Probleem met printen naar windows i.c.m. CUPS / HPIJS

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25

ultimateharry

Team Slayer:-)

Topicstarter
Situatie:

- Macbook met Leopard
- Windows Server 2003 met HP Deskjet 5740 gedeeld via netwerk
- CUPS+Gutenprint 5.0.0 / HPIJS als driver (hier aangeraden)
- Ingesteld als standaard printer

Werkte voorheen onder Tiger prima. Maar nu onder Leopard werkt het helaas niet meer.

Het probleem:

Printopdrachten blijven hangen in de printconsole met de volgende melding:

"In wachtstand(identiteitscontrole vereist)"

Wanneer ik vervolgens op "hervat" druk, krijg ik de dialoog waarbij je als gebruiker moet aanmelden, weliswaar met het juiste account ingevuld.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/e.luiken/print-console.jpg

Maar er komt niets uit de printer. Op de windows machine lokaal een test-page gaat prima.

Wat ik heb gedaan:

- printer enkele keren opnieuw geinstalleerd
- andere drivers geprobeerd (HPIJS)
- via Google gezocht op "wachtstand" en "identiteitscontrole" in combinatie met printproblemen.
- rechten gecontroleerd van het account waarmee de gedeelde printer wordt aangesproken

Alles geen resultaat.

Wie heeft raad?

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
Kickje :9

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 23:16
Een soortgelijk topic bestaat al ;) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1203937.

Maar goed, ik heb ook hetzelfde probleem. Enige verschil is dat hier het aanmelden wel lukt, maar dat hij daarna zegt dat de printertaak gestopt is.

Hulp is welkom... Ik krijg ook de melding /usr/libexec/cups/backend/smb failed, dus heb een vermoeden dat dat het probleem is. TS: krijg jij dit soort meldingen ook?

Everything is possible if you really want it.

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
Hobbles schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:43:
Een soortgelijk topic bestaat al ;) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1203937.

Maar goed, ik heb ook hetzelfde probleem. Enige verschil is dat hier het aanmelden wel lukt, maar dat hij daarna zegt dat de printertaak gestopt is.

Hulp is welkom... Ik krijg ook de melding /usr/libexec/cups/backend/smb failed, dus heb een vermoeden dat dat het probleem is. TS: krijg jij dit soort meldingen ook?
Jouw topic helemaal gemist ;)

Ik krijg ook dezelfde melding over "smb failed" inderdaad.

Maar mijn probleem heb ik na veel proberen en onderzoeken deels opgelost:

- de netwerkprinter wordt via smb aangesproken en daar ging dus iets mis
- het bleek dat hij in plaats van het account dat bekend was op de windows machine,
met mijn <voornaam, achternaam> probeerde aan te loggen, in plaats van de juiste username 8)7
- ik moet nu nog telkens handmatig de juiste username invoeren, zoek nog naar de plek waar ik dit kan aanpassen.

Hoop dat je hier in ieder geval mee verder kan!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 23:16
Het aanmelden was me al gelukt, echter het printen doet hij niet. Krijg telkens de melding dat de printertaak gestopt is. Het gaat bij mij wel om een Epson printer, hiervan heb ik de drivers geinstalleerd. Als ik de printer rechtstreeks aansluit werkt hij perfect, maar via smb dus niet.

Everything is possible if you really want it.