Toon posts:

Upgrade voor Dell Precision 670? Budget rond 500 eur

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

een klant van me wil z'n dell precision 670 upgraden met een nieuwe grafische kaart. Hij gebruikt deze pc voor 3D rendering maar ook om te gamen.. en niet de lichtste games. Hij heeft momenteel een 7800GTX zitten maar het spel komt er niet mee toe 8)7

Wat moet ik die gast nu aansmeren om goed en snel te werken? Kan je SLI toepassen in die precision? (One PCI Express x16 graphics slot; One PCIe x4 slot)

Zijn budget ligt bij de 500 euro maar als het 600 of 700 zou worden voor 'het ultieme' zal die er wel voor gaan. Mijn ervaring met megagamers komt wat te kort... dus daarom hier even de vraag.

Thx

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:57

SpX

Game/rendere hangt niet alleen af van de GPU, maar ook van de CPU, geheugen. Dus ten eerste :

Wat zijn de rest van de specs ?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-07 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals al aangegeven is het wel handig om te weten hoe de rets van het systeem er uit ziet. Daarbij kijk ook welke vermogen de voeding kan leveren en dan ook de Ampére's op de 12 Volt lijnen. Het grote probleem bij merk computers is al vaak dat de voeding erg strak afgestemd is op de configuratie zoals deze is afgeleverd. Ik denk ook dat dit mogelijk een probleem kan opleveren.

De huige highend kaarten zoals de Nvidia 8800 serie en de ATi/AMD HD2900 serie vergen nogal wat van de voeding. Overigens zit er voor ATi/AMD binnenkort een nieuwe serie GPU er aan te komen die iets vriendelijke met het vermogen omgaan.

Misschien twee topic's om eens te bekijken:

Topic ATi/AMD : [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 73
Topic Nvidia : [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 24

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Meer info over die precision vind je op http://www.dell.com/downl.../en/spec_precn_670_en.pdf

Zo zou er dus een 650W voeding in zitten.
't Is een enkele xeon dat erin zit.. 2.8 of 3Ghz of zo met 4GB mem en 2x160GB 7200rpm striped. Draait winxp64

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 21:02
One PCI Express x16 graphics slot; One PCIe x4 slot

als je niet weet dat je daar geen SLI op kan draaien kan je beter iemand anders laten upgraden denk ik..

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
__xeno__ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:36:
One PCI Express x16 graphics slot; One PCIe x4 slot

als je niet weet dat je daar geen SLI op kan draaien kan je beter iemand anders laten upgraden denk ik..
niet zo snel met je conclusies he.... het kan namelijk heel goed zijn dat het x4 PCI-e slot wel de fysieke afmetingen heeft van een x16 slot, waardoor SLI in principe wel mogelijk is (afhankelijk van de chipset....). Nu is het zo dat er volgens mij vrij weinig (geen??) Intel chipsets bestaan in het server / workstation segment welke SLI ondersteunen. Dus de kans is vrij klein dat je SLI kunt toepassen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het dan met die kaarten dat zelf reeds SLI gebruiken? Waarom is er nog geen GX2 variant van de 8800? Het lijkt me dom om nu nog een 7950 GX2 aan te schaffen gezien die toch al tamelijk oud is. Deze manier van koppelen op die ene PCIe van 2 8800GTX plankjes moet toch ook een bom geven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:04:
Hoe zit het dan met die kaarten dat zelf reeds SLI gebruiken? Waarom is er nog geen GX2 variant van de 8800? Het lijkt me dom om nu nog een 7950 GX2 aan te schaffen gezien die toch al tamelijk oud is. Deze manier van koppelen op die ene PCIe van 2 8800GTX plankjes moet toch ook een bom geven?
Een dubbele 8800GT komt binnekort uit, de opvolger dus. Staat ergens op tweakers nog een artikel over.
Maar ik zou er gewoon een 8800GTX in proppe, meer geheugen en denk dat het wel goed is

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

We verwachten van een Tweaker dat hij zelf in staat is eisen te stellen, op zoek te gaan naar reviews en ervaringen en tenslotte zelf te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.