Toon posts:

[Vista] Ontwaakt ongewenst uit Hibernate

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hé,

Sinds een paar dagen start m'n PC elke dag rond de klok van 08:00 spontaan op, excuus, ontwaakt hij uit de slaapstand. En ik kan niet/nergens vinden waar hem dat aan ligt. Geen timer in de BIOS, geen rare dingen in de taakplanner, geen rare dingen in het energiecentrum. Gebeurt zowel in de speciale hibernate (waarbij de pc opstart zonder de POST te doorlopen) als in de ouderwetse hibernate (wel via de BIOS-POST).
Wat ik de afgelopen dagen veranderd heb? 't Enige waar ik me iets bij kan voorstellen is het activeren van Media Center (ofwel zenders gezocht icm m'n PVR-150/Hauppauge), maar of dit invloed hierop heeft?
Wie weet?
(Vista Ultimate NL)

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:53
Ik heb hetzelfde probleem zo afentoe,

soms zet ik mijn computer 's avonds in Hibernate (en ik hoor echt dat hij zichzelf in slaap sust), en dan staat hij 's ochtends weer heel vrolijk op het aanmeldscherm.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:27

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hm, toevallig. Ik had het vandaag ook rond een uur of acht met m'n MC (Vista Ultimate UK). Verder geen acht (pun intended :+) op geslagen. Is het niet dat-ie de TV Guide oid gaat updaten? Staat er toevallig nog iets in de Windows logboeken waar je het uit zou kunnen afleiden?

Rail Away!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:55
Waarschijnlijk waked die kaart je pc op.

Test 1: Trek die kaart eruit, en kijk eens, doet ie het nog ?

Test 2/oplossing: Ga naar apparaatbeheer, en ga naar die hauppage, klik rmk en eigenschappen, en dan bij tabblad "energiebeheer" zet je het vinkje "dit apparaat mag pc uit slaapstand halen" UIT

EDIT: Kijk ook even bij je netwerkkaart enzo, wireless en wired, wat je ook gebruikt, en bij andere apparaten die je nog aan pc hebt hangen.

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 06-11-2007 16:45 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Hibernate of Stand-By? Dat zijn twee werelden. Uit Stand-by kan je niet in de BIOS komen, uit Hibernate wel. Met andere woorden: Hibernate gooit je geheugen op de harde schijf en zet je PC uit. Hier heeft Windows dus niks mee te maken. Je moet in de BIOS wezen.

Zoals hierboven gezegd, waakt die kaart je PC op. Ik zou dus alles met 'Wake on' uitzetten in je BIOS. Dat is dus bij de meeste BIOSsen 'Wake on PCI', 'Wake on LAN', 'Wake on Keyboard', en 'Wake on Time'.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het MCE gedeelte is zeker verantwoordelijk. Gebruik de search maar, zie je meer topics erover en op google ook zat hits. Hij update de tv gids (of wat er dan ook gebruikt wordt in MCE). Misschien staat er nog ergens een optie in MCE om automatisch iets up te daten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
The Triad schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:49:
Hibernate of Stand-By? Dat zijn twee werelden. Uit Stand-by kan je niet in de BIOS komen, uit Hibernate wel. Met andere woorden: Hibernate gooit je geheugen op de harde schijf en zet je PC uit. Hier heeft Windows dus niks mee te maken. Je moet in de BIOS wezen.
Naah, met die hybride hybernate van Vista weet ik 't nog niet zo....
Zoals hierboven gezegd, waakt die kaart je PC op. Ik zou dus alles met 'Wake on' uitzetten in je BIOS. Dat is dus bij de meeste BIOSsen 'Wake on PCI', 'Wake on LAN', 'Wake on Keyboard', en 'Wake on Time'.
Alles staat uit behalve Wake on Keyboard, maar 't lijkt me sterk dat het daaraan ligt...
Hero Of Time schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:58:
Het MCE gedeelte is zeker verantwoordelijk. Gebruik de search maar, zie je meer topics erover en op google ook zat hits. Hij update de tv gids (of wat er dan ook gebruikt wordt in MCE). Misschien staat er nog ergens een optie in MCE om automatisch iets up te daten.
Hoe kom je bij deze opties? Heb wel wat zitten neuzen, maar kan hier niks over vinden...

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geen idee, omdat ik geen MCE heb. Maar het lijkt mij dat er wel opties moet zijn, want je zou toch die tijd moeten kunnen aanpassen. Zou MS lekker geregeld hebben als je een MCE hebt, opname die pas in de avond begint bijvoorbeeld, hele dag aan het werk en staat hij lekker de hele tijd te ronken voor niets omdat hij het zo nodig vind om om 8 uur de gids te gaan updaten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je geen kat oid die over je toetsenbord heenbanjert?

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om precies 8 uur in de ochtend? Lijkt mij stug, maar zou wel een goede grap zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:59:
Heb je geen kat oid die over je toetsenbord heenbanjert?
Yeppp...en die weet precies om 08:00 tegelijkertijd op <CTRL><ESC> te drukken.... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb wat MCE gerelateerde taken in Taakplanner uitgeschakeld, maar mooi wel dat 'ie vanmorgen om 8 uur straight weer aanging.

