Zin om te upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik wil weten of het zin heeft te upgraden, vanaf onderstaand systeem.

Huidige specs:
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
NVIDIA GeForce 6600 GT (PCIe)
2x512mb DDR DIMM
A8N-SLI moederbord (AsusTek)
2 x 160 gb Western Digital

Wat doet ik ermee?
Source-spellen spelen en dergelijke. FPSjes dus. Daarnaast internetten photoshop en office, maar dat geeft uiteraard geen probleem nu.

Wat wil ik?
Ik wil graag ook Bioshock en Crysis enigszins soepel kunnen spelen.
Nu heb ik wat te spenderen in de orde van grootte van 300 tot 500 euro. Het leek me wel een aardig idee om zo'n 8800GT aan te schaffen, of is dat overkill voor dit systeem?

Ook als je kijkt naar de processor, beent die het een beetje bij? Of is een upgrade naar een AMD Athlon64 4000+ 2400MHz zinnig a la € 51,- euro's?

Of is deze beter (een duocore)?

Tot slot kan ik er ook nog extra geheugen in stoppen... Weet alleen niet zo goed wat daar in gaat... Ik heb gezocht op de website van AsusTek, maar ook daar kom ik niet verder dan dat ik weet dat het om DDR DIMM geheugen gaat. Ik kom er niet uit op de PW welke sticks voor mijn mobo geschikt zijn.
Ik kan het geheugen uitbreiden zelfs naar 4 gb. 2 gb zal echter wel genoeg zijn toch?

Budget
Dus zo tussen de 250-500 euro (al naar gelang het zin heeft om graka, ram of processor uit te breiden)

Deze vraag had ik eerder gesteld in processors, mobo & geheugen, toen gesloten. Werd me gadviseerd hier te posten. Dus bij deze. Als deze plek hier weer niet goed is (ik heb de regels gelezen!), hoor ik graag waarom en waar ik dan moet zijn. Ik hou me graag aan de regels, want waardeer iedereen die moeite doet te reageren, maar voor een relatieve nieuwkomer is het soms best lastig... Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Westmania op 09-11-2007 14:11 . Reden: toegevoegd: zoeken naar soort geheugenmodules ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27

Mystikal

It never hurts to help!

Deze topics mogen niet meer geopend worden. Er wordt vanuit gegaan dat je aan de hand van hardwaresites, pricewatch en reviews zelf een systeem kan samenstellen.

Zie ook de CSL-policy

Basement Bios ---- Exo-S

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet sowieso van moederbord veranderen. Socket 939 is te langzaam geworden en niet meer te upgraden naar iets (nieuws fantsoenlijk). Ik raad daarom ook een ander socket type aan (775 bijvoorbeeld).

Koop er dan een fantsoenlijke CPU er bij en voldoende (snel DDR2) geheugen en voila. Later is de videokaart te vervangen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die 8800GT is een prima kaart alleen je CPU zal met 3000+ een dikke bottleneck zijn voor die kaart. Als je het goed wilt doen moet je CPU en GPU upgraden.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

Zie Thandor in "Het "Wat kan ik het beste hieraan upgrad..."
Het 'Wat kan ik het beste hieraan upgraden"-topic gaat bij deze op slot daar het niveau van de vragen in veel gevallen vrij laag was. Dit rijmt niet met het beleid omtrent 'welke moet ik nemen?'-topics.
Zie CSL FAQ - Ik wil mijn PC upgraden, hoe? voor verdere instructies :).
In het CSL Beleid staat aangegeven dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-topics niet gewenst zijn, daar vallen de 'wat moet ik upgraden?'-vragen dus ook onder :).

Zie in ieder geval: CSL FAQ - Ik wil mijn PC upgraden, hoe?. Ga uitzoeken wat er traag is aan de machine en zoek aan de hand van benchmarks uit welke hardware snel is en interessant zou zijn om aan te schaffen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.