dat u nog geen signature ingevuld hebt, u kunt dit hier doen.

Nogmaals veel plezier op dit forum, moge uw wijsheid vele tweakers helpen in hun zoektocht naar meer snelheid en stabiliteit.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
LOL :)
(ook zulke nietszeggende berichten mogen niet. :)

Dat bericht mag wel eens als emailtje naar de nieuwe registraties ofzo.
:)

Verwijderd

Beste meneer Grrrrrene,

Bedankt voor uw zeer behulpzame uitleg ondermeer betreffende de groet.

Wat betreft het aanwijsbare nut kan ik alleen maar zeggen dat duidelijkheid zeer nuttig is.

Neem mij vooral niet kwalijk dat ik u niet quote gezien de lengte van uw post.

Het komt prettig over om te weten dat het vragen vrij staat.

Wat mijn vragen aan de heer Diemel betreft:
De heer diemel heeft in dit topic ook gepost en weet denkelijk wel waar ik alsnog graag antwoord op wil hebben.

Helaas heb ik geen icq tot mijn beschikking en heb daar eerlijk gezegd ook geen behoefte aan.

Ik zou het als zeer prettig ervaren als de heer Diemel alsnog zo vriendelijk zou willen zijn om de twee door mij gestelde vragen te beantwoorden, gezien de grote behulpzaamheid die ik tot op heden heb mogen ervaren zal dit waarschijnlijk geen enkel probleem opleveren, dus bij voorbaat wederom mijn hartelijke dank.

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 23:21 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Ook al is het een mening, het blijft schelden, wat wij flamen noemen, dat wordt niet geaccepteerd, van niemand niet.

Het "wettelijke grondrecht" en andere verwijzingen naar de wet zijn dan ook niet (geheel) van toepassing omdat jullie hier te gast zijn en jullie je derhalve aan onze regels zullen moeten houden. Deze regels zijn relatief simpel vergeleken met de wetten in Nederland en zijn derhalve ook zeer simpel na te leven.

Houdt je je niet aan deze regels, dan krijg je een waarschuwing, doe je dit ten tweede male, dan kan je of een tijdelijke ban krijgen of een permanente ban. Bij een tijdelijke ban geld uiteraard dat bij een volgende overtreding de gebruiker bij wederom een volgende overtreding een ban krijgt.

Een ban houdt simpelweg in dat de gebruiker niet meer welkom is op het forum, zijn naam wordt dan op slot gezet en de (inmiddels ex)gebruiker wordt verzocht niet weder te keren. Doet hij/zij dit toch, dan wordt de nieuwe gebruikersnaam wederom gebanned en eventueel een IP-ban gezet, waardoor de gebruiker niet meer op de servers komen kan.
Now this is what we call a professional well underbuild statement.

In English we call it Bullshit

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 11 juli 2001 22:14 schreef Reece het volgende:

[..]

Now this is what we call a professional well underbuild statement.

In English we call it Bullshit
Euhm lekker begin van je "carriere" alhier. ;)

Als jij het bullshit vind, dan vind je de gestelde regels dus ook bullshit en dan pas je hier niet echt IMHO.

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 09 juli 2001 03:05 schreef A.Jansen het volgende:

Wat mijn vragen aan de heer Diemel betreft:
De heer diemel heeft in dit topic ook gepost en weet denkelijk wel waar ik alsnog graag antwoord op wil hebben.

Helaas heb ik geen icq tot mijn beschikking en heb daar eerlijk gezegd ook geen behoefte aan.

Ik zou het als zeer prettig ervaren als de heer Diemel alsnog zo vriendelijk zou willen zijn om de twee door mij gestelde vragen te beantwoorden, gezien de grote behulpzaamheid die ik tot op heden heb mogen ervaren zal dit waarschijnlijk geen enkel probleem opleveren, dus bij voorbaat wederom mijn hartelijke dank.
Ik neem aan dat u doelt op de 2 useraccounts op Tweakers.net. Dit is gebaseerd op een e-mail adres en een username, ik heb eenvoudigweg zelf geconcludeerd dat deze beiden aan u toebehoren.

De andere vraag kan ik mij zo snel even niet herrineren, sorry.

Bericht hierboven

Verwijderd

Awel zulle, zulluh we eens gaan jij-en en jouwen?? Dit hoogstaande beschaafde gechitchat begint werkelijk lachwekkend te worden.
Maar voorals nog (ja ik ken het ook :) ) is mij en ik denk meerderen met mij niet geheel duidelijk met welke intentie u/jij dit forum bezoekt. Het is nogal vaag om de bal terug te kaatsen over duidelijkheid. Zoek(t) u/jij technische info of het toelaatbare in de nederlandse samenleving? Als ik de threads selecteer waarop jij/u reageerd kom ik haast tot dezelfde conclusie als Dutchman.

Daarom lijkt het mij raadzaam de grens eens op te zoeken in een thread in een ander topic en daar op het onderwerp en de meningen te reageren, u /jij zal/zult dan vanzelf merken wat de grenzen zijn.
Dus spring in het veld en neem deel aan het forum zoals anderen dat doen en als u/jij het hier niet bevalt, klagen in LA.

