Toon posts:

Beste volgorde geheugen plaatsen verschillende bankjes

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc was uitgevoerd met 2 x 512 mb Kingston (DDR2 PC 6400), 1 in het 1e slot, de ander in het 3e.

ik wilde er nog 2x512mb bij hebben dus heb ik een bestelling geplaatst bij de winkel, alleen nu krijg ik per ongeluk voor dezelfde prijs (foutje vd zaak) 2 x 1GB.

Ik draai Win XP Pro, maakt het uit in welke volgorde ik de geheugenbankjes plaats? Dus moet 2 x 512 mb bij elkaar en 2x 1GB? Want op dit moment zitten ze dus willekeurig erin. Hoe kan ik meeste voordeel halen uit deze uitbreiding van 1 naar 3 GB, want qua snelheid vind ik de prestaties nogal meevallen, niet zoveel waarneembaar verschil. Moederbord is een MSI P965 Neo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:13 ]

Verwijderd

Jouw moederbord ondersteund dual channel volgens mij, dus ik zou 2x gelijk geheugen in de bijbehorende dual channel banken zetten.
Dus als bank 1 en 3 voor dual channel 1 is, en bank 2 en 4 voor dual channel 2 is (om het maar zo even te noemen) moet je in dc 1 de 2 x 512 of 1 gig zetten en in de andere het andere geheugen.

Trouwens, je hebt wel geluk. :P

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-04 09:07
voor zo ver zie ik dat je geheugen slotjes groen en oranje zijn , ik stel daarom voor om de beide kingston in het zelfde kleur en de 2x 1gb in de andere kleur.

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
ok, het zijn dus 2 groene en 2 oranje slots, bij de ene kleur staat DIMM1 en DIMM2. Bij de andere kleur DIMM 3 en 4. Ik heb nu de 2x 1GB in de 1e 2 gestopt, en de 2x512 in de laatste 2. Eens testen wat voor resultaat dit geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 14:04 ]

Verwijderd

Volgens mij (na wat zoekwerk) klopt dit idd, de 2 dezelfde gekleurde banken zijn voor de dual channel modus.

Verwijderd

In het boekje van je mobo staat dit allemaal heel netjes uitgelegd? Kijk gewoon even in je manual :) ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Voordat je een topic opent is het de bedoeling dat je wat verder kijkt dan je neus lang is. Nog los van wat er in je handleiding en de PMG FAQ hierover staat had het moeten opvallen dat er al een nagenoeg identiek topic loopt (maar dan met iets betere topicstart): Volgorde geheugen plaatsen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.