Toon posts:

Monitor blijft op stand-by.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nog een computer hier, Pentium 4 van 3 jaar oud, (los van deze) vertoond een vreemd probleem. De monitor blijft op stand-by modus staan als de computer aanspringt. Uiteraard heb ik al verschillende monitoren en grafische kaarten geprobeerd.

Vreemde is, de monitoren reageren wel als de computer aanspringt maar gaan daarna in sleep/stand-by mode totdat ik de computer uitschakel. Het probleem doet zich meteen voor na het opstarten, ik heb dus niet eens de kans om de instellingen in de BIOS te veranderen.

Weer een gevalletje van kapot moederbord?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je monitor niet aanspringt is niet de oorzaak, maar het gevolg van je probleem. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door om te kijken waarom je systeem niet wil starten.
Het kan het mobo zijn, maar het kan ook de voeding of de proc zijn bijv. Alleen door de troubleshooter door te nemen, en de onderdelen te vervangen kun je het probleem lokaliseren.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt in mindere mate ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen, mocht daar iets aan mankeren dan hoort het topic ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel. Vermoed je dat het iets specifieks is en heb je na troubleshooten niet een specifieke oorzaak kunnen vinden dan kan het in CSL terecht.
Weet je niet waar je moet beginnen? Pak dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij.
Probleemtopics hebben niets te zoeken in CSL, derhalve gaat deze op slot :o.

Zoals Terw_Dan reeds aangeeft ligt het probleem niet bij de monitoren. Je zet de PC aan en deze geeft even een signaal af waar het beeldscherm op reageert en die springt zodoende even uit standby.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.