Toon posts:

Geheugen voor Striker Extreme?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Striker Extreme aanschaffen, maar twijfel nog over geheugen.

Zat eigenlijk te denken aan Team Xtreem DDR2-800 2GB x 2 (... 4gGB dus!), maar nu lees ik op een ander forum dat dit mobo ook wel wat sneller geheugen aankan, ondanks dat het niet officieel wordt ondersteund.

Ze hebben zelfs Team Xtreem DDR2-"1200" 2GB erop zitten !!! Meer kan niet want er zitten van die mega koelers op en de prijs is ook niet uitnodigend.

Goed, nu hoef ik niet meteen naar de 1200MHz maar 2GB 1066 of zo zou ook nog kunnen.

Als ik echter de tests bekijk is dat 800MHz geheugen van Team Xtreem best wel snel en doet niet veel onder voor snellere en duurdere alternatieven.

Heeft iemand ervaringen of goede ideeën die me zouden kunnen helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste idee in het geval van een Asus (ik dacht dat de Striker Extreme een Asusbordje was) is de QVL raadplegen. Dan weet je dat het geheugen gaat werken, gezien Asusborden doorgaans vrij kieskeurig kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De QVL ga ik eens bekijken. Ik wel al systemen gezien die draaiden op dit geheugen ... op een of ander forum dan wel, dus ik denk dat het wel goed gaat.

Maar nog ideeën over het prestatieverschil van de verschillende snelheden DDR2?

Bedankt trouwens!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:10:
De QVL ga ik eens bekijken. Ik wel al systemen gezien die draaiden op dit geheugen ... op een of ander forum dan wel, dus ik denk dat het wel goed gaat.

Maar nog ideeën over het prestatieverschil van de verschillende snelheden DDR2?

Bedankt trouwens!
Google...? Benchmarks...?

I see dead pixels...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 08:01

Sebazzz

3dp

Striker Extreme is een prachtig ASUS bordje ja :)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:10:Maar nog ideeën over het prestatieverschil van de verschillende snelheden DDR2?
Geheugen op hogere kloksnelheden hebben vaak hogere latencies/geheugen op lagere kloksnelheden hebben vaak lagere latencies. Maar als je geheugen op hogere snelheid koopt kan je als je wilt in de BIOS instellen dat ie op lagere snelheden en ook met lagere latencies draait. Kan iig wel met mijn OCZ PC6400 Special Opps Edition.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:30

M2M

medicijnman

The Triad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:14:
Striker Extreme is een prachtig ASUS bordje ja :)

[...]
Geheugen op hogere kloksnelheden hebben vaak hogere latencies/geheugen op lagere kloksnelheden hebben vaak lagere latencies. Maar als je geheugen op hogere snelheid koopt kan je als je wilt in de BIOS instellen dat ie op lagere snelheden en ook met lagere latencies draait. Kan iig wel met mijn OCZ PC6400 Special Opps Edition.
ja en of je het gaat merken in de performance? misschien in de laatste 5 % dat het verschil uit gaat maken. Verwacht geen wonderen van mega snel geheugen of iets minder dan mega snel geheugen. Volgens mij (dacht ik) deed PC3200 ook niet al te veel onder kwa datapompcapaciteit dan PC6400, maar daar kan ik me in vergissen. Kan zo snel ook geen vergelijking vinden tussen deze generaties geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door M2M op 09-11-2007 19:41 ]

-_-

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 22:00
Met een nieuwere bios is de geheugen compatibiliteit flink verhoogt. Ik heb, voor dat hij stuk ging een hele tijd ocz reaper geheugen gebruikt. Dit geheugen kon met een oudere bios niet eens opstarten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik kopen?

Van een Tweaker verwachten wij dat hij zelf in staat is eisen op te stellen, relevante info (QVL!) op te zoeken en dan zelf een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.