lache die gozer heb ik in mijn 1e jaar bij Ajax gehaald.Ajax heeft zijn oog laten vallen op het Duitse talent Marko Marin. De 18-jarige middenvelder staat onder contract bij Borussia Mönchengladbach en geniet ook interesse van AC Milan en Fiorentina. (Bild am Sonntag)
Thanks, wat een hoop shirts.JanW schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:35:
Shirts zijn hier te vinden. Staan ook op FMGLive, maar daar is een account voor nodig. Hoe je de shirts goed in de game krijgt staat hier uitgelegd.
De installatie guide had ik al eerder gevonden, ik had al een ander shirt-pack voor de engelse competitie gedownload, maar kreeg de ghost-shirts niet weg. Na lang zoeken kwam ik dit stuk tegen en was het eindelijk gelukt.
Spielerei...
Anoniem: 196953
Pfff abrahamovic is wel heel erg veeleisend. Ik was al een paar jaar de heerser in NL met PSV en had de Uefa cup gewonnen. Grant werd ontslagen bij Chelski in 2012 dus ik solliciteerde en kreeg de job. Nu op 12 december (verloren in league cup. Uefa cup poule easy gewonnen. fantastische spelers gehaald maar pas 3de in de competitie op maar 5 punten achterstand) ben ik ontslagen 
Spelers waren ook LoG terwijl ik dicht bij de 2 leiders stond.
___
Ze zouden trouwens een gok-functie moeten maken in het spel. Afhankelijk van je saldo is er dan een max wat je kan inzetten op een match. Zo creeer je interesse voor andere wedstrijden en volg je alles nog beter omdat je er ook op kan inzetten. De bookmaker odds zijn er al dus
Ik speel trouwens met m'n 2de manager bij Australie!! Probeer de nieuwe guus hiddink te worden
Sta al 9de op de wereldranglijst (boven brazilie
) met een matige spelersgroep dus 't gaat de goede kant op. Wereldkampioenschap komt er nu aan met portugal/argentinie/servie in de poule

___
Ze zouden trouwens een gok-functie moeten maken in het spel. Afhankelijk van je saldo is er dan een max wat je kan inzetten op een match. Zo creeer je interesse voor andere wedstrijden en volg je alles nog beter omdat je er ook op kan inzetten. De bookmaker odds zijn er al dus
Ik speel trouwens met m'n 2de manager bij Australie!! Probeer de nieuwe guus hiddink te worden
[ Voor 141% gewijzigd door Anoniem: 196953 op 20-11-2007 11:08 ]
Anoniem: 58660
Ik ga de game ook maar eens bestellen denk ik. Ben de puf voor FM2007 kwijt en duurt te lang. Hoe is de speelsnelheid van '08? Ik las al iets over 2 patches die geweest zijn. Draait de game nu een beetje of zitten er nog wat bugs in?
Ik vind het prima speelbaar met de 2 beta patches en heb geen last van bugs. De echte patch komt ook al snel uit.
Sinds de betapatch, met name de tweede, is FM08 prima speelbaar. Zonder patch was het wel minder fijn, met name de pressing/closingdown bug was irritant.
De final patch 8.0.1 zou deze week uit moeten komen, als alles goed gaat.
Snelheid is ruwweg vergelijkbaar met FM07, misschien een heel klein beetje sneller.
De final patch 8.0.1 zou deze week uit moeten komen, als alles goed gaat.
Snelheid is ruwweg vergelijkbaar met FM07, misschien een heel klein beetje sneller.
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 26445
Nou we hebben weer een lekkere poule geloot in de CL. De grote favouriet in de poule is Manchester United. Kan ik met Dortmund en Rangers uitgaan vechten wie er tweede word in de poule.
Anoniem: 58660
Besteld bij ons vaste gratisbezorg warenhuis play.com. Tegen de tijd dat het er is zal de patch wel uit zijn. (M'n vriendin zal lachen als ze de game op de mat ziet liggen)
Anoniem: 194311
Wacht nog maar even op de officiele patch. Wordt niet vrolijk van mijn eigen kwaliteiten op management gebied. Zelfs bij de grootste degradatiekandidaat van de tweede divisie in Argentinië willen ze me niet houden... Terwijl ik best een aardig "record" heb opgebouwd. 17 wedstrijden zonder winst... 5 gelijk, 12 verloren....*slik*
Ben nu maar een beetje bezig om shirtjes te maken voor mijn spel. Andere die hier nog een beetje handig in zijn???
Ben nu maar een beetje bezig om shirtjes te maken voor mijn spel. Andere die hier nog een beetje handig in zijn???
14 januari 2011: Arsenal sign Robben
83.000.000
naja, de fans zijn er wel blij mee
83.000.000

[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 20-11-2007 17:21 ]
LoG?Anoniem: 196953 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:30:
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Hoezo overvalued??
Ik wacht nog even op de patch totdat ik doorspeel. Misschien dat mijn savegame het dan ineens weer gaat doen

Ik wacht nog even op de patch totdat ik doorspeel. Misschien dat mijn savegame het dan ineens weer gaat doen
Anoniem: 167283
Wil je met ons delen waarom je vriendin zal lachenAnoniem: 58660 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:43:
Besteld bij ons vaste gratisbezorg warenhuis play.com. Tegen de tijd dat het er is zal de patch wel uit zijn. (M'n vriendin zal lachen als ze de game op de mat ziet liggen)
Morgen komt de patch uit, als alles goed gaat:
Zie http://community.sigames....1102691/m/3982067063/p/17Hey all,
I thought I’d drop by and give you and update on where we are at with the 8.0.1 patch.
We have finished optimising the match engine and the results from our tests have proved positive; the slowdown issue that affected the speed of the game has now been addressed.
We will be conducting our final tests this evening and overnight, and providing everything checks out okay, we’ll begin building the patch from tomorrow and will hopefully release the final version later in the evening.
Our intention is to deliver all patches across all platforms at the same time.
Thanks again for your patience and continued support. Smile
Cheers,
Neil
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 140712
heb je het tussendoor nog geprobeerd? bij mij deed ie het namelijk opeens wel weerm4yall schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:31:
Hoezo overvalued??![]()
Robben heeft in mijn game(2010) een minimale release fee van 582miljoen. Oftewel een half miljard. Volgens mijn is dat de helft van de totale waarde van de club :-p(nee oke minder maar toch....)Vos schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:20:
83.000.000
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik zit met mijn Rushden game bijna aan het einde van mijn tweede seizoen. Het gaat redelijk. Na een ongeslagen periode van 28! wedstrijden sta ik stabiel op de derde plaats en ben ik met nog drie wedstrijden te gaan zeker van de play-offs. Helaas al wel praktisch kansloos (6 punten achterstand) voor het kampioenschap.
In de FA Trophy ben ik doorgedrongen tot in de finale, waar ik tegen Fleetwood moet spelen, een amateurteam, welke echter wel een aantal toppers heeft uitgeschakeld. De halve finale was echt spannend, de uitwedstrijd was 0-0 en thuis wist mijn aanvoerder (VC) zijn eerste goal en enige goal van het seizoen te maken. Een penalty in de 2e helft van een spannende wedstrijd was de druppel voor tegenstander Aldershot, het verweer was toen verbroken, waardoor ik uit kon lopen naar 3-0.
In de andere cups kon ik geen potten breken, in de Conference Leauge Cup uitgeschakeld in de 5e ronde door Forest Green en in de FA cup de doelstelling (1e ronde) gehaald.
Contractverlenging wordt nu besproken door het bestuur, ik verwacht hier echter geen problemen mee. Ik heb nog geen aankopen gedaan voor het nieuwe seizoen, dit is vooral afhankelijk van eventuele promotie. Helaas staat zowat mijn hele basis 11 in de belangstelling van grotere teams, maar ik heb ze wel allemaal nog lang onder contract staan, dus ik hoop het gros te kunnen behouden.
