Voorspelling grote storm november 2007

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.214 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 02:24:
Bron?

Daarnaast krijg ik altijd moordneigingen van mensen die maanden onterecht met een hoofdletter schrijven... :X
Bron? Wat bedoel je daarmee?

Als je een beetje de sites bijhoudt over waterstanden en temperaturen kun je concluderen dat het minder is als het voorgaande jaar. Ik woon pal aan de maas met het uitzicht erop en mij intresseert water me wel. Ook meende ik te begrijpen dat stormen juist heftiger worden al het water warmer is. Warmer water is een oorzaak van een hete zomer.
Ik zeg nergens dat het niet kan, maar het 'lijkt' me onwaarschijnlijk.

Maanden in hoofdletters, moordneigingen, waarom?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 03:08:
[...]

Bron? Wat bedoel je daarmee?

Als je een beetje de sites bijhoudt over waterstanden en temperaturen kun je concluderen dat het minder is als het voorgaande jaar. Ik woon pal aan de maas met het uitzicht erop en mij intresseert water me wel. Ook meende ik te begrijpen dat stormen juist heftiger worden al het water warmer is. Warmer water is een oorzaak van een hete zomer.

Ik denk ook dat het minder is dan vorig jaar (tot nu dan toe natuurlijk). waterstanden hier vallen nog mee, aantal omgewaaide bomen op de rivierdijk is ... 1.
Deze herfststorm is gewoon gemiddeld in mijn ervaring.

offtopic:
toch geen zelfmoordneiginen vanwege een hoofdletter?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 02:06:
Dit is echter stilte voor de (eerste) zware storm, die tussen 8 en 13 november wordt verwacht. Er bestaat een kans van 80% dat deze over Nederland trekt, met windstoten van 145 tot 175 km/uur.
Het KNMI heeft een nabeschouwing van het voorproefje van de moeder' aller stormen:

'Op verschillende plaatsen langs de kust zijn windstoten gemeten van 100 km/uur, Hoek van Holland meldde met 105 km/uur de hoogste windstoot.'

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Je stelt een aantal feiten, van die feiten heb ik graag een bron, als de bron jouw eigen waarneming is dan is dat prima, maar dan wil ik dat wel even weten zodat ik de juiste waarde kan hechten aan je post. :)
Als het op internet staat is het waar?

Ik laat het onderzoeken en concluderen wel over aan mensen die daar jaren voor gestudeerd hebben, jaren ervaring hebben en jaren bewezen hebben te weten wat ze doen, dat doe ik zelf niet zo graag.
Omdat het FOUT is, maanden schrijf je niet met een hoofdletter (buiten situaties waar je normaal gezien ieder woord met een hoofdletter schrijft zoals oa het begin van een zin) en dat is nog nooit zo geweest, waar dat bizarre gedrag vandaan komt weet ik niet (nou eigenlijk wel aangezien het in het Engels wel zo is) maar het komt gewoon enorm dom over op mij. (Maar dat ben ik, ik ben gewoon gek)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 09:06 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:04

Wildfire

Joy to the world!

burne schreef op maandag 12 november 2007 @ 02:01:
[...]

Het KNMI heeft een nabeschouwing van het voorproefje van de moeder' aller stormen:

'Op verschillende plaatsen langs de kust zijn windstoten gemeten van 100 km/uur, Hoek van Holland meldde met 105 km/uur de hoogste windstoot.'
Ja, zijn voorspelde "voorproefje" was niet meer dan een gemiddelde herfststorm waar de meeste Nederlanders niet eens meer van opkijken. Zal zijn superstorm zeker niet meer zijn dan een voor Nederland gewoon normale zware storm.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Misschien denkt men te ver hier, hij zal echt niet door een wetenschappelijke onderbouwing tot deze conclusie komen dat er een superstorm komt. Hij zal dit gewoon via kansberekening doen. Ik bedoel hoe groot is nou de kans dat er eind november een storm over de Noordzee trekt. Ik denk zo rond de 80/90%. En hoe groot is de kans dat deze hoge windsnelheden haalt van boven de 150km/h. Ik denk toch tegen de 50%. Nou als die storm dan boven de Noordzee zit heeft hij een makkelijk excuus als deze niet over Nederland trekt. Mocht het wel gebeuren dat deze over Nederland trekt dan zal hij de eerste zijn die zegt van : 'zie je wel!' Gebeurt het niet dan heeft hij een makkelijk excuus dat deze storm net niet uitgroeide tot een superstorm en net richting de Oostzee trok ipv naar Nederland. Maar die kans was kleiner ;)

Overigens zijn de bronloze gedachten van mezelf dus een verdere onderbouwing heb ik niet. Maar gewoon even zo geredeneerd. Maar zoals de situatie nu lijkt is een storm uberhaupt hier ergens in de buurt rond eind november ondenkbaar. Aangezien het lijkt dat een hogedruk het weer gaat domineren.

[ Voor 35% gewijzigd door tuinïnen op 19-11-2007 10:56 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:09
Update:
De Britse astrofysicus en weersvoorspeller Piers Corbyn is nog zekerder van zijn zaak: er is een kans van 90 procent dat Nederland tussen 23 en 27 november wordt getroffen door een verwoestende megastorm.
Megastorm in Nederland 'voor 90 procent zeker'

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:04
Ik ruik een groot aandachtstekort bij een zekere Piers..

|>

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wildfire schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:23:
Ja, zijn voorspelde "voorproefje" was niet meer dan een gemiddelde herfststorm waar de meeste Nederlanders niet eens meer van opkijken.
Strikt genomen was het niet eens een storm, maar 'stormachtige wind'. Het enige opvallende was de hoge waterstand, hoewel die ook lager uitpakte dan verwacht.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Toch moet je hem toegeven; hij is volhoudend. Deze voorspelling (of zijn het verwachtingen?) nogmaals melden zo vlak voor het moment van zijn superstorm. Als het namelijk echt allemaal gelul is van zijn kant, dan heeft hij na volgend weekend compleet geen geloofwaardigheid meer over en kan hij inpakken.

En toch 'flikt' hij het weer. Interessant. Dan is hij zelf echt heilig overtuigd van zijn gelijk. Zou er dan toch ergens een kern van waarheid inzitten? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Al die mafkezen die voorspellen dat het einde der tijden er aankomt zijn ook altijd overtuigd van hun gelijk.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wolkje schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:38:
Dan is hij zelf echt heilig overtuigd van zijn gelijk. Zou er dan toch ergens een kern van waarheid inzitten? :)
Zal ik je nog iemand laten zien die heel erg overtuigd is van z'n eigen gelijk? Marc Peeters. Zou daar ook een kern van waarheid inzitten? Of is overtuiging iets wat losstaat van onderbouwing?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:04

Wildfire

Joy to the world!

