Harman Kardon HK3480 of AVR 135 ism JBL CST55 en CSS10

Pagina: 1
Acties:
  • 2.952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647

Topicstarter
Bij de MediaMarkt hebben ze de volgende aanbieding:
Harman Kardon HK3480 + DVD22 + 2 JBL CST55 zuilen en een JBL CSS10 Woofer.
Dit samen voor 1499 euro.

Mijn huiskamer is ongeschikt voor 5.1 setjes vandaar mijn keuze voor deze mooie stereo set :)
Maar omdat ik binnen 2-5 jaar denk te gaan verhuizen, en zo een high-end hifi product toch iets is wat je voor 5 tot 20 jaar gebruik koopt. Nu kreeg ik ook de mogelijkheid de HK3480 om te ruilen voor de AVR135. voor dezelfde setprijs. Mocht ik namelijk in de toekomst nog eens 5.1 willen dan heb ik ook de mogelijkheid ervoor. Maar de AVR135 heeft 6x40watt uitgangen. en de HK3480 2x 120 watt.
De verkoper gaf aan dat de AVR135 zo in de stellen is dat deze stereo speelt. Is dit correct?
Zonder verlies van geluidskwaliteit en geluidssterkte?
Ik ben een beetje een hifi noob dus vandaar mijn vraag. ;)
Dus wat kan ik het beste aanschaffen uit oogpunt voor de toekomst? (zonder verlies van geluidskwaliteit en sterkte ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 109647 op 05-10-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Ik had die AVR135 ook al eens bekeken maar de 40watt RMS is veels te weinig voor mij. Nou weet ik niet hoeveel die speakers RMS zijn die je van plan bent te kopen maar ik zou dat wel in de gaten houden.

En uiteraard is een 5.1 receiver ook in te stellen als stereo. Ik heb momenteel hetzelfde met een 5.1 marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Die tweekanaals HK3480 is voor stereo (op 2 speakers dus) veel beter. Waarschijnlijk gaat die ook een flink stuk harder idd. Ik weet niet wat die AVR135 levert als je hem maar twee speakers laat aansturen, maar dat zal vast wel wat meer zijn dan in multichannel mode.

Ik moet wel zeggen dat je je niet blind moet staren op vermogens etc. want ik heb heel lang met een oudere marantz gedraait met 5×50watt en dat was meer dan genoeg.
Ik zou gewoon kijken of je beide combinaties kunt beluisteren. Dan kan je zelf het verschil horen en bepalen wat je het best vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:55:
Ik had die AVR135 ook al eens bekeken maar de 40watt RMS is veels te weinig voor mij. Nou weet ik niet hoeveel die speakers RMS zijn die je van plan bent te kopen maar ik zou dat wel in de gaten houden.

En uiteraard is een 5.1 receiver ook in te stellen als stereo. Ik heb momenteel hetzelfde met een 5.1 marantz.
De JBL zuilen CST55 zijn:
Technische gegevens
- Aantal speakerunits: 3
- Uitgangsvermogen (in Watt): 150
- Diameter tweeter (in cm): 1.9
- Diameter woofer (in cm): 17
- Frequentiebereik (in Hz): 55-30.000
- Impedantie (in Ohm): 8
- Basreflex poort: Nee
- Crossover frequentie (in Hz): 3.2
- Gevoeligheid (in dB): 90
- Continu/Piek vermogen: 50 Watt/300 Watt

De Woofer JBL CSS10 heeft:
Technische gegevens
- Diameter woofer (in cm): 25
- Uitgangsvermogen (in Watt): 150
- Frequentiebereik (in Hz): 27-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 111211 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:09:
Die tweekanaals HK3480 is voor stereo (op 2 speakers dus) veel beter. Waarschijnlijk gaat die ook een flink stuk harder idd. Ik weet niet wat die AVR135 levert als je hem maar twee speakers laat aansturen, maar dat zal vast wel wat meer zijn dan in multichannel mode.

Ik moet wel zeggen dat je je niet blind moet staren op vermogens etc. want ik heb heel lang met een oudere marantz gedraait met 5×50watt en dat was meer dan genoeg.
Ik zou gewoon kijken of je beide combinaties kunt beluisteren. Dan kan je zelf het verschil horen en bepalen wat je het best vind :)
De buren kan je er inderdaad flink tot last mee zijn :) Maar inderdaad mij is ook onbekend wat de AVR 135 levert kwa vermogen in stereo mode, misschien is er iemand met een AVR135 die dat voor mij kan zien :) (in de handleiding/display ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Voor die twee keer per jaar dat jij jouw setje eens flink open zet, is het vermogensverschil een non-factor om mee te nemen in je beslissing

Het verschil zit in het feit dat alle 5.1 "rommel" uit je signaalbaan gehaald is. Daarnaast zijn er maar twee kanalen die versterkt moeten worden, wat tot een betere kwaliteit leidt. Dus zal de eindtrap vele malen stabieler zijn, hetgeen wel van belang is.

Persoonlijk zou ik (in jouw geval) iets voor nu kiezen, dus een 2 kanaals opstelling. Tzt kan je altijd deze versterker inruilen en een overstap maken naar 5.1.

@triple_A _/-\o_

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jaja... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is er jongentje? Zeg ik het niet goed? Wat moet ik toevoegen?

Ik bedoel dat het voor mij te weinig is omdat ik 100watt speakers heb, daar ga je geen 40 watt versterker aan hangen.

Maar om even iets toe te voegen, wat jouw post overigens niet doet, ik zie dat de speakers 300 watt piek zijn maar 50 watt RMS. Dus dan kan de AVR135 het prima doen in een 5.1 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:05:
[...]

Ik bedoel dat het voor mij te weinig is omdat ik 100watt speakers heb, daar ga je geen 40 watt versterker aan hangen.

Maar om even iets toe te voegen, wat jouw post overigens niet doet, ik zie dat de speakers 300 watt piek zijn maar 50 watt RMS. Dus dan kan de AVR135 het prima doen in een 5.1 opstelling.
En waarom zou je geen 40 Watt versterker op de speakers aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:09:
Precies want hij post nu net dat die speakers 50watt RMS zijn dus dan zou de combinatie met die 5.1 receiver prima kunnen. Mocht je al van plan zijn om later zwaardere speakers te kopen dan is het wel een beetje jammer.
Maar vergis je niet hoor, ik denk dat de set het jou voorlopig prima kan doen maar of je er 10 tot 20 jaar mee vooruit kan betwijfel ik. Dan moet je simpelweg meer investeren (vind ik dus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lier schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:06:
[...]

En waarom zou je geen 40 Watt versterker op de speakers aansluiten ?
Nee juist wel. Maar ik had de specs van de speakers nog niet gezien dus vandaar dat ik nu zeg: deze combinatie kan prima!
Maar stel dat hij zwaardere speakers gaat kopen dan zou ik twijfelen over de 40 watt van die receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:05:
[...]

Je speakers hebben geen wattage... Daarnaast, als ik 15 watt op die speakers zeg, gaan ze in rook op... Klok en klepel enzo...

Daarnaast, dit is een H/K, geen JVC...