Grappig detail; in de jeugd en het B-team speelt mijn zoon de sterren van de hemel, 64 goals in 50 wedstrijden. Ik laat hem zo nu en dan al eens invallen in het eerste. Volgens mijn staf kan hij een hele grote worden op dit niveau. Ik wist overigens niet dat dit mogelijk was
In de FA Trophy ben ik doorgedrongen tot in de finale, waar ik tegen Fleetwood moet spelen, een amateurteam, welke echter wel een aantal toppers heeft uitgeschakeld. De halve finale was echt spannend, de uitwedstrijd was 0-0 en thuis wist mijn aanvoerder (VC) zijn eerste goal en enige goal van het seizoen te maken. Een penalty in de 2e helft van een spannende wedstrijd was de druppel voor tegenstander Aldershot, het verweer was toen verbroken, waardoor ik uit kon lopen naar 3-0.
In de andere cups kon ik geen potten breken, in de Conference Leauge Cup uitgeschakeld in de 5e ronde door Forest Green en in de FA cup de doelstelling (1e ronde) gehaald.
Contractverlenging wordt nu besproken door het bestuur, ik verwacht hier echter geen problemen mee. Ik heb nog geen aankopen gedaan voor het nieuwe seizoen, dit is vooral afhankelijk van eventuele promotie. Helaas staat zowat mijn hele basis 11 in de belangstelling van grotere teams, maar ik heb ze wel allemaal nog lang onder contract staan, dus ik hoop het gros te kunnen behouden.
Grappig detail; in de jeugd en het B-team speelt mijn zoon de sterren van de hemel, 64 goals in 50 wedstrijden. Ik laat hem zo nu en dan al eens invallen in het eerste. Volgens mijn staf kan hij een hele grote worden op dit niveau. Ik wist overigens niet dat dit mogelijk was
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Ja dat je kinderen kon krijgen zit er dacht ik sinds FM2007 in.Masch schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:29:
Zit in mijn game nu in 2018 maar heb nog steeds geen kind
Worden er geen records meer bijgehouden ?
John Carew scoorde gisteren 3 keer in 3 minuten uit bij Liverpool. (4-4 gelijkspel)
John Carew scoorde gisteren 3 keer in 3 minuten uit bij Liverpool. (4-4 gelijkspel)
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Mjah, zeker weten is moeilijk natuurlijk, maar dit overtuigde mij wel:Vos schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:05:
Hoe weet je zeker dat het je kind is? In het 2e seizoen is wel al heel vroeg.
- Hij heeft dezelfde achternaam
- Hij heeft de NL nationaliteit, als enige in mijn hele jeugd.
- Hij heeft mij als favoriet personeel
Kan ook mijn broertje zijn natuurlijk
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Anoniem: 147312
In mijn game verkoopt Man Utd Rooney aan Real Madrid voor 93 milj in 2008.Vos schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:20:
83.000.000
nog meer transfer records?
En het is een regen neem ik aan? Zo niet dat is het een ver familielidMasch schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:18:
[...]
Mjah, zeker weten is moeilijk natuurlijk, maar dit overtuigde mij wel:
- Hij heeft dezelfde achternaam
- Hij heeft de NL nationaliteit, als enige in mijn hele jeugd.
- Hij heeft mij als favoriet personeel
Kan ook mijn broertje zijn natuurlijk
Het is idd een regen. Alleen z'n gegenereerde kop lijkt totaal niet op die van mijVos schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:27:
[...]
En het is een regen neem ik aan? Zo niet dat is het een ver familielid. Als hij jou als favoriet personeel heeft is meestal wel een indicatie ja (en regen natuurlijk).
lolAnoniem: 26445 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:36:
Dan zou ik toch maar eens met je vrouw/vriendin gaan praten als is jou was
[ Voor 25% gewijzigd door Masch op 21-11-2007 12:04 ]
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
haha ja. Wou kijken hoe de vertaling in het Nederlands was. (bagger natuurlijk).Anoniem: 167283 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:56:
[...]
Hij speelt in het NederlandsLoG = Licht ongerust
Voor de mensen die op de patch zitten wachten, een nieuwe update:
Van ene Neil Moeilijke-naam, een SI-member, dus klinkt wel betrouwbaar.To give you a further update.
We have encountered some minor issues that have caused some delays, but we're still hopeful of releasing the final patch later this evening.
As it currently stands, we're looking at late evening time here in the UK before anything is available. The patch will not be ready before the international football matches that are taking place this evening and is likely to be at some point after they've finished.
I can also confirm that the patch will come with an updated database. It includes changes from up to the end of last week.
Thanks again for your continued patience and please try to refrain from asking for a specific time the patch will be out.
Virussen? Scan ze hier!
Top Wildhagen dat jij de boel bij Sigames een beetje in de gaten houdt. Het forum van Sigames blinkt nou niet bepaald uit in overzichtelijkheid en al dat gezeik de patch vervuild de boel daar echt enorm...
Idd, is een behoorlijk zootje die hele thread. En ach, ik vind het kleine moeite om het hier ff te posten.
Forum is ook erg traag trouwens, nog trager dan normaal.
Zodra die uit is, ga ik mijn seizoen afmaken iig... moet nog 4 wedstrijden
Forum is ook erg traag trouwens, nog trager dan normaal.
Zodra die uit is, ga ik mijn seizoen afmaken iig... moet nog 4 wedstrijden
Virussen? Scan ze hier!
Gisteren een beetje opnieuw begonnen met mijn Ben Hur savegame... voordat ik ontslagen werd. Win ik zowaar 2 wedstrijden op rij tegen de nummer 1 en de nummer 11. Moet niet gekker worden. Zat te hopen op de patch, maar ga nog maar even verder.... voordat de patch mijn vorm verpest!
Durf overigens wel met enige zekerheid te zeggen dat mijn Ben Hur team aantrekkelijker en beter voetbal speelt dan die klungels van Oranje in Minsk... wat een wanvertoning... (zo, nu weer on-topic)
Durf overigens wel met enige zekerheid te zeggen dat mijn Ben Hur team aantrekkelijker en beter voetbal speelt dan die klungels van Oranje in Minsk... wat een wanvertoning... (zo, nu weer on-topic)
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 194311 op 21-11-2007 20:19 ]
Sorry, de patch duurt iets langer. Ze moeten McLaren ff schrappen als bondscoach bij Engeland
.
Het is goed druk op het SI forum...nog geen nieuws verder.
Het is goed druk op het SI forum...nog geen nieuws verder.
Ik zie het morgen wel. Eens kijken of ik nog wat briljante tactische oplossingen ga vinden in mijn slaap...
de 8.0.1 patch is uit
SI forum:
http://community.sigames..../f/521102691/m/5902009263
Download links:
PC (Boxed Retail) –
Mirror 1: http://downloads.sega-eur...8/FM2008_v8.0.1_Patch.exe
Mirror 2: http://204.155.67.168/patch/fm08/FM2008_v8.0.1_Patch.exe
Mac (Boxed Retail) –
http://downloads.sega-eur...8/FM2008_v8.0.1_Patch.dmg
PC Torrent (Boxed Retail) –
http://torrents.sigames.c...bo...5358D3E2EAF0B671D63A
Mac Torrent (Boxed Retail) –
http://torrents.sigames.c...bo...F7CA0F50DA9DFE8918E6
SI forum:
http://community.sigames..../f/521102691/m/5902009263
Download links:
PC (Boxed Retail) –
Mirror 1: http://downloads.sega-eur...8/FM2008_v8.0.1_Patch.exe
Mirror 2: http://204.155.67.168/patch/fm08/FM2008_v8.0.1_Patch.exe
Mac (Boxed Retail) –
http://downloads.sega-eur...8/FM2008_v8.0.1_Patch.dmg
PC Torrent (Boxed Retail) –
http://torrents.sigames.c...bo...5358D3E2EAF0B671D63A
Mac Torrent (Boxed Retail) –
http://torrents.sigames.c...bo...F7CA0F50DA9DFE8918E6
Sorry, jullie hebben groot gelijk jongens.