Heh, wat dacht je van die "Save lives in May" kerel? Die was ook heilig overtuigd dat er toen een meteoriet ofzo zou neerstorten op aarde, die extreem zware schade zou aanrichten met wereldwijde gevolgen.

Drie keer raden... geen meteoriet neergestort :)

Dat iemand ergens heilig in gelooft maakt het gelukkig niet automatisch de waarheid.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 16:27
Het ziet er niet best uit voor de beste man. Als ik het weerbericht van de KNMI bekijk, dan krijgen we niet meer dan een zuchtje wind, LOL

Arme kerel, die kan zich straks gaan verstoppen.

Verwijderd

Van mij krijgt ie wel een pluim, in ons stormachtige land in de maand met de meeste stormen juist een storm voorspellen in dat ene weekend dat het prachtig weer is :+

Majah al gaat het begin december stormen dan roept ie alsnog "Zie je wel, alleen zat er een beetje onverwachte vertraging in wegens blablablabla". Zo kan ik ook voorspellen: Het gaat ooit ergens stormen.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik begrijp wel dat de grootste mafketels inderdaad overtuigd zijn van hun gelijk. Maar dat is dus exact het punt wat ik probeer te maken. Als hij er naast zit (waar het tot nu toe alle schijn van heeft) zullen we nooit weer van hem horen. Dan staat zijn naam synoniem met grote mafketel, wat zijn bedrijfje weatheraction ook meteen waardeloos maakt. Dat is een flink risico om te nemen. :) Als het straks 'gewoon stormt' i.p.v. 'superstormt' dan zat hij er dus flink naast en weg is zijn 'geloofwaardigheid'.

Die Marc Peeters, ach ja dat is echt gewoon onzin en vooral niet echt te meten. Het verschil met Piers is, dat we straks allemaal kunnen zeggen, "hij zat fout". Zijn dag des oordeels hebben we komend weekend; bij Marc ontbreekt elk meetpunt (vrouwen lelijker door anticonceptie pil 8)7).

Die meteoriet gozer is al meer een soortgelijk verhaal als deze Piers, maar de banen van meteorieten zijn véel beter te voorspellen dan de weersvooruitzichten natuurlijk. Het was allang duidelijk dat die meteoriet de aarde niet zou raken. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wolkje schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:16:

Dan staat zijn naam synoniem met grote mafketel, wat zijn bedrijfje weatheraction ook meteen waardeloos maakt.
Nee hoor, zijn 'klanten' zijn vooral nieuws-media welke ervan leven van 'spannende' berichtgeving en de vraag iof iets 'juist' is, maakt hen verder weinig uit.... het is hooguit het 'toefje' slagroom.
Die voorspelling heeft al precies gebracht was men ervan hoopte, dat er veel aandacht was voor de meterologische situatie en meer media-ruimte voor informatie over het weer....

Alle instituten die daarvan leven zijn daarmee natuurlijk hardstikke blij.

Dat de voorspelling niet uitkwam, is snel genoeg vergeten of wordt bedekt onder een eufemistisch laagje van 'jamaar, verder zat de voorspelling er zeer dichtbij'... zeker als ergens aan het einde van november of begin december nog een storm opsteekt die stevig is (waarop de kans nog wel hoog is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

RM-rf schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:10:
[...]
Alle instituten die daarvan leven zijn daarmee natuurlijk hardstikke blij.
Behalve de instituten die graag wel wetenschappelijk correcte informatie willen geven aan de mensen zoals het KNMI bijvoorbeeld (of ze dat ook doen is een 2e, maar ze willen het in ieder geval).

Ik denk ook dat niemand er erg blij mee moet zijn dat de media de mensen op deze manier dom houdt, alleen om een beetje meer te verkopen.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

och, het KNMI zal erop letten zélf wel zoveel mogelijk feitelijke informatie te verstekken, en dat hebben ze in dit geval ook gedaan door die 'dreiging' tegen te spreken...
dat wil echter niet zeggend at ze eigenlijk niet ook blij zijn met de extra publiciteit, waar zij ook van leven...

het KNMI is een semi-commerciele overheidsinstelling, ze vallen wel onder het minsterie van verkeer en waterstaat, maar een derde van hun jaarrekening komt uit inkomsten aan derden door aanbod van hun diensten (17 miljoen euro)....

Aanwezigheid in de media van het KNMI heeft gewoon voor hen ook een direkt commercieel nut..

verder vind ik het maar onzin om te komen met uitspraken als 'de media houden mensen dom'... dat is onzin, sommige mensen verkiezen het zélf dom gehouden te worden..
Dat kun je de media niet aanrekenen, deze bieden enkel aansprekende informatie, los ervan of deze per definitie 'waar' of 'onwaar' zou zijn ..
sterker nog, het zijn dié mensen die 'dom gehouden worden' die kritiekloos de waarheidsbevinding van informatie aan anderen overlaten zònder hier zelf een kritische mening over te vormen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ja zeker, maar je zou je toch af kunnen vragen of de media niet de verantwoordelijkheid heeft men tegen zichzelf te beschermen.

Uiteindelijk ben je toch zelf als mensheid verantwoordelijk voor je eigen gedrag, dus dat de mensen dom gehouden willen worden lijkt me een feit.

• Reflian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-02-2024
Het lijkt er in ieder geval op dat GB het zwaar te verduren gaat krijgen rond de 24e, kijk maar op windfinder.com @ british isles en dan 24/11 rond bijv 0:00 - 3:00, die zwarte vlek moet boven max windkracht voorstellen ;)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-12 08:32
>50 kt. (= ong. 90 km/u)

volgens mij is 90 km/u daar niet echt schokkend. al ligt de snelheid misschien wel 20 km/u hoger, dan is het voor die eilanden daar nog steeds vrij gewoon voor deze tijd van het jaar.

• Reflian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-02-2024
er is alleen wel een verschil tussen windstoten en windsnelheid ;) 92 = 50kt, en als je zegt 20km hoger dan zit je op 112, onthoud dat orkaan = 115 en hoger.

• Molybdenum
Reflian schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:44:
er is alleen wel een verschil tussen windstoten en windsnelheid ;) 92 = 50kt, en als je zegt 20km hoger dan zit je op 112, onthoud dat orkaan = 115 en hoger.
... en dat zijn ze daar wel gewend! zoals ik dus zei. komt daar redelijk vaak voor hoor!

• tuinïnen

tuinïnen

niets speciaals idd , maar meneer zal wel een smoes hebben dat dat windveld net niet uitgroeide tot een superstorm ivm een kleine koersafwijking :')

• DarkTemple
Molybdenum schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:26:
>50 kt. (= ong. 90 km/u)

volgens mij is 90 km/u daar niet echt schokkend. al ligt de snelheid misschien wel 20 km/u hoger, dan is het voor die eilanden daar nog steeds vrij gewoon voor deze tijd van het jaar.
Het is mij nog even een raadsel waar jij >50 ziet.

