[939&mem]4x 400MHz 512MB loopt op 333MHz snelheid

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:25

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hoi heb een ASUS A8N5X mobo en heb er net 2 spare 512MB dimm's bij geprikt en nu loopt mijn geheugen op 333MHz

Dit zijn 2 sets dimm's
2x HiperX PC3200 512MB CAS 2 in bank 0
2x Corsair PC3500 512MB CAS 2 in bank1

Had deze sets in mijn game PC asus A8N SLI waar het prima werkte op 400MHz

Maar op de A8N5X (HTPC) waar ik ze nu in heb geplaatst draaide ze op 333MHz en als ik de bios op 400MHz zet en timing op CAS 3 boot mijn PC niet meer en moet ik de bios resetten

Iemand een idee waar het aan kan liggen ?

Heb bios ook geupdate naar de laatste versie

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je gebruikt bij beide moederborden processoren met dezelfde stepping? Sowieso is het wel handig om even te vertellen welke steppings het dan zijn.
Anders is het misschien het gevalletje wat hier in de FAQ beschreven wordt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _the_crow_ op 04-11-2007 13:23 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat je systeem wel overweg kan met 4 dimmen op 200MHz? Veel bordjes klokken met 4 dimmen terug naar 166MHz. De manual vermeldt er eigenlijk niets over dus daar hebben we weer weinig aan.

Kijk dus eerst eens of het met jouw chipset e.d. uberhaupt wel mogelijk is.

Verwijderd

De A8N serie zet de snelheid op 333 als er 4 bankjes bezet zijn. Als je de manual er een bij zoekt dan zal het daar ook wel in moeten staan. Dit is namelijk ook het geval van mij A8N-E.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:26:
De A8N serie zet de snelheid op 333 als er 4 bankjes bezet zijn. Als je de manual er een bij zoekt dan zal het daar ook wel in moeten staan. Dit is namelijk ook het geval van mij A8N-E.
Dat is alleen bij sommige versies van het BIOS en dan nog is handmatig forceren een mogelijkheid. De AUTO-instelling geeft inderdaad 333MHz. Maar de werkelijke beperking zit in de processor en niet zozeer in het moederbord.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Bijde CPU's zijn van dezelfde stepping en chipset is ook het zelfde

Link naar CPU-Z screendump van CPU en geheugen settings
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/5895/96579580tw7.th.jpg
.
.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:37:
Dat is alleen bij sommige versies van het BIOS en dan nog is handmatig forceren een mogelijkheid. De AUTO-instelling geeft inderdaad 333MHz. Maar de werkelijke beperking zit in de processor en niet zozeer in het moederbord.
Dat dacht ik dus ook, wist alleen dat je de timing terug naar CAS 3 moest zetten wat ik ook gedaan had.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

player-x schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:25:
Dat dacht ik dus ook, wist alleen dat je de timing terug naar CAS 3 moest zetten wat ik ook gedaan had.
Waarom zou de CAS latency naar 3T terug moeten? Alleen de commandrate moet naar 2T met vier dimmetjes. Anders krijg je sowieso een lagere snelheid. :)

Pagina: 1