Macbook gecrasht

Pagina: 1
Acties:
  • 3.746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Macbook is gisteren gecrasht. Toen ik aan het surfen was, blokkeerde alles plots en zag ik die draaiende strandbal. Ik kon niks meer doen, dus zette ik hem uit en dan weer aan, om tot de constatatie te komen dat ik hem niet meer kon booten. Het enige dat ik nog te zien kreeg, was een Folder met een vraagteken erop (zelfde probleem al hier: [osx]Mapje met vraagteken bij het opstarten (TS van het ander topic heeft hierop niet meer gereageerd)) Ondertussen al binnengebracht bij een Apple Reseller (Switch in Gent), maar daar konden ze me niet vertellen of mijn data zou kunnen worden gerestored. Weet iemand van jullie dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Mja, waarschijnlijk wordt je boot partitie niet meer herkend.

Meerdere mogelijkheden: Je schijf is dood, je partitie is fucked of er iets iets anders ernstigs aan de hand.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Nee, want met jouw symptomen is of je harde schijf / filesystem / partitietabel onherstelbaar beschadigd, of niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door dawuss op 12-11-2007 17:48 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Achzo. Hopen dus op het beste. Bovendien vertelde de verkoper me doodleuk dat het buiten de garantie viel (heb hem eind oktober vorig jaar gekocht :() Ik dacht namelijk dat alle elektronische producten 2 jaar garantie hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:52:
Achzo. Hopen dus op het beste. Bovendien vertelde de verkoper me doodleuk dat het buiten de garantie viel (heb hem eind oktober vorig jaar gekocht :() Ik dacht namelijk dat alle elektronische producten 2 jaar garantie hadden.
volgens mij heb je dat ook, enkel zegt Apple zélf enkel een jaar garantie te bieden...
maar jij hebt een overeenkomst met de verkoper en in dit geval is dat niet apple, maar die reseller, volgens nederlands recht en europees recht heb je genoeg om op te staan, maar recht hebben en het krijgen is veelal twee verschillende zaken:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2213

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:59:
[...]

volgens mij heb je dat ook, enkel zegt Apple zélf enkel een jaar garantie te bieden...
maar jij hebt een overeenkomst met de verkoper en in dit geval is dat niet apple, maar die reseller, volgens nederlands recht en europees recht heb je genoeg om op te staan, maar recht hebben en het krijgen is veelal twee verschillende zaken:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2213
Ik heb hem wel via apple.be (online dus) gekocht... 'k zal bij het afhalen toch nog eens informeren.

Ik lees wel net dit:
http://store.apple.com/Ca...umer.html#Anchor-10-44867

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als het de harddisk is kun je ook voor 40-50 euro gewoon een nieuwe harddisk kopen en die er zelf in zetten. Als je de installatie-media van je MacBook nog maar hebt, kun je dat gewoon installeren voor zover ik weet.

De data ben je hoe dan ook toch wel kwijt, als het idd de disk is die het begeven heeft. Daarvoor heb je backups..... right? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 14:04
Kijk, voor zo'n onverwachte dingen kan die Timemachine toch een echte redding zijn ;)
Als je Leopard hebt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst exact hetzelfde gehad. Hardeschijf dood, data kwijt. Ja TimeMachine kwam dus net te laat. Omdat ik mijn Macbook al 14 maanden had wilde Apple de reparatie niet betalen (persoonlijk vind ik dit behoorlijk kinderachtig, en in strijd met de wet, maar goed).

Zelf de schijf vervangen is erg makkelijk, in je handleiding staat hoe. Gewoon een laptop SATA schijfje halen en je bent good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen zit er een nieuwe harde schijf in, eentje van 160 gb (die wel méér dan 40-50 euro kost..).
En ja, backups... Je weet hoe dat gaat. Enkele dingen heb ik gebackupd, recentere dingen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ongeveer een jaar geleden ook gehad op mijn witte Macbook Core Duo 1.83. Precies dezelfde omschrijving als jij hier en dat andere topic. Crash, resetten en de partitietabel gewist. Direct naar de Apple Store gerend, waar men mij niet wilde geloven...

