Logitech Z-2300 op TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Topicstarter
Hey guys,

Ik ben van plan de Z-2300 logitech speakers aan te sluiten op de TV omdat een 2.1 opstelling meer dan genoeg is voor wat we wensen.

Nu is m'n vraag: waar kan je die boxen op aansluiten?

- Op de koptelefoon-uitgang?
-> probleem: wanneer de boxen niet werken en de TV aanligt, is er geen klank

- andere uitgang? of een oplossing voor het voorgaande probleem?

Kan goed zijn dat ik iets overkijk..

Alvast bedankt voor de hulp :)

PS: De boxen zouden afwisselend aangesloten worden op een MP3-speler / TV . Misschien ook hier rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:07
scart adapter -> 2xRCA -> 3.5 mm jack ?
en leg "probleem: wanneer de boxen niet werken en de TV aanligt, is er geen klank" nog eens uit, vat et niet echt..
voor dat wisselend aansluitend zul je een 3.5 mm jack switch moeten vinden.. vast wel ergens

[ Voor 23% gewijzigd door Moning2 op 09-11-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Hmmm, heb je een reciever/versterker oid?

Zoniet dan is het wel handig om te weten wat voor aansluitingen er op je tv zitten, ook kun je misschien het type even vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een Philips LCD TV (HD Ready), typenr. staat op de achterkant & probeer ik straks te achterhalen.

Probleem = wanneer je een 3,5 mm jack in de koptelefoon steekt, dan komt er geen geluid uit de boxen die in de TV zelf aanwezig zijn.
Dus elke keer dat ik de boxen wil aanleggen moet ik de 3,5 mm jack dan insteken, en uithalen wanneer ik gewoon TV zonder externe boxen wil bekijken..

Een versterker zou een oplossing zijn, maar liefst zonder dit tussenaparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ok, tsja daar is niks aan te doen, functie van de TV
je zal dan, zoals ik al zei, via een scart adapter of, als deze er zijn, via 2xRCA stekkers naar 3.5 mm jack het moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De uitgang van de Z-2300 boxen is al een 3.5 mm jack, dus deze kan ik al rechtstreeks op de TV aansluiten.

Er is dus geen andere mogelijkheid hiervoor? Behalve mss een versterker ertussen steken...

Edit: ik heb de aansluitingen gevonden: klikie

Geen audio out precies?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 98265 op 09-11-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Volgens mij zijn die 2 tulpjes onder de hoofdtelefoon uitgang je audio uitgangen toch? Het is alleen goed mogelijk dat ook bij het gebruik van deze uitgang de boxen in de TV zelf uitgeschakeld worden. Wellicht kun je dit nog instellen via een menu in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De audio - componenten onder de hoofdtelefoon zijn "audio in" = m'n laptop zit daarin om filmgeluid via de TV af te laten spelen. Dus geluid komt binnen om via de TV af te spelen ipv dat ze naar buiten gaat om via de boxen af te spelen...

Toch bedankt voor je hulp tot zo ver Storm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 13:00
Haal een scart blokje met een input/output schakelaar erop. Daar sluit je een tulp naar female minijack op aan. En op die female minijack sluit je weer de male minijack van de speakerset aan. Wil je je mp3 speler op de speakerset dan sluit je de minijack van de speakerset op je mp3 speler aan. Een losse versterker is hier nergens voor nodig.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 09:39

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Voordeel van boxjes aan de koptelefoon-uitgang vind ik dat je het volume gewoon met de tv-afstandsbediening kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, ik zal het eens proberen aan te sluiten op die manier!

Ik zou nog iets uitproberen tegelijk:

De Z-2300 bestaat uit een Subwoofer (tevens versterker) waarop 2 speakers aangesloten zijn.

Die satellietspeakers zijn iets te zwak in vgl met de subwoofer, dus ik zou er 2 boxen van 100 Watt op aansluiten. Maar dan moet de kabel zo aangepast worden: box -> audiokabel =/= Cinch uitgang -> aangesloten op Cinch ingang van versterker.

