Toon posts:

HDD is corrupted

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijd terug is mijn HDD van de ene op de andere dag corrupted geworden, en ik kan er niets meer vanaf lezen. Hij zit in een externe casing, echter wanneer ik die aanzet spint hij wel. Het is een WD 320GB harde schijf. Is er nog een mogelijkheid om iets van data van deze schijf te redden? Ik las laatst dat ze van een schijf die 3 jaar in een gezonken schip had gelegen nog data hadden gered, dan moet dat van deze toch helemaal lukken zou je denken :p

Als ik erop klik krijg ik overigens deze foutmelding:

http://snuur.nl/files/corrupt.jpg

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen :o

grtz,

Snuur

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het al eens geprobeerd met een datarecoverprog (OM FAQ / Beleid hier kun je er een flink aantal vinden). Vaak zijn di prima in staat nog het nodige te recoveren, ook al is de dirstructuur brak. Het ziet er op het eerste gezicht uit als gewoon een brakke FAT of MFT.

Overigens is het makkelijker om gewoon de foutmelding te posten dan een plaatje. Scheelt tijd, ruimte en bandbreedte en je weet zeker dat de tekst er over een jaar nog staat, met een plaatje weet je dat niet :)

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, gelukkig heb ik het ook getypt. Misschien nog een dingetje wat help is dat hij er wel als D: bijstaat in deze computer, maar dat er geen schijfgrootte bijstaat. Ik wil hem nl het liefst repareren ipv de data naar een andere schijf te verplaatsen (heb niet genoeg ruimte).

er staat in die FAQ het volgende
Oplossing voor NT/2K/XP: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixmbr commando in.
ik neem aan dat met SetupCD mijn winXP cd bedoelt word? zo ja, waar vind ik die Recovery Console? is dit een programma?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik krijg nu in testdisk te zien als ik bij advanced repair MTF kies geeft ie aan MFT and MFT mirror are bad. Failed to repair them

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:35:
je hebt gelijk, gelukkig heb ik het ook getypt. Misschien nog een dingetje wat help is dat hij er wel als D: bijstaat in deze computer, maar dat er geen schijfgrootte bijstaat. Ik wil hem nl het liefst repareren ipv de data naar een andere schijf te verplaatsen (heb niet genoeg ruimte).

er staat in die FAQ het volgende
Oplossing voor NT/2K/XP: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixmbr commando in.
ik neem aan dat met SetupCD mijn winXP cd bedoelt word? zo ja, waar vind ik die Recovery Console? is dit een programma?
Je moeten booten van de WinXP cd,
En dan op de "R" (repareren) drukken in het keuzemenu (als het geladen is).

Dan kies je de schijf die je wilt reparen, door "D:" in te type

Type: fixmbr

Enter

Dan zie je wat eruit komt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:35:
Tja, dan kun je proberen het te fixen (chkdsk /f d: al gedaan?). Maar het beste is gewoon backuppen, dan weet je zeker dat je geen corrupte data meer hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat werkt niet, maar als ik gebackupt heb, hoe krijg ik mijn schijf dan weer werkend?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:58:
ja dat werkt niet, maar als ik gebackupt heb, hoe krijg ik mijn schijf dan weer werkend?
Als hij gebackupt is dan kun je de partities verwijderen, formatten en evt nog gaan zerofillen mocht je de partitie niet kunnen verwijderen. Het nadeel van deze methode is alleen dat je daarmee alle data kwijt bent. Dus eerst backuppen (mocht je dat nog niet gedaan hebben) is wel aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets, beetje laat, ik heb 3 backup programmas gehad, de derde werkt eindelijk, maar flikkert nu alle data vanaf de harde schijf zomaar in 1 map. Dus niet in mappenstructuur etc. Die mappenstructuur is toch best wel essentieel voor sommige dingen die erop staan. Iemand een prog waarmee ik dit wel kan bewerkstelligen? Btw ook alle filenamen zijn weg, alles heet nu f12328723.jpg f238712873.mov. etc. Ik gebruik een programmaatje bij testdisc btw.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 01:32 ]

Verwijderd

Gebruik je FAT of NTFS? Feit dat je lost files hebt betekent of FAT of NTFS met ernstige filesystem corruptie.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:43:
Gebruik je FAT of NTFS? Feit dat je lost files hebt betekent of FAT of NTFS met ernstige filesystem corruptie.
eigenlijk is gewoon het enige wat je in dit soort situaties kunt doen, OF naar een profi datarecoverer, OF stuk voor stuk progjes afgaan die data proberen te redden. Vaak zijn goede oude dos progjes nog het betrouwbaarst, en gewoon net zo lang proberen totdat je de juiste gevonden hebt. helaas heb ik hier nog geen enkel programma gevonden die het altijd doet :)

enfin volgens mij staan er op de ultimate boot cd een stel datarecovery progjes, maar dat weet ik niet zeker. (google anders ff :))

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:43:
Ehm, alle files zijn nog wel intact, als in ik kan ze openen, alles is in orde, alleen de mappenstructuur is door dat recovery progje verdwenen, en de filenames ook.
Pagina: 1