Voedingsprobleem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02
hallo ik heb de FAQ ophang en start problemen doorgelezen maar ik kom er nog steeds niet uit
ik heb een Sweex 650 Watt voeding (staat tenminste op de verpakking ;) )
deze heeft het altijd perfect gedraait met amd 3800 +x2 4gb Ram en een x1900XT
daarna kreeg ik een 8800 GTS en daar draaide hij ook redelijk mee,
maar de laatste tijd crashte windows steeds vaker en vaker achtermekaar(64 bit xp) en ik heb Vista maar geinstalleerd op een andere sata schijf
sindsdien na hoogstens 3 minuten vastloper en na aantal seconden Poof en hij startte opnieuw op zonder beeld na de voeding uitzetten en weer aanzetten kon ik weer 3 minuten ertegen aan
nu heb ik vandaag een antec 380 watt geleend van een maat van mij ( hij zegt dat hij werkte )
maar nu gaat de CPU fan (Zalman waaier) heel eventjes aan en voor de rest gebeurt er niks

weet iemand wat dit betekent ?

mvg Merlijn

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:13

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik weet niet welk bord je draait onder je AMD, maar met Antec voedingen zijn met diverse moederborden opstartproblemen gemeld, dus je kan echt pech hebben.

Klinkt als je voeding idd ja, je oorspronkelijke probleem, vooral omdat aan- en uitschakelen het probleem tijdelijk oplost :)

Hier stond een dode link.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:54

Sebazzz

3dp

ik heb een Sweex 650 Watt voeding
Als ik zeg dat dit het beste merk voeding is (wat ik natuurlijk niet, en ook niet zo is) wat zeggen de andere Tweakers dan tegen mij? :+

Die Sweex is toch echt het probleem. Koop een voeding van een A Merk, koop geen sweex want dat is echt duurkoop. Het levert nooit zijn beloofde vermogen en is verschrikkelijk inefficient.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• misterm90
speciaal voor The Triad :)
[quote]mistermerlijn schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:52:

ik heb een Sweex 650 Watt voeding (staat tenminste op de verpakking ;) )

ik heb de Moederbord Asus M2V
die problemen zijn dan ook niet te verhelpen ?

• misterm90
nou oke de antec uitmekaar gehaald. die reageert alleen op steeds pulsjes dus die is afgeschreven
de sweex uitmekaar gehaald en die haalt nog steeds na 3 minuten de poof.
morgen maar weer een andere ophalen
is het hoogste wattage gewoon het beste ? (uiteraard een goed merk...)

mvg Merlijn

Verwijderd

mistermerlijn schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:56:
nou oke de antec uitmekaar gehaald. die reageert alleen op steeds pulsjes dus die is afgeschreven
de sweex uitmekaar gehaald en die haalt nog steeds na 3 minuten de poof.
morgen maar weer een andere ophalen
is het hoogste wattage gewoon het beste ? (uiteraard een goed merk...)

mvg Merlijn
Nee de Ampere moet ook flink hoog zijn op de 12V lijn. Ik zou zoon 25A aanraden voor jou systeem, dan heb je genoeg :)

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:59
Nee, een wattage alleen is niet genoeg, een hogere wattage betekend NIET dat het ook de beste is.
Het gaat erom de Amperage die je voeding kan leveren, een A-merk voeding levert een grote hoeveel Amperage.
De Sweex is het allerslechtse voeding die je ooit in je pc kunt inbouwen. Op je Sweex voeding staat 650 watt, maar dat is echt maar 200-300 in het echt!!!!! Pak je sweex gooi het op de grond en stamp er zo hard mogelijk op. Want het is zo slecht dat het je andere hardware kan kapot maken.

Mijn mening is dat je een ~400-500 watt A-merk voeding moet aanschaffen, dan zal je pc weer als een zonnetje draaien.
Wat voor voeding je het beste kunt aanschaffen voor je pc kun je duidelijker hier stellen Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Computers are useless. They can only give you answers.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
offtopic:
zou je je posts wat netter kunnen schrijven, dat leest wat lekkerder (en is dus uitnodigender voor ons). Zo is het irritant/moeilijk lezen en heb ik weinig zin om je verder te helpen:)

denk dus aan bijvoorbeeld:

punten, komma's ed.
spelling
zinsopbouw

you had me at EHLO

Verwijderd

Brainsz schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:16:
Nee, een wattage alleen is niet genoeg, een hogere wattage betekend NIET dat het ook de beste is.
Het gaat erom de Amperage die je voeding kan leveren, een A-merk voeding levert een grote hoeveel Amperage.
hiermee suggereer je dus dat een hoge stroomsterkte wel betekend dat het een goede voeding is.
dat klopt van geen kant
Mijn mening is dat je een ~400-500 watt A-merk voeding moet aanschaffen, dan zal je pc weer als een zonnetje draaien.
Volgens mij hebben jullie niet echt verstand van natuurkunde.
Wattage, ofwel VERMOGEN graag, Amperage (onzinterm) STROOM en Voltage (nog een keer) SPANNING.. Vermogen=Spanning*Stroom. Dus als je spanning gelijk blijft en je vermogen hoger word, wordt de stroom ook hoger. Dus het wattage zegt zeer zeker wel wat over de Stroom.
Voorbeeld: 500 watt, 12 Volt, geeft dus automatisch een stroom van 500/12 is ongeveer 42 ampere. (41 2/3..)
Dus ga nu niet zeggen dat dat anders is bij een B-merk voeding. Het blijft gewoon natuurkunde
Modbreak:Je hebt misschien opgelet bij natuurkunde, maar bent even vergeten het gat tussen theorie en praktijk mee te nemen. Je vergeet:

