AM2 Mobo om wat mee te OC'en (budget)

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 14:30
Hallo,

Ik heb een X2 4800 plus op S-AM2.
Ik ben hiervoor op zoek naar een moederbord, waarmee ik een beetje leuk kan overklokken.

Eisen aan het moederbord zijn:
ATX, geen mATX
PCI-E
Meer dan 2 PCI-sloten

Liefst rond of onder de 90 euro, mag evt. 2ehands.

Zou dit mogelijk zijn denken jullie, en wat zouden jullie me aanraden? Ik ben niet zo bekend in de AM2 wereld, en weet bij god niet waarop te letten...

Alvast bedankt!!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De Asus M2N-SLI vind ik persoonlijk een leuk moederbord. Je hebt ook de mogelijkheid - wat de naam al deed vermoeden - om twee videokaarten in SLi modus te zetten. Dit bord heeft ook aardig wat overclock opties.

Alternatieven:
Asus M2N-E
GigaByte GA-M57SLI-S4
MSI K9N SLI-2F

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Biostar TForce 550. Succes met zoeken want hij is bijna nergens meer te krijgen ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:32
Ik zou evebn wachten op de AM2+ bordjes, dan kun je later beter upgraden naar een Quadcore Phenom :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat is ook zo, niet aan gedacht Genetx. Goeie tip :)

Daar kan je namelijk ook AM3-processoren inhangen, je hebt dan weliswaar niet alle features maar toch!

[ Voor 50% gewijzigd door Jejking op 08-11-2007 12:16 ]

• tinus89
Okee, thnks voor meedenken.

Ik moet er zo wel uitkomen. Een paar van die bordjes komen overeen met de bordjes die ik van andere kanten aangeraden kreeg.

Nu nog een andere vraag: waar moet ik op letten bij de aanschaf van geheugen, in het tijdperk van het kost geen reet meer? Ook met het oog op OC'en.

PS. wil niet wachten op AM2+ of AM3 bordjes. Als ik in de pc-wereld me aan 1 ding houd, is het niet meer dan 2 week op iets wachten.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:10
Wacht maar wel op AM2+
Er zijn binnen een paar weken mainboards beschikbaar gebaseerd op het RD780 chipset of 790X. Deze kosten ongeveer 80 tot 90 euro en zijn erg goed over te klokken.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Jejking schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:15:
Daar kan je namelijk ook AM3-processoren inhangen, je hebt dan weliswaar niet alle features maar toch!
Das niet correct. Een AM2-proc past ook in een AM2+ mobo en vice-versa. Maar een AM3-proc gaat nooit werken op een AM2+ bord. AM2 borden zijn allemaal DDR2 en de geheugencontroller op een AM3-proc doet alleen DDR3.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• tinus89
Naja ik moet nog maar even goed nadenken of ik wil wachten of niet, wachten is niet leuk he ;)

Maar om even terug te komen op mijn 2e vraag: stel ik wil wel nu kopen, waar moet ik dan op letten bij geheugen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG-FAQ - Welke CPU/Moederbord/Geheugen moet ik kopen?

Daarop :z

Topics als dit zijn op GoT niet de bedoeling. We verwachten namelijk van een Tweaker dat hij in staat is zelf eisen te stellen, reviews te lezen en ervaringen op te zoeken en dan ook zelf te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.