- Zal de omvorming van audiokabel naar Cinch uitgang een probleem vormen?
- Kan de subwoofer het aan om ipv 40 W plots 100 W output te krijgen?

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 98265 op 10-11-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Niet aan beginnen, werkt toch niet lekker. Daar heeft de versterker simpelweg de kwaliteiten niet voor. [/kortdoordebochtmaarclosetoreality]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan je dat ff verduidelijken?

Nu heb ik Subwoofer + 2 satetlietjes van 40 W met maar "1" driver.

Als ik er nu 2 boxen op aansluit die 3 drivers hebben, dan moet dit toch sowieso beter klinken, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Het punt is: verkijk je niet op vermogen/wattage.
Er is niet iets als 'vermogen' van een speaker. Het gaat dan eigenlijk over belastbaarheid, hoe lang kun je een bepaalde stroom door de spoel heen laten lopen voordat ze kapot gaan. (simpel gezegd)
Het punt is dat het voor een versterker heel makkelijk is om van die kleine satellietjes aan te sturen. De versterker levert maar een heel klein vermogen om geluid uit die dingen te krijgen. Versterker en satellietjes zijn heel erg op elkaar afgestemd in deze combinaties. Grotere speakers eraan hangen resulteert over het algemeen niet in beter/steviger/voller geluid puur omdat de versterker de speakers niet lekker kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik begeef me hier op redelijk onbekend terein tov velen onder jullie, dus "onder voorbehoud":

Naar ik denk verkijk ik me ook niet op wattage. Ik wil daar gerust ook 40 W speakers op hangen, maar die 3 "drivers" hebben ipv 1, waardoor de hoge & middentonen op dit moment heel vaag klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Het is mogelijk dat het beter geluid oplevert. De enige mogelijkheid om er achter te komen is: testen.
ik heb echter geen enkel idee wat dit met je versterker kan doen, geen garanties van mijn kant dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal het toch eens riskeren... Als iemand anders weet wat dit met de subwoofer/versterker kan doen, mag je het me altijd laten weten :)

PS:

Bartvl, misschien weet jij een alternatief voor wat ik nu doe?

De hoofdgedachte is "mooi geluid bij films + muziek", niet enkel TV-setup dus. Ik heb de Z-2300 in actie gehoord en alles klonk heel diep & mooi, behalve de speakers dan, die ik nu ga veranderen.

Dan heb ik voor 120 € een 2.1 TV-geluidsset + 2.1 geluid om de living met muziek te vullen.

Of bestaan hier betere oplossingen voor? (ik denk dat zo'n oplossing dan min. 300 euro kost.. kan mis zijn! :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221369

ik heb een creative sbs 650 5.1 setje voor mijn pc :) en heb als rears 2 KEF c10 staan.

het werkt goed. krijg er beter geluid uit dan uit die kleine mini speakertjes. alleen de versterker in de sub is simpelweg afgestelt op van die kleine dingetjes.. dus als je er een 3 wegs speaker opzet dan heb je niet echt bepaald een extra bass die eruit komt.. de bass moet dus echt van de sub afkomen. Maar het werkt wel! het geluid is minder scherts zegmaar. Je moet aleen even kijken met afstellen.. want de speakers hebben toch wel ene stuk meer stroom nodig dan die kleinere. kijk ook ffjes hoevel Ohm het allemaal is ;) makelijke manier om te testen was voor mij gewoon aansluiten. kijken hoever ik de volume moet opendraaien voordat er geluid redelijk hard geluid uitkomt. Als dit toch dicht tegen vol volume is raad ik het je af. En zorg ook dat je je sub wat lager zet ;) zodat je die niet verpest.

kan je die 100W boxen(of in mijn geval mijn KEF boxen) niet gewoon op audio out L en R zetten op de tv? ik denk.. nee ik weet zelfs bijna zeker dat dat beter geluid geeft dan zo subwoofer die als versterker dient. Want je hebt dan wel gewoon de bassen die naar je speakers worden gestuurt. ipv alleen de midden en hogere tonen. Alleen weet ik niet of er ook en versterkertje in de televisie zit (heb dat nog nooit geprobeerd;) ) En zo subwoofer is waarschijnlijk ook van stuk slechtere kwaliteit als de speakers? (computer speakers vs home cinema speakers)

