ik merk dat mn (legale) torrents sávonds een stuk langzamer lopen. ik heb het idee dat mn provider (UPC) p2p verkeer knijpt. ik gebruik utorrent zijn er instellings mogelijkheden om dit te voorkomen (header encripty of andere poortnummers? graag ervaringen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
p2p heb ik een vermoeden van, hoewel ik dat niet hard kan maken, nntp (nieuwsservers) weet ik wel zeker. Wanneer ik een gewone verbinding met een nieuwsserver maak kom ik met mijn Extreme-abbo tot 600 Kb/s, wanneer ik een client gebruik waarmee ik via een SSL-verbinding werk, ga ik meteen naar 2,3 Mbps
Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P
Ja, volgens mij zijn hier al een hele hoop topics en berichten over gepost. Ik vermoed van wel ja, is alleen moeilijk hard te maken; s'avonds schiet ineens de snelheid na 12 uur omhoog uit mijn eigen persoonlijke ervaring! Jij beweert andersom???
[ Voor 15% gewijzigd door LightTwi op 06-11-2007 12:53 ]
Is al langer bekend. Dat doet UPC om het totale verkeer goed te laten verlopen, zonder problemen door overmatig gebruik van p2p en usenet. Dan zou ik zeggen: capaciteit eens uitbreiden. Maar het blijft vreemd. Bij Orange heb ik daar nooit last van gehad en ook vele andere providers doen niet aan deze valse spelletjes mee. Het enige wat je kan doen is de traffic encrypten. Zo kunnen ze niet uitmaken watvoor soort traffic er over de lijn gaat.
Verbaast me ondertussen dat niemand het hier gemeld heeft:
http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_shaping
http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_shaping
Oslik blyat! Oslik!
ik heb nergens last van moet ik zeggen met chello extreme, zowel bittorrent als newsservers gaan gewoon op volle snelheid de hele dag door en ik gebruik geen SLL voor newsservers (dat heeft hellanzb namelijk niet eens)
zal er wel aan liggen hoe druk het is in de wijk/straat.
hoe drukken hoe meer effect trafficshaping op je p2p bandbreedt heeft (gelukkig maar anders kan je niks anders meer doen met je internetverbinding)
(for the record ik zit in eindhoven/woensel)
zal er wel aan liggen hoe druk het is in de wijk/straat.
hoe drukken hoe meer effect trafficshaping op je p2p bandbreedt heeft (gelukkig maar anders kan je niks anders meer doen met je internetverbinding)
(for the record ik zit in eindhoven/woensel)
[ Voor 37% gewijzigd door Countess op 06-11-2007 15:37 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *
Was niet heel moeilijk te vinden inderdaad, laten we daar verder gaan
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()