[ Voor 99% gewijzigd door JvP|IA op 22-11-2007 10:05 ]
Changes stonden in het topic op het SI forum ook al, beetje loos om hier zo'n hele lijst neer te plakken imo.
Stopped exploit which allowed multiple feeder clubs to be gained at once.
dat is wel jammer...erg prettig
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Hmmm. had ze graag hier gelezen. Niet iedereen kan alle sites tussen 9-5 bezoekenJanW schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:46:
Changes stonden in het topic op het SI forum ook al, beetje loos om hier zo'n hele lijst neer te plakken imo.
Zal vanavond wel even een screentje uploadenAnoniem: 167283 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:06:
@Masch
ben wel heel nieuwsgierig hoe die lelijkerd er uit ziet
Met mijn Rushden game gaat het erg goed! Gisteren even gespeeld, alleen het huidige seizoen afgemaakt. Zoals eerder gemeld stond ik 3 wedstrijden voor het einde stabiel derde en daar ben ik heb ik dan ook het seizoen afgesloten. Ik had aan het einde van het seizoen nog een aantal belangrijke wedstrijden.
Play-off halve finale - uit: Ik moest tegen Forest Green, een van mijn angstgegners, ik heb er erg weinig van gewonnen in de afgelopen 2 seizoenen. In de uitwedstrijd was het dan ook een kant op; richting mijn doel. Eerste helft met geluk 1-1 gebleven. In de tweede helft stelde Forest Green orde op zaken en liepen ze uit naar 3-1.
FA Trophy finale - Wembley: Ik baalde enorm dat deze wedstrijd tussen de play-offs viel. Ik had veel vermoeide spelers en deze heb ik dan ook niet opgesteld voor deze finale. Greenwood (amateurteam) wist uiteindelijk met 2-1 van me te winnen, door een goal in de 85e minuut.
Play-off halve finale thuis: De groep zat er echt doorheen, maar ze richten zich nog eenmaal op. Met meer dan 6000 toeschouwers op de tribune, een record, wisten ze in de eerste helft al met 2-0 voor te komen. In de tweede helft kreeg een Forest Green speler rood en konden we uitlopen naar 3-0. Op naar de finale!
Play-off finale - Wembley: Een hele moeilijke wedstrijd stond op het programma. Ik had deze competitie nog niet gewonnen van tegenstander Oxford United, alleen in de FA trophy was ik ze een keer de baas. De wedstrijd was echt abnormaal. Zie hieronder het scoreverloop en mijn gemoedstoestand:
35min. --> Oxford - Rushden 1-0. Domme fout van mijn linksback, hij ging onder de bal door. Spel ging gelijk op dus ik had het idee dat we terug zouden komen.
41min.--> Oxford - Rushden 1-1. Prachtige goal van mijn gehuurde spits, een afstandsschot zo in de kruising!
82min --> Oxford - Rushden 2-1. Mooie goal van Oxford. Alles lijkt voorbij. Ik verander gelijk de tactiek, een verdediger eruit en een AMC erbij in.
88min. --> Oxford - Rushden 2-2. Gelijk na een hele serie corners. Mijn ML kopte hem erin. Ik had het niet meer verwacht, maar ontzettend blij natuurlijk.
94min. --> Oxford - Rushden 2-3. Mijn bikkel van een Spits, Jackson, scoort uit de counter de 3-2 en 1 minuut later is de wedstrijd afgelopen. We zijn gepromoveerd!!!
Nu dus een divisie hoger, ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Mijn doel wordt degradatie ontlopen. Ik zal wel een aantal versterkingen moeten halen echter. Hierover meer na mijn speelsessie van vanavond
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Kunnen ze Chelsea niet uit die game schrappen, kom ze echt 7x per seizoen tegen met Arsenal... 2x competitie, FA Cup finale, League Cup finale, halve finale championsleague, Community Shield. Ik heb dat echt altijd met dit spel, kan Man Utd niet gewoon een keer wat winnen ofzo.
Sta ook al gedeeld eerste met ze in de competitie
Na het patchen moet je in deze map zijn voor de real-name fixes
. Anders werkt het niet.
X:\Football Manager 2008\data\updates\update-801\db\801\lnc
Welke bestanden dienden er ook alweer verwijderd te worden?PirE schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:51:
Na het patchen moet je in deze map zijn voor de real-name fixes. Anders werkt het niet.
heel de map inc als ik het geed heb.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ehm... heeft een van jullie 8.01 (final) al geinstalleerd, en is doorgegaan met zijn bestaande savegame?
Zodra ik load last game zeg, crashed fm.exe compleet als de load-balk ongeveer halverwege is... (er word een errorlog) aangemaakt.....
Zodra ik load last game zeg, crashed fm.exe compleet als de load-balk ongeveer halverwege is... (er word een errorlog) aangemaakt.....
Virussen? Scan ze hier!
jup, nergens last vanwildhagen schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:20:
Ehm... heeft een van jullie 8.01 (final) al geinstalleerd, en is doorgegaan met zijn bestaande savegame?
Volgens FTR is de patch beschikbaar!!! Hij is daar eventueel beschikbaar.
Oops, m'n bookmark was verouderd.
[ Voor 10% gewijzigd door Cannotwin op 22-11-2007 18:36 ]
Ook geen last van.wildhagen schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:20:
Vannacht om 02.20 al gemeldtCannotwin schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:31:
Volgens FTR is de patch beschikbaar!!! Hij is daar eventueel beschikbaar.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
haha ik ken het. speel met real madrid. Moest eerst 2x voor de beker tegen barca toen voor compo tegen barca, daarna 2x beker valencia en compo valencia. Dat zijn toch zware pottenAnoniem: 140712 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:46:
Kunnen ze Chelsea niet uit die game schrappen, kom ze echt 7x per seizoen tegen met Arsenal... 2x competitie, FA Cup finale, League Cup finale, halve finale championsleague, Community Shield. Ik heb dat echt altijd met dit spel, kan Man Utd niet gewoon een keer wat winnen ofzo.
Daar wacht ik nou ook op. Hij zou afgelopen zondag uitkomen maar is nog steeds niet uit. Beetje jammerRazer schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:36:
Zo nu nog FM Genie Scout en dan kan ik er tegen aan

patch nu aan het binnenhalen 
Mijn Aston Villa game gaat geweldig. Ik heb aan het begin van het 3e seizoen een hoop gewenste spelers binnen kunnen halen zoals Garay, Breno en Banega. Daarnaast had ik een spits erbij nodig. ik wou eerst voor Huntelaar gaan, maar ik ben op zoek gegaan naar een engelse speler, en uitgekomen bij Dean Ashton, spitsen zijn helaas erg duur. Hij kostte me dan ook 20M, en dat voor een reserve. Daarnaast had ik voor de rechtsback positie nog een 2e speler nodig. Ik wou Micah Richards halen van Man City, maar die wou niet. Er liep daar echter nog een goede speler rond die op de rechtsback kan spelen; Onuoha. Kostte niet zoveel, is wel meer een central back, maar doet het tot nu toe uitstekend op RB.
