Speedlinq en zijn verhuisvoorwaarden

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:03

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Na 8 jaar Speedlinq lid is het tijd om te verhuizen. Niet van provider, maar van huis. Want ons huisje wordt te klein voor ons gezin. Dus zodoende hebben we een nieuwbouwwijk gevonden.

Afgelopen augustus heb ik contact gehad met Speedlinq om te vragen of hun op postcode 6679JL internet konden leveren. Dit konden ze en dankzij deze woorden heb ik meteen mijn contract weer met een jaar laten verlengen.

Nu komt de grote dag steeds dichterbij en ik begon Speedlinq te bellen om de verhuizing door te geven. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat hun mijn abonnement (BabyXL) niet konden leveren op mijn nieuwe adres. Als ik ze vertel dat ik mijn contract heb laten verlengen op basis van hun gegevens dat ze het konden leveren, wordt er doodleuk gezegd dat ze er wel internet kunnen leveren, maar niet via BabyXL.
Ok, dan wil ik het om laten zetten naar een abonnement dat het wel gaat. Dat mocht dus niet. Ik moest mijn oude abonnement afkopen en vervolgens een nieuwe aanvraag doen voor het netwerk welke er wel te leveren is.

Nu snap ik best dat ze mijn lijn hebben "ingekocht", maar ik heb mijn contract express laten verlengen omdat ze me hebben verteld dat hun er internet konden leveren. Nu mag ik tot en met augustus volgend jaar mijn contract afkopen terwijl ik er niks voor terug krijg.

Kan dit zomaar? Hun verwijzen me naar de algemene voorwaarden, maar het lijkt me beetje belachelijk dat als ze me eerst vertellen dat ik het gewoon mee kan nemen om vervolgens erna te vertellen dat dat niet gaat.

Iemand hier ervaring mee?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

edit:
Laat ik toch maar antwoord geven op je vraag. Of iemand dezelfde ervaring heeft lijkt me in dit geval een beetje irrelevant. Je hebt een conflict met je provider. Deze verwijst naar de algemene voorwaarden en staat in haar recht. Uiteraard is het niet mooi dat de persoon die je hebt gesproken de fout heeft gemaakt geen rekening te houden met het ADSL netwerk waar je nu op bent aangesloten. GOT kan daar niet bij helpen, je kunt beter een klachtenbrief sturen of iets dergelijks.

[ Voor 81% gewijzigd door Dolan op 15-11-2007 13:03 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dat gaat om ervaringen met speedlinq internet. Ik heb helaas aanvaringen met speedlinq over verhuizen.

• Dolan
Yzord schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:03:
Dat gaat om ervaringen met speedlinq internet. Ik heb helaas aanvaringen met speedlinq over verhuizen.
Dat is dus een ervaring met speedlinq. Zie mijn edit hierboven.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ok, je noemt het in hun recht. Ik noem het verkeerd voorlichten wat mij geld kost. Ik heb het ze nog expliciet gevraagd of het te leveren was...Ja was het antwoord. Zodoende heb ik mijn contract verlengd. En nu blijkt het niet te leveren te zijn en zit ik met de gebakken peren. Hun helaas niet.

En ik ken het klachten systeem. Brief sturen naar Speedlinq postbus 136 in voorburg heeft mij in die 8 jaar nog nooit een antwoord opgeleverd.

• Dolan
Beste Yzord, wat verwacht je van GOT? Met technische problemen kunnen we je heel goed helpen. We zijn geen geschillencommisie.

En ik zeg dat ze in hun recht staan volgens de algemene voorwaarden. Daar ben je zelf mee accoord gegaan. Helaas heeft iemand je verkeerd voorgelicht. Het is waarschijnlijk iemand geweest waarbij het niet opgevallen is dat je op het Tiscali Wholesale netwerk bent aangesloten. Dat is voor jou inderdaad vervelend.

Ik blijf erbij dat je dit met Speedlinq moet oplossen. Op GoT een topic openen om je gal te spuwen heeft weinig zin.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Gal spugen? Heb je mijn laatste vraag niet gelezen? Ik vraag alleen of iemand hier ervaring mee hebt. Eerst geeft je me een link naar een ander topic en zeur je helemaal niet over gal spugen, vervolgens geef ik daar antwoord op en ineens spuug ik gal. Dit forum heet toch internetprovider en hosting?

Ik zou je dan ook willen vragen niet meer te reageren, want je begint aardig offtopic mijn draadje te verknallen.

p.s. en het is vrij technisch hoor om te weten of er internet op mijn nieuwe adres geleverd kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Yzord op 15-11-2007 13:21 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Gal spuwen, niet gal spugen

Jouw topic lijkt sterk op een soort contactadvertentie, waarbij alleen een specifieke groep mag/hoeft te reageren.

De reply hierboven (van trolleystad) is niet onterecht. Je opent een topic om iets te bereiken. Als onderbouwing van je topic kan je bijvoorbeeld aangeven dat je van plan bent om met deze groep een gezamenlijk initiatief tegen Speedlinq te beginnen. Maar daarvoor kan je net zo goed een advertentie plaatsen.

Mijn tip (om toch on topic te reageren): neem contact met Speedlinq op, refereer aan jouw telefonisch contact (wat bij hun geregistreerd) staat en stel een coulance regeling voor.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Wat me hier toch allemaal gebeurt...een groep die gezamenlijk initatief iets tegen Speedlinq wilt beginnen?? Waar in godsnaam haal je dat vandaan? Ik heb deze thread nog eens nagelezen, maar hoe jij aan je stelling komt is me volledig onduidelijk. Contactadvertentie??

Ik zou het heel tof vinden als we gewoon ontopic konden discussieren. Er worden nu dingen aangehaald die er totaal niks van doen hebben. Ik vraag gewoon om ervaringen welke op zijn gedaan tijdens de problemen die zich nu bij mij voordoen. Dus mocht iemand enige ervaring hebben hiermee, die mogen zich uiteraard melden.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Man, dit gebeurt zo vaak. Lekker op het forum van Radar of Kassa kijken. Dat is ook meer het publiek wat je zoekt. Lijkt me verder niet een zinvolle discussie om hier te voeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jij post deze topic in een publiek discussieforum. Dan moet je niet raar opkijken als mensen dan ook gaan discussieren - ook over dingen waar je zelf niet bij stilgestaan bent of niet zelf bij stil wilt staan :o

lier zegt niet dat je aangegeven hebt een initatief te beginnen, hij geeft een mogelijk constructieve actie voor die je zou kunnen doen. Want alleen een topic openen om ervaringen te zoeken is namelijk vrij loos. Ervaringen zoek je op GoT met de search, bijvoorbeeld in dit geval in het topic dat trolleystad aangaf.

Verder zou ik inderdaad aanraden dit schriftelijk met Speedling op te nemen - en wat hier ook uitkomt de wijze les eruit nemen dat je met telefonische toezeggingen erg weinig kunt. Zorg altijd voor schriftelijk bewijs (of minimaal email). Dan kun je het achteraf probleemloos hard maken.

Oslik blyat! Oslik!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Niet dubbelposten gaarne.

Yzord in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7"

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.