[Vista] Internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:01

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik heb een dell inspiron 9400 met windows vista.
Maar heb nu al sinds begin dit probleem.

Na een bepaalde tijd doet mijn internet het niet meer. Firefox en Internet Explorer doen het dan niet meer, ik krijg dan gewoon bericht dat server niet bereikbaar is.
Alle openstaande verbindingen doen het nog wel.
Bijv. Ik kan nog wel met mate MSNen, eMule en Azureus doen het nog.

Als ik bijv MSN afsluit, kan ik geen connectie meer maken.

in Netwerkcentrum venster heb ik nog wel gewoon verbinding en is alles goed. Op andere computers in huis doet het internet het wel.

Wanneer ik opnieuw opstart werkt alles weer.

Ik heb Dell support gebeld, maar zij denken dat het een software matig probleem is. En raden mij aan om Vista opnieuw te installeren. Dit wil ik dus nog niet, want het kost erg veel tijd om alles weer opnieuw te installeren, plus dat ik veel tijd kwijt ben aan backups maken.

Weet iemand wat er aan de hand is? Is het een Vista bug?

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Kijk eens in je firewall settings. Misschien blokkeert deze het een en ander.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:01

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
heb firewall uitstaan, daarbij is het gewoon raar dat het soms ineens niet meer doet.

Huub Huub Barbatruc!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Zeker weten dat emule/azureus niet je upload voltrekken?

En daardoor dus je internetverbinding om zeep helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 07-11-2007 12:17 ]

Verwijderd

Klinkt meer als iets dat je nat tabel op je router vol loopt. Probeer eens niet je pc opnieuw op te starten maar je router, ben je natuurlijk wel al je verbindingen ff kwijt, maar als je daarna weer normaal kunt internetten, dan heeft het waarschijnlijk te maken met een volgelopen nat tabel.

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Dit lijkt volgens mij op mijn probleem. Het lijkt inderdaad op een Vista-bug, daar ik al verschillende topics voorbij heb zien komen van mensen met een internetprobleem in Vista.

[ Voor 38% gewijzigd door jwkempeneers op 07-11-2007 12:24 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik zie dit probleem inderdaad ook steeds meer,heb er zelf ook last van,alleen een herstart werkt niet.
verde rheb ik van alles geprobeerd,dingen resetten,tabellen leeg gooien,netwerk kaart verwijderen en opnieuw installeren,erg vervelend

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

probeer het volgende even.

(1) Modem router van het stroomnet afhalen.
(2) 30 tellen wachten.
(3) Zet je modem op het stroomnet.
(4) wacht tot je modem online is.
(5) Zet dan je router op het stroomnet.
(6) Ga achter de pc zitten. open CMD.
(7) Typ in CMD ipconfig /release Druk op enter.
(8) IP adres is nu 0.0.0.0
(9) Typ in CMD ipconfig /renew
(10) kijk of je nu wel verbinding met hema.nl kan maken,

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-02 15:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Hij zegt toch dat de andere computers in huis wel internet hebben? Dus dit heeft dan weinig nut lijkt me. Ik heb zelf dit probleem ook gehad en niemand reageerde.. maar uiteindelijk is het vanzelf weggegaan bij mij, alles werkt nu al een paar weken weer goed :?

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Het is bij mij opgelost. Ik heb systeemherstel uitgevoerd naar twee weken terug en internet werkt weer op alle accounts. Misschien dat je dat eens moet proberen?

Verwijderd

ooit aangedacht dat je modem tabel vol kan lopen met mac adressen van meer machines. dit terwijl alleen zijn eigen mac als de mac van de router bekend mag zijn.
macs die bekend zijn die krijgen wel internet maar kan traag zijn, mac die niet bekend is die heeft wel verbinding maar geen data.
de snelste oplossing is gewoon harde reset modem router en ipconfig /renew in cmd
Pagina: 1