Mijn seizoen tot nu toe. Het gaat geweldig. Ik heb dit al lang niet meer meegemaakt in een FM potje, maar ik heb al mijn 13 wedstrijden gewonnen. Ik zit op een dip te wachten, maar het gaat maar voort. Ik heb al de league contenders al verslagen, Liverpool, Arsenal, MU, Chelski. Arsenal al 2x, ook voor de Carling cup gingen ze eraan, en toen had ik alleen maar reserves erin staan
Mijn Aston Villa game gaat geweldig. Ik heb aan het begin van het 3e seizoen een hoop gewenste spelers binnen kunnen halen zoals Garay, Breno en Banega. Daarnaast had ik een spits erbij nodig. ik wou eerst voor Huntelaar gaan, maar ik ben op zoek gegaan naar een engelse speler, en uitgekomen bij Dean Ashton, spitsen zijn helaas erg duur. Hij kostte me dan ook 20M, en dat voor een reserve. Daarnaast had ik voor de rechtsback positie nog een 2e speler nodig. Ik wou Micah Richards halen van Man City, maar die wou niet. Er liep daar echter nog een goede speler rond die op de rechtsback kan spelen; Onuoha. Kostte niet zoveel, is wel meer een central back, maar doet het tot nu toe uitstekend op RB.
Mijn seizoen tot nu toe. Het gaat geweldig. Ik heb dit al lang niet meer meegemaakt in een FM potje, maar ik heb al mijn 13 wedstrijden gewonnen. Ik zit op een dip te wachten, maar het gaat maar voort. Ik heb al de league contenders al verslagen, Liverpool, Arsenal, MU, Chelski. Arsenal al 2x, ook voor de Carling cup gingen ze eraan, en toen had ik alleen maar reserves erin staan
Spielerei...
Is dat zo'n proggie waarmee je gewoon de db kan doorzoeken buiten het spel? Daar is toch niks aan?kaat17 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:19:
[...]
Daar wacht ik nou ook op. Hij zou afgelopen zondag uitkomen maar is nog steeds niet uit. Beetje jammernog maar ff wachte dus..
Spielerei...
Je kunt stats als Potential Ability (PA) en Current Ability (CA) bekijken. Sommige mensen veroordelen het inderdaad als cheaten.el-jorge schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:15:
[...]
Is dat zo'n proggie waarmee je gewoon de db kan doorzoeken buiten het spel? Daar is toch niks aan?
Kan iemand me helpen? Ben al paar uur bezig maar kan t probleem niet vinden.
Heb FM editor voor t eerst geopend. Toen moest ik een DB kiezen. Heb de laatste van de patch geladen en wat dingen aangepast. Nu moest ik 'm 'save as' doen en een naam geven. Heb ik gedaan en afgesloten maar waar-oh-waar kan ik nu deze database gebruiken? Ik heb een nieuwe game gestart maar zie in geen enkel menu de optie om die database te gaan gebruiken. Iemand die me kan helpen?
Ook zit er nu een map in de SI/DATA/ updates genaamd. Hierin zit de map 801 e.d. Moet ik daar nog wat mee doen of staat die daar gewoon goed?
Heb FM editor voor t eerst geopend. Toen moest ik een DB kiezen. Heb de laatste van de patch geladen en wat dingen aangepast. Nu moest ik 'm 'save as' doen en een naam geven. Heb ik gedaan en afgesloten maar waar-oh-waar kan ik nu deze database gebruiken? Ik heb een nieuwe game gestart maar zie in geen enkel menu de optie om die database te gaan gebruiken. Iemand die me kan helpen?
Ook zit er nu een map in de SI/DATA/ updates genaamd. Hierin zit de map 801 e.d. Moet ik daar nog wat mee doen of staat die daar gewoon goed?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 196953 op 22-11-2007 23:33 ]
Een zelf opgeslagen DB komt in je 'my docs\SI\fm08\db'. De map 801 is de originele 8.01 DB.
En als je op de knop 'new game' drukt, dan krijg je de optie om ee DB te kiezen...standaard staat deze op default, hier moet je ook je eigen db kunnen kiezen.
En als je op de knop 'new game' drukt, dan krijg je de optie om ee DB te kiezen...standaard staat deze op default, hier moet je ook je eigen db kunnen kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 22-11-2007 23:57 ]
Kan je me dan zeggen waar misschien?

Dank voor de melding waar ik 't kan vinden. Hij staat nu wel in die map idd. Maar al zoveel nieuwe games opgestart en kan maar nergens aanklikken van welke database ik wil gebruiken

Dank voor de melding waar ik 't kan vinden. Hij staat nu wel in die map idd. Maar al zoveel nieuwe games opgestart en kan maar nergens aanklikken van welke database ik wil gebruiken
Staat niet in dat scherm. bij het opstartscherm van Fm2008 kies je voor Start New Game en dan krijg je een pop-up waar gevraagd wordt welke db je wil gebruiken...Anoniem: 196953 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 00:51:
Kan je me dan zeggen waar misschien?
Zal nog wel even duren aangezien de maker van Genie scout op het moment problemen heeft met zijn hoster.kaat17 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:19:
[...]
Daar wacht ik nou ook op. Hij zou afgelopen zondag uitkomen maar is nog steeds niet uit. Beetje jammernog maar ff wachte dus..
Anoniem: 194311 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:35:
[...]
Staat niet in dat scherm. bij het opstartscherm van Fm2008 kies je voor Start New Game en dan krijg je een pop-up waar gevraagd wordt welke db je wil gebruiken...
Gisteren met de patch een nieuwe game begonnen. Ben wel weer voor Ben Hur de Rafaela gegaan. Spelen in de Argentijnse Secunda Division en zijn regelrechte degradatiekandidaten. Met een stadion waar niet meer dan 1000 man in kan, wordt het financieel gezien ook een flinke uitdaging. Het spelersmateriaal is behoorlijk k met p. Zit nu in de voorbereiding en probeer me een weg te banen door het enorme aanbod aan transfervrije spelers (heb maar een transferbudget van 15k en 4k per week salarisbudget) en koopjes. Veel trials dus en mijn drie scouts (die het verschil tussen een voetballer en een schoonspringer nog niet kunnen herkennen) aan het werk gezet om een en ander te beoordelen.
De eerste wedstrijden in de voorbereiding gaan best aardig. Na 4 oefenwedstrijden nog ongeslagen met een doelsaldo van 15 voor en 2 tegen. Gek genoeg met mijn "originele" spelers. Pas de laatste twee wedstrijden heb ik drie nieuwe spelers erbij. Een Colombiaanse keeper, een Argentijnse verdediger en een Colombiaanse AMC.
Ik heb alleen de competities uit Zuid-Amerika (Arg, Bra, Chili, Uru, Col, Peru), Mexico, Scandinavië (Den, Zwe, Nor, Fin) Zuid Afrika en Engeland geselecteerd. Sinds ik Fm speel zijn dit de landen waar ik de leukste uitdagingen heb gevonden. Benieuwd of het me met Fm2008 net als in FM2007 lukt om tot de release van FM 2009 deze savegame te blijven spelen.
De eerste wedstrijden in de voorbereiding gaan best aardig. Na 4 oefenwedstrijden nog ongeslagen met een doelsaldo van 15 voor en 2 tegen. Gek genoeg met mijn "originele" spelers. Pas de laatste twee wedstrijden heb ik drie nieuwe spelers erbij. Een Colombiaanse keeper, een Argentijnse verdediger en een Colombiaanse AMC.
Ik heb alleen de competities uit Zuid-Amerika (Arg, Bra, Chili, Uru, Col, Peru), Mexico, Scandinavië (Den, Zwe, Nor, Fin) Zuid Afrika en Engeland geselecteerd. Sinds ik Fm speel zijn dit de landen waar ik de leukste uitdagingen heb gevonden. Benieuwd of het me met Fm2008 net als in FM2007 lukt om tot de release van FM 2009 deze savegame te blijven spelen.