Als ik bij 24-11 kijk 3:00, is max in heel engeland 24 ;) BRRRR Bibber

• Molybdenum
idd, de voorspelling is alweer veranderd. :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Was er niet ook een opmerking dat "het KNMI niet zo ver vooruit kan voorspellen"? Nou, het blijkt dat Corbijn dat ook niet kan.
Zoals ik in het begin al schreef: je kunt niet 3 weken van te voren accuraat het weer voorspellen. Natuurlijk kun je iets voorspellen en dat zal vast ook wel eens goed zijn, maar dat noem ik niet voorspellen, dat is iets roepen en hopen dat het klopt.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Hmmm, de lucht hier is helemaal rood, net alsof de zon net opkomt behalve dat dat 2 uur geleden al was (ik heb em gezien).

Einde van de wereld dan toch?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:34:
Hmmm, de lucht hier is helemaal rood, net alsof de zon net opkomt behalve dat dat 2 uur geleden al was (ik heb em gezien).

Einde van de wereld dan toch?
Foto?:D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dus de grote storm gaat helemaal niet komen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

jawel nu met kerst geloof ik

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nog 75% kans las ik ergens :)

[ Voor 7% gewijzigd door DeeJee op 21-11-2007 10:37 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Helaas alleen brakke telefoon pics waarop het niet eens te zien was.

Maar het einde van de wereld is niet gekomen dus het zal wel gewoon een wolk + zon ofzoiets zijn geweest.
Dus z'n voorspelling is eigenlijk dat het ergens tussen eind november en begin januari gaat stormen?

Wat een einstein :+

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 10:42 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je maar vaak genoeg een datum voorspelt waarop een superstorm komt dan heb je vast wel eens een keer de goede. Maar dat heeft natuurlijk niks met weersvoorspelling te maken, maar wel met oplichterij.

• tuinïnen

tuinïnen

update
details for the Netherlands and Belgium below

The first storm wave is now showing on forecast maps for Friday 23rd/Sat 24th Nov. AS PREDICTED.
The situation is also open for the second storm wave to follow.
We repeat our warnings
1. Standard meteorology will underestimate winds and rain even from 24hours ahead particularly for forecasts of weather in period 24th to 28th Nov.
Our estimation of top gusts over 90mph very likely in the region of the storm track remains, with 100mph likely to be topped in exposed North sea/Island/and perhaps some headland parts.

2. FORECAST USERS should note our projected storm tracks and short range information for estimating top gusts in their area. From 24 hours ahead standard meteorology will probably be reasonable about storm tracks but underestimate wind strength and rain.

The core regions under threat in our long range forecast map for Storm wave 1 remain Scotland, parts of NE England and Central/South Norway and - to a lesser extent - North Denmark.

Forecast Users in Holland and Belgium please note that they were never forecasted to be in the core storm track for storm wave 1 and will not be in it. (Wave 2 is likely to be more important in wind terms for Holland and Belgium). The main threat to Holland and the East/SouthEast coast of England from storm wave 1 (and probably also storm wave 2) will be the North Sea storm surge which will coincide with a series of exceptionally high tides - close to highest possible tides on and after 24th November. The Full Moon on 24th is also a lunar perigee full moon (i.e. closest to Earth) which makes the Moon look a little bigger and make it most effective at tide raising
Hij komt dus toch nog . Haahahaaaha!

Nee vooralsnog amper beweging in de atmosfeer, laat staan een superstorm.
Forecast Users in Holland and Belgium please note that they were never forecasted to be in the core storm track for storm wave 1 and will not be in it. (Wave 2 is likely to be more important in wind terms for Holland and Belgium
hebben we het toch verkeerd gelezen. Wel een storm maar niet hier. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door tuinïnen op 21-11-2007 15:10 ]

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

tuinïnen schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:07:

Hij komt dus toch nog . Haahahaaaha!
Dat is natuurlijk helemaal dé truc van zo'n betaalde metereologische weersite...
enkel mensen die betalen zullen de storm ook bemerken :P

Dus als je de storm van de eeuw wilt meemaken, moet je wél eerst betalen aan die wheateraction-site.
de dagen dat de wind gratis was, zijn ook over.

• Molybdenum
Hmm de Wetterzentrale laat deze kaart zien voor vrijdag 7 december:

Afbeeldingslocatie: http://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn3841.png

Een laag bij IJsland met een kerndruk van 950 mbar! :o

Leuke site voor lange termijn voorspellingen trouwens:
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html

edit: Misschien was ik te snel, daar in het noorden razen wel meer van dat soort depressies rond, misschien interpreteer ik de data niet goed. Maar goed, de Wetterzentrale is de ideale site om zelf je weerbericht samen te stellen voor de lange termijn. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Molybdenum op 21-11-2007 16:24 ]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hier een stukje over de Noord-Atlantische Oscillatie, met de IJslandse depressies en het Azorenhoog, een van de grote invloeden op het weer bij ons: De Noord-Atlantische Oscillatie (NAO)

[ Voor 19% gewijzigd door Andamanen op 21-11-2007 16:45 ]

Verwijderd

Die kerel maakt zich echt compleet belachelijk. Zelfs als hij zegt dat er 99 procent kans is op een zogenaamde super storm heeft hij altijd gelijk. Als je maar lang genoeg blijft roepen heb je altijd wel een keer gelijk.

En ook belachelijk dat Piet Paulusma zoveel aandacht aan deze flauwekul besteed. Daar hoef ik dus ook niet meer naar te luisteren.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het gaat voor een storm veld niet om de diepte van een depressie Molybdenum maar om de afstand tussen de isobaren. Natuurlijk is het bij een diepe depressie wel zo dat die afstanden eerder kleiner zullen zijn dan bij een gewone maar dat geld ook voor een hoge druk gebied.
Kort gezegd: de afstand tussen en het niveau verschil van een hoog en een laag druk gebied.

Denk dat er hier meer aandacht wordt besteed freesix dan door door Piet Paulusma.
Die zetten alleen het artikel op z'n site.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Molybdenum
@Kroontjespen: idd, mee eens.

Ik zie trouwens dat het plaatje dat ik daar link al is aangepast. Elke 6 uur wordt de voorspelling op die site bijgesteld.

• tuinïnen

tuinïnen

Molybdenum schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:09:
@Kroontjespen: idd, mee eens.

Ik zie trouwens dat het plaatje dat ik daar link al is aangepast. Elke 6 uur wordt de voorspelling op die site bijgesteld.
Hieronder zie je de GFS ensembles die vaak een wat beter beeld schetsen dan die kaartjes. Met meerdere modellen.