(sorry als ikke beetje vaag overkom maar ben net pas wakker =.=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221369

Anoniem: 98265 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:40:
Of bestaan hier betere oplossingen voor? (ik denk dat zo'n oplossing dan min. 300 euro kost.. kan mis zijn! :p )
(sorry dubbel post)

koop versterker. Als je niet te duur wilt maken kan je voor een prikkie al een stereo versterker kopen op marktplaats 2e hands. (40 tot 100 euro heb je al aardig iets. maar zorg wel dat het nog goed werkt en niet te oud is. vraag ook beter of je het even in werking mag zien voordat je betaalt ;) fout die ik gemaakt had)

sluit daar je 2 speakers op aan. en je subwoofer gewoon niet ^^ als je toch subje erbij wilt moet je even verder vragen hier daar heb ik geen verstand van.

als je je mp3 speler erop aan wilt hebben op zo versterker. koop een 3.5mm jacket naar tulp. sluit die aan ergens in versterker (raad je niet phono aan, want daar zit nog een voorversterker op.) en spelen maar ^^. Op die manier kan je ook je computer er nog op aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reply Dragon!

Ik zou graag de Subwoofer erbij hebben (dit is grotendeels waarom ik deze moeite doe :p), want de logitech Z-2300 sub is écht een hele diepe & warme bas. Dus dan geeft het niet dat enkel de midden - & hoge tonen naar de 2 speakers gestuurd worden.

Maar ik ben heel blij dat jij dat ook hebt geprobeerd en het allemaal lukt. Ik zal je raad opvolgen & de Ohm bekijken en kijken hoe dicht ik bij max. volume zit.

Thx!

Anoniem: 291265

Ik heb hier thuis ook de Logitech Z-2300 boxjes staan, en wil deze ook graag op mijn TV aansluiten.
Klopt het dus dat als ik mijn speakers en subwoofer aansluit met deze (Klikkie), op mijn TV (Samsung LE32A552), dat mijn subwoofer dan niet werkt?

• Moning2
Anoniem: 291265 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:27:
Ik heb hier thuis ook de Logitech Z-2300 boxjes staan, en wil deze ook graag op mijn TV aansluiten.
Klopt het dus dat als ik mijn speakers en subwoofer aansluit met deze (Klikkie), op mijn TV (Samsung LE32A552), dat mijn subwoofer dan niet werkt?
De frequenties worden verdeeld tussen de twee speakers en de subwoofer, er is geen aparte subwoofer aansluiting bij de Z2300, dus deze subwoofer werkt wel. Zolang je niks veranderd aan de Z2300 zal de subwoofer altijd werken als de speakers ook werken.
Savvy? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké bedankt.
Ik had hem toch weer terug geplaatst op mijn laptop, maar nu wil ik hem weer terug op mijn TV.
Op dit moment heb ik hem aangesloten op mijn hoofdtelefoon aansluiting.
Dit is alleen een nadeel, want als ik TV wil kijken, moet ik de bekabelde afstandsbediening aanzetten. (klik)
Hoe kan ik dit voorkomen?
Ik heb de Samsung LE-32A552 als televisie.
Ook zou ik het fijn vinden als ik het geluid kan regelen met de televisie afstandsbediening.

Het is maar een eenvoudige vraag, dus ik vond het niet nodig om een nieuw topic aan te maken.

