pc doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik heb een pentium 2 266 als server draaien.
ik reset de server en nu start hij niet meer op. Als ik de pc uit en aan zet doet ie helemaal niets zelfs geen piep bij de bios.
kheb ook geen beeld. Hij komt niet voorbij de POST denk ik.
hoor en zie dus helemaal niets.

Anyone?

Verwijderd

geen bios meer.
batterij op.
zekering in voeding defekt.

even allemaal cotroleren

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik denk de voeding. batterij moet niet uitmaken. Hij is dan alleen z'n instellinngen kwijt, maar moet zeker booten, want hij heeft spanning van z'n voeding. Probeer dus ff een andere voeding. Als er een ander probleem zou zijn (bvb geheugen/videokaart) zou je mainbord wel gaan piepen)

• shardphoenix
en wat als mobo of proc defect is piept ie dan ook?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Gaan de fans wel draaien als je opstart?

Als processor of mobo kapot zijn doet ie volgens mij helemaal niks. Zelfs geen fan die gaat draaien.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Als ie niet piept en de fans gaan wel draaien dan is er wel stroom.

Check even of het mobo wel stroom heeft. Evt met voltmeter danwel door te kijken of fans die op het mobo zijn aangesloten starten.

Is dit ook het geval, check dan of de proc er goed inzit. Deze is nl nodig voor het Bios om te kunnen starten en piepen.

Is dit ook ok, en hij doet het niet check dan of het speakertje goed aangesloten is, zo ja probeer het dan met een andere proc. Helpt ook dit niet dan is mobo defect.

Piept ie wel, haal dan alles eruit met uitzondering Proc, Video, Mem en kijk of het video en bios opstartscherm verschijnt. Verschijnt dit niet probeer dan ander mem en/of videokaart. Helpt ook dit niet dan is Bios waarschijnlijk dood.

Boot ie nu wel, plaats dan een voor een alle onderdelen terug en probeer alle combinaties uit. Piept ie bij 1 stuk HardWare dan is dat kapot/verkeerd geconfigd.

Piept ie bij een combinatie, maar niet bij die twee individuele kaarten dan is het irq conflict met videokaart (waarschijnlijk).

Piept ie niet meer bij alle kaarten, check dan of ie kan booten van HD, danwel flop.
Als ie van HD boot is probleem opgelost.

Flinke lap tekst.

Grtz,

Kalizec

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Gouden tip:
De voeding trekt het zaakje niet meer, heb ik ook wel eens meegemaakt. Alleen mobo op aansluiten, ook geen schijven. Als ie dan post, dan is je voeding naar de vaantjes.

• shardphoenix
ok ik heb nu alles afgekoppeld
alleen voeding op mobo + proc zitten erin!

geen geheugen, geen video en geen hd, floppy en cdrom

ik zet de pc aan en DOODSE STILTE !
geen piep te bekennen.
is mobo kapot? (NEE :'(:'(:'()

Verwijderd

Piept ie wel, haal dan alles eruit met uitzondering Proc, Video, Mem en kijk of het video en bios opstartscherm verschijnt. Verschijnt dit niet probeer dan ander mem en/of videokaart. Helpt ook dit niet dan is Bios waarschijnlijk dood.
Dus wel ff je mem aanwezig laten :+
Suc6

• shardphoenix
nope doet helemaal niets meer
ventilator van cpu draait
mem zit er in en de speaker aangesloten maar doet dus helemaal niets meer!
boehoe :'(:'(:'(:'(:'(
iemand nog enig idee?

Verwijderd

Als ex-assemblage medewerker heb ik dit ook weleens bij de hand gehad. Het volgende wat ik dan deed was: Alles eruit halen/loskoppelen (geheugen, kaarten etc.)
Daarna 1 voor 1 erin zetten (natuurlijk wel minimaal 1 geheugenchip en 1 processor en 1 videokaart in ieder geval de basic)
Zorg ook dat je mobo niet contact maakt met ijzer van je kast, dit vind die namelijk niet zo leuk. En kijk even of alle hardware compatible is met elkaar, je hoort weleens dat bepaalde hardwareconfiguraties weleens problemen geven.

• shardphoenix
nou alle hardware heeft gewoon gewerkt
de hele tijd
ik resette de server alleen that's it en toen was ie dood !
heb mem + video + cpu aangehad op mijn buro op een plastic snijplank en noppes !
is ie nou gewoon echt stuk?

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

gecondoleerd :'(

traktor scratch!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:43

Sharky

Skamn Dippy!

dit heb ik ook al 2x gehad. kwam door een te hoge spanning die uit m'n voeding kwam (vermoed ik, bijna zeker)

heeft me 2 mobo's gekost. meet alle uitgangsspanningn van je voeding. als die te hoog is je mobo kaduk denk ik.

wat ook wil helpen (soms) is pc aan, voedingsstekker uit mobo en er direkt weer instoppen

This too shall pass

Verwijderd

indien je pc aanzet,gaan ledjes branden van bv. cdromspeler?
dieng geprobeerd over te klokken op te hoge fsb?
bios is dan ook in coma,
geprobeerd bios te resetten in default stand
(kan bij sommige planken) ff "kortsluiten"
komt neer op een "load default settings"?
wat voor plank is het eigenlijk?>:)

• shardphoenix
Het is een i440LX mobo
ik ga straks ff bios resetten kijken of dat dat helpt (dat ik daar niet op was gekomen :?) En om een antwoord te geven op je vraag: Nee hij is niet oc. Het is een PII266 met 64MB Ram (pc100, bus is 66). Er draait een Novell 5 server op en hoeft niet overclocked te worden. pc is 2,5 jaar oud
Ik ga straks bios resetten als iemand nog iets anders weet graag!

Thanks everybody! *D

Verwijderd

vervang je batterij op je moederbord...
is bij mij ook een keer gebeurt, PC deed helemaal niets meer, geen beep zelfs, ik dacht ook dat mijn mobo kapot was, batterijtje van mijn autos afstanbediening ff geprobeerd... en ja hoor alles was alive again...

• shardphoenix
Op zondag 04 februari 2001 11:01 schreef fayso het volgende:
vervang je batterij op je moederbord...
is bij mij ook een keer gebeurt, PC deed helemaal niets meer, geen beep zelfs, ik dacht ook dat mijn mobo kapot was, batterijtje van mijn autos afstanbediening ff geprobeerd... en ja hoor alles was alive again...
He Fayso Bedankt dat was het probleem. Ik heb inderdaad batterijtje van mijn auto sleutel gepakt en hij piept weer als nooit tevoren :)
hartstikke bedankt voor de tip, dat ik daar nou nog niet aan gedacht had :?:D
in ieder geval bedankt !!!
:):):):):)
Pagina: 1