Ik ga aan de koffie. :9
/me DPC_Wimmel lust wel een vers bakkie van Dutchman

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 22:49 schreef DPC_Wimmel het volgende:
Awel zulle, zulluh we eens gaan jij-en en jouwen?? Dit hoogstaande beschaafde gechitchat begint werkelijk lachwekkend te worden.
Als je taalkundig begaafd bent, is het heel leuk hoor :+ Als je tegenspreker dat niet is, is het lachwekkend ja :+ >:)

(hiermee doel ik op niemand ;) O-))
Maar voorals nog (ja ik ken het ook :) ) is mij en ik denk meerderen met mij niet geheel duidelijk met welke intentie u/jij dit forum bezoekt. Het is nogal vaag om de bal terug te kaatsen over duidelijkheid. Zoek(t) u/jij technische info of het toelaatbare in de nederlandse samenleving? Als ik de threads selecteer waarop jij/u reageert kom ik haast tot dezelfde conclusie als Dutchman.
Als je even zoekt op zijn naam in de techfora, dan weet je het antwoord op je vraag :) 't Is heel simpel :P
Daarom lijkt het mij raadzaam de grens eens op te zoeken in een thread in een ander topic en daar op het onderwerp en de meningen te reageren, u /jij zal/zult dan vanzelf merken wat de grenzen zijn.
Dus spring in het veld en neem deel aan het forum zoals anderen dat doen en als u/jij het hier niet bevalt, klagen in LA.
Dat is inderdaad de bedoeling van LA: klagen. Maar de 2e functie die het vertegenwoordigt is aanspreekpunt voor adjes en modjes zijn. Je _hoeft_ dus niet continu te zeuren over wat fout en wat goed is, maar een compliment of een suggestie wordt op z'n tijd ook geapprecieerd :)

Vragen die je hier stelt of suggesties die je doet, kunnen haast niet van enige waarde zijn als je niet een kijkje hebt genomen op het forum zelf. Door enkel in LA te komen, maak je het forum niet in zijn volle glorie mee. Bovendien is het niet raadzaam om met oplossingen te komen, zonder de faq eerst gelezen te hebben. Hier staat het een en ander in, dat iedere gebruiker dient te weten. Sterker nog: eigenlijk dient men van alles in de faq op de hoogte te zijn, wil men zonder problemen van Gathering of Tweakers gebruik kunnen maken.
Ik ga aan de koffie. :9
* Grrrrrene DPC_Wimmel lust wel een vers bakkie van Dutchman
Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag. Maar ik ga nu eerst slapen (iedere mens heeft slaap nodig, helaas), morgen kijk ik wel of dhr A. Jansen nog vragen heeft. Er vanuit gaande dat hij de faq te harte heeft genomen en zover als mijn kennis van zaken reikt, zal ik die met de uiterste zorg beantwoorden, hopende hem en andere users van dienst te kunnen zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 16:09 schreef Tom het volgende:
Wat wil je nu met deze topic bereiken :?
Dit wil ik nu wel eens weten. Waarom zeggen ze allemaal deze Topic. Het is gewoon dit Topic volgens mij. Deze Topic klinkt dus niet.

Een topic is toch enkelvoud. Er is maar 1 link waar ik op kan klikken om 'm te lezen.
Wie weet hoe het zit? :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 09:06 schreef Prankster het volgende:

[..]

Dit wil ik nu wel eens weten. Waarom zeggen ze allemaal deze Topic. Het is gewoon dit Topic volgens mij. Deze Topic klinkt dus niet.

Een topic is toch enkelvoud. Er is maar 1 link waar ik op kan klikken om 'm te lezen.
Wie weet hoe het zit? :)
offtopic:
Topic is een Engels woord, je mag daarom zowel deze als dit gebruiken. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld "modem"... Deze modem is even goed als dit modem.

Maar ik ben het met je eens dat het "deze" zou moeten zijn...

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op donderdag 12 juli 2001 09:51 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

offtopic:
Topic is een Engels woord, je mag daarom zowel deze als dit gebruiken. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld "modem"... Deze modem is even goed als dit modem.

Maar ik ben het met je eens dat het "deze" zou moeten zijn...
I do disagree, dear friend. Deze modem kan alleen omdat je zou kunnen zeggen deze modulator/demodulator. Het woord modem is een samenvoeging cq. afkorting van 2 woorden.

Topic echter is enkelvoudig. In het engles hebben we het over "this topic"en "these topics". Dus deze moet echt wel dit zijn.

A propos, hadden we niet eens afgesproken om NIET te gaan zeuren over taal- en stijlfouten ? Bovendien vind ik het van prankster een beetje ouwe koeien uit de sloothalen en de boel nodeloos omhoog schoppen.

• backupdevice
  • Laatst online: 16:10

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik vind dat er veel te vaak naar het woord flame wordt gegrepen.

