SQL probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• martijnmaas370
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo, ik moet voor school een case maken over Volleybal. Nu heb ik al een aantal queries bedacht, maar het lukt me niet om bij de querie van tabel wedstrijd een nieuwe querie te maken die alleen de wedstrijden van een bepaald team weergeeft. Deze querie geeft alle wedstrijden door:
SELECT wedstrijd.datum, wedstrijd.tijd, wedstrijd.veld, (SELECT team.teamnaam
FROM team
WHERE wedstrijd.team1=team.team_ID) AS team_1, (SELECT team.teamnaam
FROM team
WHERE wedstrijd.team2=team.team_ID) AS team_2, (SELECT team.teamnaam
FROM team
WHERE wedstrijd.scheids_team=team.team_ID) AS Scheids_team
FROM wedstrijd;

hoe kan ik die aanpassen zodat ik een parameter in moet voeren (met de code: team.teamnaam = @enter_teamnaam oid) en dan de wedstrijden van dat team krijg?

(de database is hier geuploaded) *SNIP*

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 04-11-2007 22:45 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Ik snap geen bal van je uitleg, je query is onleesbaar zonder [code=sql] eromheen en ik ga geen 30 seconden wachten om je database te mogen bekijken.

Professionele website nodig?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste martijnmaas370,

Zoals je in onze Programming Beleid Quickstart kunt lezen verwachten we wel wat meer gegevens in een topicstart dan dat je ons nu geeft. Het is hier niet de bedoeling dat je in 1 vage regel je probleem omschrijft en dan een link naar je probleem dumpt en dat wij het 'even' voor je oplossen. Ik heb absoluut geen probleem met een nieuw topic hier, maar zorg dan wel dat het voldoet aan (alle!) punten van de quickstart en post alleen (relevante!) code/tabelnamen/velden etc die voor ons van interesse zijn om je te helpen bij je probleem.

Overigens, als je code/query's post, gebruik dan code tags en bedenk dan meteen een betere topictitle die de lading wat meer dekt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 04-11-2007 22:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.