AGP + PCI VGA kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 21:10

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Ik las op http://tweakers.net/price...m-g450-32mb-dualhead.html dat er bij verschillende combinaties van videokaarten problemen kunnen optreden. Nou heb ik een ATI AGP kaart en wil er een PCI VGA kaart bij doen.
Een Matrox PCI gaat dus niet (goed) werken, maar kan een nVidia PCI wel, of een Diamond PCI?
Twee ATI's moet goed gaan volgens het lijstje.
Welke PCI kaart (merk) kan ik naast mijn ATI AGP kaart hangen om zo dual monitor te krijgen?

Ik kan veel vinden over AGP en PCI samen, maar niet het antwoord op deze vraag.

WinXP, ATI Radeon 9800 Pro (natuurlijk geflasht naar XT)

Ook een cookie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De combo met Matrox kaartjes gaat prima hoor, heb het tijden lang zo gedraaid (en volgens mij werkt m'n broertje nu met een nvidia + matrox setup).
Verder maakt het merk PCIkaart niets uit, het gaat erom wat voor chip erop zit, maar in de meeste gevallen is het gewoon compatible met elkaar.

Waarom 2 kaarten? En niet 2 aan je 9800?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik zou gewoon een andere ATi kaart ernaast zitten. Dan ga het minst in de knoop zitten met je drivers en dergelijke.. :) Je snapt wel dat de grafische performance van een PCI kaart echt waardeloos is? :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:22:
Waarom 2 kaarten? En niet 2 aan je 9800?
Omdat er al een TV aan m'n DVI-poort hangt. ;)

Ik wil dus eigenlijk drie monitoren.

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Mojo schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:32:
Ik zou gewoon een andere ATi kaart ernaast zitten. Dan ga het minst in de knoop zitten met je drivers en dergelijke.. :) Je snapt wel dat de grafische performance van een PCI kaart echt waardeloos is? :)
Ik weet dat het ruk is, maar de grafische dingen (games bijvoorbeeld dus) kan ik nog steeds op m'n AGP doen. Outlook doet het vast prima op een PCI kaart.

Ook een cookie?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Uiteraard ;) Dan is een PCI kaart een prima oplossing. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Ik had de vergissing gemaakt om een ATI PCI kaart naast mn PCI-E Geforce te steken (Geforce (PCI-E) + Radeon (PCI) problematiek). Was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Heb nu maar een PCI geforce gekocht, die verder geen eens installatie nodig had :) Hij moet helaas wel als primaire kaart in het BIOS staan, anders doet hij het niet.

Mocht je geinteresseerd zijn in het overnemen van mn Radeon 9250 PCI die hier nu overbodig is geworden (of eigenlijk altijd is geweest), dan hoor ik het wel.

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:36:
Mocht je geinteresseerd zijn in het overnemen van mn Radeon 9250 PCI die hier nu overbodig is geworden (of eigenlijk altijd is geweest), dan hoor ik het wel.
Nou...ik had al een vraagje uitstaan bij V&A: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/84006
Die prijs is misschien niet helemaal passend, maar daar komen we vast wel uit. Hoe oud issie?

Het zal waarschijnlijk wel de beste combi zijn: twee Club3D Radeon's.

Ook een cookie?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op basis van een "review" van een paar regels van een persoon gelijk een topic openen ipv verder zoeken? :X

Dat voldoet niet bepaald aan de eisen die we qua zelfwerkzaamheid stellen hier :o

Wat dacht je van even te zoeken naar wat meer onderbouwing. Bovendien is "Diamond" een videokaartmerk, dus zegt dat merk nog niets over de chips die gebruikt worden. Idem mbt Club3D. Doet er geen drol toe, het zijn de drivers die relevant zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.