Ik zal direct maar mijn probleem op tafel leggen: Ik heb sinds 2005 computer gekocht bij de ALDI, leuke tijd mee (nu nog steeds). Alleen heb ik nu Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit werkgeheugen gekocht. Nu ben ik eigenlijk nogal een beetje noob op het gebied van het configureren van hardware (zoals overclocken voor videokaarten etc). Zo ook bij het instellen van het voltage voor mijn nieuwe werkgeheugen. Ik heb al enigszins research gedaan op internet, maar omdat elke BIOS anders is, is er nergens iets wat lijkt op een handleiding hoe dit moet.
Ik weet gelukkig nog net wel hoe ik zelf in de BIOS kan komen en heb hier even rond zitten snuffelen, zonder data te veranderen (ben bang dat ik mijn computer naar z'n grootje help). Hier werd ik weinig tot niets wijzer over omdat ik niets zag wat in mijn ogen het voltage kan verhogen.
Daarom had ik het idee om eens bij de professionals aan te kloppen in de hoop dat jullie mij een stapje verder zouden kunnen helpen.
Hierbij mijn specificaties:
Het was een aanbieding bij de aldi (zo een medion PC);
Processor: Intel Pentium D 830 (3.0 GHz, 2 x 1MB L2 Cache, 800 MHz FSB, Dual Core Technologie)
Windows XP Home Edition (OEM)
Geheugen: 1.024 MB DDR2-SRAM (533 MHz, 64 Bit, Dual-Channel, 1 Bank vrij)
Videokaart: Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz (Scart, S-Video-Out, ...)
Harde schijf: Seagate 250GB (8MB Cache, S-ATA, 7.200 RPM)
Sony 16x Dual Layer Multi-Standard DVD-/CD-brander met Lightscribe-Technologie
Sony 16x DVD-ROM
DVB-S Tuner, DVB-T Tuner en Analoge Tuner
Medion WLAN 54 MBit/s. IEEE 802.11 g
LAN 10/100 Netwerkcontroller
Geïntegreerde 8 in1 Kaartlezer
Aansluitingen:
6 x USB 2.0 (4 achteraan, 2 vooraan)
2 x FireWire IEEE 1394 (1 achteraan, 1 vooraan)
Meerdere geluidsaansluitingen
1 x COM (serieel)
1 x LPT (parallel)
1 x LAN en 1 x Modem
1 x TV-out (S-Video, Composite, Scart-RGB Component)
Mijn Moederbord: MSI MS-7204
Mijn BIOS:
Brand: Phoenix Technologies, LTD
Version: 6.00 PG
Over de videokaart: Ik ben aan het wachten tot mijn net bestelde EVGA Geforce 8800 GT KO binnenkomt( om die oude 6700 XL te vervangen
).
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (800 Mhz dus) wil ik er in gaan doen. Enig idee hoe ik in de BIOS dat voltage verander? En hoe ik eventueel er überhaupt achterkom hoeveel watt mijn voeding is (ja ik ben echt nieuw op dit gebied)?
Bij voorbaat dank,
Hielke
Ik weet gelukkig nog net wel hoe ik zelf in de BIOS kan komen en heb hier even rond zitten snuffelen, zonder data te veranderen (ben bang dat ik mijn computer naar z'n grootje help). Hier werd ik weinig tot niets wijzer over omdat ik niets zag wat in mijn ogen het voltage kan verhogen.
Daarom had ik het idee om eens bij de professionals aan te kloppen in de hoop dat jullie mij een stapje verder zouden kunnen helpen.
Hierbij mijn specificaties:
Het was een aanbieding bij de aldi (zo een medion PC);
Processor: Intel Pentium D 830 (3.0 GHz, 2 x 1MB L2 Cache, 800 MHz FSB, Dual Core Technologie)
Windows XP Home Edition (OEM)
Geheugen: 1.024 MB DDR2-SRAM (533 MHz, 64 Bit, Dual-Channel, 1 Bank vrij)
Videokaart: Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz (Scart, S-Video-Out, ...)
Harde schijf: Seagate 250GB (8MB Cache, S-ATA, 7.200 RPM)
Sony 16x Dual Layer Multi-Standard DVD-/CD-brander met Lightscribe-Technologie
Sony 16x DVD-ROM
DVB-S Tuner, DVB-T Tuner en Analoge Tuner
Medion WLAN 54 MBit/s. IEEE 802.11 g
LAN 10/100 Netwerkcontroller
Geïntegreerde 8 in1 Kaartlezer
Aansluitingen:
6 x USB 2.0 (4 achteraan, 2 vooraan)
2 x FireWire IEEE 1394 (1 achteraan, 1 vooraan)
Meerdere geluidsaansluitingen
1 x COM (serieel)
1 x LPT (parallel)
1 x LAN en 1 x Modem
1 x TV-out (S-Video, Composite, Scart-RGB Component)
Mijn Moederbord: MSI MS-7204
Mijn BIOS:
Brand: Phoenix Technologies, LTD
Version: 6.00 PG
Over de videokaart: Ik ben aan het wachten tot mijn net bestelde EVGA Geforce 8800 GT KO binnenkomt( om die oude 6700 XL te vervangen
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (800 Mhz dus) wil ik er in gaan doen. Enig idee hoe ik in de BIOS dat voltage verander? En hoe ik eventueel er überhaupt achterkom hoeveel watt mijn voeding is (ja ik ben echt nieuw op dit gebied)?
Bij voorbaat dank,
Hielke