Ervaring werken bij TTP

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

jbaan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:35:
Precies, mag ik vragen waar je ongeveer woonde dan dat jou reistijd zo lang was? dan kan ik dat een beetje vergelijken met mijn reistijd.

Geen spits hoeven te rijden scheelt je inderdaad heel wat stress :)
Leidschendam. Om 5 uur is het eerder regel dan uitzondering dat er file staat op de A20 en dus ook in het hele gebied wat gebruik maakt van op/afrit 16 daar. Welke kant je ook op moet, je moet het tussen half 5 en 6 uur eigenlijk niet doen daar vandaan ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 16:34
Yukkie schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:11:
[...]

Mja, dat was mij ook wel wat waard. Ik ben van ±30 minuten 's morgens en ± 1 uur 's middags met de auto naar 5 à 10 minuten lopen/fietsen gegaan. Het scheelt een hoop frustratie op de weg :) Feit is gewoon dat het rond Rotterdam erg druk is op de weg op de normale spits tijden.
Ach joh. Dat gezeur over reistijd. :+ Ik doe er 2 uur over om op kantoor te komen. Maar omdat ik met de trein ga kan ik 's ochtends gewoon lekker slapen tot ik in Rotterdam ben. Dan even overstappen en 8 minuten later ben ik op 200 meter van het kantoor.
's Middags zit ik gewoon lekker in de trein te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Das wel het voordeel idd van het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
Hahah slapen in de trein dat je dat kan hehe

Ik woon zelf in Barendrecht dus aansluiting met OV is op zich prima te doen.
Reistijd met de auto zal ook wel niet zo extreem zijn dan.

Anyways morgen eerst gesprek bij TTP dan zien we weer verder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
jbaan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:06:
Hahah slapen in de trein dat je dat kan hehe

Ik woon zelf in Barendrecht dus aansluiting met OV is op zich prima te doen.
Reistijd met de auto zal ook wel niet zo extreem zijn dan.

Anyways morgen eerst gesprek bij TTP dan zien we weer verder.
Succes! En laat even weten hoe het ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
Nou, dat was op zich wel een positief gesprek.

Hebben het nog over jullie gehad (MuddyMagical en Yukkie) Marco van Tongeren wist nog precies wie jullie waren haha..

Punt waar ik nog mee zit is dat ik dus in Leusden mijn ITIL certificaat verplicht moet gaan halen op een maandag avond :S

Dus dat is op Maandag vanaf Rotterdam in de file naar Utrecht in de file, daar zie ik zwaar tegenop.. helemaal al omdat Maandag mijn enige vrije avond is in de week..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ach, het zijn maar een paar cursusavonden. Waarschijnlijk zal je bij EY die avonden best wel iets eerder weg mogen, dan ben je op tijd in Leusden. Ik denk dat je er 2 à 3 avonden mee bezig bent, dan heb je dat certificaat wel binnen (tenzij je MuddyMagical heet ;) ) Je leert ook weer TTP collega's kennen op die cursusavonden, das ook wel een voordeel. Het komt maar een hele enkele keer voor dat je naar Leusden moet. Als dat je tegen staat, dan moet je misschien maar een werkgever/detacheerder die dichter bij huis een hoofdkantoor zoeken. Kans is dan weer wel dat de opdrachtgevers weer verder weg zitten. Das het risico van de detachering.

Oh, en Leusden is heel wat verder dan Utrecht, trek er maar een goeie 1,5 uur voor uit als je om 5 uur vertrekt uit Rotterdam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
Heheh ja ik weet dat het 1,5 uur rijden is helaas, dat staat me ook tegen maargoed als het inderdaad maar maximaal 4 avonden zijn valt er wel mee te leven.
Heb ook ervaring met ITIL aangezien ik daar op HBO al mee te maken heb gehad.

Trouwens mooi verhaal Yukkie hoe jij je nieuwe werkgever hebt gevonden hahaha..

Google Maps openen en kijken welke bedrijfjes er dichtbij zitten en nog het geluk hebben ook dat er een vacature vrij was _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Hyperiax op 09-03-2011 22:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

ach, het begint dus al een urban legend te worden binnen TTP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
Je zou er een boek over kunnen schrijven.. :P

*EDIT*

Hmm net dus de officiele functieomschrijving ontvangen voor BSD medewerker bij E&Y lijkt me allemaal heel proces matig werken, alles binnen het kadertje, weet niet of dat nou wat voor mij is als rasechte uitvogel ICT-er...

E&Y als bedrijf omarm ik natuurlijk maar ik ben bang dat ik na een half jaar BSD medewerker wel gezien heb..

MuddyMagical en Yukkie wat voor functie hadden jullie @ E&Y toen jullie begonnen?

[ Voor 84% gewijzigd door Hyperiax op 10-03-2011 10:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Service Desk medewerker. En binnen EY is BSD wel iets verder gevorderd dan Service Desk maar nog steeds heel veel proces matig. Ik weet niet of je daar op voorbereid bent, maar je hoeft niet heel veel zelf uit te vogelen. Veel ligt al vast, hoe je iets moet doen en wat je moet doen. Hoewel ik uiteindelijk heel graag wat meer vrijheid wilde, denk ik dat je bij EY een hele goeie basis legt voor een verdere ICT carrière. De ICT daar is zeg maar de Europa League of misschien zelfs de champions league, terwijl andere bedrijven in de Primera division of Eredivisie acteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
Nou ik kan jullie vertellen dat ik het aanbod afgeslagen heb, juist vanwege dat procesmatig werken, en support bieden op een pakket binnen de lijntjes.

