Toon posts:

Wat vind je van deze setup?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steedso p zoek naar een goede boxen/ surround systeem voor op mijn pc en aansluiting op scherm. Dit werd me laatst voorgeschoteld in de winkel wat zijn jullie bevindingen? Ik was onder de indruk.

Klipsch Quintet III: http://www.klipsch.com/wo.../details/quintet-iii.aspx
Klipsch Synergy Sub-10: http://www.klipsch.com/wo...tails/synergy-sub-10.aspx
Pioneer Versterker: http://www.pioneer.nl/nl/.../405/VSX-417-S/index.html

Dit komt op een totaalbedrag van ongeveer 950 euro. Is dit zijn geld waard of vind je het ergens goedkoper aan dezelfde kwaliteit? Vuur maar af!

Mvg,
Derry

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Luister ook even naar wat goedkopere speakers en wat duurdere speakers dan merk je zelf wel of jij het dat geld waard vindt. Kwestie van persoonlijke voorkeur.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Bedoeling is dat het dan ook wordt gebruikt als volwaardig surround systeem en de aansluiting van pc wordt dan bijzaak. Heb al veel ervaring gehad met goedkoop = miskoop daarom nu liever iets kwalitatief en dan ook duurder lees duurzaam.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het alleen voor je PC is, dan vind ik het een redelijk goede setup. Voor beter/mooier gebruik zoals in de huiskamer vind ik de Pioneer 417 wat onder de maat en zou ik een 817 neerzetten maar die is ook meteen ietsje duurder.

*edit*
Als je HDMI wil doorlussen, kom je nog hoger terecht bij de 917 van Pioneer. Let hier dus even op... d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 12-11-2007 19:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En vergeet dus ook niet wat ShittyOldMan zei: ga het beluisteren.

Als je het niet puur voor de PC gaat gebruiken dan vind ik de keuze voor satellietjes heel erg jammer. Ga ook zeker eens kijken naar boekenplank- of zuilluidsprekers. In jouw budget is er héél veel te krijgen. Beperk je dus niet alleen tot deze keuze, kwa type maar ook zeker kwa merk.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
bartvl schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:21:
En vergeet dus ook niet wat ShittyOldMan zei: ga het beluisteren.

Als je het niet puur voor de PC gaat gebruiken dan vind ik de keuze voor satellietjes heel erg jammer. Ga ook zeker eens kijken naar boekenplank- of zuilluidsprekers. In jouw budget is er héél veel te krijgen. Beperk je dus niet alleen tot deze keuze, kwa type maar ook zeker kwa merk.
Wat bedoel je meeuze voor sattellietjes heel erg jammer zijn ze dan te of niet goed genoeg.
Boekenplank of zuilluidsprekers bedoel je dan dit: http://www.klipsch.com/wo...-home-theater-system.aspx

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hmm, niet gemeen bedoeld, maar met bovenstaande opmerking geef je zelf denk ik al aan dat je tot nu toe nog geen kaas hebt gegeten van de audiowereld. Niet erg, je stelt je vraag natuurlijk niet voor niets :P

Op die afbeelding zie je op die statieven boekenplankluidsprekers afgebeeld. Deze zijn over het algemeen al een heel stuk groter dan satellietjes. Probleem met satellietjes is namelijk vaak de laagweergave: weinig inhoud = weinig laag.
Natuurlijk zeg je dan: maar ik koop er toch een sub bij!
Punt is dat je sub zo min mogelijk hoge tonen moet weergeven. Een subwoofer die boven de +/- 80 Hz moet weergeven kun jij plaatsen in een ruimte. Dat is niet de bedoeling. Geen probleem natuurlijk, laat je je subwoofer pas onder de 80 Hz beginnen (liefst lager zal de rest hier denk ik zeggen). Probleem is alleen dat er naar mijn weten niet echt satelliet-setjes zijn die al vanaf de 80 Hz lekker oppakken. Er zal een dip in het geluid zitten, niet echt de beleving van HiFi zeg maar.

En "boven" de boekenplankspeakers heb je nog zuiltjes/zuilen/vloerstaanders, de naam zeg het al: grote vloerstaande luidsprekers. Pas wel op (vandaar de "") dat vloerstaanders niet per definitie beter zijn dan boekenplankspeakers, alles is persoonlijk in de audiowereld.

Dat is dan ook tevens mijn afsluiting (again:P) van deze post:
Ga luisteren, ga eens langs de audioboer en ga luisteren. Laat je vooral niks aanpraten. Op het moment dat een verkoper jou een bepaalde set wil verkopen moet je al argwaan krijgen en al bijna weglopen zeg maar ;)
Met jouw budget kun je echt alle kanten op, maak er het beste van.

allerlaatste afsluiting: ga ook eens kijken wat je écht wilt allemaal.
-Wil je meteen 5.1/6.1/7.1/22.2?
-Wil je met stereo beginnen en langzaam uitbreiden naar surround
-Voldoet stereo misschien wel aan al je behoeftes
Al deze mogelijkheden bieden weer verschillende opties. Het is erg jammer als je het verkeerde kiest omdat je helemaal niet wist dat de keuze er was.
Met andere woorden: lees je goed in!