Voorbeeld, herman brood topic van gisteren.

Ik werd een beetje ziek van een paar minder geschikte opmerkingen van bepaalde heren. Meteen wordt er gezegt dat het een flame was, terwijl ik alleen de mensen op wilde wijzen dat die opmerkingen niet kunnen. Ik weet zelf ook wel dat de manier ik de bepaalde personen aansprak lomp was. Maar ik zie geen verschil tussen mijn opmerking en de opmerkingen die gemaakt werden door desbetreffende heren.

Meteen wordt er gezegt dat het een flame is en meteen wordt er gezegt dat ik mijn mening wil opdringen aan andere. Dit was niet mijn bedoeling, wat ook in het topic staat. Er wordt niet naar gekeken en er wordt meteen gedreigt met een ban. Misschien terecht, maar imho was mijn reactie even lomp als als de reacties die door desbetreffende personen geplaatst waren.

Het is mijn mening dat je niet van die lompe opmerkingen mag maken. Dit is ook jullie mening, want na de ramp in enschede en volendam werden er ook mensen gewaarschuwd die flauwe geintjes hier over maakte.

Ik heb één en ander in een mail toegelicht aan desbetreffende persoon, zodat hij ook weet waarom ik zo heftig reageerde.

Gisteren heb ik ook contact gezocht met Grrrrrene om hem ook uit te leggen waarom ik zo reageerde. Helaas heb ik hem niet kunnen bereiken.

Wat ik wel vreemd vind is dat als je de crewleden op iets wijst wat niet door de beugel kan, ze meteen roepen dat je loopt te flamen. Terwijl in het verleden zij zelf mensen aangesproken hebben op dergelijke lompe opmerkingen.

Verder wil ik nog ff zeggen dat ik het hier goed naar mijn zin heb, veel lees en leer, en dat ik het een machtig forum vind. Maar soms komen er wel eens dingen voor die niet door de beugel kunnen. Ik vind het dan ook jammer dat er meteen naar het woord flame gegrepen wordt.

Tuurlijk besef ik mij dat het altijd moeilijk is om een forum met zoveel leden in goede banen te laten lopen. Maar je mag toch wel van de crewleden verwachten dat zij een voorbeeld functie hebben en dat zij op hun fouten gewezen mogen worden. Nogmaals, mijn manier was misschien lomp, maar op dat moment was ik laaiend.

MVG

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 10:56 schreef zeef het volgende:

[..]

I do disagree, dear friend. Deze modem kan alleen omdat je zou kunnen zeggen deze modulator/demodulator. Het woord modem is een samenvoeging cq. afkorting van 2 woorden.

Topic echter is enkelvoudig. In het engles hebben we het over "this topic"en "these topics". Dus deze moet echt wel dit zijn.

A propos, hadden we niet eens afgesproken om NIET te gaan zeuren over taal- en stijlfouten ? Bovendien vind ik het van prankster een beetje ouwe koeien uit de sloothalen en de boel nodeloos omhoog schoppen.
Hoo hoo hoo, ik heb nooit de discussie gestart over spelfouten. Dat zou ik niet durven. Maar het was ook offtopic. We hebben er in SG (of was het al HK?) al eens een discussie over gehad, wat het nou was: deze of dit topic. Daar kwam uit dat je bij Engelse woorden zelf mocht kiezen... Naja, dat wist ik niet, maar als de meerderheid dat zegt... Dan zal het wel...

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 11:13 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ik vind dat er veel te vaak naar het woord flame wordt gegrepen.

Voorbeeld, herman brood topic van gisteren.

Ik werd een beetje ziek van een paar minder geschikte opmerkingen van bepaalde heren. Meteen wordt er gezegt dat het een flame was, terwijl ik alleen de mensen op wilde wijzen dat die opmerkingen niet kunnen. Ik weet zelf ook wel dat de manier ik de bepaalde personen aansprak lomp was. Maar ik zie geen verschil tussen mijn opmerking en de opmerkingen die gemaakt werden door desbetreffende heren.
Ik weet niet zeker of jij dat was, maar je zei zelf: "HlpDsK, wat ben jij een lul. Als dit een flame is, so be it!"