"Ik heb dit nog nooit gezien"
"Heb je niet per ongeluk de partitietabel gewist?"
"Heeft niemand een geintje met je uitgehaald?"

Conclusie: alle data kwijt. Is sindsdien niet meer gebeurd met dezelfde configuratie. Een bijzonder ernstige en zeldzame bug in het OS/systeem, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuntherS schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:42:
Kijk, voor zo'n onverwachte dingen kan die Timemachine toch een echte redding zijn ;)
Als je Leopard hebt natuurlijk :)
Dat heb ik overigens nog nooit goed begrepen. Staat je complete configuratie erop? Als in, als mijn partitie verdwijnt zoals hier, kan ik dan alles (tot en met desktop achtergrond, newerkinstellingen) terughalen vanuit Time Machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:23:
[...]

Dat heb ik overigens nog nooit goed begrepen. Staat je complete configuratie erop? Als in, als mijn partitie verdwijnt zoals hier, kan ik dan alles (tot en met desktop achtergrond, newerkinstellingen) terughalen vanuit Time Machine?
Dat hangt simpelweg af van wat jij aan Time Machine hebt verteld om te backuppen. Dat kunnen alleen je documenten zijn, maar als je de volledige schijf wilt backuppen kan je dat ook aangeven :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:50:
[...]

Dat hangt simpelweg af van wat jij aan Time Machine hebt verteld om te backuppen. Dat kunnen alleen je documenten zijn, maar als je de volledige schijf wilt backuppen kan je dat ook aangeven :)
Dan hoor ik graag waar ik dat kan instellen want ik heb niet het idee dat ik ook maar iets kan instellen afgezien van welke directories ik wil uitsluiten? Kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesV
  • Laatst online: 07:42

KeesV

Zonder titel

Als je niets uitsluit wordt alles gebackupt. Je kan dan ook alles (ja echt alles, inclusief desktop achtergrond en netwerkingstellingen e.d.) terughalen als je niets uitgesloten hebt. Simpelweg booten met je Leopard DVD en dan aangeven dat je een Time Machine backup terug wilt zetten. Ik heb het ondertussen al twee keer gedaan (een gecrashte HD en de vervanger ging na 1 week stuk...) en dat werkt echt als een zonnetje.

Ik doe niet aan sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Amaai KeesV jij zult je wel goed voelen, als je zo je data kunt terughalen ! - en gelukstreffer!

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesV
  • Laatst online: 07:42

KeesV

Zonder titel

Voelt zeker goed inderdaad, ik haal het niet in m'n hoofd om Time Machine uit te schakelen nu... :P

Ik doe niet aan sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ongeloofelijk maar waar, ik heb weer exact hetzelfde meegemaakt. Computer blokkeert zonder aanwijsbare reden, bij het opstarten mapje met vraagteken. Bij het insteken van de installatie cd (en na meer dan vijf minuten wachten) opent het Mac OS X-installatieprogramma en wordt er gemeld "Mac OS X kan niet op deze computer worden geïnstalleerd." Ik vraag me af of dit aan mijn mac ligt, want dat het twee maal bij mij voorkomt is toch wel vreemd. Ik ben in ieder geval flink pissed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:29:
Ongeloofelijk maar waar, ik heb weer exact hetzelfde meegemaakt. Computer blokkeert zonder aanwijsbare reden, bij het opstarten mapje met vraagteken. Bij het insteken van de installatie cd (en na meer dan vijf minuten wachten) opent het Mac OS X-installatieprogramma en wordt er gemeld "Mac OS X kan niet op deze computer worden geïnstalleerd." Ik vraag me af of dit aan mijn mac ligt, want dat het twee maal bij mij voorkomt is toch wel vreemd. Ik ben in ieder geval flink pissed :(
Klote Tijs, ik hoop dat je een goede back-up hebt. Maar dat het twee keer bij jou gebeurt is waarschijnlijk gewoon botte pech.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat dit gebeurt omdat ik mijn Macbook soms vervoer (trein etc) terwijl hij nog aanstaat? (dus dichtgeklapt in slaapmodus in een stevige hoes in mijn rugzak). Hoewel ik gisteren al een uurtje gesurft had zonder problemen voordat hij crashte, zie ik dat als enige verlaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Een laptop is juist om mee te nemen. Maar als hij in slaapstand staat doet de harde schijf dat ook, dus dan kan hij gewoon tegen een stootje. Misschien een keer een memtest draaien? Of kijken dat je geheugen stevig in de bankjes zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Let op, als je hem vervoert alle USB, en best gewoon alles te ontkoppelen aan je macbook.
Mijn USB muis wekt de Macbook nl (zoals bedoeld), en dan gaat de HD draaien.
Ik wacht met spanning de eerste HD crash af, gezien ik mijn macbook vaak op men schoot zet, en dus af en toe herzet, en niet helemaal recht houdt, kan ik best geloven dat de HD het te verduren krijgt.