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:08:
[...]

Nee juist wel. Maar ik had de specs van de speakers nog niet gezien dus vandaar dat ik nu zeg: deze combinatie kan prima!
Maar stel dat hij zwaardere speakers gaat kopen dan zou ik twijfelen over de 40 watt van die receiver.
En denk je dat het de versterker wat boeit hoeveel vermogen de speakers kunnen verwerken ???

Wat (wel) van belang is, is het impedantie gedrag van de speakers, wat de last van de versterker definieert. Daarnaast is het rendement van belang, bij dezelfde geluidsdruk van speakers met een lager rendement is meer vermogen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:09:
[...]
Je speakers hebben geen wattage... Daarnaast, als ik 15 watt op die speakers zeg, gaan ze in rook op... Klok en klepel enzo...
lol wat hebben ze dan?

Power Handling 25W - 120W into 8 ohms on unclipped programme

Waar staat die W anders voor?

Maar ga nou niet zitten zoeken om foutjes maar probeer de topicstarter gewoon te helpen ipv die doelloze opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lier schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:10:
[...]

En denk je dat het de versterker wat boeit hoeveel vermogen de speakers kunnen verwerken ???

Wat (wel) van belang is, is het impedantie gedrag van de speakers, wat de last van de versterker definieert. Daarnaast is het rendement van belang, bij dezelfde geluidsdruk van speakers met een lager rendement is meer vermogen nodig.
En vertaal dit nu eens naar iets waar de TS wat aan heeft????? Hij vraagt gewoon verkoopadvies en het enige wat jullie doen is jullie fantastische vocabulaire hier op tafel gooien. Zet de knop even om naar mensentaal en bespaar ons dat technische gebrabbel.

Weet je wat ik zeg? Meneer de topicstarter ga gewoon eens luisteren :) Pas dan kun je zeggen of iets wel of niet voldoende is voor jou. Misschien vind je het wel helemaal fantastisch en dan hoef je je niks aan te trekken van ons.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 05-10-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:12:
[...]

lol wat hebben ze dan?

Power Handling 25W - 120W into 8 ohms on unclipped programme

Waar staat die W anders voor?

Maar ga nou niet zitten zoeken om foutjes maar probeer de topicstarter gewoon te helpen ipv die doelloze opmerkingen.
Ze zijn geschikt om een bepaald wattage aan te kunnen... Dat is wat anders dan "m'n speakers zijn 500 watt..."

En jouw opmerking is precies waar TS niet mee geholpen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik had die AVR135 ook al eens bekeken maar de 40watt RMS is veels te weinig voor mij.
Hou er rekening mee dat het vermogen wat Harman/Kardon opgeeft (net als bij NAD) geheel anders gespecifieerd wordt dan bij andere merken. Het gaat hier om vermogen per kanaal, maar dan wel over alle kanalen tegelijkertijd, met de volle bandbreedte en 0,07% THD. De meeste fabrikanten geven hun specificaties echter anders op (slechts 1 kanaal tegelijk). Staar je dus niet blind op een kaal cijfertje.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:17:
[...]
Ze zijn geschikt om een bepaald wattage aan te kunnen... Dat is wat anders dan "m'n speakers zijn 500 watt..."

En jouw opmerking is precies waar TS niet mee geholpen is...
Jij bent echt wat je noemt een miereneuker, sorry voor het woord. In mijn ogen is het eigenlijk hetzelfde en ik denk dat de TS er ook zo over denkt. Jij lijkt me echt zo iemand die het hele forum afsneupt naar posts die je even kan verbeteren. Top! Hou dat vol. Als je je nou even concentreert op zijn vraag en dat is of hij beter een 2.0 versterker kan kopen of een 5.1 die minder vermogen heeft?
Dan kan hij in de toekomst nog naar 5.1 en met die 2.0 niet maar gevoelsmatig heeft hij dan wel de perfecte stereo versterker. Bij die 5.1 twijfelt hij nog wat omdat die, op papier, minder vermogen bied.

Kun je hem daar een goed antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Devster schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:17:
[...]

Hou er rekening mee dat het vermogen wat Harman/Kardon opgeeft (net als bij NAD) geheel anders gespecifieerd wordt dan bij andere merken. Het gaat hier om vermogen per kanaal, maar dan wel over alle kanalen tegelijkertijd, met de volle bandbreedte en 0,07% THD. De meeste fabrikanten geven hun specificaties echter anders op (slechts 1 kanaal tegelijk). Staar je dus niet blind op een kaal cijfertje.
Oh nou dat wist ik dus niet. Maar beide versterkers zijn HK dus waarom zetten ze bij de ene 120 en de andere 40 ? Als HK dat doet dan zou de stereo versterker dus echt 3x zoveel vermogen bieden?
Hij moet die 5.1 gewoon eens gaan beluisteren en zo oordelen of het genoeg voor zijn huiskamer is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:28:
[...]

Jij bent echt wat je noemt een miereneuker, sorry voor het woord. In mijn ogen is het eigenlijk hetzelfde en ik denk dat de TS er ook zo over denkt. Jij lijkt me echt zo iemand die het hele forum afsneupt naar posts die je even kan verbeteren. Top! Hou dat vol. Als je je nou even concentreert op zijn vraag en dat is of hij beter een 2.0 versterker kan kopen of een 5.1 die minder vermogen heeft?
Dan kan hij in de toekomst nog naar 5.1 en met die 2.0 niet maar gevoelsmatig heeft hij dan wel de perfecte stereo versterker en bij die 5.1 twijfelt hij nog wat omdat die, op papier, minder vermogen bied.

Jezus, wat is je probleem...?
Je zit hier zelf onzin te verkondigen en dan ga je op de rest zitten katten?

Antwoord op de vraag is: hecht je meer waarde aan goede muziek, ga voor stereo... Kijk je alleen films, ga voor 5.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:31:
[...]

Jezus, wat de fuck is je probleem...?
Je zit hier zelf onzin te verkondigen en dan ga je op de rest zitten katten?

Antwoord op de vraag is: hecht je meer waarde aan goede muziek, ga voor stereo... Kijk je alleen films, ga voor 5.1...
Ja dat leg ik net hierboven uit wat het probleem is. "Ja mijn speakers kunnen 100 watt aan maar dat is heeeeel wat anders dan je speakers zijn 100 watt hoor!"
Nou lekker belangrijk voor waar het hier overgaat. Dat je mensen gaat zitten verbeteren prima maar ik vind dat nogal onzinnig als je kijkt waar de thread over gaat. Ik doe mijn best om die gast enigzins te helpen en dan ga jij stukjes uit mijn tekst kopieren met dit ervoor :X UUUH..schiet niet echt op dan he???

Maar bedankt voor je goed onderbouwd antwoord. Ik denk dat hij daar echt iets aan heeft.
----> :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:28:
[...]
Als je je nou even concentreert op zijn vraag en dat is of hij beter een 2.0 versterker kan kopen of een 5.1 die minder vermogen heeft?
Dan kan hij in de toekomst nog naar 5.1 en met die 2.0 niet maar gevoelsmatig heeft hij dan wel de perfecte stereo versterker. Bij die 5.1 twijfelt hij nog wat omdat die, op papier, minder vermogen bied.