Geen idee eigenlijk. Ik heb nog nooit met de DB editor iets gedaan. Gisteren heb ik de nieuwe patch geinstalleerd en de DB die daarbij zit, kwam in dat scherm naar voren. Je zou eens moeten kijken waar die DB is neergezet door de patch en je eigen DB daar naar toe verplaatsen. Lijkt mij dat ie dan te zien moet zijn.Anoniem: 196953 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:48:
[...]
Hmm.. Echt nog nooit gehad
. Moet ik m'n map (met mijn DB) nog verplaatsen naar de program files/si etc. map om ervoor te zorgen dat die melding komt?
Gisteren die patch eens geïnstalleerd en om de een of andere reden win ik nog steeds wel maar het ziet er niet meer uit.
Vóór de patch speelde mijn ploeg (NEC) goed voetbal en legden we de tegenstander onze wil op, nu echt totaal niet meer. Het is net alsof iedereen is vergeten wat balaanname is en bij welk team ze spelen. Ze passen continu ballen gewoon in de voeten van de tegenstander
.
Wat wél verbeterd is, is de verdediging. De investeringen daarin komen nu goed naar voren maar het blijft erg jammer dat ik nu weer een nieuwe tactiek moet gaan bedenken. Zo midden in het seizoen met de knock out ronde van de UEFA cup komt dat niet echt goed uit tbh.
Vóór de patch speelde mijn ploeg (NEC) goed voetbal en legden we de tegenstander onze wil op, nu echt totaal niet meer. Het is net alsof iedereen is vergeten wat balaanname is en bij welk team ze spelen. Ze passen continu ballen gewoon in de voeten van de tegenstander
Wat wél verbeterd is, is de verdediging. De investeringen daarin komen nu goed naar voren maar het blijft erg jammer dat ik nu weer een nieuwe tactiek moet gaan bedenken. Zo midden in het seizoen met de knock out ronde van de UEFA cup komt dat niet echt goed uit tbh.
Nee, merp!
Voor de mensen die nog een scout programma zoeken, er is een nieuwe versie van Mini Scout. De nieuwe naam is MiniScout Editor.
Hier is meer informatie te vinden:
http://mxamster.googlepages.com/home
Tevens kan het programma hier worden gedownload. Voorlopig dus geen FM Genie Scout meer nodig. Het programma wordt nog regelmatig geupdate en tevens is de maker nog bezig met extra functies toe te voegen.
Hier is meer informatie te vinden:
http://mxamster.googlepages.com/home
Tevens kan het programma hier worden gedownload. Voorlopig dus geen FM Genie Scout meer nodig. Het programma wordt nog regelmatig geupdate en tevens is de maker nog bezig met extra functies toe te voegen.
Vandaag dan eindelijk FM08 ontvangen. Het kost wat geduld, maar dan heb je ook de Engelse versie voor slechts €23,49
(precies op die ene dag dat play.com het had voor die prijs. Een dag later wastie alweer €38,99
Bedankt aan whoever it was die het toen hier postte
)
Nu eens ff kijken hoe de spelers van Chelsea beoordeeld zijn en welke topspelers dit jaar interessant zijn om te halen
Nu eens ff kijken hoe de spelers van Chelsea beoordeeld zijn en welke topspelers dit jaar interessant zijn om te halen
[ Voor 24% gewijzigd door Benotti op 23-11-2007 15:58 ]
Ik was dat hahaBenotti schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:57:
Vandaag dan eindelijk FM08 ontvangen. Het kost wat geduld, maar dan heb je ook de Engelse versie voor slechts €23,49(precies op die ene dag dat play.com het had voor die prijs. Een dag later wastie alweer €38,99
Bedankt aan whoever it was die het toen hier postte
)
Ik had me CD echter woensdag al ontvangen
Vanavond eens kijken of ik potten kan breken in de CL ander begin ik opnieuw met de patch en begin ik met een laag geplaatst team.
Ik ben op zoek naar de kits en logo's voor België, Duitsland, Engeland en Italië (voor de missende clubs iig) en zit wat rond te kijken op fmglive.com, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie tig afkortingen voor tig verschillende stijlen van de kits, maar ik wil ze gewoon in de standaard stijl zodat ze mooi aansluiten op de kits die bij het spel zitten. Volgens mij worden ze echter gemaakt in alle soorten en maten, behalve op de standaard manier... Wie kan mij helpen
Zo, omdat ik voor mijn gevoel alles al eens heb gedaan in FM ben ik maar eens in de MLS begonnen (bedankt voor de suggestie jmac). Eens kijken of er daar wat leuks te halen is. Heb daarnaast nog een aantal grotere europese competitie's gekozen met als doel om op termijn in europa aan de slag te gaan. En als de overstap van MLS naar europa te groot is dan kan ik altijd het nog via zuid-amerika proberen.
Heb de volgende competitie's draaien (meer doe ik niet omdat mijn pc te oud is
):
- Mexico (Primera A)
- USA (MLS)
- England (Championship)
- France (Ligue 1)
- Germany (Bundesliga)
- Italy (Serie A)
- Spain (La Liga)
- Turkey (Super lig)
- Argentina (Nacional B.)
- Chile (Primera Division)
Club heb ik gekozen met de handige randomize optie, gewoon net zolang klikken totdat er een MLS team tevoorschijn komt, en de keuze is uiteindelijk op Real Salt Lake gevallen. Had liever een andere club gehad omdat ik niet echt fan ben van Real Madrid, maar we doen het er maar mee.
Regels moet ik allemaal nog even doornemen, maar de waiver-functie is wel makkelijk, free transferren kost niks
Heb de volgende competitie's draaien (meer doe ik niet omdat mijn pc te oud is
- Mexico (Primera A)
- USA (MLS)
- England (Championship)
- France (Ligue 1)
- Germany (Bundesliga)
- Italy (Serie A)
- Spain (La Liga)
- Turkey (Super lig)
- Argentina (Nacional B.)
- Chile (Primera Division)
Club heb ik gekozen met de handige randomize optie, gewoon net zolang klikken totdat er een MLS team tevoorschijn komt, en de keuze is uiteindelijk op Real Salt Lake gevallen. Had liever een andere club gehad omdat ik niet echt fan ben van Real Madrid, maar we doen het er maar mee.
Regels moet ik allemaal nog even doornemen, maar de waiver-functie is wel makkelijk, free transferren kost niks

Standaard logo's voor de Engelse Premier League, Nationale elftallen en Schotse competitie, heb ik hiervandaan:Benotti schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:09:
Ik ben op zoek naar de kits en logo's voor België, Duitsland, Engeland en Italië (voor de missende clubs iig) en zit wat rond te kijken op fmglive.com, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie tig afkortingen voor tig verschillende stijlen van de kits, maar ik wil ze gewoon in de standaard stijl zodat ze mooi aansluiten op de kits die bij het spel zitten. Volgens mij worden ze echter gemaakt in alle soorten en maten, behalve op de standaard manier... Wie kan mij helpen
http://www.auxj85.dsl.pipex.com/index.shtml
ingame ziet het er dan zo uit:

shirtjes zijn niet standaard, heb daar de SS-nogwat template voor gebruikt en ben dik een uur bezig geweest om alles shirtjes aan te passen, maar nu heb ik dus bijna alle shirtjes van alle competitie's
Je moet alles in je: \My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008\ folder wegzetten, de mijne staat gewoon in mijn FM dir als SAVE omdat anders mijn C-drive te vol komt met allemaal troep. Ik heb de FM07 indeling maar overgenomen omdat het anders een grote zooi wordt. Het ziet er bij mij nu zo uit.

Ik was even gestart met Ajax, maar is dit nog realistisch? Ik heb Martins overgenomen van Newcastle, van der Vaart van HSV etc etc.
Martins is in real life echt 100% onhaalbaar toch? Dat van der Vaart in het spel komt gezien zijn verleden, oke, al is het nu ook niet echt realistisch. Ben ik niet van Fm gewend..
