[Vista] Internet via IE onbereikbaar, pingen website/ip OK

Pagina: 1
Acties:
  • 2.431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 00:56
Sinds een paar dagen lukt 't niet meer om op internet te komen.
Het vreemde is dat een ping op bijvoorbeeld www.tweakers.net en www.google.nl prima lukt en tracert laat ook geen vreemde dingen zien, maar als ik een pagina open met IE7 dat is de pagina onbereikbaar.
Zelfde met e-mail: via Windows Mail komt een foutmelding dat de server onbereikbaar is, een ping naar de server lukt prima.
Ook kan de virusscanner zich niet meer updaten (Avast 4.7, suggesties voor goede gratis alternatieven zijn ook welkom)

Het probleem wat ik heb lijkt heel veel op 't probleem in onderstaande post:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1246063
Alleen met de volgende verschillen:
Ik heb geen VM draaien op deze machine.
En nog een groot verschil:
Er heeft een virus, welke luistert naar de omschrijving Win32:Winfixer-F [Trj] op deze machine gestaan. Avast heeft deze verwijderd en ook na een grondige scan kan niets meer gevonden worden. Misschien dat er een link is, misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
Klinkt als een dns probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Nope, dan zou hij ook niet kunnen pingen naar www.tweakers.net en www.google.nl

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
Wildfire schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:36:
[...]

jawel

Vul een 213.75.12.83 in, krijg je dan de pagina van planet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

SCIxX schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:53:
[...]

jawel

Hij pingt naar www.tweakers.net, dat wordt dus via DNS naar IP omgezet.

Als hij een DNS probleem had, zou pingen niet werken omdat www.tweakers.net niet naar een IP kan worden omgezet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

[...]

DNS/connection-afhandeling van IE dus. Op IP werkt dus wel, of niet?
Dat Live Mail niet werkt kan wel kloppen, deze zal wel - net als onder XP - de connection settings van IE overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ff testen door Firefox erop te gooien, als die wel werkt is IE kapot en moet je repairen.
Werkt FF ook niet, dan kun je denken aan:
Firewall probleem
TCP stack corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TCP/IP stack een keer resetten kan nooit kwaad nadat je een virus verwijderd hebt. commando hiervoor (op de CMD prompt):

code:
1
netsh int ip reset %temp%\resetlog.txt

Dit commando is afhankelijk van een log file die het aan wil/moet maken vandaar die %temp%\resetlog.txt. Op deze manier komt het logbestandje in je eigen profiel onder \Local Settings\Temp te staan, maar je kunt het natuurlijk overal weg laten schrijven (waar je schrijfrechten hebt).

Verder lijkt het erop dat je virus een soort van lokale proxy ingesteld heeft waardoor jij nu niet meer kunt internetten (virus was de proxy en kon daardoor alles monitoren en bewerken, nu je dat virus verwijderd hebt is de proxy weg en weet IE niet meer waar 'ie z'n spullen moet gaan zoeken).

Dingen om te controleren:

• - Proxy Settings in IE (tabblad verbindingen -> Lan Instellingen)
• - Je Local Host Tabel ( %Systemroot%\System32\Drivers\etc ) en dan met name "hosts" & LMHosts Beide bestanden kun je gewoon met notapad openen én bewerken

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 20-10-2007 17:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Jackal
[...]
Ipconfig /flushdns + /renew
helpt helaas ook niet
SCIxX schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:53:
[...]
r0b schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:33:
[...]
DNS/connection-afhandeling van IE dus. Op IP werkt dus wel, of niet?
Helaas pindakaas, "Het adres is ongeldig".
KillerAce_NL schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:37:
Ff testen door Firefox erop te gooien, als die wel werkt is IE kapot en moet je repairen.
Werkt FF ook niet, dan kun je denken aan:
Firewall probleem
TCP stack corrupt.
FF erop zetten is niet mogelijk. Hoe kan ik IE alsnog repareren?

Firewall uitgezet-> zelfde probleem.