:*) Eindelijk iemand die het begrijpt :) dat is mijn vraag!
Zelf kijk ik wel regelmatig een dvdtje maar ik ga ervanuit dat de 2.0 stereo opstelling mijn kleine woonkamer ook wel goed kan vullen met geluid. Muziek luister ik ook soms :)
(plek voor 5.1 is uitgesloten mits ik verhuis... maar dat zit er voorlopig nog lang niet in!)

Maar de HK3480 met de speakers heb ik beluisterd, die staat kant en klaar bij de MM en klink echt lekker ;) maar de AVR135 staat aan de andere kant van de winkel met een 5.1 setjes, dus ik weet niet of ze het echt op prijs stellen of willen doen als ik vraag of ze deze 2 een willen omruilen om te luisteren. :)

btw die JBL boxen zijn ook los te koop net als de center speaker CSC55 dus kan er altijd nog 5.1 gemaakt worden... maar dat is eventjes te duur :)

Even wat lichtjes Off-Topic: Is een HK DVD 22 of 27 echt veel verschillend?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 109647 op 05-10-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 109647 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:39:
[...]
Maar de HK3480 met de speakers heb ik beluisterd, die staat kant en klaar bij de MM en klink echt lekker ;) maar de AVR135 staat aan de andere kant van de winkel met een 5.1 setjes, dus ik weet niet of ze het echt op prijs stellen of willen doen als ik vraag of ze deze 2 een willen omruilen om te luisteren. :)
Als ze dat niet willen, ga dan lekker naar een andere winkel toe (waar ze er wel verstand van hebben ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Devster schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:41:
[...]

Als ze dat niet willen, ga dan lekker naar een andere winkel toe (waar ze er wel verstand van hebben ;)
Hehe ja maar het is de Mediamarkt! Ze hebben er misschien wel wat verstand van (*ahum*) maar als je gaat vragen of ze dingen willen verslepen dan zijn ze daar niet echt happig op.

Misschien kun je het ergens anders beluisteren en daarna bij de goedkoopste kopen? ;) Wat je ook kunt doen is bij de mediamarkt zeggen dat je de AVR 135 graag in stereo wilt beluisteren en dat je de dag erna wel terug wilt komen zodat zij die opstelling kunnen maken. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze zoiets wel doen. De klant blijft tenslotte koning, zelfs bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:44:
[...]

Hehe ja maar het is de Mediamarkt! Ze hebben er misschien wel wat verstand van (*ahum*) maar als je gaat vragen of ze dingen willen verslepen dan zijn ze daar niet echt happig op.

Misschien kun je het ergens anders beluisteren en daarna bij de goedkoopste kopen? ;) Wat je ook kunt doen is bij de mediamarkt zeggen dat je de AVR 135 graag in stereo wilt beluisteren en dat je de dag erna wel terug wilt komen zodat zij die opstelling kunnen maken. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze zoiets wel doen. De klant blijft tenslotte koning, zelfs bij de MM.
Hmm ik ga vanavond jou idee wel even proberen bij de MM :) hebben ze 24 uur de tijd voor het slepen etc. lijkt me meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om eerlijk te zijn lijkt dit me -in de basis- nieteens zozeer een afweging wat er beter klinkt...
Maar meer wat je ermee wilt gaan doen...

Het lijkt me logisch dat 6 speakers en 6 versterkers (kanalen dus...) voor 1500 euro van mindere kwaliteit zijn dan twee speakers en 2 kanalen...

Vraag blijft dus; wil je muziek luisteren of kijk je vooral films...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Trouwens, zo scherp vind ik hun aanbieding niet. Een beetje shoppen bespaart je best wat euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet om welke Mediamarkt het gaat en of het uberhaupt mogelijk is hoor. In Leeuwarden hebben ze tenminste nog een hoek waar je kunt luisteren en waar allemaal receivers opgesteld staan met veel verschillende soorten speakers. De hoek is helaas niet afgesloten van de rest van de winkel maar het is beter dan niks. Je krijgt in ieder geval een indruk hoe het klinkt.

Succes ermee! Ik ben benieuwd wat je gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Devster schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:46:
Trouwens, zo scherp vind ik hun aanbieding niet. Een beetje shoppen bespaart je best wat euro's.
Doel je op webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Nee hoor, ik doel op een winkel als bijvoorbeeld Foka in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:46:
Om eerlijk te zijn lijkt dit me -in de basis- nieteens zozeer een afweging wat er beter klinkt...
Maar meer wat je ermee wilt gaan doen...

Het lijkt me logisch dat 6 speakers en 6 versterkers (kanalen dus...) voor 1500 euro van mindere kwaliteit zijn dan twee speakers en 2 kanalen...

Vraag blijft dus; wil je muziek luisteren of kijk je vooral films...?
Beide doe ik eigenlijk evenveel :) maar toch liever films.. maar zoals ik eerder in het topic al zei heb ik geen ruimte voor 5.1 / 6.1 opstellingen. Kamer / inrichting is er niet geschikt voor.

Maar wat levert de AVR 135 in stereo? Als dit gelijk of beter lijkt het me no problemo :)

Het enige wat ik dan mis bij films is dat ik geen vliegtuig hoor overvliegen van achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:40
Peter77: Nog even ingaand op de discussie ietsjes terug.
NOFI, maar je zit zelf echt volkomen ernaast, maar omdat ik de beroerdste niet ben zal ik het even uitleggen ;)

Momenteel draai ik met Amphion Argon2 speakers, die kunnen volgens spec. zo'n 200W aan.
Mijn versterker levert ongeveer 30W per kanaal, toch klinkt dit geweldig.
Hoe kan dit? Simpel.
Speakers hebben inderdaad geen vermogen, maar een maximale belastbaarheid.
Dit houdt in dat ze dus 200W per stuk kunnen verwerken zonder stuk te gaan.
Dat betekent dus geenszins dat ze 200W per stuk nódig hebben om goed te werken!
Sterker nog, 1W daadwerkelijk vermogen in zo'n speaker levert al een slordige 87dB op, bij de speakers die de TS wil gaan gebruiken zelfs 90 (gevoeligheid is het volume dat'n speaker levert als'ie 1W gevoerd krijgt)
90dB, da's al best hard hoor :X

Om een enigszins lang verhaal kort te maken: Je redenatie dat je op 100W speakers geen 40W versterker moet hangen slaat _volkomen_ nergens op, en MickeyMan heeft je daar terecht op gewezen, omdat je zélf de TS verkeerd bent aan het informeren.
Dat het hele verhaaltje een stuk minder opgaat omdat de speakers maar 50W kunnen hebben doet daar verder niet aan af.
Alleen had MickeyMan het wat duidelijker kunnen uitleggen, om een discussie te voorkomen :P

Dan nog even een conclusie voor de TS: Staar je vooral niet blind op vermogen, het zegt _niets_ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 05-10-2006 12:47 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 109647 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:44:
[...]