Gr. JStrike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Je vraag is dus, hoe kan ik voorkomen dat ik de speakers moet aanzetten zodat deze werken? Denk naar nog eens goed over na ;)
Geluid regelen via de televisie werkt niet bij elke televisie, het kan of het kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:11
Toevallig heb ik mijn z-2300 op mijn samsung televisie aangesloten. De hond had de koptelefoon kabel aangevreten waardoor de koptelefoon jack er niet meer opzat. Ik heb toen met een oude scart kabel ( je weet wel met 1 gele, 1 rode en 1 witte tulk stekker ) de kabel van de gele tulp stekker er vanaf gehaald en de witte en rode op dit dunne kabeltje aangesloten d.m.v. solderen. Vervolgens de 2 stekkers in de tv geplugd. Ik laat de draai knop van de boxen standaard op een bepaalde stand staan en logischerwijs moeten de boxen ingeschakeld staan wil je er geluid uit hebben. Met de volume knop op de afstandsbediening van de tv kan hem dan harder zachter zetten. ( bovenstaand verhaal klinkt beunhaas maarja de enigste manier om budget nog plezier van dit prachtige setje te hebben ).

EDIT: Als je inderdaad het kabeltje hebt ( groene jack naar 1 rode en witte ) kun je hem in 1x aansluiten op de tv :D

[ Voor 16% gewijzigd door r.e.s op 03-03-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 11:46
Je kunt de subwoofer toch omlaag draaien bij de Z-2300? misschien dat dat een beetje helpt bij je probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, dus ik heb een male rode en witte nodig.
Waaronder kan ik zo iets vinden en downloaden?
Heb er namelijk weinig verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/557/s13zvsoy2.jpg

Pak dit kabeltje er bij wat je kreeg bij je boxen set , sluit hem aan op de tv zet het geheel aan. Zet de interne mute aan ( anders krijg je een soort echo ) en je bent klaar!

[ Voor 39% gewijzigd door r.e.s op 06-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Rob,

Oke, dat kabeltje heb ik.
Alleen die andere kabel heb ik niet.
(Ik heb jouw foto gebruikt, en ik bedoel de kabels waar een pijltje bij staat)
Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/8146/kabellogitech.png
Hoe heet die kabel, zodat ik het op kan zoeken, en vervolgens kan kopen.

Maar als ik dit aansluit, dan moet ik toch alsnog die volumeknop blijven gebruiken?

Gr. JStrike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:14

FeaR

In GoT we trust

RCA, tulp of cinch. En dan heb je dus de male versie nodig en dan ook nog de stereo versie (aangezien je twee aansluitingen hebt). Twee mono kabels in plaats van één stereo zou ook kunnen overigens.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Idd wat Fear zegt, print desnoods dat plaatje uit en ga naar een audio/electronica zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, ik had de rode en de witte aangesloten op een male rode en witte, met aan de andere kant een 3.5 mm jack. Dit lukte niet. Dus ik moet i.p.v. een 3.5 mm jack een witte en een rode male hebben.
Maar als ik dit gedaan heb, kan ik hem dan zonder de afstandsbediening gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Anoniem: 291265 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:29:
Oké, ik had de rode en de witte aangesloten op een male rode en witte, met aan de andere kant een 3.5 mm jack. Dit lukte niet. Dus ik moet i.p.v. een 3.5 mm jack een witte en een rode male hebben.
Maar als ik dit gedaan heb, kan ik hem dan zonder de afstandsbediening gebruiken?
Wat bedoel je precies met zonder afstandsbediening gebruiken?

Mijn huidige situatie;

Ik heb de draaiknop op de 1/3 staan. En met de tv afstandsbediening zet ik hem harder of zater. Uiteraard kun je de tv op een bepaald volume stand laten staan en alles met de draaiknop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ -RoB-

Ik bedoel dat de afstandsbediening niet aan hoeft te staan.
Nu moet hij bij mij aanstaan, anders geeft hij geen geluid, en ik zie steeds een blauw lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Hij moet idd aan staan zonder is niet mogelijk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348615

Bumb

Ik wil graag ook deze set aansluiten op de TV. Echter heb ik dit al gedaan door middel plug in de headset te stoppen, maar dit is niet de juiste manier van aansluiten las ik nu.

Nu wil ik ook graag zo'n kabeltje aanschaffen en ik heb al gezocht naar de kabel maar kan het nergens vinden. Weet iemand een link waar ik 'm kan bestellen?
Pagina: 1