Martins is in real life echt 100% onhaalbaar toch? Dat van der Vaart in het spel komt gezien zijn verleden, oke, al is het nu ook niet echt realistisch. Ben ik niet van Fm gewend..
Alleen in FM is Ajax HUGELY overrated. Maar dan ook echt ENORM overrated. Bij mij hebben ze Oa. Enyeama, Breno, Timoshuck, Jean Il Makoun, Palacio(maar verkocht na 1 seizoen voor 49Mil). En nog een paar argentijntjes en een braziliaans wonderkindje. Nogal irritant dat soort competitie in nederland. Ben zelf met heereveen en psv en Feyenoord allang voorbij. Maar ajax is vrij ongenaakbaar. Verder kan je met ajax binnen 1 a 2 seizoenen alles winnen wat er te winnen valt ze zijn gewoon te rijk!bear87 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:58:
Ik was even gestart met Ajax, maar is dit nog realistisch? Ik heb Martins overgenomen van Newcastle, van der Vaart van HSV etc etc.
Ajax is in elke versie van FM overrated, maar de researchers willen niet luisteren als je suggestie's doet. Heb het een paar keer geprobeerd in andere versie's maar er veranderd niks.Postius schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:22:
[...]
Alleen in FM is Ajax HUGELY overrated. Maar dan ook echt ENORM overrated. Bij mij hebben ze Oa. Enyeama, Breno, Timoshuck, Jean Il Makoun, Palacio(maar verkocht na 1 seizoen voor 49Mil). En nog een paar argentijntjes en een braziliaans wonderkindje. Nogal irritant dat soort competitie in nederland. Ben zelf met heereveen en psv en Feyenoord allang voorbij. Maar ajax is vrij ongenaakbaar. Verder kan je met ajax binnen 1 a 2 seizoenen alles winnen wat er te winnen valt ze zijn gewoon te rijk!
Als Suarez 1x een derderangsverdediger uitkapt dan gooit men gelijk zijn PA met 10 punten omhoog. Zelfde met die jonge gasten die nu doorstromen. Ze hebben 2x goed gespeeld en dan moet men de CA en PA maar met 20 punten omhoog gooien

Is inderdaad ook zeer onrealistisch, maar wanneer ik met Ajax speel dan haal ik eigenlijk bijna nooit de bekende namen. Daarom gebruik ik Ajax alleen om het spel te leren kennen en dus alleen de eerste game en daarna gewoon laag instappen en misschien ooit nog bij Ajax uitkomen. Tegen die tijd zijn een groot gedeelte van de spelers alweer uit het spel.bear87 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:58:
Je kan ook bij www.fmcenter.co.uk kijken. Ik heb de e2gLogo's die zien er wel okay uitBenotti schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:09:
http://www.fmcentre.co.uk//index.php?showtopic=3577
Geld speelt ook geen rol in dit spel, helaas is dit wel realistisch tegenwoordig.
Huntelaar voor 31 miljoen naar Chelsea (kan ik nog inkomen)
Vervolgens biedt Ajax 44 miljoen voor een verdediger van Benfica
Valencia biedt even 50 miljoen voor een spits van 22
Ik zou het even na moeten kijken, maar volgens mij heb ik ondertussen ongeveer 12 transfers waarbij het om bedragen ging van meer dan 50 miljoen, en dat in 2 jaar. Gaat toch nergens meer over...
Huntelaar voor 31 miljoen naar Chelsea (kan ik nog inkomen)
Vervolgens biedt Ajax 44 miljoen voor een verdediger van Benfica
Valencia biedt even 50 miljoen voor een spits van 22
Ik zou het even na moeten kijken, maar volgens mij heb ik ondertussen ongeveer 12 transfers waarbij het om bedragen ging van meer dan 50 miljoen, en dat in 2 jaar. Gaat toch nergens meer over...
Sinds de patch:
Mijn spitsen lijken het scoren verleerd
het is niet dat het slecht gaat, maar echt dikke kansen gaan er bij lange na niet zo vaak in als eerst. Ik heb ondertussen mijn eerste wedstrijd verloren ook. Een wedstrijd die ik geschorst was en er dus zelf geen hand in kon hebben (behalve de begin opstelling)
Mijn verdediging is nog wel steeds erg solide. Maar dus veel 0-0 of kleine overwinningen, waarbij ik soms gezien de kansen echt dik had moeten winnen.....
Mijn spitsen lijken het scoren verleerd

Mijn verdediging is nog wel steeds erg solide. Maar dus veel 0-0 of kleine overwinningen, waarbij ik soms gezien de kansen echt dik had moeten winnen.....
Spielerei...
Hoeft niet altijd aan de patch te liggen, heb pre patch ook wel eens een spitsen droogte gehad. Gewoon laten staan en bidden of eraan gaan knutselen :-pel-jorge schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:01:
Sinds de patch:
Mijn spitsen lijken het scoren verleerdhet is niet dat het slecht gaat, maar echt dikke kansen gaan er bij lange na niet zo vaak in als eerst. Ik heb ondertussen mijn eerste wedstrijd verloren ook. Een wedstrijd die ik geschorst was en er dus zelf geen hand in kon hebben (behalve de begin opstelling)
![]()
Misschien iemand al een skin gespot die veel weg heeft van de Siple skin voor FM2007? Kan nog niet echt een skin vinden die me aantrekt.
Suarez zijn PA valt nog wel mee:PirE schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:32:
[...]
Ajax is in elke versie van FM overrated, maar de researchers willen niet luisteren als je suggestie's doet. Heb het een paar keer geprobeerd in andere versie's maar er veranderd niks.
Als Suarez 1x een derderangsverdediger uitkapt dan gooit men gelijk zijn PA met 10 punten omhoog. Zelfde met die jonge gasten die nu doorstromen. Ze hebben 2x goed gespeeld en dan moet men de CA en PA maar met 20 punten omhoog gooien![]()
. Gelukkig speel ik nooit in de Nederlandse competitie
spoiler:
156
Maar als ik zelf met Ajax ben vind ik Feyenoord weer overrated. Als je ziet wat zij elke keer kopen..dat kan ook niet. Ik vind gewoon de hele eredivisie niet goed of beter nog gewoon slecht uitgewerkt.
En dan gaat het me bij Ajax nog niet eens om het geld, maar vooral om het feit dat Martins gewoon nooit voor Ajax zal uitkomen en Ajax ook nooit een topspits van Newcastle zal kunnen aantrekken.
Nou goed, toch maar een game met Ajax en daarna richting Duitsland/Engeland/Spanje!
Feyenoord valy bij mij wel mee redelijke spelers gekocht voor 12milj. Geen wereldtoppers maar wel materiaal waarmee je de eredivisie kan winnen. Jammer dat ze 8ste staan atm. Meer mensen bij wie fc twente als een tiet loopt? Willem 2 had de eerste 2 seizoenen bij mij europees voetbal maar zijn toen leeggekocht en staan nu ena laatste xD. FC utrecht en Nec zijn al gedegradeerd. Mvv staat 8ste....Mvv for the win i guess xDbear87 schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:15:
[...]
Suarez zijn PA valt nog wel mee:spoiler:156
Maar als ik zelf met Ajax ben vind ik Feyenoord weer overrated. Als je ziet wat zij elke keer kopen..dat kan ook niet. Ik vind gewoon de hele eredivisie niet goed of beter nog gewoon slecht uitgewerkt.
En dan gaat het me bij Ajax nog niet eens om het geld, maar vooral om het feit dat Martins gewoon nooit voor Ajax zal uitkomen en Ajax ook nooit een topspits van Newcastle zal kunnen aantrekken.
Nou goed, toch maar een game met Ajax en daarna richting Duitsland/Engeland/Spanje!