Afbeeldingslocatie: http://wetter-zentrale.de/pics/MT8_De_Bilt_ens.png

Ook zijn ECMWF en UKMO wat betrouwbaarder dan GFS voor Nederland.

ECMWF

UKMO

[ Voor 70% gewijzigd door tuinïnen op 22-11-2007 09:34 ]

• Nicap
  • Laatst online: 10:45

Nicap

Tsssk....

Molybdenum schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:53:
[...]

Elfstedentocht:
Sinds 1900:

Eerste Elfstedentocht (2 januari 1909)
Tweede Elfstedentocht (7 februari 1912)
Derde Elfstedentocht (27 januari 1917)
Vierde Elfstedentocht (12 februari 1929)
Vijfde Elfstedentocht (16 december 1933)
Zesde Elfstedentocht (30 januari 1940)
Zevende Elfstedentocht (6 februari 1941)
Achtste Elfstedentocht (22 januari 1942)
Negende Elfstedentocht (8 februari 1947)
Tiende Elfstedentocht (3 februari 1954)
Elfde Elfstedentocht (14 februari 1956)
Twaalfde Elfstedentocht (18 januari 1963)
Dertiende Elfstedentocht (21 februari 1985)
Veertiende Elfstedentocht (26 februari 1986)
Vijftiende Elfstedentocht (4 januari 1997)

Tussenposen van 3, 5, 12, 4, 7, 1, 1, 5, 7, 2, 7, 22, 1, 11 jaar.

Dus.... ik neem je post niet helemaal serieus.
Als jij in excel ofzo een tijdlijn gaat maken en je zet alle elfstedentochten erin, de zonnecyclus van gemm. 11 jaar en een marge, dan zie je wel dat het grote merendeel van de tochten rond die cyclussen zijn geweest.
Niet allemaal exact op het 11e cyclusjaar natuurlijk(want: gemiddelde). Maar als je de cyclusjaren + en - 2 jaar rond het cyclusjaar groen markeerd en de 6 jaren tussen de cyclusjaren rood, dan zie je dat:
11 tochten in het groen zijn gereden en slechts 4 tochten in het rood.
uiteraard kan dat toeval zijn, maar de theorie van meneer pierce ondersteund hem wel een beetje.

Volgens die tijdlijn is het idd zichtbaar dat de kans groter is op een tocht in de periode 2006-10.
Ook in de periodes van 2017-21 en 2028-32 is de kans statistich het grootst dat er dan een elfstedentocht gereden zal kunnen worden.

Al met al wel toevallig dat er zulke overeenkomsten zijn met de cyclus van de zon.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nicap schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:05:
Al met al wel toevallig dat er zulke overeenkomsten zijn met de cyclus van de zon.
Dat is inderdaad wel een grappig 'toeval' ja :)

Heb je dat zelf uitgezocht? Ik was er niet opgekomen om dat eens even te gaan vergelijken :P

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ja, zelf gedaan. is niet echt moeilijk natuurlijk. Echter heb ik wel 2008 en datum gekozen voor cyclusjaar. Dat is volgens mij niet het echte minumum van de zonnecyclus, maar omdat meneer Pierce het over 2008 had heb ik deze genomen.

• Dido
  • Laatst online: 10:41

Dido

heforshe

Als jij in excel ofzo een tijdlijn gaat maken en je zet alle elfstedentochten erin, de zonnecyclus van gemm. 11 jaar en een marge, dan zie je wel dat het grote merendeel van de tochten rond die cyclussen zijn geweest.
Niet allemaal exact op het 11e cyclusjaar natuurlijk(want: gemiddelde). Maar als je de cyclusjaren + en - 2 jaar rond het cyclusjaar groen markeerd en de 6 jaren tussen de cyclusjaren rood, dan zie je dat:
uiteraard kan dat toeval zijn, maar de theorie van meneer pierce ondersteund hem wel een beetje.
Vroeger kregen we wiskunde A op school. Daar leerde je onder meer wat basisdingetjes over statistiek.

Daar is misschien maar een heel klein beetje van blijven hangen, maar ik heb toch meteen gerede twijfels bij alle statistiek die je los gaat laten op een whopping 15 waarnemingen waarbij iets meer dan een kwart niet voldoet aan je theorie.

Wat betekent mijn avatar?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb vroeger idd ook wiskunde gehad en statistiek. Ben er ook geen wonder in.
Ik heb nog eens gekeken naar de echte cijfers over de zonnevlekken. Ook als je de data van de tochten in die grafieken zet zijn er 11 die rond het minimum zitten.

Je hebt gelijk dat er maar 15 waarnemingen zijn en dat dat erg weinig is, maar er zijn er helaas niet meer. Maar het blijft toevallig dat er 11 van de 15 rond het minimum zitten.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

De invloed van de zonnevlekkencyclus op het weer is al jaren bekend. Dat is echt geen theorie van Corbyn.
Daarbij gaat het hier niet om die cyclus maar om de zonne-activiteit, en die is behalve de 11-jaarlijkse cylcus ook dagelijks anders. Echter, zijn claim om het weer 3 weken van te voren accuraat te voorspellen is bogus. En dat blijkt. Een aap heeft ook 25% goed in een multiple-choice test. Dat betekent echter niet dat hij die vragen goed had omdat hij het antwoord wist.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dat is waar, het is niet door hem bedacht. Wat betreft het weer: Het blijft gokken, wat iedereen kan.

[ Voor 34% gewijzigd door Nicap op 22-11-2007 11:04 ]

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Volgens die tijdlijn is het idd zichtbaar dat de kans groter is op een tocht in de periode 2006-10.
Ook in de periodes van 2017-21 en 2028-32 is de kans statistich het grootst dat er dan een elfstedentocht gereden zal kunnen worden.
Met 15 meetwaardes met een bereik van 100 jaar wil je dat verklaren? Dat 70% van die 15 tochten in 45% van de jaren gehouden wordt.
Geen 'superstorm' op komst

DE BILT (ANP) - Weerkundigen van het KNMI sluiten een 'superstorm' dit weekeinde uit. De Brit Piers Corbyn voorspelde begin deze maand een storm met windsnelheden van 200 kilometer per uur in Noord-West Europa, die ook Nederland zou treffen.

Die berichten missen iedere wetenschappelijk onderbouwing, aldus een woordvoerder van het weerinstituut. ,,Het weer kan komende dagen best onstuimig worden, maar dat is heel normaal voor de tijd van het jaar.''

