allereerst: kon geen New user topic vinden, dus dan hier maar: Hallo allemaal.
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb een desktop PC,WinXPpro, bedraad aan mijn ADSL modem hangen (lokaal ip 192.168.1.33)
en sinds kort een laptop, Vista Home prem, draadloos aan dezelfde ADSL (lokaal ip 192.168.1.34)
Op beide kan ik internetten, maar ik krijg geen toegang tot bestanden op de andere computer (heen en terug). Ik kan vanaf de desktop de laptop niet pingen:ping 192.168.1.34 Time-out
Pingen vanaf de Laptop naar de desktop lukt wel
Ook van beide computers pingen naar de modem (ping 192.168.1.254) lukt wel
Ik heb op beide computers bestandsdeling aanstaan.. beide dezelfde werkgroepnaam gegeven... shares aangemaakt , maar krijg het niet werkend..
Iemand hier een idee

edit: lijkt een beetje op dit verhaal
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb een desktop PC,WinXPpro, bedraad aan mijn ADSL modem hangen (lokaal ip 192.168.1.33)
en sinds kort een laptop, Vista Home prem, draadloos aan dezelfde ADSL (lokaal ip 192.168.1.34)
Op beide kan ik internetten, maar ik krijg geen toegang tot bestanden op de andere computer (heen en terug). Ik kan vanaf de desktop de laptop niet pingen:ping 192.168.1.34 Time-out
Pingen vanaf de Laptop naar de desktop lukt wel
Ook van beide computers pingen naar de modem (ping 192.168.1.254) lukt wel
Ik heb op beide computers bestandsdeling aanstaan.. beide dezelfde werkgroepnaam gegeven... shares aangemaakt , maar krijg het niet werkend..
Iemand hier een idee
edit: lijkt een beetje op dit verhaal
[ Voor 6% gewijzigd door JAMF op 04-11-2007 13:58 ]
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen