Toon posts:

FullHD films vanaf PC in woonkamer mét tevreden vriendin

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een FullHD TV gekocht (Samsung). Ik heb me al over laten halen door UPC door zo'n digitale box met HDMI-aansluiting te nemen en die HD-TV kanalen bevallen me wel (ook al is het niet messcherp). Ik ben nu echter toe aan een volgende stap en wil dus eens écht scherp beeld hebben. Ik opperde dan ook een BlueRay speler te kopen, maar een vriend had het er over dat je Full HD films ook vanaf je harde schijf, zó op tv kunt kijken. Dat lijkt me wel wat natuurlijk en ik vraag me dan ook af wat ik daarvoor allemaal nodig heb. Belangrijkste punt waar ik rekening mee moet houden, is dat mijn vriendin ook nog tevreden blijft (dus geen complete bigtowers in de woonkamer).

Wat heb ik al?
  • Full HD TV met 3 x HDMI
  • UPC box met HDMI
  • HDD Recorder (LG, géén HD)
  • Versterker met optische in-, en uitgangen (en 5.1 geluid)
  • Netwerk (zowel met draad, als draadloos mogelijk)
Belangrijk is ook dat ik een beamer op het spul aan moet kunnen sluiten.
Wie helpt me?
Groet,
Ron

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HTPC. Neemt evenveel ruimte in als een versterker, en doet wat jij wilt. Jij blij, je vriendin blij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bouw een HTPCtje, die dingen kun je vrij klein maken en helemaal bouwen naar eigen tevredenheid. Kijk bijv in Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid. Verder is het afspelen van HDcontent niet bijzonder, je moet alleen zorgen voor een systeem dat snel genoeg is.

Verwijderd

Of gewoon van je pc een hdmi kabel naar je tv...Hoeft toch geen nieuwe htpc voor te worden aangeschaft lijkt me. Max 10 meter zou ik dan wel aanhouden, Ati of Nvidia kaart met hdcp en fatsoenlijke video decoder. Done :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup ik heb een barebone in de trapkast. met 5 meter vga kabel. topbeeldje. en stil achter een deur

ligt een usb kabeltje langs met een hub aan het einde voor het toetsenbord&muiswerk

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 11-11-2007 20:48 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen, heb dat verhaal van die "Nieuwe stille HTPC" gelezen en ziet er idd veelbelovend uit. Is het dan bijvoorbeeld ook mogelijk mijn NAS-schijven aan te spreken (hangt in het netwerk en bevat MP3 en video)?

Verwijderd

Apple TV geen optie? kweet niet maar hij is niet lelijk of groot enzo, en ik geloof dat je met die dingen films van je tv kan kijken?...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:57:
Is het dan bijvoorbeeld ook mogelijk mijn NAS-schijven aan te spreken (hangt in het netwerk en bevat MP3 en video)?
Ja dat kan natuurlijk. Waarom zou dat niet kunnen? Het is gewoon een computer met een OS dat je zelf kiest ;)
Kan net 720P aan en alleen in de codecs die Apple bepaalt. Klik

[ Voor 27% gewijzigd door Gizz op 11-11-2007 21:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit is GoT, niet www.beginnersweb.nl :o

We verwachten dus dat je je inleest voordat je een topic opent, en dat je een beetje logisch nadenkt. Je hebt een TV met HDMI-in. Je hebt een HDD met HDTV materiaal. Wat heb je dus nodig? Iets waar een HDD in kan en HDMI uit komt. Dat hele verhaal over UPC zooi en SD-DVR's doet er verder helemaal niet toe, en als je nog niet weet welke beamer je wilt nemen kun je geen rekening houden daarmee (en wij ook niet) aangezien je nog niet weet om welke aanslutingen het gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 15:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wie helpt me?
Nou jijzelf denk ik zo. Als tweaker weet je wat een PC kan, zo ook een HTPC, die kunnen wat jij wilt. Je zegt wat je wilt en verwacht een oplosing: dat doe je in een winkel, niet op GoT.
Eigen inzet is hier een belangrijk gegeven, nou zie ik wel netjes wat je hebt en wat je wilt, maar die mogelijkheden kun je ook prima zelf uitpluizen. Er zijn naast HTPCs namelijk ook multimedia boxjes, wat in princiepe gewoon een harddisk is met wat software om de video die er op staat via een bepaalde output er uit te pompen, Philips levert dergelijke kastjes.
Hoe jou vriendin over PC hardware in de huiskamer denkt kunnen wij niet ruiken, maar dingen netjes wegwerken is echt geen rocket science.

Ik mis ook een beetje wat dit met V&B te maken heeft. Lijkt me meer iets om vragen over te stellen in CSL.

Grr, dion_b, net nadat ik begin te typen was jij blijkbaar zo goed als klaar :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2007 21:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.