Ik ben veel liever bezig met het ICT vak in de brede zin van het woord, dat is juist zo leuk omdat elk probleem weer iets anders is.

Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik niet bij E&Y aan de slag kan maarja, ik twijfelde gewoon nog te veel en dat is ook niet goed dus vandaar dat ik het niet gedaan heb...

In ieder geval bedankt voor jullie informatie en reacties..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
jbaan schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:04:
Nou ik kan jullie vertellen dat ik het aanbod afgeslagen heb, juist vanwege dat procesmatig werken, en support bieden op een pakket binnen de lijntjes.

Ik ben veel liever bezig met het ICT vak in de brede zin van het woord, dat is juist zo leuk omdat elk probleem weer iets anders is.

Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik niet bij E&Y aan de slag kan maarja, ik twijfelde gewoon nog te veel en dat is ook niet goed dus vandaar dat ik het niet gedaan heb...

In ieder geval bedankt voor jullie informatie en reacties..
Jammer dat je het heb afgeslagen. Natuurlijk is het zo dat binnen een grote organisatie het inderdaad veel procesmatig werken is. Met een IT organisatie van meer dan 4000 man die ongeveer 160.000 gebruikers supporten kan dit niet anders.

Succes met verder solliciteren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 19:32
Heeft er iemand recente ervaringen met het traineeship voor aankomend documentmanager?

Heb er een paar gesprekken gevoerd. Ben er wel enthousiast over.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:25
Heb eerder dit jaar gesolliciteerd naar het traineeship van informatiemanagement, zo rond april/ mei. Na het eerste kennismakingsgesprek kreeg ik, te pas en te onpas, te horen dat ze erg positief over mij waren. Ook werd herhaaldelijk aan mij, ook via de telefoon, gevraagd of ik positief was. Uiteraard! De recruiter vertelde mij dat er 'volgende stappen' gezet zouden worden. Ik was dus zeker nog enthousiaster geworden. Na drie weken werd uiteindelijk de volgende stap duidelijk, een afspraak voor het eigenlijke sollicitatiegesprek werd gemaakt. Na dit gesprek kreeg ik de week daarop via de telefoon te horen dat mijn motivatie niet specifiek genoeg was. De teleurstelling was zeker erg groot. Inmiddels ben ik verder aan het solliciteren, waaronder naar een informatiemanagementvacature van DisGover. Ik zie echter de vacature van TTP herhaaldelijk opduiken op websites als monsterboard.nl. Zou het raar zijn als ik nogmaals op deze vacature zou reageren? Is het verstandig om eerst telefonisch contact op te nemen? Bij voorbaat dank voor jullie tips!!

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik zou het niet doen, ook niet bij andere werkgevers overigens. Tenzij je nu opeens een heel erg goed verhaal hebt, wat je blijkbaar de vorige keer niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:25
Hmm, andere mensen zeggen juist wel gewoon nogmaals proberen. Ik denk er nog wel even over na.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 20:29
Een flinke schop om te kijken of er nog mensen werken bij Ajilon. Van de week gebeld door Ajilon en ik ben nieuwsgierig, dus zat op de site van ze te kijken. Ziet er goed uit op zich, maar ik vraag mij af hoe het is bij Ajilon. Gezien het laatste post al een poos geleden was

Wat ik graag zou willen weten is:

- De sfeer. Hoe is het onderling, zijn er leuke uitjes (schijnt van wel).
- Gaan de accountmanagers serieus met jou wensen om, of draaien ze er omheen?
- De opdrachten. Worden deze op jou niveau geselecteerd of krijg je als systeembeheerder ook servicedesk werk
- Salaris en voorwaarden. Salaris blijft een hekelpunt in detachering, maar alsnog bestaan daar niveau's in. Icm voorwaarden kan dit alsnog schelen, als het pensioen 100% betaald wordt bijvoorbeeld.

Bedankt voor de moeite van reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Het is misschien beter om een nieuw topic te openen. Ik ben al wel 5 jaar weg bij TTP/Ajilon/Adecco/DNC (ik weet niet eens meer hoe het officieel heette toen ik er weg ging :? ) maar het huidige Ajilon is volgens mij een verzameling van een aantal dochterondernemingen van Adecco/DNC die op een hoop zijn geveegd tot Ajilon. Het heeft dus weinig met het vroegere TTP te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 20:29
Yukkie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:33:
Het is misschien beter om een nieuw topic te openen. Ik ben al wel 5 jaar weg bij TTP/Ajilon/Adecco/DNC (ik weet niet eens meer hoe het officieel heette toen ik er weg ging :? ) maar het huidige Ajilon is volgens mij een verzameling van een aantal dochterondernemingen van Adecco/DNC die op een hoop zijn geveegd tot Ajilon. Het heeft dus weinig met het vroegere TTP te maken.
Geen verkeerd idee, dan ga ik een nieuw topic aanmaken.
Pagina: 1 2 Laatste