Toon posts:

ASUS M2N-MX Crash na Bios flash

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik wat stabiliteits problemen had met mijn Asus m2n-mx heb ik de bios ge-update na de nieuwste versie op de Asus.com site.

Hoewel het flashen via die windows tool prima ging starte hij vervolgens niet meer op.

Hij zegt dat de processor niet word ondersteund terwijl deze eerst wel goed liep.
even wat gegevens:

M2n-mx moederbord.
AMD x2 6000+ proc.

Oude bios versie: 8709 (niet helemaal zeker)
Nieuw: 90?? Nieuwste op asus.com site

De pc doet helemaal nix meer behalve error in het begin
heb al geprobeert om het moederbord te resetten met de jumper op het bord,
maar dit haalt echter nix uit.

Wat moet ik nu doen, hoe kan ik de bios versie veranderen als ik niet eens in de bios kan
komen? Als ik de reset procedure volg kan ik niet in de bios komen.

Hoop dat iemand iets weet mocht er nog meer info zijn hoop ik dat de asus site het zo weer doet :S
bij voorbaat dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG FAQ eens door in de FAQ. Daar staan een hoop tips in die je kunnen helpen bij het recoveren van je bios.
Asus heeft een crashfree iets in z'n bios zitten. Daarmee kun je de bios recoveren door de installatie cd in je systeem te doen, geen idee of het werkt, maar dat wordt wel genoemd in de manual.

Een cmosreset gaat je niet helpen in dit geval. Mocht het niet lukken dan kun je altijd nog hotflashen of bij flashbios.org terecht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels even geprobeert of ik de setup cd kon gebruiken.
Maar hier reageert ie helemaal niet op. Hij start op en geeft de volgende error:

CMOS CHECKSUM BAD
CPU NOT SUPPORT DETECTED

System will shutdown in 15 seconds.

Volgens mij kan ik helemaal niks veranderen. is het dus noodzakelijk op de chip van het moederbord te halen? of is er nog iets wat ik kan doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je probeert te recoveren vanaf een diskette zoals in de FAQ staat, geeft dat enige sjoege?
En als je die error blijft krijgen van cpu not supported, wat doet een andere cpu in het bordje?

Verwijderd

Topicstarter
Diskette is volgende stap volgens de handleiding kan ik ook een USB storage device gebruiken, aangezien ik geen floppy disk in dit systeem heb wil ik dat eerst eens proberen.

De amd 6000+ heeft een paar maanden gelopen op de oude bios versie.
Alleen liep deze 'vast' bij hoge inspanning en resette hij vanzelf. vandaar dat ik de nieuwe bios
versie heb geprobeert.

aan de proc kan het dus niet liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de reset procedure via usb stick geprobeert.

Hoewel hij wel aangeeft dat er een USB Storage device is geinstalleerd
(waar dus de oude Bios + Dos update tool opstaat)

kan ik verder nix hiermee. Krijg nog steeds dezelfde error en
het systeem schakelt zichzelf na 15 seconden uit.

Wat nu?
Chip eruit en dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook een opstart diskette gebruikt, geen response is er niemand die mij kan helpen?

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 21:04
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:24:
Ik heb inmiddels ook een opstart diskette gebruikt, geen response is er niemand die mij kan helpen?
Als je je PC Opstart Druk je gelijk op ALT+F2 dat start de Flash Programma van het mobo zelf
Wel moet het ROM bestand naar M2N-MX.rom genoend worden (Als je dus een M2N-MX mobo hebt) en dan leest hij het bestand wel.
Pagina: 1