Ik heb via ebay een tweedehands lens gekocht de Sigma 28-70 f2.8 EX ASP. Ik heb de verschillende sites ervoor doorgepluist (Fred en miranda en photozone.de) en daar kwam de lens er goed uit. Af en toe werd wel genoemt dat ie op 70mm f2.8 wat soft was. Nu wou ik wat testshots van mijn aquarium maken, maar die fotos waren echt TE soft. Dus ff verder getest met een blaatje papier en een statief. Met de volgende resultaten:
Eerst een overzicht voor het id van grote (f2.8 70mm)

100% crops en niet verscherpt.

De focus kan in de verschillende fotos net ff anders liggen, was vergeten om de focus te locken
Ik schrok echt van de 50-70mm f2.8-4 plaatjes. Een beetje soft alla maar dit! 35-28 is beter. Verwacht ik gewoon te veel. Dit zijn natuurlijk lettertjes van 0,5cm maar toch.
Mijn vraag is dan ook: Is dit normaal? Zo niet ga ik contact opnemen met de verkoper.
Eerst een overzicht voor het id van grote (f2.8 70mm)

100% crops en niet verscherpt.

De focus kan in de verschillende fotos net ff anders liggen, was vergeten om de focus te locken
Ik schrok echt van de 50-70mm f2.8-4 plaatjes. Een beetje soft alla maar dit! 35-28 is beter. Verwacht ik gewoon te veel. Dit zijn natuurlijk lettertjes van 0,5cm maar toch.
Mijn vraag is dan ook: Is dit normaal? Zo niet ga ik contact opnemen met de verkoper.