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maartenvs schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:42:
Een laptop is juist om mee te nemen. Maar als hij in slaapstand staat doet de harde schijf dat ook, dus dan kan hij gewoon tegen een stootje. Misschien een keer een memtest draaien? Of kijken dat je geheugen stevig in de bankjes zit?
Ik heb de ram latjes er eens uitgehaald en er weer ingeduwd, maar dat maakt geen verschil. Overal waar ik lees is de grijze map met vraagteken duidelijk signaal dat de harde schijf kapot is. Er zal niks anders opzitten dan weer een nieuwe harde schijf te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:03:
[...]

Ik heb de ram latjes er eens uitgehaald en er weer ingeduwd, maar dat maakt geen verschil. Overal waar ik lees is de grijze map met vraagteken duidelijk signaal dat de harde schijf kapot is. Er zal niks anders opzitten dan weer een nieuwe harde schijf te kopen :(
De HDD al eens in een andere laptop getest of als externe HDD oid getest??

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:36:
Is het mogelijk dat dit gebeurt omdat ik mijn Macbook soms vervoer (trein etc) terwijl hij nog aanstaat? (dus dichtgeklapt in slaapmodus in een stevige hoes in mijn rugzak). Hoewel ik gisteren al een uurtje gesurft had zonder problemen voordat hij crashte, zie ik dat als enige verlaring.
Daar zou het probleem niet mogen liggen naar mijn weten. Ik neem mijn macbook elke dag mee naar school, treinvervoer, wandelen, etc. De macbook verduurt dus meer dan genoeg :). Hij gaat ook gewoon in sluimer. wel wacht ik tot alles weggeschreven is (tot het lampje ademt).

Veel geluk met die HDD en ja, hopelijk heb je nu wel een back-up gemaakt van je bestanden :).

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bakkert schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:05:
[...]

De HDD al eens in een andere laptop getest of als externe HDD oid getest??
Ik heb hem als externe HDD aan een computer gehangen, maar er gebeurt niks. Hij maakt wel kleine krakende geluiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:03:
[...]

Op deze heb je toch nog wel garantie? De schijven die ik de laatste tijd gekocht heb hadden alle 3 (WD) tot 5 (Seagate) jaar garantie.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:36:
Het is zinloos te zoeken naar een verklaring tenzij je echt buitenissige dingen doet (bv. niet opletten of het ding echt slaapt en 'm terwijl hij aan blijft in z'n neopreen hoes stoppen :*) ). Je hebt simpelweg te weinig data om ueberhaupt te kunnen stellen dat jouw systeem afwijkt van de rest.

HDD's zijn er in 2 soorten: harde schijven die gecrashed zijn en harde schijven die nog gaan crashen. Twee keer na elkaar is helaas zeker niet onmogelijk: simpele kansvermenigvuldiging.

Overigens nog een aardige tip om het risico van ontwaken in de hoes kleiner te maken: Als je instelt dat die terug moet naar het login-scherm na sleep (toch al geen slecht idee) dan gaat hij na zeer korte tijd (~ minuut?) in slaap als je geen wachtwoord invult.