Lijkt me duidelijk toch? Wie begon er dan te schelden? En zeg nou niet dat "lul" een ingeburgerd woord is, want dat is bullshit. HlpDsK moest zich echt inhouden gisteren (knap dat het gelukt is), want hij had meteen 6 boze users op z'n dak die alleen hem aanvielen op zijn misschien wat smakeloze grappen en het feit dat hij zelfmoord geen oplossing vond.
Meteen wordt er gezegt dat het een flame is en meteen wordt er gezegt dat ik mijn mening wil opdringen aan andere. Dit was niet mijn bedoeling, wat ook in het topic staat. Er wordt niet naar gekeken en er wordt meteen gedreigt met een ban. Misschien terecht, maar imho was mijn reactie even lomp als als de reacties die door desbetreffende personen geplaatst waren.
Ik weet wel wat je bedoelt, maar als je in een keer 6 users over je heen krijgt is dat wat overdreven IMHO. Natuurlijk zegt HlpDsK ook wel 's wat waar hij spijt van heeft ofzo, maar in dit geval had hij gewoon gelijk. Jij noemt hem een lul (aannemende dat jij dat was natuurlijk), dus hij heeft alle recht om je voor te stellen dat je dat scheldwoord weg haalt en in HK mag blijven...
Het is mijn mening dat je niet van die lompe opmerkingen mag maken. Dit is ook jullie mening, want na de ramp in enschede en volendam werden er ook mensen gewaarschuwd die flauwe geintjes hier over maakte.
Klopt, heb je gelijk in. Ware het niet dat Herman Brood zelf heeft geschreven dat "we" er een feestje van moesten maken. Op een feest hoor je lol te maken en ik denk (maar wie ben ik?) dat hij het zelf ook liever zo had gehad dan dat we gingen rouwen met z'n allen. Ik vind het ook jammer dat hij dood is, maar dat neemt niet weg dat ik het geen oplossing vind (zelfmoord) en dat je er best grapjes over kunt maken. Dit is niet te vergelijken met Enschede of Volendam.
Ik heb één en ander in een mail toegelicht aan desbetreffende persoon, zodat hij ook weet waarom ik zo heftig reageerde.
Heel goed, ik heb dat HK topic ook niet voor niets zo lang open gehouden. Ik wilde wel ff dat jullie 2-en het bijlegden...
Gisteren heb ik ook contact gezocht met Grrrrrene om hem ook uit te leggen waarom ik zo reageerde. Helaas heb ik hem niet kunnen bereiken.
Try again, ik heb geen idee wat er mis ging, maar gewoon nog een keer proberen, want een beetje goed uitpraten is in dit geval wel nuttig denk ik.
Wat ik wel vreemd vind is dat als je de crewleden op iets wijst wat niet door de beugel kan, ze meteen roepen dat je loopt te flamen. Terwijl in het verleden zij zelf mensen aangesproken hebben op dergelijke lompe opmerkingen.
Je mag van mij zeggen wat je wil, zolang je geen anderen kwetst. Dat is ook de reden dat ik op GoT geen gescheld en discriminatie duldt...
Verder wil ik nog ff zeggen dat ik het hier goed naar mijn zin heb, veel lees en leer, en dat ik het een machtig forum vind. Maar soms komen er wel eens dingen voor die niet door de beugel kunnen. Ik vind het dan ook jammer dat er meteen naar het woord flame gegrepen wordt.
Dat gebeurt misschien wel een beetje te snel, maar zo'n verhitte discussie als gisteren was gewoon een reactie op 1 persoon die gescholden heeft. De rest was gewoon pissig op HlpDsK, die IMHO al TE vaak het pispaaltje is geweest. Hij is gewoon de zondebok, vooral omdat hij zo bekend is. Als je ziet hoeveel mensen er grapjes maakten over Herman en dat alleen HlpDsK eruit wordt gegrepen, dan begrijp ik heel goed dat hij er fel tegenin gaat...
Tuurlijk besef ik mij dat het altijd moeilijk is om een forum met zoveel leden in goede banen te laten lopen. Maar je mag toch wel van de crewleden verwachten dat zij een voorbeeld functie hebben en dat zij op hun fouten gewezen mogen worden. Nogmaals, mijn manier was misschien lomp, maar op dat moment was ik laaiend.
Wat heeft HlpDsK dan verkeerd gedaan? Hij geeft zijn mening, hij flamede niet. Lijkt me duidelijk toch? Ik heb het er gisteren met hem nog over gehad: hij zei geen woord verkeerd, maar toch kreeg hij een stortvloed commentaar over zich heen...
MVG
Hoop je nog te spreken over ICQ dan...

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Hoeft niet meer over ICQ, heb hier uitgelegd wat ik jouw wou vertellen.

Ik was degene die zei dat ik hem een l*l vond. Die opmerking is even erg als de opmerkingen die hij maakte. Verder heb ik in een later repey uitgelegt wat ik met de zin bedoelde ( als dit als een flame overkomt , dan moet dan maar) .

Tevens heb ik een repley gezet waarin staat dat ik niet alleen hem aanval maar ook andere.

Dat andere mensen dan over hem heenvallen, is niet mijn schuld.

De vergelijking tussen volendam en brood is niet te trekken, dat weet ik ook wel. Daar gaat het niet om. Er worden grapjes gemaakt die niet kunnen. Die grapjes werden door de crew vroeger verwijdert. Daarom is het gewoon krom imho dat zij nu zelf die grapjes zelf maken.

De reden trouwens dat ik zo heftig reageerde is dat ik vorige week zelf een familie lid heb laten cremeren.

