Versterker icm. JBL-CST55+evt subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik heb een gekke vraag misschien. Ik heb nu een Aiwa 1800Watt met super T-Bass minisysteempje in mijn kamer staan (jeweetwel), wat voor zo'n systeempje overigens nog niet eens heel onaardig klinkt, maar soms knaagt het een beetje dat ik toch wel wat beters wil. Dus ik ben een beetje aan het rondkijken hier en daar. Wat mijn Aiwa had, was dat het ook als wekker-radio kon dienen. Nou vrees ik dat ik als ik een nieuwe versterkerset + toebehoren koop, ik het wakker worden met radio ga missen. En een wekker-radio vind ik matig. Dus: zijn er versterkers met tuners die een soort timer hebben? HK? Afstandsbediening is ook wel handig, maar dat hebben de meeste wel geloof ik.
Mijn budget ligt in de paar honderd euro voor een losse versterker (dus niet duizenden, maar ook geen el-cheapo powerbass versterker ofzo).
Ik zat qua speakers te denken aan JBL-CST55 (zien er mooi uit, niet al te duur, maar heb nog niks gehoord), met evt. (nodig?) nog een subwoofer(tje) erbij. (Beetje soortgelijk aan dit topic: Harman Kardon HK3480 of AVR 135 ism JBL CST55 en CSS10)
Daarover is mijn vraag:
Hoe zijn de JBL's? (geluidstechnisch ga ik zelf luisteren, maar als iemand (slechte/goede) ervaringen heeft...)
Zit er veel verschil tussen verschillende subwoofers?
En kort tussendoor: de prijzen die websites geven voor die CTS55 (en ook alle andere speakers) zijn per stuk? Of per 2?

Totaal zou het tot de 1000euro mógen komen (tenzij de speakers per 2 gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappie911
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 09:30
Ja, ben ook zeer benieuwd naar meningen over de CST55 speakers..

Ik weet dat het geen TOP- kwaliteit is, bedoeld voor audiofielen, maar daar is de prijs ook naar.

Dus reacties op een "echt" Hifi forum zijn niet te vinden.

Ik weet ook dat het heel erg smaakgevoelig is en dat je zelf moet luisteren maar toch..

Is dit een leuke stereo startset, 2x CST55 + een goede reciever ?

Of beter (en goedkoper) een paar Mordaunt-short Alumni's nemen ?

Of zijn er alternatieven met een soortgelijk design..??

(Sorry ESWA dat ik min of meer inbreek op je vraag, maar komt toch min of meer overeen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Geeft niet hoor :P
Ben terecht gekomen op dit setje tot nu toe:
JBL CST 55 Black - Zuil Luidspreker
Prijs per stuk: € 179,00 x2
Harman Kardon HK-3480 Silver - Stereo Versterker
Prijs per stuk: € 293,00
________________________________________+
zeg €720,-

Werkt deze combi? En is er een subwoofer nodig bij de JBL's? (deze HK heeft een subwoofer uitgang)
Afbeeldingslocatie: http://www.rebelio.nl/res/viewone450/resource_35094.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Werken doet het altijd wel. 'T verder gewoon heel simpel: Jij moet er lange tijd naar luisteren in je huiskamer, dus jij moet voor jezelf uitmaken of het mooi klinkt of niet. Daar kunnen we je niet bij helpen. Oriënteer je gewoon in de winkels naar leuke dingen in de zelfde prijsklasse. Dan kom je er vanzelf achter of de door jou gekozen speakers wat voor jou zijn.

Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.