Ik het eerder gehad. Toen nam mijn andere spits de goals voor zijn rekening. Uiteindelijk heb ik aan het begin van het nieuwe seizoen kleine aanpassingen aan mijn tactiek gemaakt, en de goals vlogen er weer in. Maar ik heb nu 4 spitsen, en ze lijken allemaal van hetzelfde last te hebben, en dat is kansen missen voor open goal.Postius schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:36:
[...]
Hoeft niet altijd aan de patch te liggen, heb pre patch ook wel eens een spitsen droogte gehad. Gewoon laten staan en bidden of eraan gaan knutselen :-p
Spielerei...
Anoniem: 64860
Ik heb net de patch geinstalleerd, maar hij lijkt niet goed te werken. Als ik de game start en kijk bij preferences dan staat er nog steeds versie 8.0.0 en ook bij een New Game krijg ik niet de keuze uit welke DB ik wil kiezen. Iemand een tip ?
Beste Managers.. Ik speel met Man Utd. en nu heb ik 7 spelers met lichte zorgen.
Wat kan ik daar aan doen als ik vragen mag?
Wat kan ik daar aan doen als ik vragen mag?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Anoniem: 105012
Kijken waarom al die spelers lichte zorgen hebben (ruzie, uitspraken in de media, verkoop van een belangrijke speler), en daar dan naar handelen. Zorgen dat je bepaalde acties voortaan voorkomt, als je weet dat je spelers ontvankelijk voor zijn.
Er is niet 1 iets wat je kan doen, al die lichte zorgen zijn verschillend.
Er is niet 1 iets wat je kan doen, al die lichte zorgen zijn verschillend.
Hmm 4 van de 7 vind mij slecht.
1 heeft een hekel aan een ander.
1 heeft een hekel aan een ander.
Anoniem: 105012
Betere resultaten dan maar gaan boekenDaywalk3r schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:18:
Hmm 4 van de 7 vind mij slecht.
Hmm, als die speler, die gehaat wordt, erg belangrijk is voor je team, dan zou ik de hatende speler proberen te verkopen of sancties nemen tegen hem. Andersom natuurlijk net zo goed1 heeft een hekel aan een ander.
Als er veel spelers die ene jongen haten, dan zou ik hem verkopen.
Ok ik heb er 1 verkocht die gehaat werdt.
Dat is opgelost.. Me prestaties zijn beter dus 2 mensen zijn alweer tevreden.
Nog een paar keer winst en het zit snor
Dat is opgelost.. Me prestaties zijn beter dus 2 mensen zijn alweer tevreden.
Nog een paar keer winst en het zit snor
is met 8.01 nou het afgekeurde doelpunten verminderd?? wat een drama man, zowat elke wedstrijd heb ik wel minimaal 2 afgekeurde goals (inc tegenpartij)

gatverdamme, alweer 2 goals afgekeurd!
gatverdamme, alweer 2 goals afgekeurd!
[ Voor 15% gewijzigd door SYQ op 25-11-2007 21:04 ]
Wil iemand eens kijken wat hij per maand aan uitgaven aan wages heeft bij een middenmoter in Nederland? Ik heb met Roda niet veel nieuwe spelers gehaald en redelijk wat verkocht, maar heb 1,2 miljoen per maand uitgaven aan wages. Hierdoor ga ik totaal over de kop, en ga ik dik het rood in. Er is niks wat ik hier aan kan doen, van mijn wagebudget van 235.000 euro gebruik ik maar 180.000 euro dus dit is het probleem ook niet.
Screenshot:
Screenshot:
Staff wages tellen ook mee 
Maar dan alsnog kom je niet zo hoog lijkt me
Maar dan alsnog kom je niet zo hoog lijkt me
sudo apt-get rekt
Je zou bij staff (en jezelf!) iets van 200k wages moeten hebben.
Ik doe dan de aanname, dat 'This month' 4 weken heeft op de balans (720k voor spelers), en 'Last month' net een van de 4 maanden met 5 weken is (900K voor spelers).
Laat het maar eens weten, ben wel benieuwd!
Ik doe dan de aanname, dat 'This month' 4 weken heeft op de balans (720k voor spelers), en 'Last month' net een van de 4 maanden met 5 weken is (900K voor spelers).
Laat het maar eens weten, ben wel benieuwd!
Trotse vader!
@Roy1985
ik weet niet of het een nieuwe game is of dat je reeds een paar jaar in het spel zit en net pas bij Roda bent begonnen maar kijk eens in het 2e team. Kan zijn dat daar een paar jongens zitten die dik verdienen.
omdat ik dit seizoen met mijn Roda een gaar jaar had besloot ik eens een verslag te doen.
Mijn ramp seizoen 2019/20
Elk jaar met Roda heb ik de Champions League gehaald en elk jaar haalde ik de 2e ronde waar ik in de 1/8e finales eruit vloog.
Dit seizoen deed ik het op sommige fronten beter en op andere slechter dan de voorgande jaren maar toch voelt het als een ramp jaar omdat er zoveel meer in had gezeten.
Het begon ermee dat ik een paar spelers voor veel geld verkocht had en hun verving met jeugd spelers die te begeerd waren.
Mijn ploeg:
http://img208.imageshack.us/img208/7742/ploegyw6.jpg
In Potentie is dit de beste ploeg die ik bij Roda heb gehad.
Zoals jullie zien hebben de meesten WNT voor hun naam en dat is waar de problemen begonnen.
2 ster spelers Ross en Reed wilden weg en hadden een stuk of 10 clubs die hun wilden.
Maar omdat beiden te belangrijk zijn voor het team wilde ik hun niet laten gaan iets wat ik in hun prestaties merkte.
Voor beide heb ik geen vervanger dus mochten ze niet weg.
Doordat deze 2 spillen zo slecht speelden gedurende de 1e 2 maanden en omdat de tactiek flink aangepast moest worden haalde ik uit mijn eerste 4 competitie wedstrijden 3 hele punten.
Voorheen speelde ik een simpele 4-4-2 met opkomende middenvelders gewoon omdat dit het beste bij de spelers paste.
Naast de 2 jongens die gewoon weg wilden bleek het probleem te zijn dat de aanvoer richting de spitsen erg slecht was omdat ze te vaak geisoleerd waren. Dit was opgelost door Jovetic een lijn naar achteren te schuiven en hem als playmaker te zetten. Hierdoor scored hij bijna niet meer maar spelen wel de spitsen super.
Nadat de grote clubs stopten met het lastig vallen van mijn top spelers en nadat ik een nieuwe tactiek had opgezet speelden de jongens super een reeks van 16 ongeslagen wedstrijden etc de groten clubs in de champions League werden simpel aan de kant gezet.
Enige ramp tijdens het seizoen was dat Reeds contract afliep en hij niet wilde verlengen en hij dus aan het einde van het seizoen gratis weg gaat klote omdat hij een belangrijke speler is/was en omdat hij een transfer waarde van zon 20mln had.
Maja alles ging goed tot het einde van het seizoen.
in de competitie stond ik een paar wedstrijden voor het einde 1e 2 punten voor Ajax.
En in de champions league deed ik het super door simpel de 1/8 en 1/4 finales te winnen.
Toen begon de ramp Jovetic, Reed, Perez en Descamps lang durig geblesseerd.
Descamps was een ramp omdat het mijn enige optie voor DL was.
Dit resulteerde erin dat ik in de laatste 2 competitie wedstrijden 1 punt pakte en de titel naar Ajax ging.
Daarna wist ik ook nog tegen een uiterst zwak Portsmouth de halve finales van de champions league te verliezen en de beker finale tegen Ajax ging ik ook ten onder.
De playoffs verloor ik in de 2e ronde. Mijn geblesseerde spelers waren wel terug maar waren verre van fit.
