[Vista] Pc Ontwaakt Spontaan Weer Uit Slaapstand

Pagina: 1
Acties:
  • 3.272 views sinds 30-01-2008

• extince
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb eergister vista op m'n pc geinstalleerd.
Alles werkt prima, maar als ik 'm in slaapstand wil zetten lukt dat wel, maar na paar sec. ontwaakt-ie spontaan.

Als ik m'n netwerkkabel lostrek blijft ie wel gewoon in slaapstand, dus daar heeft 't mee te maken.

Ik heb een gigabyte moederbord GA 8I945PL-G, met nieuwste bios.

Geen idee hoe ik dit op kan lossen, volgens mij via de bios alle instellingen wel gehad

Hoop dat iemand een suggestie heeft (behalve terug naar XP dan ;) ).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35
Wake On Lan uitzetten in je BIOS?

The devil is in the details.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 16:30
In de device manager naar je netwerkkaart gaan en daar in de properties naar power management gaan en dan het vinkje uitschakelen bij "Allow this device to wake the computer".

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In de ASUS Faq staat bovendien ook nog een verwijzing naar USB poorten.

http://support.asus.com/f...8A0CF372E&SLanguage=en-us

Wellicht dat er een soortgelijk item staat voor GigaByte?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Ik heb precies hetzelfde!
Ik heb een ASUS P5AD2 Premium mobo. BIOS 10 en 11 Beta geprobeerd.

EDIT:
Het is bij mij opgelost. Ik bij de muis, het toetsenbord en de MC ontvanger de functie uitgezet van "Dit apparaat toestaan om de computer uit slaapstand te halen".
En het werkt. Thx voor de tip alt-92!

Het is wel anders als bij XP want de powerled blijft nu knipperen en bij XP ging hij gewoon uit.

[ Voor 62% gewijzigd door My-life op 26-04-2007 22:50 ]

• extince
Nog steeds problemen.

Ik heb in apparaatbeheer alle apparaten uitgevinkt die de computer uit slaapstand kunnen halen.

Pc gaat nu in slaapstand en blijft daar wel in, maar als ik m er weer uithaal heb ik geen verbinding meer.
Dan moet ik de pc opnieuw opstarten om weer verbinding te maken of vista de verbinding laten repareren.

BIOS is nu als volgt ingesteld:

pme event wakeup => enabled
onboard lan boot rom => disabled
ACPI suspend type => s3 ( s1 werkt ook niet)
Power on by ring => enabled
AC back function => soft off

• My-life
Dan heb je dus waarschijnlijk teveel van die vinkjes uitgezet?

Mijne is trouwens helemaal goed nu. Ook de powerled gaat helemaal uit.

• extince
Als ik in apparaatbeheer bij netwerkadapter "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aanvink, gaat ie in slaapstand en er meteen weer uit en heb ik verbinding.
Vink ik die optie uit dan blijft ie wel in slaapstand, maar bij weer uit slaapstand halen heb ik geen verbinding meer.

In het logboek staat dan foutmelding:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 001485CA6ABA. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te verkrijgen.

Verbinding krijg ik dan pas weer als ik depc opnieuw opstart

• My-life
Andere driver proberen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

extince schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:31:
Als ik in apparaatbeheer bij netwerkadapter "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aanvink, gaat ie in slaapstand en er meteen weer uit en heb ik verbinding.
Die mag je dan rustig aan laten staan :)
Als je op je tabblad 'geavanceerd' dan de extra instellingen doorloopt zal je wel een PME achtig iets tegenkomen, daar instellen dat je PC ook niet met wake-on-lan of MP wakker hoeft te worden.

Tenzij je dat ooit nog eens wil gebruiken natuurlijk..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• extince
Thnx alt-92 blijft nu idd in slaapstand en bij ontwaken heb ik nog verbinding ook! :D

Power lampje knippert nu net als eerst bij my-life, is daar nog iets aan te doen?

• My-life
Dat ging bij mij de volgende keer vanzelf weg. Volgens mij had ik in de tussentijd niets verandert.

• extince
T is al gelukt!
ACPI suspend type stond weer op 1, nu op 3 gezet en alles werkt perfect.

• My-life
Maar dat heeft toch alleen te maken met de stand-by stand :$ ?

• xjonasxv
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
hoe zet ik die ACPI suspend type op 3

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In je BIOS.

:w Welkom op GoT.

ARME AOW’er

• xjonasxv
en waar vind ik BIOS

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35
Als je die vraag moet stellen dan denk ik niet dat GoT echt de plek is om te beginnen...

Bios kom je in door tijdens het opstarten op DEL of één van de F-knoppen te drukken, moet je maar even opletten bij het booten.

The devil is in the details.

• My-life
Welkom op GoT.
Lees wel even de regels en FAQ's als je dat nog niet hebt gedaan ;) .

[ontopic]
Pak het boekje van je computer of je moederbord er even bij.

Echter, als je niet weer wat een BIOS is moet je er ook niet maar zo in gaan rommelen ;) .

• xjonasxv
Hey
Ik denk dat dit Bios is

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Wat moet ik nu doen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je handleiding pakken en lezen. :)

Aan handje vasthouden cq. je stap-voor-stap uitleggen wat jij moet doen doet men op GoT niet, GoT is géén helpdesk.

ARME AOW’er

• xjonasxv
maar ik bedoel wat moet ik nu doen om die op 3 te zetten of zo iets??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=ACPI suspend type S3] geeft, voor andere BIOS versies, een stappenplan incl. plaatjes :)

xjonasxv, we denken zoals je ziet graag met mensen mee. Maar het is, als je dit soort vragen moet stellen, helemaal niet verantwoord om je te helpen door knop voor knop aan te geven wat je moet doen. Dit omdat je in je BIOS te makkelijk de boel goed kan verstieren en je hebt duidelijk geen inzicht in wat wat er doet.

Ga veel lezen: handleiding van je moederbord, teksten op internet, etc. om de basics te leren kennen. Koop af en toe is een boekje. Maar ga ajb. niet al in je BIOS "rommelen" als je er de weg niet weet, voor je het weet zet je iets anders dan de suspend type verkeerd en start je hele PC niet meer op. Vraag het aan een fysiek iemand in de buurt en kijk mee. Zo via internet gaat het niet werken zolang je niet de basics (incl. de handleiding) kent.

Als je een en ander hebt doorgenomen en denkt te weten hoe de werking van je BIOS in elkaar steekt, maar toch nog een vraagje hebt: Open gerust een nieuw topic op GoT, dan denken we graag mee. Maar op deze manier gaat het niet werken en ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het onbruikbaar maken van je systeem, dus sluit ik je topic...

Toch inderdaad welkom :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.