Nogmaals, ik viel niet alleen hlpdsk aan maar ook daniel!!!!!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 juli 2001 11:45 schreef Blue_White_Army het volgende:
De reden trouwens dat ik zo heftig reageerde is dat ik vorige week zelf een familie lid heb laten cremeren.
Ik heb in m'n zeer naaste omgeving met jaren lange slopende ziekte te maken gehad, maar daarom hoef ik toch niet iedereen aan te vallen die een geintje over een ziekte maakt? Het komt misschien hard aan, maar je moet het ook kunnen relativeren. Jij kijkt er op dat moment heel anders tegenaan dan dat je normaal gesproken zou doen. Hoe hard het ook klinkt: niet iedereen kan met jouw situatie rekening gaan houden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 10:56 schreef zeef het volgende:
Bovendien vind ik het van prankster een beetje ouwe koeien uit de sloothalen en de boel nodeloos omhoog schoppen.
Schop ik iets nodeloos omhoog? Dacht het niet. Je moet verder kijken dan je neus lang is, want ik ben niet de omhoog-schopper van dit topic. :)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op donderdag 12 juli 2001 11:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik heb in m'n zeer naaste omgeving met jaren lange slopende ziekte te maken gehad, maar daarom hoef ik toch niet iedereen aan te vallen die een geintje over een ziekte maakt? Het komt misschien hard aan, maar je moet het ook kunnen relativeren. Jij kijkt er op dat moment heel anders tegenaan dan dat je normaal gesproken zou doen. Hoe hard het ook klinkt: niet iedereen kan met jouw situatie rekening gaan houden.
Wat ik daar mee wou zeggen is dat dat de reden was waarom ik zo heftig reageerde. Zie het als een verklaring.

Ik ben nog steeds van mening dat je zulke opmerkingen niet moet maken. Vaak worden andere mensen hierop gewezen door de crew!!! Waar of niet¿¿

Trouwens jij had ook nog een reactie op mij. Ik zou graag van jouw voorbeelden zien waarin ik zulke opmerkingen gemaakt heb!!

Toch ben ik tot de conclusie gekomen dat ikzelf misschien wel een beetje te hard door de bocht ben gegaan en zal ook de volgende keer rekening houden dat mensen niet overal hetzelfde over denken. Ik zal daar de volgende keer aan denken.

Verwijderd

Beste meneer Diemel,

Mijn enig overgeblevenvraag heeft dus betrekking op uw onderstaande post:

Geplaatst door Floris Diemel (Administrator - 4933) - zondag 08 juli 2001 00:35

U heeft op het forum maar 1 username, en dat is die die u nu gebruikt, op de site (www.tweakers.net) heeft u echter 2 usernames.
De ene is "More or Less the One" met een @pink.nl adres, de andere is "A.Jansen" met een @12move.nl adres.

Het kan zijn dat u door de crash enige weken geleden uw username verloren bent, u kunt hier meer over lezen als u deze link(s) volgt:
GoT changes (o.a. verplaatsing General Chat)
Wat er gebeurd is ( 30/31 Mei 2001 )
of
In het Mededelingen Forum.

[Edit] Grappig dat in uw ene profiel u een ICT-er bent en in het andere profiel een psycholoog overigens.

Vrij naar mijzelf :)
=============================================
Ik heb dus zeker geen *.pink mail adres en zou niet eens weten wat een ICT'er uitvoert
en naar ik, na wat onderzoek, begrepen heb is het zelfs verboden meerdere t.net user accounts te hebben.

Met uw bovenstaande veronderstellingen beticht u mij dus feitelijk en onterecht van het niet handelen volgens de hier geldende regels.

Er zijn bij mijn weten heel veel mensen met de familie naam Jansen.

Gaat u er altijd vanuit dat mensen in strijd met de regels handelen en dit slechts gebaseerd op het feit dat een naam twee of meer maal binnen uw database voorkomt?

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 23:45 schreef A.Jansen het volgende:

Met uw bovenstaande veronderstellingen beticht u mij dus feitelijk en onterecht van het niet handelen volgens de hier geldende regels.
Hohohoho... Floris zal ongetwijfeld redenen hebben om er vanuit te gaan dat de 2 logins van dezelfde persoon zijn, bv door IP-adressering. Maar hij is ook mens en kan zich natuurlijk ook vergissen.
Vraag dan waarom hij dat denkt. Zinsnede's als deze komen zo zo zo zo naadje over.

edit:
Trouwens mijn vraag naar u blijft ook nog openstaan met welke intentie u hierkomt. Ik ben zelfs benieuwd hoe u hier eigenlijk gekomen bent.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 00:13 schreef DPC_Wimmel het volgende:

[..]

Hohohoho... Floris zal ongetwijfeld redenen hebben om er vanuit te gaan dat de 2 logins van dezelfde persoon zijn, bv door IP-adressering. Maar hij is ook mens en kan zich natuurlijk ook vergissen.
Vraag dan waarom hij dat denkt. Zinsnede's als deze komen zo zo zo zo naadje over.

edit:
Trouwens mijn vraag naar u blijft ook nog openstaan met welke intentie u hierkomt. Ik ben zelfs benieuwd hoe u hier eigenlijk gekomen bent.
Beste heer Wimmel,

Om uw vraag te beantwoorden, het is mijn intentie om op deze site wetenswaardigheden te vergaren en daar waar ik kan ook iets bij te dragen in het algemeen belang.