Dit is gewoon zuur omdat Portsmouth echt slecht speelde en ik gedurende het seizoen Ajax onder de duim hield. En aangezien veel spelers nog steeds wanted zijn neem ik aan dat het deze zomer erg moeilijk gaat worden om ze te behouden
ik weet niet of het een nieuwe game is of dat je reeds een paar jaar in het spel zit en net pas bij Roda bent begonnen maar kijk eens in het 2e team. Kan zijn dat daar een paar jongens zitten die dik verdienen.
omdat ik dit seizoen met mijn Roda een gaar jaar had besloot ik eens een verslag te doen.
Mijn ramp seizoen 2019/20
Elk jaar met Roda heb ik de Champions League gehaald en elk jaar haalde ik de 2e ronde waar ik in de 1/8e finales eruit vloog.
Dit seizoen deed ik het op sommige fronten beter en op andere slechter dan de voorgande jaren maar toch voelt het als een ramp jaar omdat er zoveel meer in had gezeten.
Het begon ermee dat ik een paar spelers voor veel geld verkocht had en hun verving met jeugd spelers die te begeerd waren.
Mijn ploeg:
http://img208.imageshack.us/img208/7742/ploegyw6.jpg
In Potentie is dit de beste ploeg die ik bij Roda heb gehad.
Zoals jullie zien hebben de meesten WNT voor hun naam en dat is waar de problemen begonnen.
2 ster spelers Ross en Reed wilden weg en hadden een stuk of 10 clubs die hun wilden.
Maar omdat beiden te belangrijk zijn voor het team wilde ik hun niet laten gaan iets wat ik in hun prestaties merkte.
Voor beide heb ik geen vervanger dus mochten ze niet weg.
Doordat deze 2 spillen zo slecht speelden gedurende de 1e 2 maanden en omdat de tactiek flink aangepast moest worden haalde ik uit mijn eerste 4 competitie wedstrijden 3 hele punten.
Voorheen speelde ik een simpele 4-4-2 met opkomende middenvelders gewoon omdat dit het beste bij de spelers paste.
Naast de 2 jongens die gewoon weg wilden bleek het probleem te zijn dat de aanvoer richting de spitsen erg slecht was omdat ze te vaak geisoleerd waren. Dit was opgelost door Jovetic een lijn naar achteren te schuiven en hem als playmaker te zetten. Hierdoor scored hij bijna niet meer maar spelen wel de spitsen super.
Nadat de grote clubs stopten met het lastig vallen van mijn top spelers en nadat ik een nieuwe tactiek had opgezet speelden de jongens super een reeks van 16 ongeslagen wedstrijden etc de groten clubs in de champions League werden simpel aan de kant gezet.
Enige ramp tijdens het seizoen was dat Reeds contract afliep en hij niet wilde verlengen en hij dus aan het einde van het seizoen gratis weg gaat klote omdat hij een belangrijke speler is/was en omdat hij een transfer waarde van zon 20mln had.
Maja alles ging goed tot het einde van het seizoen.
in de competitie stond ik een paar wedstrijden voor het einde 1e 2 punten voor Ajax.
En in de champions league deed ik het super door simpel de 1/8 en 1/4 finales te winnen.
Toen begon de ramp Jovetic, Reed, Perez en Descamps lang durig geblesseerd.
Descamps was een ramp omdat het mijn enige optie voor DL was.
Dit resulteerde erin dat ik in de laatste 2 competitie wedstrijden 1 punt pakte en de titel naar Ajax ging.
Daarna wist ik ook nog tegen een uiterst zwak Portsmouth de halve finales van de champions league te verliezen en de beker finale tegen Ajax ging ik ook ten onder.
De playoffs verloor ik in de 2e ronde. Mijn geblesseerde spelers waren wel terug maar waren verre van fit.
Dit is gewoon zuur omdat Portsmouth echt slecht speelde en ik gedurende het seizoen Ajax onder de duim hield. En aangezien veel spelers nog steeds wanted zijn neem ik aan dat het deze zomer erg moeilijk gaat worden om ze te behouden
Aaarrgghhh, met mijn Ben Hur team gaat het nog niet al te best. Laatste twee wedstrijden gelijk door 2 tegendoelpunten in de allerlaatste minuut van de blessuretijd... Dit terwijl ik mijn instructies helemaal instel op het uitspelen van de wedstrijd in de laatste 10 minuten. Lekker lang tijd rekken, laag tempo en ultra defensief. Ga zelf 5-3-1-1 spelen i.p.v 3-2-3-2... iemand tips?
Hoe staat het met de conditie van de spelers in het laatste kwartier?? Wellicht heb je pressing iets te hoog aangezet. In mijn Rushden game had ik hier ook een probleem mee. Pressing iets terugzetten zorgt er nu voor dat ik een voorsprong meestal kan verdedigen. Conditie zou net zoveel moeten terug vallen als ook bij de tegenstander het geval is, meestal iets van 70%.Anoniem: 194311 schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:16:
Aaarrgghhh, met mijn Ben Hur team gaat het nog niet al te best. Laatste twee wedstrijden gelijk door 2 tegendoelpunten in de allerlaatste minuut van de blessuretijd... Dit terwijl ik mijn instructies helemaal instel op het uitspelen van de wedstrijd in de laatste 10 minuten. Lekker lang tijd rekken, laag tempo en ultra defensief. Ga zelf 5-3-1-1 spelen i.p.v 3-2-3-2... iemand tips?
Mijn tactiek voor de laatste 10 minuten is meestal een 4-1-3-1 tactiek, met een VMC die ik inbreng voor een spits. Verder zet ik tijdrekken op vaak en mentaliteit op verdedigend (behalve de spits). Ook laat ik mijn verdediging iets dieper spelen. Meestal lukt dit wel.
Het kan natuurlijk ook gewoon een kwestie van pech zijn overigens.
In mijn Rushden game gaat het redelijk. Ik heb een 31 jarige VMC/ MC gehaald en verder een nieuwe linksback. Andere spelers wouden niet of waren te duur. Toch sta ik met mijn huidige selectie op de 11e plaats, ver weg van degradatiezorgen. Nog wel +- 30 wedstrijden te gaan, hopen dat ik dit kan volhouden. Ik heb nog veel salarisbudget (15k) en transferbudget (200k) over, dus ik hoop nog op enkele versterkingen dit seizoen.
In de bekers gaat het redelijk, er werd niks van me verwacht, maar in de Carling Cup heb ik de derde ronde kunnen halen, erg lekker voor mijn financiën! Fulham bleek met 3-0 zoals verwacht te sterk. In de Joinstone (ofzoiets) Cup lag ik er in de eerste ronde uit, maar dat werd ook verwacht. FA Cup is nog niet begonnen, hier is de doelstelling de 2e ronde.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Heb mijn verdediging wel naar voren gestuurd, omdat de tegenstander wel heel makkelijk tot aan "de 16" kon komen. Zal ook eens kijken naar de pressing en de conditie, nog nooit op gelet eigenlijk.
Nu maar hopen dat ik ik binnenkort weer een keer voor sta in een wedstrijd. Van de 7 wedstrijden heb ik er nu 5 gelijk en 2 verloren en die twee bijna-winstpartijen waren echt een unicum. Heb in 7 wedstrijden pas 5 keer weten te scoren, daar zit ook wel een probleem. Mijn spitsen krijgen wel wat kansen, maar zijn niet zo koel in het afmaken...
Nu maar hopen dat ik ik binnenkort weer een keer voor sta in een wedstrijd. Van de 7 wedstrijden heb ik er nu 5 gelijk en 2 verloren en die twee bijna-winstpartijen waren echt een unicum. Heb in 7 wedstrijden pas 5 keer weten te scoren, daar zit ook wel een probleem. Mijn spitsen krijgen wel wat kansen, maar zijn niet zo koel in het afmaken...