Beide doe ik eigenlijk evenveel :) maar toch liever films.. maar zoals ik eerder in het topic al zei heb ik geen ruimte voor 5.1 / 6.1 opstellingen. Kamer / inrichting is er niet geschikt voor.

Maar wat levert de AVR 135 in stereo? Als dit gelijk of beter lijkt het me no problemo :)

Het enige wat ik dan mis bij films is dat ik geen vliegtuig hoor overvliegen van achter :P
Dan zou ik zondermeer voor de stereoversterker gaan...
Betere eindtrappen en betere speakers... Daar hoef je geen geleerde voor te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wormaap schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:44:
Alleen had MickeyMan het wat duidelijker kunnen uitleggen, om een discussie te voorkomen :P
Daar heb je gelijk in... Maar; mooi uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:44:
Peter77: Nog even ingaand op de discussie ietsjes terug.
NOFI, maar je zit zelf echt volkomen ernaast, maar omdat ik de beroerdste niet ben zal ik het even uitleggen ;)

Momenteel draai ik met Amphion Argon2 speakers, die kunnen volgens spec. zo'n 200W aan.
Mijn versterker levert ongeveer 30W per kanaal, toch klinkt dit geweldig.
Hoe kan dit? Simpel.
Speakers hebben inderdaad geen vermogen, maar een maximale belastbaarheid.
Dit houdt in dat ze dus 200W per stuk kunnen verwerken zonder stuk te gaan.
Dat betekent dus geenszins dat ze 200W per stuk nódig hebben om goed te werken!
Sterker nog, 1W daadwerkelijk vermogen in zo'n speaker levert al een slordige 87dB op, bij de speakers die de TS wil gaan gebruiken zelfs 90 (gevoeligheid is het volume dat'n speaker levert als'ie 1W gevoerd krijgt)
90dB, da's al best hard hoor :X

Om een enigszins lang verhaal kort te maken: Je redenatie dat je op 100W speakers geen 40W versterker moet hangen slaat _volkomen_ nergens op, en MickeyMan heeft je daar terecht op gewezen, omdat je zélf de TS verkeerd bent aan het informeren.
Dat het hele verhaaltje een stuk minder opgaat omdat de speakers maar 50W kunnen hebben doet daar verder niet aan af.

Dan nog even een conclusie voor de TS: Staar je vooral niet blind op vermogen, het zegt _niets_ ;)
Mooie uitleg, komt op mij al heel wat beter over dan: jaja :X

Je kan wel zeggen dat ik er volkomen naast zat maar ik beweerde eigenlijk helemaal niks. Jij hebt topspul thuisstaan maar we hebben het hier over een mediamarkt aanbieding en ik denk dat deze apparatuur niet helemaal te vergelijken is.
Laat ik het anders zeggen. Als ik een paar 150 watt speakers heb voor een 5.1 opstelling dan zou ik daar niet een 40 watt receiver bij zoeken van HK. Dan ging ik eerder voor een 100 tot 120 watt receiver die deze speakers beter kan trekken.

Ik ben aardig thuis in HiFi maar weet niet heel veel van dit soort dingen. Dat geef ik best toe maar als ik dan van dat soort reacties krijg heb ik daar niet zo'n trek in. Het ging hier om een relatief simpele vraag.

Anyway, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ook bij MediaMarkt-spul is het totaal niet nodig om vermogens te matchen :)
Als je'n versterker hebt die'n béétje power kan leveren (heck, met een 10W amp kan de TS met die speakers al op 100dB blazen) dan zit je prima. Hogere vermogens is leuk als je doof bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:18

EraZor

Don't mention the war

In jouw situatie zou ik voor de 5.1 HK gaan. die 40W is meer dan voldoende om wat voor een speakers dan ook aan te sturen (stuurde zelf in het verleden 2 kefQ7's aan met een AVR2000 (ook 5x40w) en dat ging met gemak).
Qua vermogen ga je niks tekort komen. overigens hebben je speakers een veel grotere invloed op de kwaliteit van je gelkuid dan de versterker: zou dus wat dat betreft nu een 5.1 verterker kopen, met 2 goede vloerstaanders (heb je echt geen sub nodig).

Als je (na je verhuizing) wilt upgraden, koop je er 2 speakers uit dezelfde serie bij, een center uit dezelfde serie en evt. een sub.

Zoals al eerder gemeld is: dat vermogen zegt heel weinig. Uiteraard zal bij een gelijke kostprijs een 2 kanaals versterker betere componenten gebruiken voor de versterking dan een 5 kanaals (hoeft nog niet eens direct meer vremogen te leveren), maar daar zal je minder van merken dan van betere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:28:
Ook bij MediaMarkt-spul is het totaal niet nodig om vermogens te matchen :)
Als je'n versterker hebt die'n béétje power kan leveren (heck, met een 10W amp kan de TS met die speakers al op 100dB blazen) dan zit je prima. Hogere vermogens is leuk als je doof bent ;)
Prima allemaal maar ik ga af op wat ik hoor :) Als mij dat bevalt koop ik het en dan ga ik niet denken: misschien kan ik met minder toe?

Je hebt ongetwijfeld gelijk maar zo denken de meesten niet. Als iemand vol verwachting bij een dealer komt om een Ferrari, en de verkoper heeft zelf een 90pk golf, dan gaat die verkoper de Ferrari koper toch ook niet ompraten dat je in Nederland maar 120km/h mag en dat een golf 90pk TDI ook wel genoeg vermogen heeft. Nee natuurlijk niet! Je gaat vol passie over het vermogen van de Ferrari spreken en dat hij wel 300km/h kan! :*)

Ik weet het, voorbeeld is niet te vergelijken maar dit is wel een beetje de visie die de doornsee consument heeft. Aan de vraagstelling van de TS denk ik dat hij een beetje onder de normale consument valt (no offence) en hij wil best wat technische details horen maar toch voornamelijk of hij het moet kopen of niet.

Dus om nog even op de hamvraag terug te kopen. Vind jij dat de TS voor de AVR135 moet gaan? Kan hij daarvan een goed stereogeluid verwachten of zeg je 'Nee dat ding is dramatisch in stereo, je kan beter voor de andere 120watt gaan'.

Als ik eerlijk ben zou ik voor de 120watt HK gaan in combinatie met een paar degelijke speakers. Dat geeft waarschijnlijk een veel mooier geluid in een kleine kamer en is ook nog eens uitermate geschikt voor een stukje muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe en hierboven post iemand precies het tegenovergestelde. Iedereen heeft zijn eigen mening en smaak dus het is aan de TS om er wat mee te doen.

Bij beide gaat hij geen slechte koop doen maar het is alleen maar even wat hij met het oog op de toekomst wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:41:
In jouw situatie zou ik voor de 5.1 HK gaan. die 40W is meer dan voldoende om wat voor een speakers dan ook aan te sturen (stuurde zelf in het verleden 2 kefQ7's aan met een AVR2000 (ook 5x40w) en dat ging met gemak).
Qua vermogen ga je niks tekort komen. overigens hebben je speakers een veel grotere invloed op de kwaliteit van je gelkuid dan de versterker: zou dus wat dat betreft nu een 5.1 verterker kopen, met 2 goede vloerstaanders (heb je echt geen sub nodig).

