proc dood? MB piept nieteens !

Pagina: 1
Acties:

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 16:22
Celeron 366 op een Chaintech CT-6esa2
Je hoort de drive opspinnnen maar niet doorstarten
en hij geeft geen piepjes en geen beeld
dit gebeurt zo ineens, na 2 jaar trouwe dienst
wat is er mis?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Hmmm.. klinkt mij in de oren alsof je mobo verrot is, maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit zonder meetapparatuur. Ik zou zeggen ga gewoon eens wat met onderdelen wisselen. Videokaartje, geheugen, PC beetje strippen. Als werkelijk niks helpt denk ik dat of je mobo of je proc gestorven is.

Verwijderd

ik weet bijna zeker dat je batterij van je moederbord leeg is, vervangen en proberen

Verwijderd

Ja! Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Dat verklaart misschien ook wel waarom die niet eens meer piept.

Goed opgemerkt, fayso!

• Tonton
muchos gracias
die batterij gaat eruit >:)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Het lijkt mij erg stug dat een batterijtje de oorzaak kan zijn. Ik heb hier ook zo'n pc staan, doet ook helemaal niets, alleen fans en HD doen het. (ATX), ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat een speakertje het niet doet vanwege het batterijtje...

Verwijderd

Komt mij bekend voor dit probleem! Bij mij was het de videokaart die slecht contact maakte!

Verwijderd

bij een videokaart en elk ander onderdeel gaat je pc gewoon simpelweg piepien...
als deze niet piept is het of je mobo, of je proc...

ik heb het soms als ik em aanzet, maar dat komt door mn hoge fsb wat ie soms als tie koud is niet leuk vind... ik druk gewoon ff 2 keer op mn reset button, en dan komt hij gewoon op.

maar ik zou een keer proberen om met je INS toets ingedrukt je pc aan te zetten... je zet dan ff tijdelijk je failsafe setting van je bios terug... mocht dit ook niet werken, dan kan je ff je cmos jumpertje omgooien.
daarna zou ik pas wat onderdelen gaan sjekken...

Verwijderd

het is dikke onzin dat het aan het batterijtje ligt.

hij werkt prima zonder batterij. Als je hem uitzet, dan gaan je instellingen verloren en mag je alles opnieuw instellen.

Als hij helemaal niet piept kan je mainboard best stuk zijn.

Verwijderd

Wat reactie van Cyberia betreft: is niet helemaal waar hoor! Toen ik mijn mobo omwisselde is de videokaart overleden en toen piepte er niks meer (ja, ikzelf wel, maar het systeem niet). Hierboven schreef ik dat het contact slecht was, maar de kaart was kapot.

Verwijderd

ja dat kan... dan reageert ie nog wel op wat 'commando's' van het systeem..
als tie geen contact maakt, dan piept tie gewoon...

• Tonton
Nou de batterij was het idd niet :(
CMOS al gecleared en videokaart ook al vervangen
met nog steeds hetzelfde resultaat
begint er nu echt een beetje triest uit te zien :'(

iemand nog een idee :?

Verwijderd

ehm bios aandrukken op je bord.
Alle kaarten er uit. Ook zo min mogelijk geheugen er in stoppen. Eventueel simms even wisselen als het niet werkt.
Voeding goed nakijken of alle spanningen wel correct zijn. en verder ehm...geen idee...wat suc6 misschien? ;)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Het lijkt ook wel op de symptonen van een dode cpu.

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 21:00
Mijn computer doet af en toe ook niets, ook geen piepje terwijl alles wel stroom krijgt enzo.

Eh nee, dat kwam niet door een dode bios/mobo/videokaart. Maar waarschijnlijk door mijn mobo die niet goed zat ofzo of mijn videokaart die niet goed contact maakte. Dus het hoeft niet perse zo te zijn dat er iets kadoek is.

Haal eens je mobo uit je kast en leg em op karton ofzo. Pleur alleen je proc + dimm + videokaart erin (en verder ff kabeltjes aansluiten en keyboard zodat je kan kijken of hij je keyboard checkt). Probeer als het kan ook een andere processor (jah ik weet het, niet iedereen heeft die achter de hand maar als je die ergens hebt liggen doen!)..

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
zou ook kunnen dat de processor gewoon los zit

Verwijderd

is je speakertje niet kapot?

• Artcore
  • Niet online
Ik had exact hetzelfde probleem. Drive's die spinnen, fans die wel aan gaan enz. Bij mij bleek het mobo verrot te zijn, binnen de garantie-periode, dus een nieuwe gehad >:)

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik heb bij iemand ander gehad dat het modem verrot was (er zat op een of andere manier een los schroefje van zn hd in zn kast). modemding vervangen en...

cmos batterij is idd onzin. Ik heb zelf ook wel eens gehad dat die op was en het enige verschil is dat je bios zn instellingen (+tijd) niet meer kan onthouden..

Localhost is where the heart is

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Op dinsdag 13 februari 2001 10:29 schreef -BORG- het volgende:
Ja! Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Dat verklaart misschien ook wel waarom die niet eens meer piept.

Goed opgemerkt, fayso!
Bespeur ik daar enig sarcasme ??? >:)

Gewoon een beetje wisselen met hardware idd... werkt het beste (in mijn geval iegv)

By each crime and every kindness, we birth our future

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op dinsdag 13 februari 2001 11:03 schreef joostvdl het volgende:
het is dikke onzin dat het aan het batterijtje ligt.

hij werkt prima zonder batterij. Als je hem uitzet, dan gaan je instellingen verloren en mag je alles opnieuw instellen.

Als hij helemaal niet piept kan je mainboard best stuk zijn.
Ja euh zeg iets zinnigs of zeg niks
lees
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118936
en huiver is van een tijdje terug en dat was mijn probleem heb het batterijtje vervangen door een andere en PIEPTE die als nooit tevoren dus...
Reageer niet of kom met iets zinnigs maar ga niet lopen roepen dat een serieuze reactie van andere ONZIN is :(. Computers zijn rare dingen en kunnen rarae fratsen uithalen.

ok en nu even mee denken naar een oplossing voor het probleem euh
haal alles uit je pc dus ram video en de hele shit. laat alleen CPU en MOBO voeding en stekkertje van speaker er aan zitten en natuurlijk het stekkertje voor je powerswitch.
zet nu de pc aan...als ie NIET piept :'( dan probeer de batterijtruc (zie link)
piept ie dan nog niet dan ben ik bang dat mobo of cpu defect is :'( probeer ff een andere cpu te regelen om te proberen of mobo.
piept ie wel !!! :). Zet nu geheugen erin en probeer opnieuw, dan video en dan opnieuw. Als het goed is moet alles het dan gewoon doen. Sluit nu alles weer aan en klaar is kees. Mocht er onderweg naar een compleet systeem bouwen het piepje weer weg gaan dan ligt het ook nog aan iets anders

LEES LINK GOED is echt geen onzin. Novell server draait nu weer als nieuw!

Doei en su6
Pagina: 1