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
bartvl schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:59:
Hmm, niet gemeen bedoeld, maar met bovenstaande opmerking geef je zelf denk ik al aan dat je tot nu toe nog geen kaas hebt gegeten van de audiowereld. Niet erg, je stelt je vraag natuurlijk niet voor niets :P

Op die afbeelding zie je op die statieven boekenplankluidsprekers afgebeeld. Deze zijn over het algemeen al een heel stuk groter dan satellietjes. Probleem met satellietjes is namelijk vaak de laagweergave: weinig inhoud = weinig laag.
Natuurlijk zeg je dan: maar ik koop er toch een sub bij!
Punt is dat je sub zo min mogelijk hoge tonen moet weergeven. Een subwoofer die boven de +/- 80 Hz moet weergeven kun jij plaatsen in een ruimte. Dat is niet de bedoeling. Geen probleem natuurlijk, laat je je subwoofer pas onder de 80 Hz beginnen (liefst lager zal de rest hier denk ik zeggen). Probleem is alleen dat er naar mijn weten niet echt satelliet-setjes zijn die al vanaf de 80 Hz lekker oppakken. Er zal een dip in het geluid zitten, niet echt de beleving van HiFi zeg maar.

En "boven" de boekenplankspeakers heb je nog zuiltjes/zuilen/vloerstaanders, de naam zeg het al: grote vloerstaande luidsprekers. Pas wel op (vandaar de "") dat vloerstaanders niet per definitie beter zijn dan boekenplankspeakers, alles is persoonlijk in de audiowereld.

Dat is dan ook tevens mijn afsluiting (again:P) van deze post:
Ga luisteren, ga eens langs de audioboer en ga luisteren. Laat je vooral niks aanpraten. Op het moment dat een verkoper jou een bepaalde set wil verkopen moet je al argwaan krijgen en al bijna weglopen zeg maar ;)
Met jouw budget kun je echt alle kanten op, maak er het beste van.

allerlaatste afsluiting: ga ook eens kijken wat je écht wilt allemaal.
-Wil je meteen 5.1/6.1/7.1/22.2?
-Wil je met stereo beginnen en langzaam uitbreiden naar surround
-Voldoet stereo misschien wel aan al je behoeftes
Al deze mogelijkheden bieden weer verschillende opties. Het is erg jammer als je het verkeerde kiest omdat je helemaal niet wist dat de keuze er was.
Met andere woorden: lees je goed in!
Ik heb idd nog niet veel kaas gegeten van den audiowereld daarom deze vragen hier.
Ben er al een maand of 6 mee bezig maar nog steeds niet beslist want kweet er nog niet genoeg over. daarom mijn vragen hier

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:42:
[...]

Ik heb idd nog niet veel kaas gegeten van den audiowereld daarom deze vragen hier.
Ben er al een maand of 6 mee bezig maar nog steeds niet beslist want kweet er nog niet genoeg over. daarom mijn vragen hier
Niet om het een of ander maar een aantal vorige topics van je zijn dichtgegooid of een stille dood gestorven. Tweakers is een site waar een beetje basiskennis eigenlijk een vereiste is; we gaan je in het algemeen niet bij het handje nemen en elke term uitleggen.

Misschien zou je eens kunnen lezen op AUD FAQ; Veelgestelde vragen / www.htforum.nl en www.avforums.com en zo een beeld krijgen van wat er tegenwoordig aan termen en mogelijkheden bestaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ok dan

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:14:
Dit werd me laatst voorgeschoteld in de winkel wat zijn jullie bevindingen?
Laat je vooral niets voorschotelen. Zorg ervoor dat je met kennis naar de winkel gaat. Doe je dat niet dan kunnen ze je vanalles wijsmaken. Aan de andere kant kun je in de winkel een prima eerste advies krijgen. Zorg dat je gericht op zoek gaat naar hetgeen wat je hebben wil. Dat houdt dus in dat je van te voren uitzoekt wat er allemaal te koop is, en wat jou eigen persoonlijke eisen zijn,en vooral ook wat je smaak is.

Wij kunnen dat niet voor je bepalen, nog beslissen. 10 mensen kunnen hier 10 vergelijkbare sets neerzetten, die alle 10 mensen prima vinden klinken. Weet jij dan meer? Nee....! Want wij weten niet wat jij wel of niet mooi vind.

Kortom, je moet gewoon eerst zelf verder op zoek gaan voordat een dergelijk topic open blijft. Voorwaarden hiervoor vind je hier: Audio en HiFi forum policy - Het regime

Succes!
Mvg,
Derry
Groeten is niet nodig.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.