Asus P4V8X-MX Compatible met bepaalde Cooling

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 09:07

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Een Kennis van mij heeft een issue met zijn Mobo en is daarom nu van plan over te stappen op een nieuwe mobo. Hij wil daarbij dan ook gelijk een nieuwe Cooler aanschaffen aangezien zijn oude koeler geen juiste aansluiting had.

De koelers die hij op het oog heeft is een Zalman CNPS7000B-AlCu of een Thermaltake CL-P0019. Beide zien er echter niet uit als standaard aan te sluiten coolers en dus durfde ik hem geen van beide aan te raden gezien ik hier ook niet veel verstand van heb.

Vandaar de vraag of bovenstaande Coolers aan te sluiten zijn op de Asus P4V8X-MX.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

• Zoek de specificaties op van de processor (dus socket heeft ie)
• Zoek daarna de specificaties op van de koeler (op welke socket past ie)
• Kijk daarna als er genoeg ruimte is.

En dan heb jij je antwoord :)

Wauw, een sig!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 09:07

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik weet dat het Mobo een Socket 478 is, ik weet dat de Koeler dit ook is, maar aangezien de Koelers er niet als een standaard soort Box uitziet ben ik mij niet bewust hoe je een dergelijke koeler moet monteren.

Het lijkt erop dat er 2 bevestigingsbeugeltjes bijzitten echter gezien de koeler er http://www.descom.be/imag...zalman_cnps7000b_alcu.jpg zo uitziet weet ik niet of dit werkt.

Tevens had hij een MSI moederbord met socket 478 waar een koeler op gemonteerd stond, deze is gesneuveld en dus was hij verplicht zijn onderdelen over te zetten naar een nieuw asrock socket 478 moederbord. Echter paste zijn oude koeler hier niet op en dus wil hij nu zeker weten of dit type koeler op de betreffende socket 478 past.

Sorry dat ik dat er niet bij vermelde

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom paste die socket 478 koeler dan niet op een socket 478? De standaard boxed koelers werken allemaal op dezelfde manier (met die klemmen die om de retention bracket heengrijpen). Mocht je een afwijkende koeler kopen dan heb je er een aparte bracket bij waarmee je hem vast zet.