Denon AVC-A11XVA Network audio

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Na twee dagen zoeken en lezen, begin ik een beetje tureluurs te worden. Mij engels is niet slecht, maar altijd begrijpen wat ik moet doen, doe ik niet altijd. Zodoende open ik hierbij een topic. Mijn excuses als deze mogelijk al bestaat. Maar kan nu ff niets meer vinden.

Het probleem:
Ik heb sinds gisteren een Denon AVC-A11XVA en heb deze aangesloten op mijn netwerk. Zowel de instelling in de Denon als de router (Draytek V2910) staan op DHCP aan. De denon geeft aan info:
IP: 169.254.201.115
Subnet: 255.255.000.000

Hiervan kreeg ik intussen de volgende info:

I think that this means that the Denon detects that the ethernet is connected but cannot get an IP address using DHCP. So the Denon assigns an Autoconfiguration IP address.

Ok. Dat betekent dus dat ik iets met mijn Draytek V2910 moet gaan doen zodat de Denon wel herkent wordt. Dus ga ik de handleiding lezen en probeer mijn router te begrijpen wat ik moet doen. Maar helaas met de engelse handleiding wordt ik er niet wijzer van.

Misschien kan ik hierbij in het nederlands er wel verder mee komen. Na ik gelezen schijnt dit probleem ook voor te komen bij de Denon AVR 4306. Mogelijk heeft iemand al meer kennis om dit op te lossen dan ik en kan mij verder helpen. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan niet handmatig een IP ingeven in de denon versterker ?
of moet het perse via DHCP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 22:49
Ik zou even het IP van je computer nemen en daar
1 bij optellen en dat in de Denon invoeren. Misschien
werkt het met een statisch IP-adres wel goed.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat dit eerder een "router" probleem is; laat je draytek wel nieuwe clients toe?
Kan je een vast ip adres aangeven? (bij beide).

En "de engelse handleiding lezen wordt ik niet veel wijzer van" kunnen we niet heel veel mee hier.
Wat snap je niet, waar loop je vast?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47
Dikke kans dat je router in het bereik van 192.168.xxx.xxx werkt. De denon ziet enkel alles in 169.254.xxx.xxx (te zien aan het subnetmask 255.255.0.0, door de eerste 2x 255 kun het niet buiten die range komen). De oplossing is om zelf een ip adres in de denon in te voeren welke overeen komt met de range van je router (check deze wel even eerst, wellicht is dat niet 192.168.x.x), het subnetmask groter te maken naar 0.0.0.0, of het ip van je router en pc aanpassen naar de range van de denon. Ik zou eerst proberen het ip van de versterker aan te passen, op de manier zoals hierboven staat.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
De router is 198.162.1.1
De IP telefoon is 198.162.1.10
De PC is 198.162.1.11
Dus zal de Denon 198.162.1.12 moeten gaan worden. Alleen dan is mij vraag waar komen de nullen op het einde. Wordt het dan 198.162.001.012 of anders 198.162.100.120. Hoe wordt dit gelezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Oplossing gevonden. Heb een andere utp kabel gebruikt en probleem was verholpen. Heel vreemd, blijkbaar was de eerste kabel niet de juiste categorie kabel of zo. Nu gewoon beide (zowel Denon als Router) op DHCP gezet en het zaakje draait.

Bedankt voor jullie reactie's

Topic Closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

waarschijnlijk heb je dus een crosscable gebruikt in plaats van een straitone. Ingeval veel succes en plezier mee :) Het is een erg erg fijne versterker met zeer mooie mogelijkheden, lees goed de manual voor afstellingen voor puur genieten :)
Pagina: 1