Als je (na je verhuizing) wilt upgraden, koop je er 2 speakers uit dezelfde serie bij, een center uit dezelfde serie en evt. een sub.

Zoals al eerder gemeld is: dat vermogen zegt heel weinig. Uiteraard zal bij een gelijke kostprijs een 2 kanaals versterker betere componenten gebruiken voor de versterking dan een 5 kanaals (hoeft nog niet eens direct meer vremogen te leveren), maar daar zal je minder van merken dan van betere speakers.
Als ik in zijn situatie al voor de 135 zou gaan, zou ik daar zeker niet het bijbehorende setje bij willen hebben...
Zou dan gewoon losse fatsoenlijke speakers erbij kopen, om dit later eventueel uit te breiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Persoonlijk zou ik voor de stereoversterker gaan, omdat ik geen behoefte heb aan 5.1 Maar omdat de TS de intentie heeft om in de toekomst naar 5.1 te upgraden, zou ik hem aanraden alvast de AVR135 te nemen, mits die niet dramatisch slecht is in stereo (heb hem zelf nooit bewust gehoord, kwestie van luisteren dus) omdat'ie dan alvast 'futureproof' is.

Van de andere kant: Kijk eens een filmpje op een goede stereoset, wie heeft er nou 5.1 nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:49:
Van de andere kant: Kijk eens een filmpje op een goede stereoset, wie heeft er nou 5.1 nodig ;)
Hahha..zegt iemand die zelf 2.0 films kijkt? Kijk jij maar eens een film op een 5.1 zoals wij hier in huis hebben! Wie wil dan ooooit 2.0 kijken? ;)
No way hosé, je kan mij veel wijsmaken maar voor films is 5.1 geweldig. Sterk afhankelijk van wat je hebt staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

MikeyMan schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:48:
[...]

Als ik in zijn situatie al voor de 135 zou gaan, zou ik daar zeker niet het bijbehorende setje bij willen hebben...
Zou dan gewoon losse fatsoenlijke speakers erbij kopen, om dit later eventueel uit te breiden...
We zijn het eens hoor ;) Ik zou er ook 2 fatsoenlijke speakers aan hangen: een avr 135 is uitstekend in stereo. Je bent op deze manier prima voorbereid op de toekomst en je gaat qua kwaliteit (heel) weinig missen tov de 2 kanaals versterker.
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:52:
[...]

Hahha..zegt iemand die zelf 2.0 films kijkt? Kijk jij maar eens een film op een 5.1 zoals wij hier in huis hebben! Wie wil dan ooooit 2.0 kijken? ;)
No way hosé, je kan mij veel wijsmaken maar voor films is 5.1 geweldig. Sterk afhankelijk van wat je hebt staan natuurlijk.
Dus jij zou óók de avr135 aanraden? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door EraZor op 05-10-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:52:
[...]

Uiteraard heb ik ook vaak genoeg films in 5.1 gekeken, en het voegt zeker wat toe, dat zal ik niet ontkennen. Als je echter de keuze hebt tussen een goede stereoset en een matige 5.1-set, zou ik persoonlijk in alle gevallen voor de stereoset gaan :P

Heerlijk om zo af en toe een beladen uitspraak bot de discussie in te gooien :+

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 05-10-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:54:
Dus jij zou óók de avr135 aanraden? ;)
Nee (zie hierboven) niet in zijn situatie.

- Kleine kamer
- Beperkt budget (toch?)
- Kijkt af en toe een filmpje
- Meer voorkeur voor muziek
- Geen duidelijk beeld wanneer hij gaat verhuizen en of hij uberhaupt wel gaat verhuizen

Dan zou ik de stereo versterker doen met een paar echte vloerstaanders die binnen het budget passen. Daar heb je in zijn situatie meer plezier van denk ik. Tenzij hij nu zegt dat geld niet belangrijk is want dan ga ik weer hele andere dingen adviseren :P

En je kan ook zo denken: het spul is altijd weer verkoopbaar. We spreken over ongeveer 350,- toch? Nou over een paar jaar is die wel weer te verkopen voor 150,- en dan steek je dat in een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:00:
[...]

Nee (zie hierboven) niet in zijn situatie.

- Kleine kamer
- Beperkt budget (toch?)
- Kijkt af en toe een filmpje
- Meer voorkeur voor muziek
- Geen duidelijk beeld wanneer hij gaat verhuizen en of hij uberhaupt wel gaat verhuizen

Dan zou ik de stereo versterker doen met een paar echte vloerstaanders die binnen het budget passen. Daar heb je in zijn situatie meer plezier van denk ik. Tenzij hij nu zegt dat geld niet belangrijk is want dan ga ik weer hele andere dingen adviseren :P

En je kan ook zo denken: het spul is altijd weer verkoopbaar. We spreken over ongeveer 350,- toch? Nou over een paar jaar is die wel weer te verkopen voor 150,- en dan steek je dat in een upgrade.
Tsja als je bij de verhuizing toch een nieuwe set koopt kan je beter de 2 kanaals nemen ja. verder ga je hetr verschil tussen die 2 versterkers op goede vloerstaanders echt niet of nauwelijks horen hoor. wat dat betreft zou ik toch echt de 135 nemen.... De HK's staan er om bekend dat ze erg muzikaal zijn (en dat is mijn ervaring ook absoluut met mijn AVR2000 destijds)

[ Voor 5% gewijzigd door EraZor op 05-10-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:58:
[...]

Uiteraard heb ik ook vaak genoeg films in 5.1 gekeken, en het voegt zeker wat toe, dat zal ik niet ontkennen. Als je echter de keuze hebt tussen een goede stereoset en een matige 5.1-set, zou ik persoonlijk in alle gevallen voor de stereoset gaan :P

Heerlijk om zo af en toe een beladen uitspraak bot de discussie in te gooien :+
Jep vandaar ben ik ook van mening om in zijn situatie te zeggen: liever een goede stereoset dan een matige 5.1

Jij hebt zelf een paar prachtige speakers voor 1300,- met een bijbehorende versterker. Een matig 5.1 setje zal niet snel die ervaring geven ;) Maar wat hier beneden staat wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:02:
[...]

Jep vandaar ben ik ook van mening om in zijn situatie te zeggen: liever een goede stereoset dan een matige 5.1

Jij hebt zelf een paar prachtige speakers voor 1300,- met een bijbehorende versterker. Een matig 5.1 setje zal niet snel die ervaring geven ;) Maar wat hier beneden staat wel :*)
met als enige verschil dat een avr135 geen 'matige' versterker is. (en zéker niet vanwege het aantal W's) hang er alleen goede speakers aan.

[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 05-10-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:02:
[...]

Tsja als je bij de verhuizing toch een nieuwe set koopt kan je beter de 2 kanaals nemen ja. verder ga je hetr verschil tussen die 2 versterkers op goede vloerstaanders echt niet of nauwelijks horen hoor. wat dat betreft zou ik toch echt de 135 nemen....
Denk je echt dat het verschil tussen de 3480 en de AVR 135 niet gaat horen op stereo? :/ Daar heb ik dus sterk mijn twijfels bij. Zeg je dit uit ervaring of gok je dat??

