Surround vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik wil binnenkort een leuk game pc'tje kopen en daarbij ook een mooie speakerset. Alleen stuitte ik wel op wat onduidelijkheden. Mijn oog viel op de Z-5500 speakerset van Logitech (vanwege de THX en de digitale ingangen), maar als ik THX geluid wil, moet ik dan een speciale THX geluidskaart hebben of zijn de speakers al voldoende voor THX geluid? Als ik geluid digitaal (optisch of coaxiaal) wil aansluiten, kan er volgens deze topic (Optische uitgang) over een optische kabel alleen maar een DVD surround of stereo signaal komen, is dat nog steeds zo? Want dan lijkt mij analoog aansluiten niet handig want ik game veel en wil daarbij wel van surround gamegeluiden kunnen genieten. Ik wil graag van de meest gangbare technieken (THX, DD, DS, DTS, EAX) gebruik kunnen maken voor spellen. Hoe kan ik dat het best voor elkaar kunne krijgen? Ik koop uiteraard wel een goede X-Fi geluidskaart, moet ik nog op bepaalde dingen letten?

Alvast bedankt, want ik had de antwoorden niet kunnen vinden.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Laat ik je een ding over THX vertellen: 'T is niet meer dan een marketingterm waar je vooral veel licentiegelden voor mag betalen om zo'n stekkertje op je apparaat te kunnen plakken. Ga dat dus niet gebruiken als maatstaf.

Wat betreft optische ingangen en surround in games: dat ligt er een beetje aan, je hebt hier namelijk een kaart voor nodig die realtime DD of DTS van encoderen. Ze moeten dus of DTS connect, of DD live hebben.

De X-Fi heeft dat in ieder geval niet, dus wil je surround, zul je gewoon analoog moeten aansluiten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:42
Hmm, ik denk wel dat THX certified materiaal (afhankelijk welk niveau van THX certificatie) toch wel aan enig niveau moet voldoen en een heel batterij testen doorstaan.
Het is zeker niet iets om uniek op basis van dat certificaat een aankoop te doen, maar ik denk wel dat je er van uit kunt dat je deftig materiaal hebt.
(als het enkel centen zou kosten zou er wel wat meer troep die stickertjes hebben)

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-02 15:23
jvanhambelgium schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:36:
(als het enkel centen zou kosten zou er wel wat meer troep die stickertjes hebben)
Waarom? Zonder dat logootje is het product goedkoper. Als je een goed product maakt en er voor 100 euro nog een licentie voor een stickertje voor moet vragen, of gewoon hetzelfde goede product maakt zonder stickertje..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Het gaat hier om THX multimedia, dat stelt niet zo heel veel voor. Het is anders dan THX voor home cinema en ook anders dan THX voor bioscopen. Het label heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht als je het op een pc speaker plakt. Het is geen geluidsformaat ofzo, je hebt ook niet een aparte geluidskaart nodig of speciale drivers. Het vertelt dat het een degelijk apparaat is en dat de drivers en interface makkelijk zijn in gebruik. Staar je er niet op blind. Ga bij de mediamarkt vergelijken met andere speakersets en de best klinkende voor je budget neem je dan. Met of zonder THX.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
voodooless schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:05:Wat betreft optische ingangen en surround in games: dat ligt er een beetje aan, je hebt hier namelijk een kaart voor nodig die realtime DD of DTS van encoderen. Ze moeten dus of DTS connect, of DD live hebben.

De X-Fi heeft dat in ieder geval niet, dus wil je surround, zul je gewoon analoog moeten aansluiten.
Weet een van jullie misschien wel een goede geluidskaart om mooi surround geluid bij games te kunnen toveren uit de Z5500 met optische uitgang? Of kan ik niet beter een wat simpeler niet digitaal setje kopen (zoals de Logitech G51) en die op een goedkopere X-Fi kaart (de Xtreme gamer of zoiets) analoog aansluiten?
Pagina: 1