Realistic Optimus T-200

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Op Marktplaats werd mijn interesse gewekt door een leuke set speakers, te weten een set (Sony :? ) Realistic Optimus T-200.

Ik weet echter niet zo veel van deze speakers. Wat ik wel weet is dat de huidige eigenaar de woofers heeft vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/optimus.jpg

Morgen ga ik langs om te kijken en te luisteren uiteraard. Kunnen jullie me nog tips geven waar ik op moet letten? Of algemene informatie over dit type speaker? Volgens de eigenaar zijn ze al ruim 20 jaar oud, maar omdat de woofers zijn vervangen moeten ze nog prima voor lange tijd meekunnen.

Op het eerste gezicht lijken ze er best goed uit te zien, maar de woofers doen me een beetje goedkoop overkomen. De eigenaar vertelde me dat de woofers 65 euro per stuk hebben gekost. Tja, dit moet ik dan maar aannemen. Ik vraag me ook sterk af of hij wel rekening heeft gehouden met de frequentiebereiken van zowel de woofers als het scheidingsfilter. Zoiets moet toch eerst doorgerekend worden?

Mijn muziekvoorkeur ligt voornamelijk bij house & dance en speakers moeten best wel een beetje hard kunnen... :) Hou wel van boom boom.

Graag jullie meningen.

Mijn YouTube Channel

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Persoonlijk zou ik hier niet te veel vertrouwen in hebben.
Vooral om de woofers zijn vervangen, je kunt eigelijk niet andere woofers plaatsen zonder het hele filter opnieuw te berekenen.

Portfolio

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hou je van boom boom, dan hoef je geen zorgen te maken over het filter. Gewoon luisteren en kopen als het bevalt. Hoeveel de woofers hem hebben gekost maakt ook niet uit toch? Maar meer dan 10 euro per stuk zullen ze niet waard zijn.

Hoeveel vraagt de verkoper voor deze luidsprekers?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Als het lekker klinkt is het beter dan een doorgerekende combinatie dat kut klinkt. Jammer alleen dat die woofers zo bruut lelijk zijn :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
De verkoper vraagt 150 euro voor de set. :/

De woofers ogen me een beetje van type DIY van Conrad:

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/diy.jpg

..en die kosten maar € 13,95 per stuk (nieuw).

150 euro voor een set speakers met niet bijbehorende woofers vind ik toch nog aardig prijzig.
Dan spaar ik liever door voor de JBL Northridge E100 luidsprekers. Weet ik zeker dat ik wat goeds in huis haal. :)

[ Voor 101% gewijzigd door Snowwie op 05-11-2007 02:49 ]

Mijn YouTube Channel

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Kijk ook eens naar Klipsch luidsprekers. Daarbij heb je meestal veel luidsprekers voor relatief weinig geld.

Portfolio

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Snowwie schreef op maandag 05 november 2007 @ 02:39:
De verkoper vraagt 150 euro voor de set. :/

De woofers ogen me een beetje van type DIY van Conrad:

[afbeelding]

..en die kosten maar € 13,95 per stuk (nieuw).

150 euro voor een set speakers met niet bijbehorende woofers vind ik toch nog aardig prijzig.
Dan spaar ik liever door voor de JBL Northridge E100 luidsprekers. Weet ik zeker dat ik wat goeds in huis haal. :)
Precies! :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Nee, dit ziet er echt niet uit als iets wat je in huis wil halen. Ook nog eens 130 euro te veel. Ik zou er niet eens over peinzen.
Pagina: 1