Het is niet voor niks dat ze 2 modellen uit brengen waar de één op papier 40 watt rms levert en de ander 120. Lijkt mij dat dat nogal een verschil is, niet alleen qua vermogen. Als jij dit weet en beluistert hebt dan zou ik ook zeggen pak de 135 maar ik denk dat ze toch wel degelijk een ander geluid laten horen in stereo. Al kan ik dat niet met zekerheid zeggen (heb alleen de AVR135 beluisterd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:05:
[...]

Denk je echt dat het verschil tussen de 3480 en de AVR 135 niet gaat horen op stereo? :/ Daar heb ik dus sterk mijn twijfels bij. Zeg je dit uit ervaring of gok je dat??

Het is niet voor niks dat ze 2 modellen uit brengen waar de één op papier 40 watt rms levert en de ander 120. Lijkt mij dat dat nogal een verschil is, niet alleen qua vermogen. Als jij dit weet en beluistert hebt dan zou ik ook zeggen pak de 135 maar ik denk dat ze toch wel degelijk een ander geluid laten horen in stereo. Al kan ik dat niet met zekerheid zeggen (heb alleen de AVR135 beluisterd )
Dat zeg ik uit ervaring ja (al is het met één generatie ouder). Nogmaals die wattages zeggen nvrijwel niks. Uiteraard is er verschil, maar niet veel.

[ Voor 4% gewijzigd door EraZor op 05-10-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:04:
[...]

met als enige verschil dat een avr135 geen 'matige' versterker is. (en zéker niet vanwege het aantal W's) hang er alleen goede speakers aan.
Dat zeg ik ook niet. De speakers zijn toch niet onbelangrijk en volgens mij is die JBL set nou niet echt top of ???
Ze zien er overigens wel mooi uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 05-10-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:06:
[...]

Dat zeg ik ook niet. De speakers zijn toch niet onbelangrijk en volgens mij is die JBL set nou niet echt top of ???
Nope, ben ik met je eens, maar da's de set waar de TS naar kijkt, met alletwee de versterkers....
Ik zou er zelf Dali's of Kef's aan hangen oid. (smaken verschillen érg wat dat betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als je een 5.1-set of een stereoset gaat bouwen voor het zelfde budget, zal de 5.1-set in verhouding altijd matig zijn natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Klopt, maar we hebben het nu alleen over de versterker he? Ik zeg alleen als je een 2.0 opstelling hebt met 2 goede speakers, dat je weinig verschil gaat horen tussen deze twee versterkers. uietraard hoor je vééél meer verschil wanneer je voor, laten we zeggen, 1000 euro 2 speakers aanschaft, of 5 en een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:08:
Als je een 5.1-set of een stereoset gaat bouwen voor het zelfde budget, zal de 5.1-set in verhouding altijd matig zijn natuurlijk :P
Exactly my point O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wormaap schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:08:
Dat zeg ik...

Maar om, als je persé uiteindelijk naar 5.1 wilt gaan, toch de 135 te kopen icm betere speakers is geen gek idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

het gaat hier alleen om de versterker he? niet de speakers?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:09:
Klopt, maar we hebben het nu alleen over de versterker he? Ik zeg alleen als je een 2.0 opstelling hebt met 2 goede speakers, dat je weinig verschil gaat horen tussen deze twee versterkers. uietraard hoor je vééél meer verschil wanneer je voor, laten we zeggen, 1000 euro 2 speakers aanschaft, of 5 en een sub.
budget voor de speakers is idd wat te laag om verschil te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:10:
[...]

het gaat hier alleen om de versterker he? niet de speakers?!
Nee want hij heeft namelijk die JBL speakers op het oog. Het gaat om het totaalplaatje met die speakers. Zie topic titel.

De speakers zijn nu eigenlijk punt 2. Hij vond ze lekker klinken dus wie ben ik om te zeggen koop wat anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

MikeyMan schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:11:
[...]

budget voor de speakers is idd wat te laag om verschil te horen...
het gaat niet om de genoemde 1000 euro, maar om het principe dat je meer speakers moet kopen voor hetzelfde geld. Dáár ga je zeker verscjhil in horen ja (al was het budget 10.000 euro). Ik stel alleen dat je nauwelijks verschil gaat horen tussen deze twee versterkers bij stereogebruik. _> je gaat in elk geval weinig inleveren qua geluidskwaliteit
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

Nee want hij heeft namelijk die JBL speakers op het oog. Het gaat om het totaalplaatje met die speakers. Zie topic titel.

De speakers zijn nu eigenlijk punt 2. Hij vond ze lekker klinken dus wie ben ik om te zeggen koop wat anders. :)
De vraag is toch alleen welke verterker ie moet kopen icm de spekareset en sub? (ik was sowieso voor andere speakers gegaan -> met deze ste ga je het verschil in stereo tussen de 2 genoemde versterkers al helemáál niet horen)

[ Voor 40% gewijzigd door EraZor op 05-10-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

Anoniem: 109647 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:29:
Bij de MediaMarkt hebben ze de volgende aanbieding:
Harman Kardon HK3480 + DVD22 + 2 JBL CST55 zuilen en een JBL CSS10 Woofer.
Dit samen voor 1499 euro.

Mijn huiskamer is ongeschikt voor 5.1 setjes vandaar mijn keuze voor deze mooie stereo set :)
Maar omdat ik binnen 2-5 jaar denk te gaan verhuizen, en zo een high-end hifi product toch iets is wat je voor 5 tot 20 jaar gebruik koopt. Nu kreeg ik ook de mogelijkheid de HK3480 om te ruilen voor de AVR135. voor dezelfde setprijs. Mocht ik namelijk in de toekomst nog eens 5.1 willen dan heb ik ook de mogelijkheid ervoor. Maar de AVR135 heeft 6x40watt uitgangen. en de HK3480 2x 120 watt.
De verkoper gaf aan dat de AVR135 zo in de stellen is dat deze stereo speelt. Is dit correct?
Zonder verlies van geluidskwaliteit en geluidssterkte?
Ik ben een beetje een hifi noob dus vandaar mijn vraag. ;)
Dus wat kan ik het beste aanschaffen uit oogpunt voor de toekomst? (zonder verlies van geluidskwaliteit en sterkte ;))
high-end is relatief, zeker als ik je over JBL hoor praten :*)

misschien zit hier wat voor je bij, naar mijn mening het echte high-end spul:
http://www.rikstoet.nl/

Nooit weg om eens te vergelijken, rik stoets heeft ook audiokamers dus kun je zelf goed het verschil horen. De eigenaar legt je ook graag vanalles uit voor jouw specifieke vragen, een echte audiofiel dus

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 05-10-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:12:
De vraag is toch alleen welke verterker ie moet kopen icm de spekareset en sub? (ik was sowieso voor andere speakers gegaan -> met deze ste ga je het verschil in stereo al helemáál niet horen)
aaaahm....ja ok, want hij heeft min of meer al beslist dat hij die speakers wil. Maar volgens mij meer omdat het een aanbieding is dan dat hij echt naar alternatieven heeft gekeken.