Wat de heer Diemel betreft neem ik zonder meer aan dat de heer Diemel wijs genoeg is om zelf de vraag te kunnen beantwoorden.

Uiteraard kan iedereen zich vergissen, maar het insinueren van het niet naleven van de regels is mijns inziens een veronderstelling die men beter voor zich kan houden totdat men zeker weet dat dit onomstotelijk vaststaat, dat laat voor mijn gevoel een betere indruk achter.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik maakte een veronderstelling die niet bleek te kloppen, geheel mijn fout dus.
Ik heb dus zeker geen *.pink mail adres en zou niet eens weten wat een ICT'er uitvoert en naar ik, na wat onderzoek, begrepen heb is het zelfs verboden meerdere t.net user accounts te hebben.
Dat is correct, het is niet de bedoeling dat iemand 2 usernames er op nahoudt. U heeft geen @pink.nl e-mail adres zegtu en dat zal ongetwijfeld waar zijn.
Gaat u er altijd vanuit dat mensen in strijd met de regels handelen en dit slechts gebaseerd op het feit dat een naam twee of meer maal binnen uw database voorkomt?
Ik ga er niet per definitie van uit dat er verkeerd gehandeld wordt, maar in dit geval vroeg u zich iets af over 2 verschillende useraccounts, waardoor ik in de veronderstelling was dat beide accounts uw toe behoorden. Dit was een foute aanname echter.
Er zijn bij mijn weten heel veel mensen met de familie naam Jansen.
Het schijnt een van de meest voorkomende te zijn in Nederland inderdaad :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 00:38 schreef A.Jansen het volgende:

[..]

Beste heer Wimmel,

Om uw vraag te beantwoorden, het is mijn intentie om op deze site wetenswaardigheden te vergaren en daar waar ik kan ook iets bij te dragen in het algemeen belang.

Wat de heer Diemel betreft neem ik zonder meer aan dat de heer Diemel wijs genoeg is om zelf de vraag te kunnen beantwoorden.

Uiteraard kan iedereen zich vergissen, maar het insinueren van het niet naleven van de regels is mijns inziens een veronderstelling die men beter voor zich kan houden totdat men zeker weet dat dit onomstotelijk vaststaat, dat laat voor mijn gevoel een betere indruk achter.
Kijk zo komen we ergens :) Welkom en doe mee zout ik zegguh.

Over waarom Floris denkt dat die 2 logins hetzelfde kunnen wij beide op het moment alleen maar gissen.

Verder ga ik afwachten wat er verder voor correspondentie in dit topic te belezen valt onder het genot van een Kwakje.

[/edit] GUMMUH!!!!!![/edit]

Verwijderd

Beste heer Diemel,

Bedankt voor uw antwoord en uw vergissing is begrijpelijk: u zou eens moeten weten hoeveel familieleden alleen mijn familie al telt :)

Het is verder dan ook geen enkel probleem, veel is nu duidelijk geworden en de rest zal mij denkelijk al doende wel duidelijk worden.

De twee verschillende accounts voor tweakers.net en het forum is dus normaal.
Ik vond dat wat vreemd in eerste instantie,daar geen enkele mij bekende site twee accounts vereist, maar goed het is allemaal geregeld nu.

Verwijderd

Beste heer Wimmel,

Dank u voor uw welkom!

U sprak over "Onder het genot van een Kwakje"?

Ik ben vrij nieuwsgierig van aard en vraag mij nu toch af wat u drinkt c.q. eet?

Verwijderd

[..]

Beste heer Wimmel,

jah, en nu in het nederlands :D

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 01:04 schreef A.Jansen het volgende:
Beste heer Wimmel,

Dank u voor uw welkom!

U sprak over "Onder het genot van een Kwakje"?

Ik ben vrij nieuwsgierig van aard en vraag mij nu toch af wat u drinkt c.q. eet?
Een kwak is belgisch biertje van hoge gisting, 8% vol. Momenteel te verkrijgen bij de Konmar met een glas in een houten staander. :9

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 01:19 schreef DPC_Wimmel het volgende:

[..]

Een kwak is belgisch biertje van hoge gisting, 8% vol. Momenteel te verkrijgen bij de Konmar met een glas in een houten staander. :9
Dank u voor de uitleg en dat klinkt heerlijk! Denk dat ik bij de Konmar ook maar eens een kwakje ga halen, wellicht ook lekker om de mosselen even in te laten zwemmen :)

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 01:46 schreef A.Jansen het volgende:

[..]

Dank u voor de uitleg en dat klinkt heerlijk! Denk dat ik bij de Konmar ook maar eens een kwakje ga halen, wellicht ook lekker om de mosselen even in te laten zwemmen :)
you speak dutch?

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 01:48 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

you speak dutch?
Dear Mr. DJ_PP,

Yes I do speak Dutch as you could have noticed in my earlier questions and replies, it seems you are having some difficulty with the Dutch language in common or am I just imagionating that?