TCP stack corrupt: hoe kan ik deze repareren?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da_Jackal schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:11:

TCP stack corrupt: hoe kan ik deze repareren?
Dat wordt je net uitgelegd, en staat ook in de FAQ hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

FF erop zetten is niet mogelijk.
En waarom zou dat niet mogelijk zijn? Je hebt toch internet op de machine waar je je posts op schrijft? Pak een USB stick, zet de installer erop en neem deze mee naar je niet werkende computer. Installer openen en klaar, je hebt FF op je computer staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Jackal
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:01:
TCP/IP stack een keer resetten kan nooit kwaad nadat je een virus verwijderd hebt. commando hiervoor (op de CMD prompt):

code:
1
netsh int ip reset %temp%\resetlog.txt

Dit commando is afhankelijk van een log file die het aan wil/moet maken vandaar die %temp%\resetlog.txt. Op deze manier komt het logbestandje in je eigen profiel onder \Local Settings\Temp te staan, maar je kunt het natuurlijk overal weg laten schrijven (waar je schrijfrechten hebt).

Verder lijkt het erop dat je virus een soort van lokale proxy ingesteld heeft waardoor jij nu niet meer kunt internetten (virus was de proxy en kon daardoor alles monitoren en bewerken, nu je dat virus verwijderd hebt is de proxy weg en weet IE niet meer waar 'ie z'n spullen moet gaan zoeken).

Dingen om te controleren:

• - Proxy Settings in IE (tabblad verbindingen -> Lan Instellingen)
• - Je Local Host Tabel ( %Systemroot%\System32\Drivers\etc ) en dan met name "hosts" & LMHosts Beide bestanden kun je gewoon met notapad openen én bewerken
TCP/IP stack heb ik gereset. Als ik nu IE7 opstart (2 startpagina's: www.google.nl & www.startpagina.nl), dan komt bij de startpagina tab even "Startpagina.nl - alles op een rijtje" in de tab te zien en duurt 't ook iets langer dat de pagina 'geopend' wordt, maar helaas nog steeds geen webpagina's.

Proxy settings dacht ik zelf ook al aan, maar die staan goed geconfigureerd. Alleen 't vinkje "Instellingen automatisch detecteren" heb ik aangezet (stond dus uit). Maar dit mocht ook niet baten.

In de hosts files staat 't volgende (na de evt hele riedel aan comment):

hosts:
127.0.0.1 localhost
::1 localhost <---Deze komt me onbekend voor (ben ook meer XP gewend), maar zal wel normaal zijn voor Vista?

lmhosts.sam:
geen invoer na de comment

networks:
loopback 127

protocol:
indien van belang zal ik deze nog uittypen. Hier staan in ieder geval ong 20 regels met 4 kolommen, waarvan de middelste een getal is. Lijkt me normaal, maar nogmaals, indien van belang zet ik alles hier wel neer.

services:
Hier ook weer een riedel tekst met getallen. Om 1 belangrijke eruit te halen:
http 80/tcp www www-http #world wide web

Hier lijkt me ook niets vreemds, maar indien van belang zal ik 'm hier geheel neerzetten.
alt-92 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:13:
[...]

Dat wordt je net uitgelegd, en staat ook in de FAQ hoor ;)
Toen ik m'n vorige bericht was aan 't typen, was de reactie van wimmel_1 nog niet gepost...daarom heb ik 'm gemist. Ik ga wel nog even in de FAQ kijken, misschien dat ik nog iets gemist heb.
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:02:
[...]

En waarom zou dat niet mogelijk zijn? Je hebt toch internet op de machine waar je je posts op schrijft? Pak een USB stick, zet de installer erop en neem deze mee naar je niet werkende computer. Installer openen en klaar, je hebt FF op je computer staan.
Machine is niet van mij, maar van een digibeet...Die heeft geen behoefte aan FF (tja, ieder z'n afwijking, zeg ik maar). Maar stel dat internet 't wel doet als FF erop staat, wat kan er dan geconcludeerd worden. Tot nog toe heb ik alleen 't idee dat IE7 een repair moet krijgen...Kan er nog meer mis zijn als FF de pagina's laadt en IE7 niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Da_Jackal op 20-10-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je iets download is het nog niet geïnstalleerd. Je kan deze gewoon via de computer van de digibeet downloaden en op je computer installeren. Er zal op zijn systeem niets veranderen, alleen een notatie van de FF site in zijn geschiedenis.