Ik zou voor 1500,- ook wel wat anders kunnen bedenken ja maar de TS moet zich daar eerst maar wat meer mee bemoeien want met de huidige info kunnen we niet zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

OK ik heb me in m'n hele betoog ook alleen beperkt tot de vraag die de TS stelde: "Is de avr135 geschikt voor stereogebruik, of is ie minder dan de 2.0"? Dan is mijn antwoord: "Ja die is uitermate geschikt" en "Nee, hij doet er in stereogebruik nauwelijks voor onder" en "Ja: dan ben je op de toekomst voorbereid"

Als de vraag was: "Zou jij dit doen voor dat geld"; "Nee".

[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 05-10-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:19:
OK ik heb me in m'n hele betoog ook alleen beprkt tot de vraag die de TS stelde: is de avr135 geschik voor stereogebruik, of is ie minder dan de 2.0? Dan is mijn antwoord: ja die is uitermate geschikt en nee, hij doet er in stereogebruik nauwelijks voor onder en ja: dan ben je op de toekmst voorbereid.

Als de vraag was: zou jij dit doen voor dat geld; nee.
Nou vooruit, als jij zegt dat de avr135 nauwelijks onderdoet in stereo dan sluit ik me bij jou aan want ik weet het simpelweg niet. Heb die 3480 nog nooit beluisterd. Dan heeft hij voor hetzelfde geld een 5.1 voorbereide versterker en is zijn 2.0 geluid ook goed.

Ik zou dit zelf ook niet doen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EraZor schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

het gaat niet om de genoemde 1000 euro, maar om het principe dat je meer speakers moet kopen voor hetzelfde geld. Dáár ga je zeker verscjhil in horen ja (al was het budget 10.000 euro). Ik stel alleen dat je nauwelijks verschil gaat horen tussen deze twee versterkers bij stereogebruik. _> je gaat in elk geval weinig inleveren qua geluidskwaliteit
Check...

Hoewel ik met die 10k begin te twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

MikeyMan schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:23:
[...]

Check...

Hoewel ik met die 10k begin te twijfelen ;)
'overdrijven' is my middle name :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

Ha kijk je begrijpt me :) Het totaalplaatje inderdaad! Vooral omdat de speakers zeer mooi afgewerkt zijn en voor mij prima klinkt! die combinatie maakt ze voor mij goed.
Wil namelijk geen zilveren of houten gevallen hebben.

Maar wel grapppig om al het heen en weer gepost te zien van jullie ;)
En ja ik ben inderdaad een gewone consument die alleen vraag waar ik goed aan doe om te kopen van deze 2 producten ;)

En ik heb inderdaad een vrij kleine woonkamer... uit me hoofd weet ik het niet maar het is een 65m2 voor de gehele woning... dus - 1 slaapkamer gang en badkamer (offtopic) :)
Dus denk dat het geluid de kamer wel flink vult met een leuk dvd'tje of een cdtje.
De speakers komen dus niet meer als 4 tot 5 meter van elkaar af te staan.

Bekabeling weet ik nog niet precies wat ik moet kopen, de verkoper MM zei gewone audio kabel, de kabel komt misschien in de plint te liggen langs coax s-utp en stroomkabels. Kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:22:
[...]

Nou vooruit, als jij zegt dat de avr135 nauwelijks onderdoet in stereo dan sluit ik me bij jou aan want ik weet het simpelweg niet. Heb die 3480 nog nooit beluisterd. Dan heeft hij voor hetzelfde geld een 5.1 voorbereide versterker en is zijn 2.0 geluid ook goed.

Ik zou dit zelf ook niet doen voor dat geld.
Bedoel je hiermee dat de AVR 135 minder waard is als de HK3480? (kwa prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kabel maakt inderdaad niet zo gek veel uit, gewoon goede dikke kopen, dan zit het al gauw goed...

Wil je alleen nog met klem (en met EraZor ;) ) aanraden om eens te kijken wat voor speakers je bij die versterker kunt kopen...
En ga dan meteen bij een fatsoenlijke winkel langs... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Kabelsdiscussie ga ik me niet aan wagen. Zorg iig dat speakerkabel dik genoeg is.

Wat speakers betreft: ga eens bij een goedgesorteerde winkel met een dedicated luisterruimte goed luisteren naar efvrschillende merken (neem je eigen CD's mee) en trek daar ruim de tijd voor uit. Speakers gaan véél meer verschil in je geluidsbeleving maken dan de gebruikte versterker (even nog afgezien of dit een 2.0, 5.1 of 7.1 is) gezien je ruimte zal je voor een 2.0 opstelling kiezen. Da's mooi, want dan heb je meer budget per speaker.

Laat je niks aanpraten want niks is zo subjectief als de klank van speakers en hoe jij die ervaart. heb je uiteindelijk je keuze qua speakers gemaakt, kies dna een versterker. Mocht je willen kiezen tussen de 2 HK modellen die je net noemde, dan kan ik je uit ervaring vertellen dat je er bij een 2.0 opstelling nauwelijks verschil tussen gaat horen (dit geldt niet per definitie voor alle merken).

Als je rekening wil; houden met evt. toekomstige 'upgrade' naar 5.1 (puur voor films, aangezien muziek (muv multikanaals sa-cd's e.d.) over het algemeen voor 2.0 bedoeld is) dan zou ik een goede 5.1. versterker (zoals bijvoorbeeld de avr135) aanschaffen. Uiteraard is die IETS minder dan dan dedicated 2.0 versterker VOOR HETZELFDE GELD, maar over het algemeen zul je het iig bij deze versterkers nauwelijks merken.

Persoonlijk zou ik het gebruikte audio circuit niet overslaan... er is op MP een hoop érg mooi spul voor erg weinig geld te vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:43:
[...]

Ha kijk je begrijpt me :) Het totaalplaatje inderdaad! Vooral omdat de speakers zeer mooi afgewerkt zijn en voor mij prima klinkt! die combinatie maakt ze voor mij goed.
Wil namelijk geen zilveren of houten gevallen hebben.

Maar wel grapppig om al het heen en weer gepost te zien van jullie ;)
En ja ik ben inderdaad een gewone consument die alleen vraag waar ik goed aan doe om te kopen van deze 2 producten ;)

En ik heb inderdaad een vrij kleine woonkamer... uit me hoofd weet ik het niet maar het is een 65m2 voor de gehele woning... dus - 1 slaapkamer gang en badkamer (offtopic) :)
Dus denk dat het geluid de kamer wel flink vult met een leuk dvd'tje of een cdtje.
De speakers komen dus niet meer als 4 tot 5 meter van elkaar af te staan.

Bekabeling weet ik nog niet precies wat ik moet kopen, de verkoper MM zei gewone audio kabel, de kabel komt misschien in de plint te liggen langs coax s-utp en stroomkabels. Kan dit kwaad?
Nou ja prima toch? Ik ben het wel met de 2 andere heren eens dat er veel meer te krijgen is hoor. Als je de tijd nog hebt zou ik toch ook nog even wat andere sets beluisteren want er is veel meer wat misschien nog wel veel beter klinkt en net zo mooi is.