If so and you might need any help concerning the ABN I will be most willing to assist you in any possible way :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 13 juli 2001 01:19 schreef DPC_Wimmel het volgende:

[..]

Pauwel Kwak is het eigenlijk :)
En het is erg lekker :9

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 11:28 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Pauwel Kwak is het eigenlijk :)
En het is erg lekker :9
du hat right :)
Heel erg lekkul :9~

• zeef
oeps dubbelpost

• zeef

[..]
Dan is het na bijna 2 weken misschien tijd om de bovenstaande intentie verklaring ten uitvoer te brengen, Ik kan niet zeggen dat tot nu toe het algemeen belang werkelijk is gediend door de kwaliteit van uw berichten.

Bespaar me verder uw hoogdravende taalgebruik, en verplaats uw kennis naar de desbtreffende fora. U bied aan het algemeen belang te steunen, ik ben benieuwd.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 02:01 schreef A.Jansen het volgende:

[..]

Dear Mr. DJ_PP,

Yes I do speak Dutch as you could have noticed in my earlier questions and replies, it seems you are having some difficulty with the Dutch language in common or am I just imagionating that?

If so and you might need any help concerning the ABN I will be most willing to assist you in any possible way :)
No need for that, Limburgers he? :D

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 11:47 schreef zeef het volgende:

[..]

Dan is het na bijna 2 weken misschien tijd om de bovenstaande intentie verklaring ten uitvoer te brengen, Ik kan niet zeggen dat tot nu toe het algemeen belang werkelijk is gediend door de kwaliteit van uw berichten.

Bespaar me verder uw hoogdravende taalgebruik, en verplaats uw kennis naar de desbtreffende fora. U bied aan het algemeen belang te steunen, ik ben benieuwd.
Beste heer Zeef,

Het algemeen belang is een nogal ruim begrip wat voor de een belangrijk is kan voor een ander volkomen onbelangrijk zijn.

Voor mij persoonlijk is vermaak belangrijk, en ik vermaak me kostelijk :)

Uw opmerking over mijn "hoogdravende" taalgebruik en uw suggestie dat ik mij maar naar een andere locatie moet verplaatsen komt niet echt gastvrij over.

Wellicht is het nog niet tot u doorgedrongen dat ieder mens uniek is en op zijn of haar eigen wijze "spreekt"?

M.A.W.: Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

• zeef
Op vrijdag 13 juli 2001 12:45 schreef A.Jansen het volgende:

[..]
Het algemeen belang is een nogal ruim begrip wat voor de een belangrijk is kan voor een ander volkomen onbelangrijk zijn.

Voor mij persoonlijk is vermaak belangrijk, en ik vermaak me kostelijk :)

Uw opmerking over mijn "hoogdravende" taalgebruik en uw suggestie dat ik mij maar naar een andere locatie moet verplaatsen komt niet echt gastvrij over.

Wellicht is het nog niet tot u doorgedrongen dat ieder mens uniek is en op zijn of haar eigen wijze "spreekt"?

M.A.W.: Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Gastvrij kan ik tegen u niet zijn, imho bent u geen gast en ik geen gastheer. Ik ben niet geheel van de wereld, nee, dus ook ik begrijp dat smaken verschillen.

Wat me wel opvalt is dat u in uw korte bestaan hier al de nodige berichten heeft achtergelaten in dit LA forum. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een "nieuwe gebruiker" - zoals u zichzelf afficheert - eerst eens wat kennis en ervaring opdoet in de algemene fora. Daardoor leert hij/zij de gebezigde terminologie (PMG hint hint) en gebruiken op dit forum. Zeker voordat de zg. "nieuwe gebruiker" zich vol overgave in het LA forum stort, en aldaar niet echt opvalt door positieve bijdrage(n).

Ik kan me niet onttrekken aan de verbazing dat uw lurkende account opeens actief werd, zeer kort na het verscheiden van een "gewaardeerd lid >:)" van onze gemeenschap.

Maar goed, ik wens u veel plezier en wijsheid toe op dit forum, en wacht de eerste overdracht daarvan uwerzijds met genoegen af.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Zeg eens eerlijk, jij hebt een woordeboek gebruikt, of niet ¿¿

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 16:32 schreef Blue_White_Army het volgende:
Moet wel >:) Maarruh ik kwak er nog maar een Kwak tegenaan en geniet van dit en de Kwak *D

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 14:02 schreef zeef het volgende:

[..]

Gastvrij kan ik tegen u niet zijn, imho bent u geen gast en ik geen gastheer. Ik ben niet geheel van de wereld, nee, dus ook ik begrijp dat smaken verschillen.

Wat me wel opvalt is dat u in uw korte bestaan hier al de nodige berichten heeft achtergelaten in dit LA forum. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een "nieuwe gebruiker" - zoals u zichzelf afficheert - eerst eens wat kennis en ervaring opdoet in de algemene fora. Daardoor leert hij/zij de gebezigde terminologie (PMG hint hint) en gebruiken op dit forum. Zeker voordat de zg. "nieuwe gebruiker" zich vol overgave in het LA forum stort, en aldaar niet echt opvalt door positieve bijdrage(n).