Het KNMI heeft sinds de voorspelling van Corbyn opvallend veel telefoontjes en mailtjes van verontruste mensen gekregen. ,,Iedere dag komen er tussen de vijftig en honderd telefoontjes binnen met vragen over de 'superstorm'.''
Bron: ANP

[ Voor 63% gewijzigd door disheaver op 22-11-2007 11:43 ]

• Molybdenum
Van uitstel komt afstel:
Piers Corbyn : "superstorm rond Kerstmis"
woensdag, 21 november 2007

Piers Corbyn van WeatherAction lijkt een nieuwe datum gevonden te hebben voor een superstorm. Volgens de Engelse media komt de “Moeder der stormen” nu met kerstmis. In de Daily Express kondigt de stormvoorspeller ook een storm aan voor 5 en 6 december.

Het winterweer dat momenteel plaatselijk in Engeland voorkomt, is volgens Piers Corbyn een voorteken van het ruige weer komend weekend. Komend weekend zou Engeland en Nederland getroffen worden door een superstorm met complete dijkdoorbraken. Te verwachten vanaf zaterdagmiddag half 4. Maandag waarschuwde Corbyn in dezelfde krant ook voor tornado’s aan de zuidkust van Engeland.

Corbyn zwakt in de Daily Express zijn eerdere voorspelling niet af. Nog steeds zou een orkaan over Europa trekken en ondanks dat het pad volgens zijn oorspronkelijke voorspelling via Nederland loopt, gaat hij nu uit van een windkracht 9 in Nederland.

Volgens de website http://www.lowefo.com van WeatherAction is Piers Corbyn in staat om grote stormen met bijna 100 procent zekerheid te voorspellen. In de acht maanden dat Corbyn actief is met zijn voorspellingen is hij alleen in de periode 5 augustus tot en met 8 augustus de mist ingegaan. Het regenfront trok toen noordelijker dan verwacht.

Elsevier meldt dat Corbyn ook claimt de orkaan te hebben voorspeld, die afgelopen week Bangladesh trof.
(VWK)
Bron: http://pietpaulusma.sbs6....rstorm-rond-kerstmis.html

Tja....

http://www.lowefo.com/forecast.php?s=Netherlands

Lowefo = WeatherAction, lijkt wel.

edit:
Een interview met Corbyn, uit Netwerk:
http://player.omroep.nl/?...319b4fdaf57f5dc0889891300

[ Voor 5% gewijzigd door Molybdenum op 22-11-2007 11:59 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

DinX

Motormuis

Zo kan je blijven opschuiven tot het een keer prijs is ...
En als er dan toevallig een storm is bij Kerstmis zeggen: "Zie je wel, ik had het voorspeld".

[ Voor 45% gewijzigd door DinX op 22-11-2007 12:04 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Man, als ik een storm voorspel en een paar moeilijke thermen en theorieën op een website neergooi zal iedereen me uitlachen, maar als iemand bekends het doet is het meteen uitgebreid nieuws, en zo'n belangrijke super scientist/weervoorspeller(whatever) gaat nu zeggen oh gutte gut ik zit er een maand naast dan zal het wel met kerst zijn, yeah right.

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geldig van 25.11.2007 12:00:00 CET Tot 25.11.2007 18:00:00 CET
Kustbedreiging
Gevaarniveau: Geel
Kans op gevaarlijk hoogtij Risk on dangerous high tide

http://www.meteoalarm.eu/...ntry=NL&area=44&areaname=
Voor de Europoortkering (Hartel en Measlantkering) maakt het Hydro Meteo centrum de verwachting van de zeerandvoorwaarden in het BOS. Dit zijn de waterstandsverwachting voor Haringvliet-10 en Hoek van Holland en de windverwachting van Hoek van Holland.
Uit ons operationele Sobek model is hier de verwachting voor de lokatie Maeslantkering Zeezijde gepresenteerd. Daarin is het peil van 170 cm aangegeven, bij deze stand wordt het dok ontruimd omdat dit bij NAP+200 cm zal volstromen.
Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07476/sobek_mkz.jpg

http://www.hmc-noordzee.nl/uploads/speciaal//sobek_mkz.jpg

http://www.hmc-noordzee.nl/

[ Voor 30% gewijzigd door Caesu op 24-11-2007 18:12 ]

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Die Piers komt, volgens de vooraankondiging net voor na het journaal, straks bij kassa.

Ik denk wel dat hij de voorspelde ietwat sterke wind van morgen wel gaat gebruiken om te claimen dat zijn voorspellingen een ken van waarheid hebben. Jammer dat dit weekend niet een uitzonderlijk windstil weekend is, dat was nog leuker geweest.

edit:
Beetje teleurstellend. Hij beweert de data, lokatie en windsnelheden nooit genoemd te hebben en dat het allemaal is opgeblazen door onze media. Nu houdt hij het op "een stormachtig december" of iets dergelijk vaags, met de mededeling dat eigenlijk iedere voorspelling van hem al vreselijk knap is, omdat hij ze zover vooruit maakt.

Maar zo werkt het natuurlijk niet, zoals hier al vaker voorbijgekomen: sterke wind in november en december is eigenlijk geen voorspelling maar statistisch bijna een zekerheid.

[ Voor 43% gewijzigd door Andamanen op 24-11-2007 19:25 ]

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Volgens mij is die gozer echt chagerijnig, word natuurlijk al heel de dag plat gebeld met het feit dat er geen bal van klopt :D

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Andamanen schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:40:
Ik denk wel dat hij de voorspelde ietwat sterke wind van morgen wel gaat gebruiken om te claimen dat zijn voorspellingen een ken van waarheid hebben. Jammer dat dit weekend niet een uitzonderlijk windstil weekend is, dat was nog leuker geweest.
Sterke wind? Gewoon een normale herfstwind. Das hetzelfde als dat het KNMI een storm voorspeld en het blijkt toch windstil te worden

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Andamanen schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:40:
edit:
Beetje teleurstellend. Hij beweert de data, lokatie en windsnelheden nooit genoemd te hebben en dat het allemaal is opgeblazen door onze media. Nu houdt hij het op "een stormachtig december" of iets dergelijk vaags, met de mededeling dat eigenlijk iedere voorspelling van hem al vreselijk knap is, omdat hij ze zover vooruit maakt.
Hij moet niet lullen. Er zijn genoeg pdf's gedownload van z'n site waar 'opeens' op een kaartje de waarschuwing staat dat 200mph 320 kilometer per uur is, naast een storm, en alle verwarring waar hij iedereen van beschuldigd is toch echt door hem zelf gesticht.

Hij stond al voorlopig op het lijstje van gevaarlijke gekken, bij mij, maar die plaats wordt permanent vrees ik.

Verwijderd

update:

http://www.nieuwnieuws.nl...7/11/toch_superstorm.html

Ik heb mijn opblaasboot al klaar liggen :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 23:45 ]

• Molybdenum
"page not found..."

