Toon posts:

Tegenhanger MacBook

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om een MacBook te kopen (2,2ghz en dan 2 reepjes voor 4gb ram erbij), het enige dat ik jammer vind is dat er geen echte videokaart in zit. Wat zou een vergelijkbare laptop zijn? En dan heb ik het dus vooral over de kloksnelheid, hoeveelheid RAM, de service en de kwaliteit van de MacBook. De schermgrootte neem ik voor lief, dat kan ook 15" zijn, geen 17" dat is geen laptop meer. Ik heb een beetje zitten zoeken, maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Zelfs op de websites van de fabricanten staat alles door elkaar en totale onoverzichtelijkheid.
Ik dacht wellicht dat Lenovo, Dell en Asus goede merken zijn? Ik heb hier verder echt totaal geen verstand van. Iemand die ervaringen heeft qua kwaliteit en service? Welk merk is aan te raden en welk model zou dan vergelijkbaar zijn met een MacBook, maar dan met een grafische kaart?

Ik ben wel op zoek naar iets met een vergelijkbare prijs, als het veel duurder is kan ik net zo goed een console erbij kopen (wat ik op zich sowieso wel kan doen, maar ik wil graag overgeïnformeerd zijn :')).

Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar is de Notebook FAQ voor :)

[ Voor 63% gewijzigd door gambieter op 07-11-2007 17:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al doorgelezen, ik weet nu een hoop over schermen, processors en videokaarten, maar het antwoord op mijn vraag staat er niet in :). Er staat überhaupt niets over merken in.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:28
En OS X boeit je volledig niet?

|>

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

De nieuwe macbooks hebben een stuk betere grafische kaart. Maar waarom heb je meer nodig dan er in zit? Wil je Gamen oid? Ik zou dan idd een console kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door BCC op 07-11-2007 17:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, dat boeit mij een hoop. Dat is zelfs een van de belangrijkste redenen om voor een MacBook te gaan. Snelheid! Ik wil echter gewoon zeker weten dat ik niet voor de helft een net zo'n goede laptop had kunnen kopen inclusief goede videokaart.
BCC schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:56:
De nieuwe macbooks hebben een stuk betere grafische kaart.
Dat is nog steeds een impedded video chip, geen grafische kaart.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 16:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Is de MacBook Pro geen leuk alternatief (met 8600M GT) of ligt die boven je prijsklasse?

Wat ik mis is wat je gebruikersdoeleinden zijn en je prijsklasse :)

Verwijderd

Topicstarter
DaMarcus schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:00:
Is de MacBook Pro geen leuk alternatief (met 8600M GT) of ligt die boven je prijsklasse?

Wat ik mis is wat je gebruikersdoeleinden zijn en je prijsklasse :)
Dat scheelt 650 euro, dat ligt wel een beetje boven mijn budget :P.
Mijn gebruiksdoeleinden zijn voornamelijk internet + muziek + office en the occassional game. Mijn budget is op zich 1200 euro en dat is voornamelijk omdat ik wel bereid ben om meer te etalen voor de tofheid van Apple. Ik wil alleen kijken wat een vergelijkbare laptop zou kosten om te bepalen of het niet zonde is om een MacBook te kopen.
Ik weet totaal niet wat goede en betrouwbare merken zijn en zelfs dan blijft het lastig om een vergelijkbaar model op te zoeken. Vandaar dit topic :).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-01 22:59
Tsja, er zijn veel leuke laptops met 15.4` scherm met snelle CPU en goede videokaart. Staar niet te veel op die 2.2GHz, klinkt wel leuk, maar op een laptop zul je toch nooit snel het verschil zien tussen 2.0GHz en 2.2GHz. Het voordeel si dat er dan opeens vele laptops beschikbaar komen zoals de Asus F3Sv.

Verwijderd

http://www.laptops4u.nl/i...-8600m-gt-512mb-1556.html

Zo iets? Hijs niet mooi, maar uit de reviews zeggen dat ie wel oer degelijk is.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30
Ik ben met dezelfde zoektocht bezig, ik had eerst het idee om een macbook pro te kopen, maar die is toch iets te prijzig aangezien ik ook nog een 24inch scherm wil kopen.

Nu ben ik aan het rondkijken voor een laptop liefst 13 of 14 inch, 2 gig ram, 2.0 ghz cpu en een redelijk dx 10 video kaart en het liefste een HDMI aansluiting.

De dell xps m1330 en een zepto komen dichtbij, maar zijn het net niet. Misschien dat je die twee topics op got kan bekijken.

Verwijderd

is dit niet iets? De Asus S37. Er is alleen erg weinig over bekend.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Maar dat is niet legaal.

[ Voor 92% gewijzigd door Thandor op 08-11-2007 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:22:
is dit niet iets? De Asus S37. Er is alleen erg weinig over bekend.
Video: Intel X3100 Graphics Chipset

Maar bedankt allen voor de tips. Gezien de prijzen hoef ik het niet te laten denk ik, die zijn vergelijkbaar. Die Zepto is nog wel grappig, maar ik waardeer Apple gewoon heel hoog. Denk dat ik gewoon een MacBook koop en dan kan ik er voor 120 euro nog een PS2 bij kopen mocht ik dat willen. Kan ik daar Guitar Hero 3 op spelen :').

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 08-11-2007 19:06 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:46:
Maar bedankt allen voor de tips. Gezien de prijzen hoef ik het niet te laten denk ik, die zijn vergelijkbaar.
Prijzen kunnen dan nagenoeg 't zelfde zijn, de hardware (vooral: videokaart) is dat niet.. :/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:49:
[...]

Prijzen kunnen dan nagenoeg 't zelfde zijn, de hardware (vooral: videokaart) is dat niet.. :/
Videokaart is dat niet nee, maar als de prijzen hetzelfde zijn koop ik liever een PS2 erbij dan dat ik mijn potentiele MacBook laat schieten. Dan heb ik tenminste een echte gameconsole in plaats van dat ik nog steeds op een laptop aan het gamen ben.
Zoals ik al zei, ik geef Apple veel waarde mee.

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ik zou in jouw geval echt voor de MacBook gaan. Heb nog geen seconde spijt gehad van mijn MacBook.

MacBookLast.fmfacebook

• CLB
  • Niet online

CLB

.Arne schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:40:
Heb nog geen seconde spijt gehad van mijn MacBook.
Goed beargumenteerd ook :/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

CLB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:46:
[...]

Goed beargumenteerd ook :/
Tja, de TS vraagt om het verschil tussen een appel en een peer. Logisch dat je dan mensen krijgt die zegt dat ze een van beide lekkerder vinden,

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• CLB
  • Niet online

CLB

BCC schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:37:
Tja, de TS vraagt om het verschil tussen een appel en een peer.
Logisch dat je dan mensen krijgt die zegt dat ze een van beide lekkerder vinden,
Tsjaa zo zie jij 't, ik zou volledig antwoord geven, maarja wie ben ik heh.. ;)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-01 12:45
Oh, das heel simpel. Als je 14.1" wilt de Compal IFT00/01 en wil je 15.4" dan de Compal IFL90/91. Ik heb zelf de voorgangen (HGL30) en is echt een super laptop voor de prijs. Mijn zwager heeft sinds vorige week de IFT00 en het is echt een super ding,

http://www.laptops4u.nl/categorie/compal-laptops-321.html
http://www.frieslandcompu..._lijst.php?subrubriek=232

Coïtus ergo sum

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
De desktop, thuis, werk of studenten laptop
Daar valt dit eigenlijk ook onder :). Wat merken betreft: Ervaringen lezen! Zie ook reviews op notebookreview.com.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.