• het rendement van de voeding mee te nemen in je verhaal
• dat die "500W" het maximum is over alle lijnen van een voeding, niet alleen de +12V
• het verschil tussen piekbelasting en continue belasting. Goede fabrikanten geven continue belasting bij realistische situaties op, slechte fabrikanten geven maximale piekbelasting onder onrealistische ideaalsituaties op
• de mogelijkheid dat sommige fabrikanten domweg hogere getallen opgeven dan de voedingen werkelijk kunen leveren, zelfs onder ideale omstandigheden.

Nu is het niet erg dat je al deze dingen niet weet, maar ga niet op hoge poten anderen die wel weten waar ze het over hebben beschuldigen van gebrek aan kennis :o

Edit: Een voeding met een hoge stroom is goed, hoge spanning niet. al blijft de standaard gewoon 12 volt volgens mij
Weerstand (= energieverlies in vorm van warmte) = spanning/stroom. hoe hoger dus de stroom, hoe lager de weerstand. hoe lager de spanning, hoe lager de weerstand.

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 15-11-2007 13:31 ]

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd, Sweex is geen goed merk aangaande voedingen.
Heb je mischien meerdere ata apparatuur (met de nodige splitters) op dezelfde voedingslijn zitten? Dan krijg je ook van die vage errors. Probeer altijd de ata apparatuur te verdelen over de verschillende voedingslijnen, ook al is dat meestal niet handig vanwege de afstand.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 19:58

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:58:
[...]

hiermee suggereer je dus dat een hoge stroomsterkte wel betekend dat het een goede voeding is.
dat klopt van geen kant

[...]

Wattage, ofwel VERMOGEN graag, Amperage (onzinterm) STROOM en Voltage (nog een keer) SPANNING.. Vermogen=Spanning*Stroom. Dus als je spanning gelijk blijft en je vermogen hoger word, wordt de stroom ook hoger. Dus het wattage zegt zeer zeker wel wat over de Stroom.
Voorbeeld: 500 watt, 12 Volt, geeft dus automatisch een stroom van 500/12 is ongeveer 42 ampere. (41 2/3..)
Dus ga nu niet zeggen dat dat anders is bij een B-merk voeding. Het blijft gewoon natuurkunde

Edit: Een voeding met een hoge stroom is goed, hoge spanning niet. al blijft de standaard gewoon 12 volt volgens mij
Weerstand (= energieverlies in vorm van warmte) = spanning/stroom. hoe hoger dus de stroom, hoe lager de weerstand. hoe lager de spanning, hoe lager de weerstand.
Je verhaal klopt redelijk maar wat je denk ik bedoelt te zeggen is dat bij voedingen met een gelijk vermogen de voeding met de hoogste stroomsterktes het beste is, omdat die een lager verlies heeft en dus efficiënter (dus ook hoogwaardiger) is. Daarom is ook een CoolerMaster 450 W voeding een wereld van verschil met een Sweex of Q-tec 450 W voeding.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:58:
Dan zal ik ook even de natuurkunde erbij halen. Het genoemde vermogen zegt helemaal niks over een voeding. Het gaat om piekvermogen. Dus met dezelfde spanningen zou je inderdaad een vergelijkbare stroom hebben tussen A-merken en B-merken. Helaas moet je efficiëntie ook meenemen in de vergelijking. Bij B-merken mag je je handje dichtknijpen als je een efficiëntie-percentage van 60% krijgt. In tegenstelling tot een A-merk voeding die 80-85% haalt bijvoorbeeld.
De spanningen worden geregeld in de voeding. Dus die worden omgevormd naar de 12V-lijnen, 5V-lijnen etc. Per definitie moeten die dus rond die spanningen liggen met een miniem verschil. Dat een bepaalde B-merk voeding geen stabiele lijnen kan houden is een tweede. Spanningen dienen ongeveer goed te zijn, stroom moet meer zijn dan dat er nodig is.
Hoe hoger de stroom, hoe lager de weerstand gaat al helemaal niet op. Iets heeft een bepaalde hoeveelheid spanning nodig om überhaupt z'n werk te verrichten en een bepaalde hoeveelheid stroom om energie te leveren voor dat werk. De weerstand is een vast gegeven bij een bepaalde temperatuur en een bepaald materiaal, die kan je dus niet even omlaag krijgen door de stroom te verhogen.

[ Voor 13% gewijzigd door _the_crow_ op 15-11-2007 12:56 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer horen voedingsproblemen in PMG :?

Move PMG -> OH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1