Ben nu bezig om een backup (image) van een week geleden terug te zetten, toen was het leven nog goed........

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Toevallig zag ik gisteren op een Vista pc, bij de netwerkkaart iets staan wat je aan of uit kon zetten, wat te maken had met de netwerkkaart. Volgens mij was het zoiets dat de netwerkkaart regelmatig controleert of er nog een verbinding is, waardoor hij soms kan ontwaken uit de slaapstand. Ik zou alleen niet meer weten waar ik dat tegengekomen ben!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:17:
[...]

Yeppp...en die weet precies om 08:00 tegelijkertijd op <CTRL><ESC> te drukken.... 8)7
08:00 zou toevallig zijn inderdaad, maar je kunt ook op ANY key je PC laten booten hoor ;)

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Exorcist schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:19:
[...]

08:00 zou toevallig zijn inderdaad, maar je kunt ook op ANY key je PC laten booten hoor ;)
En waar zit die ANY key dan? :P

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:53
Afbeeldingslocatie: http://www.ahajokes.com/cartoon/anykey.jpg
-1 voorspelbaar, sorry, ik kon het niet laten...

Maar ven over je probleem,
ik heb het probleem dus ongeveer ook,
mijn computer wil nog wel eens op een niet bepaald tijdstip aanslaan (weet zelf het tijdstip niet, ik weet dus niet of dit random gaat of niet), heb Vista Ultimate, geen TV-kaarten oid, heb nog nooit iets met MCE gedaan.
Ik zet tegenwoordig mijn computer dus maar gewoon uit.
Ik zal vanavond even kijken of het misschien iets van mijn netwerkkaart is

Mijn Flickr; Sony A7iii

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Heb het probleem ook.
Je kunt de Vista Standby Tool probleren:
http://www.xs4all.nl/~hveijk/mst/index.htm

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-02 08:14
Volgens mij de enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat MC probeerd zijn gidsgevens bij te werken.

Hier is een tooltje voor: http://blogs.msdn.com/pet...ve/2005/10/20/483349.aspx

Dit gebeurt inderdaad altijd nadat je zenders hebt gezocht (en hebt aangegeven dat je een gids wou gebruiken)

Zelf ook teveel problemen mee gehad, pc's die ontwaken midden in de nacht (ik slaap er vlak bij, en is niet helemaal stil (cpu fan gaat vol blazen voordat hij weer wordt afgeremd)). Vrij irritant, gelukkig is het te veranderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Deikke op 07-11-2007 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:19:
[...]

Niet als je specifiek in je BIOS hebt aangegeven dat alleen de combi <CTRL><ESC> geldig is......

En in tegenstelling tot de <ANY> key is die combi op ieder fatsoenlijk toetsenbord vrij eenvoudig te achterhalen.... ;)

Ennuhh..met de laatste replies kan ik denk ik al weer een stuk verder, heb inmiddels een image van 1 week geleden teruggezet, morgenochtend maar eens kijken wat er passeert.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 16:10 ]

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 12:29
ik heb dat probleem dus ook, is verschrikkelijk! laptop is dicht dus kan het toetsenbord al niet zijn...
ook vista nl...

het betreft een MSI S262

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
In de device manager naar je netwerkkaart gaan en daar in de properties naar power management gaan en dan het vinkje uitschakelen bij "Allow this device to wake the computer".

Bovenstaande vond ik in dit topic en is precies wat hierboven al eerder genoemd heb.

Volgens mij moet dat de oplossing zijn.

JW

Verwijderd

Topicstarter
jwkempeneers schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:08:
In de device manager naar je netwerkkaart gaan en daar in de properties naar power management gaan en dan het vinkje uitschakelen bij "Allow this device to wake the computer".

Bovenstaande vond ik in dit topic en is precies wat hierboven al eerder genoemd heb.

Volgens mij moet dat de oplossing zijn.

JW
Helaas, dat is'm niet. Staat precies zoals je beschrijft.

Maar:
Na terugzetten van week oud image (toen was MC nog niet 'geinitialiseerd') werkt het weer zoals ik gewend was. Vanmorgen rond 8-en niks aan de hand. Ikke dus weer gelukkig, en ik ga Hauppauge's eigen progsel (WinTV) wel weer gebruiken om tv te kijken. :*)

• jakob
weet er niemand hoe je die media center kan disablen of zoiets? het is echt vervelend dat ik iedere morgen mijn portable moet gaan afsluiten :(

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Staat Wake on Time uit in de BIOS?
Trek ook eens je netwerkverbinding eruit en kijk of dat helpt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-02 08:14
Ik weet niet of je MCE kan disablen, maar er is wel een optie die ervoor zorgt dat ie geen gids meer gebruikt/download. Deze vind je in de opties.

• jakob
ik gebruik wireless netwerk, dus geen kabel en ik zal dn nog maar eens in de opties gaan rondsnuffelen :)

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:00

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb het ook gehad, bij mij kwam het door de drivers van de videokaart.
Pagina: 1