Ik heb in het FM 2007-topic weleens wat updates gepost van mijn avonturen bij Northwich Victoria. Ben FM2008 maar eens op een andere manier begonnen, in Zuid-Amerika. Ik heb even de MLS geprobeerd, maar die league is in mijn ogen onspeelbaar door een paar bugs (om de 2 dagen trade-proposals voor elke keer dezelfde die je niet automatisch kan rejecten gaat vervelen).
Ben daarom maar als unemployed manager begonnen in zuid-amerika (alle zuid-amerikaans league's & Mexico). Na wat sollicitatie's kreeg ik een mooi aanbod van ADAP Galo uit de 3e divisie en dat heb ik maar geaccepteerd.
ADAP Galo Maringa FC Seizoen 2007
Doelstellingen van de club:
Serie C:
-Long Term - Be Competitive in the Serie C
-Current - Be Competitive in the Serie C
Campeonato Paranaense:
- Be Competitive in the Paranaense
Competitie / Bekers
ADAP mocht niet meedoen aan het bekertoernooi.
Het staatskampioenschap van Paranaense loopt van januari tot en met begin mei en bestaat uit 4 fasen. Er doen in totaal 16 teams mee die 1x tegen elkaar spelen in de 1e ronde. De beste acht teams gaan door naar ronde 2. Deze acht overgebleven teams worden in twee groepen van 4 verdeeld. De beste twee teams uit elke groep gaan door naar de knock-out fase met uit- en thuiswedstrijden. De winnaar is voor een jaar staatskampioen.
Qua sterkte is ADAP het 4e team van de staat Paranaense. Parana en Atletico Paranaense spelen allebei in de Serie A en Coritiba komt uit in de Serie B, alle andere teams spelen in de Serie C of lager. Het wordt eigenlijk pas spannend in de halve finale's en heb daarin Parana verslagen na 2 spannende wedstrijden. In de finale was Atletico Paranaense te sterk. Ik heb me overigens wel geplaatst voor het bekertoernooi van 2008 (heb geen idee wat de eisen zijn).
Resultaten:

Topscorer van het Campeonato Marcelo Peabiru met 20 goals:
De Serie C loopt van eind juni t/m eind november als je alle 4 de stages overleefd. Helaas raakten mijn beide startende spitsen geblesseerd in de aanloop naar de competitie en ik heb daardoor flink moeten schuiven voorin en ADAP startte moeizaam. Heb de 1e ronde wel met moeite overleefd. De terugkeer van mijn beste spelers zorgde ervoor dat de 2e ronde een makkie was. Ronde drie was wat lastiger maar ook daar kwamen we doorheen. In de laatste fase strijden 8 teams om 4 promotie-plekken naar de Serie B.
Eindstand Serie C:

Volgend jaar Serie B voor ADAP.
Selectie

Opmerking: De beste spelers van ADAP zitten allemaal in de reserve's omdat de meesten van hen voor langere tijd zijn uitgeleend aan teams uit hogere divisie's. De spelers zonder wedstrijden zijn de 1e huurlingen die zijn teruggekeerd en dat worden waarschijnlijk volgend seizoen basisspelers.
Beste spelers:
Everton

Tot eind 2008 uitgeleend aan Gremio
Angelo

Keert eind december terug.
Het is overigens niet allemaal positief. Financieel loopt het niet echt lekker. ADAP heeft nogal veel spelers en ik betaal moment 15k per week aan salarissen (budget is 16k). Heb zelf uitgerekend dat het break-even punt rond de 7,5k per week ligt en dan is dit het logische gevolgd. De scherpe daling zijn bonussen.
Spelers halen zit er niet in, ik hoop eigenlijk dat ik nog een stuk of 10 spelers kan dumpen. Heb al 20 spelers gratis laten vertrekken naar andere teams zodat de salarislast wat lager uitvalt maar het helpt niet echt. De doelstellingen voor dit seizoen heb ik gehaald, de doelstelling voor 2008 zie ik vanzelf wel verschijnen.