Als FF wel prima werkt, kan je concluderen dat bij het oplopen danwel verwijderen van het virus je benodigde bestanden zijn beschadigt. Als je IE7 hebt, verwijder deze dan en installeer hem opnieuw. Je kan ook nog voor de zekerheid een sfc /scannow laten uitvoeren (start > uitvoeren > sfc /scannow [enter]). Dit controleerd of alle systeembestanden nog in orde zijn en indien dit niet het geval is, vragen om de XP cd om deze te herstellen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gezien het feit dat je startpagina ná het resetten van je TCP/IP stack wel weer even getoond wordt (iig de titlebar) maar vervolgens niet door laadt heb je in iedregeval weer een werkende tcp ip verbinding. Die bestanden in \etc lijken ook allemaal in orde te zijn.

Download autoruns eens en kijk eens wat er allemaal op het tablad "Internet Explorer" voorkomt.
Beste is om even onder "options" "Hide Microsoft Entries" aan te vinken/klikken en dan een refresh te geven. Alle dingen die je daar daarna tegenkomt en je niks zeggen kun je disablen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Jackal
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:52:
Als FF wel prima werkt, kan je concluderen dat bij het oplopen danwel verwijderen van het virus je benodigde bestanden zijn beschadigt. Als je IE7 hebt, verwijder deze dan en installeer hem opnieuw. Je kan ook nog voor de zekerheid een sfc /scannow laten uitvoeren (start > uitvoeren > sfc /scannow [enter]). Dit controleerd of alle systeembestanden nog in orde zijn en indien dit niet het geval is, vragen om de XP cd om deze te herstellen.
Hoe kan ik IE7 verwijderen en opnieuw installeren in Vista?? Heb gegoogled op "herinstalleren internet explorer 7 vista", dit gaf de volgende link: en bij "repair internet explorer 7 vista" heb ik de aanwijzingen in de volgende link: http://support.microsoft.com/kb/936213/ gevolgd. Beide geven geen effect.

Deze scan geeft aan dat er enkele bestanden zijn die missen, maar die niet hersteld kunnen worden.

Al met al zou een repair van IE7 me (waarschijnlijk) kunnen helpen.
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:17:
Download autoruns eens en kijk eens wat er allemaal op het tablad "Internet Explorer" voorkomt.
Beste is om even onder "options" "Hide Microsoft Entries" aan te vinken/klikken en dan een refresh te geven. Alle dingen die je daar daarna tegenkomt en je niks zeggen kun je disablen.
Heb alle Add-ons eruit gegooid, maar helaas nog steeds geen resultaat.
Handig progje trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer IE7 gewoon es opnieuw eroverheen te installeren, klik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem...

Onder Vista kan ik via IE7 niet op pagina's als google.nl en hotmail.com, maar nu.nl en tweakers doen het b.v. wel.

Ik heb al een hoop gezocht en gedaan maar kom er niet achter wat het nou is.

IE7 onder Windowx XP doet het wel helemaal oke, maar zodra ik Vista installeer is het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:18:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem...

Onder Vista kan ik via IE7 niet op pagina's als google.nl en hotmail.com, maar nu.nl en tweakers doen het b.v. wel.

Ik heb al een hoop gezocht en gedaan maar kom er niet achter wat het nou is.

IE7 onder Windowx XP doet het wel helemaal oke, maar zodra ik Vista installeer is het mis.
zelfde probleem hier,pingen ok internetverbinding ok alles gecheckt
ook soms in 1 keer naar een website,soms 5 x refreshen
onder XP geen enkel probleem met de zelfde opstelling
en met Firefox precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om ip v6 te disablen en autotuning van de tcp/ip stack te disablen? Firewall draaien (McAfee veroorzaakt nl gellijksoortige problemen)? De performance and stability fixes geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een windows-collega van me had dat ook met een bak van een klant, het begint erop te lijken dat het een Vista-specefiek probleem is. Wat zegt MS ervan?

Vista.. ehm... tsja ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:52:
Heb je al eens geprobeerd om ip v6 te disablen en autotuning van de tcp/ip stack te disablen? Firewall draaien (McAfee veroorzaakt nl gellijksoortige problemen)? De performance and stability fixes geinstalleerd?
ipv6 disabled geen idee waar ik dat tcp/ip stack kan uitzetten
en draai norton internet security maar uitgeschakeld alles nog hetzelfde
ik denk ook dat het puur aan vista ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook...

Ipv6 disabled, geen verandering
TCP stack lukt niet..

Patch ook geen resultaat.

Heb vandaag ff vista op mijn laptop gezet en heb precies hetzelfde probleem....