Ik kan me niet onttrekken aan de verbazing dat uw lurkende account opeens actief werd, zeer kort na het verscheiden van een "gewaardeerd lid >:)" van onze gemeenschap.

Maar goed, ik wens u veel plezier en wijsheid toe op dit forum, en wacht de eerste overdracht daarvan uwerzijds met genoegen af.
Beste heer Zeef,

Ik heb mijn account hier geopend op 7 Juli dit jaar, zes dagen ben ik nu al hier te gast en niet bijna 2 weken, dat moest ik even recht zetten.

Wat betreft de gebezigde terminologie kan ik zeggen dat er voor mijn gevoel niets mankeert aan mijn gebruik van de Nederlandse taal en tot op heden heeft iedereen ook precies begrepen wat ik bedoelde, mocht ooit iemand daar een probleem mee hebben dan ben ik vanzelfsprekend bereid om een en ander te verduidelijken.

Dat mijn account aangemaakt is kort nadat u hier een geliefde gast heeft verloren kan ik niet helpen, ik neem zonder meer aan dat ik niet de enige ben die een account alhier heeft genomen na het verdwijnen van deze gast

Ik heb hier wat posts geplaatst omdat ik mij na het lezen van enige topics op de site niet aan de indruk kon onttrekken dat er nogal wat competitie heerst: Intel versus AMD, de een wil het nog beter weten dan de ander en meer van dat soort zaken, daarbij kwam voor mij ook duidelijk naar voren dat de tolerantiegrens bij sommige gasten op een erg laag pitje staat, wat op zich staand al een droevig feit is.

Verder wil ik u danken voor het plezier en de wijsheid die u mij alhier toewenst en ik mag de hoop uitspreken dat u er nog maar lang getuige van zal mogen zijn.

Overigens mijn complimenten voor uw voortreffelijke Nederlands: een lust voor het oor :)

Daar het weekend nu is aangebroken en ik tot een van de gelukkigen behoor die geen dienst heeft ga ik er nu even van genieten onder het genot van een Belgische Kwak op aanraden van de heer Wimmel :)

Mocht ik later op de avond nog hier terugkeren en een berg onzin uitkramen dan weet u wellicht de oorzaak :)

• zeef
Op vrijdag 13 juli 2001 16:32 schreef Blue_White_Army het volgende:
Allemaal parate kennis. Van ons ambtenaren wordt verwacht dat we pagina's vol kunne schrijven zonder iets te zeggen, maar dan wel in correct Nederlands.

Rest mij nog U allen een zeer prettig weekend en vele Afbeeldingslocatie: http://www.zbergen.demon.nl/bier2.gif toe te wensen. (en niet de groeten, want....)

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 21:37 schreef zeef het volgende:

[..]

Allemaal parate kennis. Van ons ambtenaren wordt verwacht dat we pagina's vol kunne schrijven zonder iets te zeggen, maar dan wel in correct Nederlands.
Klopt >:), alleennuh wil je daarmee kappen? Krijg dan het gevoel dat ik op mijn werk zit :+ :) >:)
btw mini serie wat er staat
Op vrijdag 13 juli 2001 20:40 schreef A.Jansen het volgende:

[..]
Daar het weekend nu is aangebroken en ik tot een van de gelukkigen behoor die geen dienst heeft ga ik er nu even van genieten onder het genot van een Belgische Kwak op aanraden van de heer Wimmel :)

Mocht ik later op de avond nog hier terugkeren en een berg onzin uitkramen dan weet u wellicht de oorzaak :)
Kan kloppen want na een Kwak ga je kwekken 8-)

• Basszje
  • Laatst online: 09:17

Basszje

Reisvaap!]

Ach dit is toch hetzelfde als IRL?
Als je iets zegt ( wat misschien wel jou mening is ) wat niet echt goed valt krijg je toch ook ( een vorm van ) straf.
bv door minder acceptatie.

Zelfde als hier.
Ik zeg gewoon altijd wat ik vind en als ik daar een flame voor krijg, dan nah ja pech.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• zeef
Op zaterdag 14 juli 2001 02:48 schreef BaSSzje het volgende:
Ach dit is toch hetzelfde als IRL?
Als je iets zegt ( wat misschien wel jou mening is ) wat niet echt goed valt krijg je toch ook ( een vorm van ) straf.
bv door minder acceptatie.

Zelfde als hier.
Ik zeg gewoon altijd wat ik vind en als ik daar een flame voor krijg, dan nah ja pech.
ik ook, *hips* Afbeeldingslocatie: http://www.zbergen.demon.nl/bier2.gif

• RedHat
mijn topic ging toch over flamen en meningen? ik wou alleen weten waar de streep getrokken werd, daar had ik m'n antwoord op gekregen... :)
Pagina: 1