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verwijderd

Je blijft maar wachten die die kerel. Als er 28 november nog niks gebeurd is kan hij zijn carriere wel vergeten.

• Molybdenum
Op windfinder.com is de voorspelling voor de Britse Eilanden voor 29-30 nov. niet zo goed. Vlak ten noorden van Ierland gaat ie tot 73 knopen (=135 km/u). Dat is niet misselijk.

De beschrijving voor die snelheid is hurricane. Alles >63 kt (>118 km/u) wordt hier als orkaan beschreven.

Den Helder haalt maximaal 41 kt (=76 km/u) op 30-11, storm.

Dit is een kleine week vooruit, een beetje schuiven en we krijgen een hele bak meer, of een hele bak minder, want op de Noordzee komt wel een stevig windveld te liggen. Afhankelijk van hoe de depressie over trekt zal dit windveld verschuiven.

edit: Ik vraag me trouwens af hoe hard de windvlagen zullen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Molybdenum op 25-11-2007 23:25 ]

Verwijderd

De wind zal het probleem niet zo zijn, het water wel volgens onze grote vriend :P Ik ben geen doemdenker, maar ik vind het weer van de afgelopen 2 dagen wel raar aanvoelen, beetje stilte voor de storm.

• tuinïnen

tuinïnen

Molybdenum schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:17:
Op windfinder.com is de voorspelling voor de Britse Eilanden voor 29-30 nov. niet zo goed. Vlak ten noorden van Ierland gaat ie tot 73 knopen (=135 km/u). Dat is niet misselijk.

De beschrijving voor die snelheid is hurricane. Alles >63 kt (>118 km/u) wordt hier als orkaan beschreven.

Den Helder haalt maximaal 41 kt (=76 km/u) op 30-11, storm.

Dit is een kleine week vooruit, een beetje schuiven en we krijgen een hele bak meer, of een hele bak minder, want op de Noordzee komt wel een stevig windveld te liggen. Afhankelijk van hoe de depressie over trekt zal dit windveld verschuiven.

edit: Ik vraag me trouwens af hoe hard de windvlagen zullen zijn.
Een windveld met die snelheden ten noorden van Ierland is niet zo speciaal. Overigens zit er nog steeds geen storm in de modellen. Een briesje zal op de Noordzee wel waaien maar dit is absoluut niet noemenswaardig. Dus ik moet je helaas uit je dromen helpen.

• Molybdenum
Ik zit niet te dromen, mate, ik noemde de voorspelling van Windfinder. Die voorspelling is overigens alweer totaal veranderd.

• tuinïnen

tuinïnen

zegt iets over de betrouwbaarheid daarvan dan :)

Verwijderd

Super"stormpje" op komst?; Het is bijna de 28ste en de "Corbynstorm" is dus niet gekomen. Op basis van de huidige langetermijnkaarten kan weldegelijk (maar dan op de Atlantische oceaan) een zware storm worden verwacht vanaf de 30ste nov. Veroorzaakt door een depressie met een kerndruk van ca. 950 mb ten zw. van IJsland, die enigszins opvullend in de richting van Noorwegen trekt. Eromheen een stormveld van meer dan 50 knopen zijnde volle orkaankracht. Op 2 dec zou een randstoring (975 mb) van deze depressie ongeveer over Nederland kunnen trekken met windstoten tot 120 km per uur. De weerkaarten zijn oa. te vinden op Meteonet.nl ...actueel..weerkaarten..16dagen AVN Let wel :De betrouwbaarheid is tot 6 dagen redelijk tot goed; van 6-10 dagen redelijk tot matig en 11- 16 slecht (in feite onbruikbaar)
Tenslotte: Op het weerforum Weerwoord.be wordt uiteraard Corbyn uitgebreid bediscussieerd en als je terugscrollt naar maandagmiddag ca, 14 uur zijn de originele teksten van genoemd heerschap te vinden alsmede commentaar daarop. Voorts zie ook het forum VWKweb (Nederlands)

Verwijderd

Voor de duidelijkheid ook even hier:
The Long Range Forecasters
Delta House, 175-177 Borough High Street. London SE1 1HR Tel +44(0)20 7939 9946

E: piers@weatheraction.com From: Piers Corbyn 07958713320 (or office above)

www.weatheraction.com or for Europe www.lowefo.com

URGENT AND IMPORTANT SEVERE WEATHER WARNING
You are welcome to circulate this warning as you may require
Our apologies if for circulation list reasons you receive this document twice

25th/26th Nov 2007

To Emergency Services, Local Authority Risk managers, media and WeatherAction forecast users.

UPDATE on forecast period 23-28th Nov (original central highest risk period for dangerous events) - now extended to 1st/2nd Dec

[This is a 'superstorm' period in English & US usage of the word meaning it is likely to include in the most exposed parts of main storm tracks winds gusting to over 100mph (160kph) - ie resulting from Hurricane (Beaufort Force 12 ) winds]

The period is on the 304th anniversary of the devastating Tempest of 26th/27th (modern calendar) Nov 1703 in which thousands died mainly in Bristol, the South coast of England and London, and Portsmouth was destroyed. Although there are some similarities concerning solar forcing factors of storms developments, events of that magnitude are NOT forecasted for this period.
At the time of writing (25th Nov 22.00hrs), deep low pressures are developing -as forecasted - over the Atlantic and short range standard forecasts show 'dartboard' (exceptionally deep - eg 955mb*) lows. Predicted solar effects make the present period one of rapid and accelerating weather change for the whole of the north Atlantic region from Greenland to St Petersburg and from North Norway to Belgium which will often get ahead of standard meteorology forecasts.
We continue to forecast the British Isles and the North Sea area are likely to be hit (90% confidence) by a major storm(s) and associated substorms including possible tornado type events - particularly in England - starting to show from Weds/Thursday Nov 28th/29th onwards and this or these storm systems to then move into Scandinavia in an now extended period to 1st/2nd December (for reasons for extension see below) and have important impacts in, in order of danger: Scotland, Northern Ireland, Ireland, Wales, England, Norway, Sweden, Denmark, NW Germany, North Netherlands, North Poland and the Baltic States. (This is the same order of danger as in all previous issued forecasts and updates)
(*This pressure and situation puts the potential storms comparable with the most damaging storms of 1990 and 1987 in the UK and Europe)

WeatherAction's warning for this period of likely storm events to begin from November 23rd was confirmed by the significant Low with gales in Scotland and the North Sea on 23rd November and continuing gales or strong north winds in the North Sea and Norway, Sweden, Denmark, Netherlands, Belgium, Germany and Poland in the following days as that low tracked/tracks through Norway and Sweden into the Baltic and Baltic States along the storm track shown in WeatherAction's update map issued 15th Nov.
The raised sea levels in the North Sea from the storm surge driven by this North wind have given (24th / 25th Nov) Coastal gale / severe gale warnings and flood warnings / Watches in England and Holland

