Dell inspiron 1300 Geheugen en ExpressCard vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer een jaar een Dell laptop inspiron 1300, echt een geweldig apparaat waar ik tot nu toe nooit problemen mee heb gehad.
Deze laptop heb ik icm. een telefoon abbonement gekregen, en werd geleverd zonder handleiding.
De handleiding op de website gaf mij niet voldoende informatie.

Maar ik las in de folder van computerland, dat ze een aanbieding hebben met geheugen:
1024MB Nanya-Elixir DDR2 667MHz SoDimm
Nou heb ik mijn laptop even open geschroeft om te kijken wat er precies in mijn laptop zit en het volgende staat op mijn geheugen bankje:
512mb 2rx16 pc2-4200s-444-11-a0

Gaat het dan een probleem worden als ik 667 MHz ( PC2-5300 ) geheugen er in plaats?
Ik heb plaatst voor 2 geheugen bankjes,
De handleiding op de site van dell zegt niks over het maximale geheugen wat deze laptop kan hebben.
Tevens kan ik ook niet vinden wat de maximale geheugen snelheid voor deze laptop is, ik neem aan dat het maximaal pc2 4200 is, aangezien dat er nu ook in zit?

Tevens mist de laptop een tvout iets waar ik verschrikkelijk van baal, want ik neem hem regelmatig mee naar vrienden om een film te kijken, momenteel moet dit elke keer via usb stick op een andere laptop worden gekopieerd.
Nou beschikt mijn laptop wel over een ExpressCard slot, is er een tv-out kaart op de markt in de form van een expresscard welke in zou kunnen gebruiken om mijn laptop op mijn tv aan te sluiten via een s-video kabel? of zijn er andere opties?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ok even kort samengevat dan
past dat geheugen zonder problemen in mijn laptop, en weet iemand wat het maximale geheugensnelheid van een dell inspiron 1300 is.
En hoeveel geheugen er maximaal in past?

Zijn er expresscard kaarten op de markt met een tv-out of is er een andere optie om tv-out op mijn laptop te krijgen (usb tv-out oid)

[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-11-2007 19:42 ]

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:31
Over het geheugenbankje kan ik je niet helpen, maar wellicht wel over je tv-out probleem.
Als ik even zoek, wat je waars zelf ook hebt gedaan, is er niet 123 iets te vinden over een tv-out/videokaart voor in de ExpressCard slot.
Wel zou je eens kunnen kijken naar een VGA naar S-video/Composit convertor. Deze zijn er wel te vinden.

na 3 sec zoeken: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html

[ Voor 9% gewijzigd door GhandiHarder op 08-11-2007 20:02 ]

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 00:28
Om te beginnen dit: PMG FAQ

In princiepe kan je dus sneller geheugen in je laptop steken waardoor er wordt terug geklokt (667 Mhz is op dit moment de hoogste snelheid die laptops ondersteunen).
Op de vraag hoeveel er maximaal in kan dat staat gewoon in de handleiding:

Memory module capacities 256 MB, 512 MB, and 1 GB each
Minimum memory 256 MB
Maximum memory 2 GB

De vraag is of de laptop zelf 200-pins geheugensloten heeft.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
zaidoT schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:33:
Om te beginnen dit: PMG FAQ

In princiepe kan je dus sneller geheugen in je laptop steken waardoor er wordt terug geklokt (667 Mhz is op dit moment de hoogste snelheid die laptops ondersteunen).
Op de vraag hoeveel er maximaal in kan dat staat gewoon in de handleiding:

Memory module capacities 256 MB, 512 MB, and 1 GB each
Minimum memory 256 MB
Maximum memory 2 GB

De vraag is of de laptop zelf 200-pins geheugensloten heeft.
Zoals ik al zei heb ik er geen handleiding bij gekregen, en op de site van dell kan ik geen handleiding vinden die deze informatie vermeld, zou jij je bron kunnen vermelden?
pc2 4200 is volgensmij ook 200pins ja, FAQ had ik al gelezen, maar ik kon het op internet niet vinden :|

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:11:
[...]

Zoals ik al zei heb ik er geen handleiding bij gekregen, en op de site van dell kan ik geen handleiding vinden die deze informatie vermeld, zou jij je bron kunnen vermelden?
pc2 4200 is volgensmij ook 200pins ja, FAQ had ik al gelezen, maar ik kon het op internet niet vinden :|
handleiding is HIER te vinden. Beetje zoeken op de dell site kan geen kwaad ;)

Bij de meeste winkel willen ze wel even kijken wat voor geheugen je nodig hebt als je met laptop komt.

En anders neem je het reeptje wat er nu in zit mee en laat je dat zien.

Je kan sneller geheugen er in zetten want het zal niet sneller gaan lopen dan wat je laptop of geheugen aankan.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
geforce5_guy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:21:
[...]

handleiding is HIER te vinden. Beetje zoeken op de dell site kan geen kwaad ;)

Bij de meeste winkel willen ze wel even kijken wat voor geheugen je nodig hebt als je met laptop komt.

En anders neem je het reeptje wat er nu in zit mee en laat je dat zien.

Je kan sneller geheugen er in zetten want het zal niet sneller gaan lopen dan wat je laptop of geheugen aankan.
Ja die heb ik ook al gevonden hoor, maar daar staan geen technische gegevens bij, alleen hoe je geheugen, dvd speler, accu, pci kaartje moet verwijderen enz.

• zaidoT
http://support.euro.dell....htm#printed_documentation Jij heb alleen de service manual bekeken, er is ook nog een Owner's Manual, daar staat in appendix: Specifications gewoon alle informatie.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:29
zaidoT schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:33:
(667 800Mhz is op dit moment de hoogste snelheid die laptops ondersteunen).

• zaidoT
Het is een Intel-laptop en volgens de gegevens van de snelste Intel-chip
http://www.intel.com/products/chipsets/pm965/index.htm :
800 MHz Front Side Bus support
Support for dual channel DDR2-667 MHz memory technology

Misschien heeft AMD wel een snellere geheugensnelheid maar aangezien het hier om Intel ging.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:29
Je hebt gelijk. Maar pc6400 sodimm bestaat wel.. en wordt ondersteund.
Pagina: 1