Kan het niet aan de router liggen ? Heb een Vigor 2200E

(Het leuke is nog dat microsoft.com/nl ook niet werkt)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:11:
[...]

ipv6 disabled geen idee waar ik dat tcp/ip stack kan uitzetten
en draai norton internet security maar uitgeschakeld alles nog hetzelfde
ik denk ook dat het puur aan vista ligt.
Googlen op Vista en autotuning

Drivers van NIC zijn up to date?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autotuninglevel disabled = geen verschil
Heb de nieuwste drivers

Het vreemde is dat nu.nl, tweakers.net en xs4all.nl het gewoon perfect doen... en de rest niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het rare bij mij is dat het nooit gelijk is na opstarten
sluipt er een soort in
heb de autotune disabled en gaat goed tot nu toe,maar moest herstarten.
nog niet te vroeg juichen :D
en weer het zelfde gezeik ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Jackal
Ik zie dat ik niet de enige ben met dit (soort) problemen in Vista.
Helaas heb ik de handdoek in de ring moeten gooien en een volledige reinstall van Vista uitgevoerd. Het frustreert me wel dat de definitieve oorzaak/oplossing nog niet bekend is. Van mij mag 't topic op slot, maar voor 't terugzoeken zou 't interessant kunnen zijn om 't topic nog open te laten totdat er voor de rest van de repliers ook een oplossing is.
Bij deze allen veel dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Jackal schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:32:
Ik zie dat ik niet de enige ben met dit (soort) problemen in Vista.
Helaas heb ik de handdoek in de ring moeten gooien en een volledige reinstall van Vista uitgevoerd. Het frustreert me wel dat de definitieve oorzaak/oplossing nog niet bekend is. Van mij mag 't topic op slot, maar voor 't terugzoeken zou 't interessant kunnen zijn om 't topic nog open te laten totdat er voor de rest van de repliers ook een oplossing is.
Bij deze allen veel dank!!!
Berucht probleem inmiddels ook op buitenlandse fora
geen idee wat het is ook,oude updates verwijderd niets helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het probleem kan ook optreden met het in mijn ogen waardeloze Windows Live One Care. Als dat er op staat, haal het er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud topic, maar het lijkt me niet nodig een nieuwe te hoeven openen.

Ik heb hetzelfde probleem op een Vista Machine, van de een op de andere dag IE7... poef, geen DNS resolving meer.

Pingen gaat goed, traceroute ook, nslookup van de commandline, email ophalen met Outlook.

Het leek mij dat een herinstallatie van IE7 op vista gewoon niet mogelijk is omdat ze alleen de download voor 2000/XP aanbieden.

Resetten van de IE7 instellingen en dergelijke mag ook niet baten wat op redelijk veel fora te lezen is.

Is dit een "bug" of is er al een fix voor ?

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik had het probleem net dus ook met een notebook onder Vista. Dus even GoT aangeslingerd zodoende kwam ik op dit topic.
Probleem: IE7 in combinatie met Vista, geen internet meer IE geeft elke keer ongeldig adres. Maar het is wel mogelijk om met het command prompt te pingen naar elk internet adres. Dus de DNS werkt. Maar vul je het IP-nummer rechtstreeks in de browser in dan geeft IE nog steeds een ongeldig adres.
Oplossing: Bovenstaande oplossingen heb ik niet geprobeerd. Maar ik zag wel dat er Norton Internet Security actief was. Nou heb ik al diverse problemen met Norton en Vista gezien. Dus eerst alles uitgeschakeld. Toen werkte alles weer naar behoren een voor de componenten ingeschakeld en het blijkt dat onder Websurfen de Persoonlijke Firewall de problemen geeft.
Deze firewall heeft een zooi instellingen hier heb ik nog niet naar gekeken, maar daar zal ergens een blokkering instaan voor internet explorer.
Het zou ook nog kunnen dat hele zooitje loopt te bokken omdat de licentie van Norton verlopen is. Tegenwoordig wordt Norton vrijwel bij elke HP/Acer/BLABLA PC meegeleverd dus zoek het is in deze hoek als je een probleem met de verbinding hebt.

Verwijderd

Het ging bij mijn om Kaspersky.

Ik heb de hele PC een nieuwe Image gegeven, aangezien dit simpel te doen was.

Raar probleem.
Pagina: 1