[ Voor 54% gewijzigd door Zpottr op 24-06-2008 13:35 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Op deze heb je toch nog wel garantie? De schijven die ik de laatste tijd gekocht heb hadden alle 3 (WD) tot 5 (Seagate) jaar garantie.

[...]

Het is zinloos te zoeken naar een verklaring tenzij je echt buitenissige dingen doet (bv. niet opletten of het ding echt slaapt en 'm terwijl hij aan blijft in z'n neopreen hoes stoppen :*) ). Je hebt simpelweg te weinig data om ueberhaupt te kunnen stellen dat jouw systeem afwijkt van de rest.

HDD's zijn er in 2 soorten: harde schijven die gecrashed zijn en harde schijven die nog gaan crashen. Twee keer na elkaar is helaas zeker niet onmogelijk: simpele kansvermenigvuldiging.

Overigens nog een aardige tip om het risico van ontwaken in de hoes kleiner te maken: Als je instelt dat die terug moet naar het login-scherm na sleep (toch al geen slecht idee) dan gaat hij na zeer korte tijd (~ minuut?) in slaap als je geen wachtwoord invult.
Ja, ik zal eens informeren in de Switch shop waar ik hem gehaald heb. Ik neem aan dat ik dan een volledig nieuwe krijg (kan me niet inbeelden dat ze daaraan gaan beginnen werken)? Het is een Hitachi (op de factuur staat wel IBM Travelstar, maar das 't zelfde zeker) en hij is nog géén jaar oud (aankoop 15-11-2007), dus hopelijk moet ik deze keer mijn portefeuille niet boven halen.
Van die simpele kansvermenigvuldiging: hopelijk blijf ik nu de rest van mijn leven (wie weet binnen 10 jaar bestaat er alleen nog maar flash geheugen) gespaard van hard disk failures! (but destiny can be a pain in the ass ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:51:
[...]

Ja, ik zal eens informeren in de Switch shop waar ik hem gehaald heb. Ik neem aan dat ik dan een volledig nieuwe krijg (kan me niet inbeelden dat ze daaraan gaan beginnen werken)?
Je krijgt een nieuwe, is het niet van de winkel dan direct van de fabrikant (dat laatste is waarschijnlijk de snelste oplossing, kijk ook eens op hun website zodat je weet of je het aanbod van de winkel aanneemt of het zelf regelt!). Je krijgt je oude niet gerepareerd terug maar de kans is wel groot dat je een refurbished (= iemand anders z'n gerepareerde schijf) terug krijgt.
Van die simpele kansvermenigvuldiging: hopelijk blijf ik nu de rest van mijn leven (wie weet binnen 10 jaar bestaat er alleen nog maar flash geheugen) gespaard van hard disk failures!
Sorry, maar zo werkt het niet ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Edit: Sorry, reageer per ongeluk op een oud deel van deze thread, dohhh

[ Voor 199% gewijzigd door Wilke op 24-06-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:41:
[...]
Sorry, maar zo werkt het niet ;)
Vandaar ook: "destiny can be a pain in the ass". Bedankt voor de nuttige info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk, na lang wachten, in garantie een nieuwe harde schijf ontvangen. Ik wil dus meteen aan de slag gaan en Mac OSX Leopard installeren (de installatie schijf zat nog in de drive), maar dit lukt niet. Als ik bij Opstartschijf kiezen een schijf wil selecteren om te heropstarten, kan ik enkel de installatieschijf (dus Mac OSX Install Disc 1) of Opstarten vanaf netwerk kiezen (geen van beide wil ik dus).

Wanneer ik heropstart krijg ik volgende melding:
Mac OSX kan niet op deze schijf geïnstalleerd worden.