In England there is one flood warning and 21 flood watches on the east coast (24/25 Nov) - see: http://www.environment-ag...jects/flood/floodwarning/

In Holland warnings of gales and severe gales and flood watches (from 23:00hrs Sat 24th http://pietpaulusma.sbs6....tormkansen-nemen-toe.html

Embarrassingly for Dutch meteorologists leading forecasters on TV (channel1) on Saturday 24th had been rudely denouncing the WeatherAction forecast as 'nonsense' and barely 6 hours later Dutch meteorologists announced a flood watch for the Dutch coast and gale/severe gale warnings!
The most dangerous events associated with this now extended period 23Nov to 1st/2nd Dec are set to come

=> The warnings of dangerous weather stands: bringing serious wind damage and disruption of travel by land, sea and air - as advised in forecasts issued 11 months ago and updated in detail 29 Oct and 15 Nov particularly for Britain but anywhere in the core storm tracks especially Scandinavia, and threats to sea defences in the Severn estuary and parts of the South coast of England.

=> A North Sea storm surge is also likely on the tail of these storm events - ie early December. The lunar tides will be lower then so their contribution to the threat to sea defences in eastern England and the Netherlands will be lessened - but should NOT be ignored.

=> Standard Meteorology forecasts as on TV will UNDERESTIMATE the intensity and speed of developments in this period even from 24 or 12 hours ahead

=> WHY? There is no change in the basic weather events and dangers in the forecast issued 11 months ago and subsequent updates of detail but the present weather period is combining with the next weather period which was also forecast to include vigorous Lows. For this reason the main action now looks set to appear around the end of the original 24-28th period and into the next one - 28/29th to 1st Dec (or just beyond). The reasons for this are probably to do with merging of solar wind (charged particles coming from the sun) effects as they are modulated by magnetic linkages with the Earth.

{Note on time periods and timings. WeatherAction weather periods refer to periods of a general weather type within which weather events referred to have the highest probability (85%) of occurring. There will be a proportion of occasions (about one in 6) when the main events happen just outside these time periods. As an example see November British Isles main forecast page 4 (for Atlantic Tropical Storms and WestNorth Pacific Typhoons). There the October Typhoon Formation and Active Development (FAD) forecast was assessed. Of the 7 forecast FAD periods all 7 gave typhoons; and with DATE defined as the date of the lowest pressure (deepest, date D)., 6 were within the defined FAD periods and one had D one day early.
For what this forecast means for countries on the continent please visit WeatherAction's LOng range WEather FOrecast site www.lowefo.com . For information specifically for the |Netherlands see below.

THE NETHERLANDS IN THE COMING WEEK
At the time of writing 25th November 22:00 hours GMT.
For the (90% probability) 'superstorm' period in two waves we forecast for 23rd-28th (which is now extending to the start of December - see note above) which has Netherlands not in the first core track and 80% probability that much of the Netherlands (ie the north particularly) would be on the edge of the second core storm track.
This means in forecasting terms that the advance probability of much of the Netherlands (with the North coast at highest risk) being hit by the second wave is (80% of 90%) 72% and given it is on the edge of the core projected track the most likely highest gusts are at the lower end namely around 70mph = 110kph with a small chance (say 10%) of 90mph = 145kph or above occurring in some exposed coastal places. For details see the map issued on 15Nov on www.lowefo.com .

Contact piers@weatheraction.com or magnus.hagelstam@asiakashallinta.com directly for copies - if you do not have them - of the full November forecasts and maps or for latest news visit www.lowefo.com (and use Netherlands subsite for English text).

Thank you,
Piers Corbyn

Verwijderd

Nou het is inmiddels de 29e en ik heb niets gemerkt..

Sterker nog, hoewel het vandaag een beetje mistig is was het gister een prachtige dag, de hele dag zon en temperaturen zeer hoog te noemen voor de tijd van het jaar.

Dus is het einde van Nederland nog iets uitgesteld en blijkt de heer Corbyn inderdaad het geheel uit z'n duim te hebben gezogen, of gaat er in het weekend nog iets gebeuren?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Het is weer een superstorm in een glas water ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

blobber schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:56:
Het is weer een superstorm in een glas water ;)
Wel leuk om te weten dat meneer Piers Corbyn ook als "expert" wordt opgevoerd bij The Great Global Warming Swindle :+

• tuinïnen

tuinïnen

Toch komt er een aardig stormpje aan dit weekend, waarna Corbyn wel zal zeggen zie je wel.

Deze storm lijkt ook boven het binnenland behoorlijk krachtig te worden. ( Windstoten >100km/u )

• DarkTemple
tuinïnen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:38:
Toch komt er een aardig stormpje aan dit weekend, waarna Corbyn wel zal zeggen zie je wel.

Deze storm lijkt ook boven het binnenland behoorlijk krachtig te worden. ( Windstoten >100km/u )
Tja, daar is de tijd van t jaar nu eenmaal naar.

Ik zou eerder opkijken als er niet eens wat wind zou opsteken, dat hoort er gewoon bij in Nederland zo in november.

Verwijderd

Tis niet voor niets dat in het oeroude liedje ze zingen:

"Hoor de wind waait door de bomen"

Begin december wil het wel eens waaien ja.

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11 15:00
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:38:
De wind zal het probleem niet zo zijn, het water wel volgens onze grote vriend :P Ik ben geen doemdenker, maar ik vind het weer van de afgelopen 2 dagen wel raar aanvoelen, beetje stilte voor de storm.
Als je nog 2 dagen te gaan hebt dan is zo'n storm echt al wel op de oceaan zichtbaar hoor...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:59:
[...]

Als je nog 2 dagen te gaan hebt dan is zo'n storm echt al wel op de oceaan zichtbaar hoor...
Nee jij snapt er duidelijk niets van, dit is zo'n type storm wat spontaan ontstaat boven Nederland en dan ook weer spontaan weg gaat. :+

• tuinïnen

tuinïnen

Water zal dit keer absoluut geen probleem zijn aangezien we aansturen op doodtij. (Ma/Di)
Zometeen met binnenrollen nieuwe modellen zal de situatie wat duidelijker worden.

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

http://www.nu.nl/news/133...tuimig_herfstweer%27.html
"Dit is geen weer dat zich elke herfst aandient", vat de KNMI zegsman samen. "De depressies die onze kant op komen, voorspellen weinig goeds."
Zou het dan toch? :P (al is het een week te laat)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik houd het op mazzel.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-12 18:12

ThunderNet

Flits!

