Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Backup persoonlijke data online

Pagina: 1
Acties:

• Supersheep40
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Eerst maar direct mijn probleem: ik wil graag van mijn gegevens een online backup maken.
Het gaat om 1 tot 5 gb. Dit zijn bijv documenten, maar ook programmacode die ik geschreven heb. Het is dus puur voor particulier gebruik.

Nu maak ik al regelmatig een backup op een externe schijf, maar bij inbraak of brand in huis heb je met dergelijke backups, dus ook met bijv een NAS of home server nog steeds een probleem.

Er zijn allerlei gratis oplossingen beschikbaar zoals xdrive of mozy oid, maar ik wil graag mijn gegevens zelf kunnen versleutelen/beveiligen. Bij mozy worden de bestandsnamen bijvoorbeeld niet versleuteld.

Verder kwam ik de online backup van kpn tegen die 5 euro per maand kost. Ik vroeg me af hoe en of iedereen backups maakt, en zo ja, hoe zorg je dat je actuele data ook buiten je huis beschikbaar hebt. Gebruikt iemand zijn eigen webserver bijv voor zoiets?

• Supersheep40
  • Niet online
Iemand een goede suggestie?

• Kalentum
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
Voor documenten en code heb ik een VPS. Die zijn te krijgen voor niet al te veel per maand. En dan kun je versleutelen wat je wilt. En uiteraard is die VPS overal en altijd te bereiken op de manier zoals jij dat wilt. Code staat in subversion op die server.

Foto's heb ik apart staan via Amazon S3. Opslag is daar goedkoop en bij foto's heb je al snel behoefte aan meer opslag.

PVoutput

• Murcielago
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:31

PSN: djmurcielago

• Supersheep40
  • Niet online
KPN online backup kende ik al, maar zo'n VPS is wel heel interessant. Bedankt voor jullie reacties!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True