Toegegeven, de JBL's zien er wel mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik heb ze nog nooit gehoord: kan dus niet over d espeakers oordelen. Weet wel dat twee vloerstaanders (vrijwel) altijd beter klinken dan sattelieten met een sub......

Zelfs boekenplankers kunnen (veel) beter klinken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De enige sub/sat-set (oe, leuke tongbreker :9) die ik heb gehoord die daadwerkelijk muzikaal klonk was een Revox-set. De sub was laag genoeg gecrosst om niet te horen dat'ie compleet aan de andere kant van de kamer stond, en het overall geluid klonk daadwerkelijk best lekker.
Uiteraard blijft het altijd een compromis, maar ik was door die Revox-set toch wel aangenaam verrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2020
Op de vraag of je verschil hoort tussen AVR135 en HK3480... er is echt een duidelijk verschil. Nu vind ik wel in het algemeen dat home-cinema receivers nooit zo goed klinken voor stereo geluid. Ze kunnen het inderdaad wel, maar ze zullen niet zo mooi spelen als een 'klassieke' stereo versterker.

En dan de speakers... de CST55's zien heeeel erg mooi uit, maar op gebied van klank vind ik ze dan weer een pakje minder, weer mijn mening op gewoon stereo geluid...

Als ik je iets mag aanraden... de HK3480+DVD23 en JBL Northridge speakers (al dan niet met NRE sub) en als radio je niets uitmaakt... HK970+HD970 en Canton LE speakers (zit je nog altijd heel goed van prijs en heb je erg goede stereo-klank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

Bikks schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:49:
Op de vraag of je verschil hoort tussen AVR135 en HK3480... er is echt een duidelijk verschil. Nu vind ik wel in het algemeen dat home-cinema receivers nooit zo goed klinken voor stereo geluid. Ze kunnen het inderdaad wel, maar ze zullen niet zo mooi spelen als een 'klassieke' stereo versterker.
Misschien een dooddoenert, maar ik hoor geen verschil. Zeker als je je 5.1 set in stereo-mode laat spelen kan ik me niet voorstellen dat ik het verschil in kwaliteit zou horen. Maar ik ben dan ook alleen muziekliefhebber en geen audiofiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik denk dat iemand die Northridge's aanraadt ook geen audiofiel is hoor ;) (oei troll troll ;))

Hoe dan ook: ga gewoon luisteren. ben je d'r zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2020
EraZor... het ging hier over speakers voor zijn vooropgesteld budget, en als je dan gaat luisteren naar de CST's of de NRE's, dan mag jij zeggen welke beter klinken.

Of had ik misschien Totem speakers moeten aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of Kef ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Of een stel Mordaunt Short Avant 906i's. Bij Foka heb ik die op een HK3480 gehoord en vervolgens heb ik ze gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die M-S zijn zeker aan te raden ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Bikks schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:16:
EraZor... het ging hier over speakers voor zijn vooropgesteld budget, en als je dan gaat luisteren naar de CST's of de NRE's, dan mag jij zeggen welke beter klinken.

Of had ik misschien Totem speakers moeten aanraden?
Ging me er meer om dat je het verschil tussen die twee versterkers niet/nauwelijks gaat horen en al helemaal niet op die speakers. Ik heb ueberhaupt geen speakeradvies gegeven.

Ga gewoon luisteren naar een aantal speakers die binnen je budget liggen. En dan niet bij de MM, maar bij een hifi winkel mert luisterruimte. Persoonlijk vond ik de Dali Blue serie destrijds voor zi'n prijs heel aardig klinken. Ook KEF, Focal, Dynaudio etc etc hebben heel wat staan ook voor kleinere budgetten. Nogmaals: ik ga je geen speakers aanraden. Ik raad je alleen STERK aan zelf te gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 12:06
Wattage zegt idd niets.

Ik heb de 3550 en die is bij lange na geen 100 Watt, maar een berg power, daar wordt je eng van.

HK geeft idd de watages anders op, maar zelfs dan nog. Wattage zegt geen ene bal. Ook al kan een versterker van mijn part 10000Watt uitgooien, je hebt er niks aan als je maar 2 standen hebt: Zacht en onhoorbaar of ruitensneuvelend en vervormd.

Overigens vind ik de versterker receiver gewedig (ik doe heb wel weg omdat ik naar een kleinere set (en dus lager wattage :) ) wil. De DVD spelers van HK ben ik niet kapot van. Mooi beeld, dat wel. Maar traag, weinig functies voor het geld, en de mijne is al 2 keer stuk geweest. 1 keer software en nu heb ik regelmatig lopend, geinverteerd beeld (nee het is niet de kabel).

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basset schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:11:
Wattage zegt idd niets.

Ik heb de 3550 en die is bij lange na geen 100 Watt, maar een berg power, daar wordt je eng van.

HK geeft idd de watages anders op, maar zelfs dan nog. Wattage zegt geen ene bal. Ook al kan een versterker van mijn part 10000Watt uitgooien, je hebt er niks aan als je maar 2 standen hebt: Zacht en onhoorbaar of ruitensneuvelend en vervormd.

Overigens vind ik de versterker receiver gewedig (ik doe heb wel weg omdat ik naar een kleinere set (en dus lager wattage :) ) wil. De DVD spelers van HK ben ik niet kapot van. Mooi beeld, dat wel. Maar traag, weinig functies voor het geld, en de mijne is al 2 keer stuk geweest. 1 keer software en nu heb ik regelmatig lopend, geinverteerd beeld (nee het is niet de kabel).
Wat zou je nog meer willen van een dvdspeler dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:13:
[...]

Wat zou je nog meer willen van een dvdspeler dan?
Misschien dat ie niet kapot gaat en een fatsoenlijke bediening heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 12:06
Anoniem: 3747 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:08:
[...]

Misschien dat ie niet kapot gaat en een fatsoenlijke bediening heeft ;)
Om te beginnen ja :D

Snelheid bij opstarten, de mogelijkheid als je de DVD speler uitzet, dat deze de volgende keer weer verder gaat waar je gestopt was (dat werkt in deze niet, niet die van mij ieder geval)
Mogelijkheid direct naar het menu te gaan en die rotzooi te skippen van FBI blablabla en suffe spotjes die ik niet wil zien of versneld kan spoelen |:(

Maar hij GAF inderdaad wel een mooi plaatje. Nu moet ik afwachten als iuk hem aanzet of het goed gaat of niet :)

Dus ik ga lekker kijken naar een geluidstechnisch minder geavanceerde all in one set van panasonic a 300 euro met de hoop dat mn mordaunt short speakerset er op aangesloten kan worden.....anders moet ik die ook maar verkopen.

Uiteindelijk. De receivers van HK zijn wel erg goed hoor! En misschien heb ik pech met de DVD speler. Maar traag als dikke P@eP zijn ze

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, het zou allemaal wat sneller mogen... Maar bediening enzo vind ik helemaal niks mis mee...
Pagina: 1