Ik niet... als het nou 25 graden was met lekker zonnetje... Dat zou ik wel mazzel noemen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

ThunderNet schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:43:
[...]

Ik niet... als het nou 25 graden was met lekker zonnetje... Dat zou ik wel mazzel noemen.
Dat zou ik geen mazzel noemen aangezien dat waarschijnlijk het einde van de wereld zoals wij die kennen zou betekenen ;)

Meneer Corbyn heeft gewoon compleet uit z'n nek gezwetst, deze november was qua regen een heel typische november, qua temperatuur een erg warme november en we hebben weinig gezien qua storm of sneeuw (terwijl het in november toch flink kan spoken).

Dat het nu begin december eens een keer wat gaat regenen is niet zo bijzonder, een echte storm zit er nog niet in de komende week, dus dan is meneer wel erg laat wil ie het nog hard maken dat dat hetgeen is wat hij voorspeld had.

Verwijderd

Hier in België worden toch windstoten tot 110km/u verwacht. Maar om dat nu een 'Grote Storm' te noemen vind ik toch overdreven!

Verwijderd

Windstoten tot 110 km/u zijn niet echt bijzonder, daarnaast heb je het dan over het kustgebied en niet het binnenland neem ik aan?

• Molybdenum
stel nou dat we een windkracht 10 halen: zware storm
gebeurt elk jaar wel he?

stel dat we windkracht 11 halen: zeer zware storm.
komt volgens mij ook nog wel elke paar jaar voor.

windkracht 12 en meer is pas uitzonderlijk voor NL. en persoonlijk zou ik alles vanaf kracht 11 een 'grote storm' noemen.

windstoten neem ik niet in acht, die kunnen ook tijdens een flinke bui voorkomen.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:02
November is voorbij en we hebben geen sneeuw gezien, slecht voorteken.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

En vandaag de eerste dag van december een prachtige dag, heerlijk warm, veel zon en geen buien te zien.

• tuinïnen

tuinïnen

Snowwie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:32:
November is voorbij en we hebben geen sneeuw gezien, slecht voorteken.
Er is weldegelijk sneeuw geweest. + Nederland ligt niet gunstig om laat in de herfst al een pak sneeuw te brengen daarvoor is de visbak te warm. "Als de dagen gaan lengen, gaat de vorst strengen"

Maar goed dat is volledig offtopic.

Deze storm is echt niet anders dan een gewone herfst storm.

De guidance van het KNMI :
http://www.knmi.nl/waarsc...tingen/extra/guidance.php

@ demonfreak V

Idd in 2003 hadden we op 24 Oktober ook al een hele vracht sneeuw.

Die winter is niet veel geworden.

Voorlopig lijken we tot midden december vast te zitten in een westcirculatie :(
Maar dan worden de kaarten weer door elkaar gegooid dus we zullen zien. Witte kerst ? :)

[ Voor 19% gewijzigd door tuinïnen op 01-12-2007 13:27 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:02
tuinïnen schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:23:
[...]Er is weldegelijk sneeuw geweest. + Nederland ligt niet gunstig om laat in de herfst al een pak sneeuw te brengen daarvoor is de visbak te warm. "Als de dagen gaan lengen, gaat de vorst strengen"
Hmm normaal gesproken viel er vroeger altijd wel een vrachtje sneeuw in november. En er was ook altijd wel vorst.

En meestal ook wel een paar stormen. Is ook goed. :) Nederlands weer is toch ubersaai en Nederlanders zijn dikke aanstellers. Bij een beetje regen staat er gelijk 200 kilometer extra file, bij 2 cm sneeuw staat het verkeer vast van Vlissingen tot aan Delfzijl en bij windkracht 6 moeten de stormluiken al dicht. Pffff, Nederland verkakt gewoon. Teveel mensen in de dienstverlening die niet meer weten hoe het buiten is en van alles opkijken wat anders dan een zonnetje.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:32:
Windstoten tot 110 km/u zijn niet echt bijzonder, daarnaast heb je het dan over het kustgebied en niet het binnenland neem ik aan?
Het geldt voor het hele land, zeer krachtige windstoten in het binnenland en stormachtig aan de kust. Ze verwachten iets van een 5 beaufort dacht ik.

• Molybdenum
Nu.nl meldt voor het zuidwesten van Engeland niet veel goeds:
LONDEN - De Britse meteorologische dienst heeft voor zondag een weeralarm afkondigd voor grote delen van Engeland.
anp

De Britse KNMI verwacht storm met windsnelheden tot bijna 130 kilometer uur en ook plaatselijke sneeuwval. Vooral Devon en Cornwall moeten zich opmaken voor noodweer, zo berichtte de omroep BBC.

Voor Engeland en Wales gelden ook verscherpte bewakingen van dijken en zeeweringen. Grote delen van Engeland kampten afgelopen zomer met grootschalige overstromingen als gevolg van overvloedige regenval.
bron

Ik geloof dat er ook een weeralarm voor Ierland is.

Het is wellicht weer een zoveelste herfststorm, maar men verwacht in ieder geval problemen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Molybdenum schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:44:
Het is wellicht weer een zoveelste herfststorm, maar men verwacht in ieder geval problemen.
http://www.metoffice.gov....uk_forecast_warnings.html
Westerly winds gusting 70 mph to 80 mph are expected, particularly in Cornwall where gusts to 90 mph are possible in exposed locations.
En dan klinkt het al een stuk minder eng. Wanneer stoppen mensen nu eens met deze shit-for-brains serieus te nemen? Harde windstoten bovenop een heuvel met uitzicht op Amerika is iets heel anders dan een allesvernietigende superstorm met winden van 200 kilometer per uur of mijl per uur.

(ja, dat komt uit de huiskamer.. )

Misschien moet iemand Corbyn maar voordragen voor een gouden loekie voor de beste viral voor z'n eigen oplichtingsdienst. Iedere keer dat het een beetje wappert beginnen mensen er weer over.

[ Voor 10% gewijzigd door burne op 08-12-2007 22:05 ]

• tuinïnen

tuinïnen

maarja de storm is nu wel een beetje laat :)

Verwijderd

Misschien, als hij echt hopeloos word. Gaat hij zelf een storm veroorzaken, vanaf morgen gaat hij bij iedereen langs met een groot stuk alluminium, en daar gaat hij mee wapperen terwijl hij op het raam kratst met een takje..

BRaaaawr, broowwr.. raaawr! \o/ :P

• Opi
  • Niet online

Opi

Om nou elk zuchtje wind als potentiële megastorm te labelen en vervolgens diep teleurgesteld te zijn, vind ik niet wenselijk. Daarom maar een slot erop, welke weerstand kan bieden aan elke storm die geen megastorm is.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ga niet melden wat het actuele weer is bij jou in de omgeving.