Toon posts:

PC doet het soms wel, soms niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Heb een paar dagen geleden m'n oude pc weer aangesloten en geinstaleerd, eerst Linux erop gezet (Backtrack 2.0 full install) maar daarna toch maar besloten om er xp op te zetten. Dus eerst de partities verwijderd, helemaal geformateerd, e.d.
Maar sindsdien alleen maar problemen;
- Bij de instalatie gaf windows (na het kopieeren van de bestanden naar de schijf) aan dat NT.DLL weg was. Dit bleef ie 2x achter elkaar doen.
- Pc is ineens erg traag met opstarten, terwijl een p4 1,8ghz toch best vlot moet kunnen opstarten.
- Als je de pc uitschakeld blijft er staan "De computer word afgesloten" en de harde schijf geven geen activiteit weer.
- Als je de pc opstart, dan doet hij het gewoon tót het "windows word geladen" venster, dan krijg je ineens een Blue Screen Of Death en start hij opnieuw op(krijg niet eens de kans om te lezen wat er staat) Dan kan je wachten tot hij een keer of 10 opnieuw opstart en dan doet hij het. "opstarten met laatst bekende werkende instellingen" helpt niet. Enigste dat wel meteen helpt is veilige modus en dan systeemherstel uitvoeren.
Maar als dat is gedaan en je sluit hem af, krijg je weer de gebruikelijke problemen.
Denk zelf dat de harde schijf/schijven gewoon gaar beginnen te raken, maar vind het dan toch raar dat hij het voor de rest gewoon goed doet.

Informatie over 't systeempje:
IBM desktop 8309-1AG
2x 40gb hardeschijf, 1 samsung(halve grote van normale schijf) en andere weet ik zo niet.
2x 256mb geheugen.
p4 1,8 ghz.
bios: geupdate naar de laatste versie van ibm, en dit is al best lang geleden gedaan dus daar ligt het niet aan.
en 2 cd brandertjes.
Hoop dat jullie weten wat het probleem is en dat jullie me verder kunnen helpen. :)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
wat heb je geprobeerd om het probleem op te sporen,
heb je bijv. al memtest gedraaid of een hdd tooltje gebruikt.
spanningen van de voeding gecontroleerd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het kan van alles zijn.

Maar wat ik mis is waar je zelf naar gezocht hebt als mogelijke oplossing met bijvoorbeeld de Windows XP en 2000 BSOD guide...
Of de Windows Clients - FAQ - Windows opstart- en afsluit problemen, daar staat ook een boel informatie in die je samen met de symptomen die je al genoemd hebt in de juiste richting kunnen duwen.

En uiteraard hoort hier ook de Windows versie in de topictitel te staan zoals in de Windows Clients - Policy staat.

Dat is helaas niet het geval, en daarom ga ik dit topic sluiten.

Je mag uiteraard een nieuwe topicstart maken waar je bovenstaande info in meeneemt zodat ie wel aan de policy voldoet :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.