In het schijfhulpprogramma herkent hij nochtans de harde schijf, ik heb er een partitie "Macintosh HD" op gemaakt (zoals beschreven in deze DIY). Als ik er een foutcontrole op doe, meldt hij dat er niks aan de hand is met deze schijf. Wat doe ik verkeerd? (op die DIY staat er dat je na de Disk Utility "proceed with the Mac OSX installation". Hoe doe je dat in godsnaam?) Of ligt het aan de schijf? (hopelijk ligt het aan mij, begin flink de pest te krijgen in brakke hd's)

Edit: Ik lees net dit topic. Ik moet zeggen dat de installatiecd die erin zit, niet degene is die bij mijn macbook geleverd was, maar die van mijn broer. Ik wil best mijn installatiecd erin stoppen, maar hoe haal ik de huidige er dan uit?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Opstarten met de muisknop ingedrukt (of de spatiebalk, of de eject knop).

Maar Mac OS X installeren vanaf een installatie CD van een andere revisie MacBook gaat inderdaad niet werken :)

[ Voor 44% gewijzigd door Daedalus op 15-07-2008 23:40 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thys, de macBook die ik voor 2 jaar voor mijn (nu) ex cadeau gekocht had kreeg na 3/4 jaar hetzelfde probleem: bleek een (later) welbekend probleem/defect bij een batch Seagate HD's te zijn.... Ik gok in het 2e geval op botte pech (of toch weer Seagate?)

Het is overigens niet de vraag of een HD kapot gaat, maar wanneer... Toeval?: In ruim 20 jaar pc's en Macs zijn me/ons "maar" 2 schijven kapot gegaan, in een iBook 2002 en een macBook 2006... (en ik ga uitermate voorzichtig met mijn spul om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?

Ik zat rustig een filmke te zien op mijn macbook en ineens alles blokkeerde. Dus ik zet die mac af en daarna zette ik et terug op. en ja kreeg zoiet int midden me een vraagteken erin. Dus laptop gecrasht geloof ik.

Kan iemand dat maken ofz?
Want heb nog 1 probleem.
Mijn garantie is overlopen! En dus ik heb gebeld naar Media Markt en ze zeiden da het zonder garantie ongeveer 400 euro zal kosten + da ik 3 maanden moet wachten. Maar da ga niet , ik heb die nodig voort school!

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:26:
Kan iemand mij helpen?

Ik zat rustig een filmke te zien op mijn macbook en ineens alles blokkeerde. Dus ik zet die mac af en daarna zette ik et terug op. en ja kreeg zoiet int midden me een vraagteken erin. Dus laptop gecrasht geloof ik.

Kan iemand dat maken ofz?
Want heb nog 1 probleem.
Mijn garantie is overlopen! En dus ik heb gebeld naar Media Markt en ze zeiden da het zonder garantie ongeveer 400 euro zal kosten + da ik 3 maanden moet wachten. Maar da ga niet , ik heb die nodig voort school!
Dit teken?
Afbeeldingslocatie: http://koolinus.files.wordpress.com/2007/09/macproblemstartup-770881.jpg
Als inderdaad je harde schijf kaduuk ik kun je die *in principe* zelf vervangen, je moet wel met enig zelfvertrouwen een schroevendraaier kunnen hanteren en de MacFixit-guide kunnen volgen.

Daarna is het gewoon een kwestie van je back-up terug zetten en je kunt weer vooruit. Kosten tussen de 50 en 100€.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Ik heb het ook een keer of 3 gehad, het vastlopen en vervolgens opstarten met een folder icon met een "?" erin.

Bij mij had ik het idee dat het eraan lag dat de sensoren iets te grote krachten waarnemen en dat daardoor de harde schijf uitschakeld wordt.

Bij mij was het op te lossen door hem uit te zetten, even te laten liggen en vervolgens weer op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:04:
[...]

Klote Tijs, ik hoop dat je een goede back-up hebt. Maar dat het twee keer bij jou gebeurt is waarschijnlijk gewoon botte pech.
Oké, twee keer is misschien botte pech, maar onlangs heb ik die Macbook nog eens gebruikt (gebruik hem nog zelden sinds ik een MBP heb), en die HD is opnieuw! gecrasht! Dit is toch niet normaal, er moet toch iets aan die laptop zijn.. ?!

Sorry om dit oude topic weer eens op te rakelen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee hoor, gewoon kut karma :)
Pagina: 1