[vista] 5 van 6 gebruikers hebben geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 748 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik zit op een vista pc met een internetprobleempje. Er zitten zes gebruikersaccounts op deze vista pc. Op 5 daarvan werkt internet op het moment niet meer. Aleen op 1 account kan de gebruiker nog op internet. De andere vijf hebben wel verbinding met de router want deze kan ik gewoon pingen. De proxy is goed ingesteld, precies zo als bij de gebruiker waar het wel werkt. Nu zag ik wel dat er bij netwerkverbindingen aangegeven stond dat er wel netwerkverbinding was maar internet met een beperkte toegang. Maar ik zou echt niet weten waar ik dat in kan stellen. Zo groot is mijn ervaring met Vista nu ook niet.

Het lijkt er dus op dat de vijf gebruikers die geen internet hebben gewoon geen rechten hebben op internetgebruik. Ik zou echter niet weten hoe dit nu zo opeens gekomen is.

Wie weet raad?

JW

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat versta je onder een bepaalde toegang??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• jwkempeneers
Coach4All schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:02:
Wat versta je onder een bepaalde toegang??
Sorry, kbedoel BEPERKTE toegang.

Is gewijzigd in de startpost.

[ Voor 7% gewijzigd door jwkempeneers op 02-11-2007 11:04 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:27
Als Vista aangeeft dat er beperkte toegang is, dan heeft ie een fout IP adres. Kijk eens welk IP adres je PC krijgt toegewezen bij de 'goede' gebruiker en waar het fout gaat.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 12:55
Mijn vaders pc heeft hetzelfde met de draadloze router...
Ik zal in de loop van de dag eens kijken wat daar ingesteld staat...
Echter hebben wij geen andere/extra gebruikers ingesteld... dus ik weet niet of mijn verhaal hetzelfde is...

De pc verliest ook na een willekeurige tijd de verbinding met het internet. Wel hebben we het kunnen verlengen door een webradio aan te zetten maar uiteindelijk valt internet weg (verbinding met de router blijft en we krijgen inderdaad de melding beperkte verbinding). We hebben een tijdje getwijfeld of het aan de afstand lag omdat de computer het internet soms terug vond na 20 seconden maar in 90% van de gevallen kon internet pas opgestart worden na een reboot.

Daarnaast hebben we een laptop er naast gezet (OSX) en daarbij valt de verbinding niet weg dus aan de afstand ligt het niet.

We hebben ook geen beveiliging op de draadloze router zitten (wel het wachtwoord verandert uiteraard :)) maar vanwege onze remote woning/apartement kan alleen de buurvrouw iig. op internet van ons mee profiteren. Dus aan een eventuele beveiliging ligt het niet...

[ Voor 4% gewijzigd door nils7 op 02-11-2007 13:26 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• jwkempeneers
Bedankt. Ik zal inderdaad die ip-adressen eens vergelijken. Standaard staan ze altijd ingesteld op automatisch een ip verkrijgen. Moet ik dan nu een statisch ip invoeren?

• jwkempeneers
Ik heb de ip-adressen van de verschillende gebruikers vergeleken, maar daar zit geen verschil in. Misschien dat iemand iets vreemds ziet in onderstaande screenshot?!?

Volgens mij lijkt het hier op: [Vista] Internet via IE onbereikbaar, pingen website/ip OK.

Afbeeldingslocatie: http://home.kliksafe.nl/wckempeneers/tweakers/ipconfig.jpg

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 10:07
Ik zou he tin de firewall zoeken. Zet die eens bij iedereen uit. Werkt het dan wel ?

• jwkempeneers
Massiefje schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:09:
Ik zou he tin de firewall zoeken. Zet die eens bij iedereen uit. Werkt het dan wel ?
Ik heb de firewall uitgezet, maar het helpt niks.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:33

lier

MikroTik nerd

Voer eens een tracert www.tweakers.net uit en post hier het exacte resultaat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51

Arethusa

Niet die server

@jwkempeneers , wat voor type account is de account waarbij het internet wel werkt? Een adminstrator account misschien? En wat voor type accounts hebben de andere gebruikers?

[ Voor 5% gewijzigd door Arethusa op 07-11-2007 14:07 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• jwkempeneers
Heb ff gebeld met de computerboer waar de pc enkele weken geleden is gekocht en die adviseerde om systeemherstel uit te voeren van 26 oktober. Dit is gedaan en nu werkt alles weer. Dus iedereen hartelijk dank voor de hulp!!!

Die computerboer zei trouwens wel dat zes accounts op een pc erg veel was, maar dat maakt toch volgens mij niks uit?

@Arethusa: Alle accounts waren overigens administratoraccounts.

[ Voor 8% gewijzigd door jwkempeneers op 07-11-2007 14:34 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:33

lier

MikroTik nerd

jwkempeneers schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:33:
Heb ff gebeld met de computerboer waar de pc enkele weken geleden is gekocht en die adviseerde om systeemherstel uit te voeren van 26 oktober. Dit is gedaan en nu werkt alles weer. Dus iedereen hartelijk dank voor de hulp!!!

Die computerboer zei trouwens wel dat zes accounts op een pc erg veel was, maar dat maakt toch volgens mij niks uit?

@Arethusa: Alle accounts waren overigens administratoraccounts.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Geef het een x tijd voordat je tegen hetzelfde probleem aan loopt.

Misschien kan je eens met Microsoft contact opnemen hoeveel het maximum aantal gebruikers/accounts is voor Vista. })

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1