Voeding probleem?

Pagina: 1
Acties:

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb laatst de voeding van mijn systeem veranderd en sindsdien kan ik games niet meer draaien zoals ik het eerst wel kon.
Zo kan ik bij de demo van UT3 nu niet meer 2560x1600 trekken, terwijl ik dat met exact hetzelfde systeem (alleen andere voeding) dat wel kon. Hij laggt nogal, zelfs in het menu al.
Het systeem is op de voeding na axact hetzelfde gebleven. Ik heb de voeding omgewisselt en dat was het, niks veranderd in bios, ook geen nieuwe OS install. Is dit wel nodig misschien?

Het huidige systeem:
- Intel Q6600
- MSI P6N Diamond
- 4x 1GB PC5300 Crucial Ballistix
- eVGA 8800GTX
- Raptor 74GB
- 7x 250/500GB div.
- Antec Truepower Quattro 850
- Dell 3007wfp-HC
- Windows Vista Ultimate x64

De voeding die ik hiervoor in mn systeem had was de Zalman 600W-heatpipe.
De PSU upgrade had ik gedaan omdat ik plannen had om mn systeem verder up te graden.
Op lagere resolutie's werkt het spel wel, alleen vind ik dat toch jammer omdat ik weet dat mn systeem het wel aan zou moeten kunnen. Het is trouwens niet alleen bij UT3, ook GoW & Crysis werken niet naar behoren. Echter weet ik van de laatste 2 spellen niet of ze dat anders wel deden.

Misschien iemand die mij kan helpen?

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 23:31
Neem even een kijkje hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Computers are useless. They can only give you answers.

• noks
Bedankt voor je reply, maar deze voeding zou het makkelijk moeten trekken.
Het is dus meer de vraag of ik nog iets moet doen na het verwisselen van een PSU, nieuwe install bv? Of dat dit model niet werkt naar behoren, of dat het ergens totaal anders aan ligt.

• Brainsz
Een nieuwe install is niet nodig (ten minste, de PSU zou niets met de software te maken moeten hebben).

Controleer of je de beide PCI-e stroomvoorziening hebt aangesloten op je GTX.

• noks
Brainsz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:09:
Een nieuwe install is niet nodig (ten minste, de PSU zou niets met de software te maken moeten hebben).

Controleer of je de beide PCI-e stroomvoorziening hebt aangesloten op je GTX.
Yep, meerdere malen gecontroleerd en zitten beide goed aangesloten.

• Brainsz
Je zou echt even naar die link moeten kijken en daar je vraag stellen(copy->past kan ook). Daar zullen ze je 100% een duidelijke antwoord kunnen geven.

• noks
Brainsz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:14:
Je zou echt even naar die link moeten kijken en daar je vraag stellen(copy->past kan ook). Daar zullen ze je 100% een duidelijke antwoord kunnen geven.
Oke, ik dacht dat je doelde op dat de PSU niet voldoende sterk zou zijn. Ik wist niet dat het topic ook was voor 'algemenere' vragen. Bedankt !

• Brainsz
Nee yoh je PSU zou al je hardware meer dan genoeg van juice moeten voorzien.

Verwijderd

Heb je de oude voeding nog? Dan kun je die nog proberen :)
;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 15:51 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Kijk eens of er op je nieuwe voeding een sWeex stekkertje staat :+

Homey — Critics are those without skills to create.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:16
WeeJeWel schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:39:
Kijk eens of er op je nieuwe voeding een sWeex stekkertje staat :+
Ik snap je reactie niet, hij heeft een Antec Truepower Quattro 850. Dus geen Sweex maar zoals cpec al zij stop je oude Zalman er weer is in en kijk dan of alles wel werkt zoals het hoort te werken. Mischien is je Antec niet helemaal lekker in orde.

• noks
Ik het andere topic werd mij aangeraden om eens te switchen van kabels, om zo te kijken of er niet toevallig 1 12V lijn te zwaar werd belast zonder dat andere iets te doen hadden. Dit bleek helaas geen oplossing te zijn voor mn probleem.
Andere voeding heb ik helaas al niet meer ;\ in 1e instantie leek deze voeding in orde dus die andere meteen verkocht. Ik denk dat ik maar een andere voeding aan ga schaffen om te kijken of het daaraan ligt.

En ik kan geen sweex 'stekkertje' ontdekken .. het is een voeding van 160euro, en volgens meeste reviews een degelijke voeding..

Verwijderd

Dan blijft natuurlijk altijd nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter over.
Begin bijvoorbeeld eens met het loshalen van 7 van je 8 schijven, en kijk of dat helpt.
Pagina: 1