Akaro , nee opdracht nog niet. Heb gisteren pas bevestigd dat ik wel wil. Volgende week contract bespreking. Verwacht niet dat men gaat zoeken als er nog niks vast staat. Hoewel ik vandaag wel werd gebeld of ik toevallig niet eerder kon beginnen voor een "sproedje"
T_captain : Ik ga ruim 10k brutto excl. vakantie geld excl. overuren per jaar achteruit. Maar alles heeft inderdaad z'n redenen.
Werk nu in een grote Amerikaanse Corporate omgeving die sowieso boven de standaard markt betalen maar daar werk je ook voor, de chaos, hectiek, spoedjes, storingen all over the world dus ook midden in de nacht etc.
Om het politiek correct te noemen is dat een "uitdagend" bedrijf

Ja erg erg leerzaam , leuke dingen en minder leuke dingen. Die heb je overal
Was leuk voor 4 jaar om binnen aantal dagen nieuwe dingen eigen te MOETEN maken ivm storingen, met regelmaat over te werken tot weken van 70/80u excl. reistijd (omg. amsterdam) en gewoon onwijs veel te leren zowel beheer gebied als (project)management gebied maar na ong. ieder jaar door gegroeid te zijn sta ik nu stil. Opleiding/certificering krijg je niet en echt tijd om te studeren is er ook niet. (tenzij je prive leven helemaal op geeft)
Dus ik was in dubio, had links en rechts collega's die naar bijv. Sogeti zijn vertrokken en die je mee willen nemen of de recruiter op je af sturen etc.. en dat zet je aan het denken om misschien toch eens buiten de deur te kijken. ( ben destijds 180km verhuisd om door te kunnen groeien )
Thuis overlegd en kwam eigenlijk uit dat vriendin ook ander werk wil en eigenlijk helemaal niet meer in/rond de randstad wil blijven, minder geleefd wil worden ( ook amerikaanse corporate waar ze werkt ) , meer leven, meer vrije tijd, leuker werk doen, minder files, minder drukte/chaos kwa mensen etc. etc.
Dus afwegingen gemaakt , nagedacht.. doe nu al zolang windows en alles erom heen en merkte tijdje terug al dat ik het leuk vind maar eigenlijk wel zou willen switchen. Rond gekeken en gepraat en kwam bij jongens uit die ons wereldwijde netwerk beheren. Kon daar niet heen intern (management besluit, collega's willen me al te graag daar hebben en inleren etc) maar hun wilde wel helpen met de cisco certificeringen.
Toen kwam dus een leuk huis in zicht in het zuiden ( 180 km onder Amsterdam ) , TTP kwam voorbij met een leuk/duidelijk/eerlijk gesprek en een opleiding in het vooruitzicht, tja dan moet je keuze's maken

Ben nu 27 en heb enkel mijn school en verder geen certificeringen enkel "veel" ervaring.
Tuurlijk er zijn genoeg bedrijven en ook bedrijven die meer betalen maar ach het is geven en nemen.
Veel grote bedrijven kunnen dingen niet altijd waarmaken of je merkt dat de communicatie al bij de kennismaking/1e/2e gesprekken niet goed gaat of veel beloven maar er op terug moeten komen etc.
Ik zeg niet dat ik 200% zeker weet dat TTP het goed doet maar ze doen wel hun best en komen eerlijk over en waar gewerkt word , worden ook fouten gemaakt.
Iedereen wil altijd maar meer salaris en meer en meer.. gewoon een goed gezond salaris om rond te komen , nog wat door te kunnen groeien kwa salaris etc en leuke dingen te doen. Ja nu word het sparen ipv direct dure dingen kunnen kopen, sparen is nooit iemand slechter van geworden en als de opleidingen allemaal klaar zijn gaat salaris ook weer omhoog. En al met al krijg ik er vrije tijd voor terug en dat is iets wat ik graag zie
Ik kom straks in een omgeving te wonen met minder files ( met beetje pech nu 35km file van de 45km die ik enkele reis moet ) , de huizen zijn er goed koper, komt allemaal wel goed. En zo niet heeft mijn vriendin nog de 36 flessen wijn die ze dit jaar heeft gekregen voor kerst ivm der werk die we kunnen verkopen
Ben echt niet vies van werken hoor, maar gulden midden weg. Je werkt om te leven en niet andersom, dat vergeet men wel eens, waaronder ondergetekende
Overigens sorry voor evt. gebrekkig Nederlands, heb afgelopen jaren meer Engels gepraat en geschreven als Nederlands.
Ow en ik moet nog even iemand beterschap wensen hier
[
Voor 6% gewijzigd door
Capo op 04-01-2008 06:21
]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?