Passthrough van mp3 naar receiver (met WinAmp oid.)

Pagina: 1
Acties:

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01 21:18
Ik weet niet zeker of dit topic in dit forum thuishoort, na wat twijfelen toch maar hier gezet.

Ik heb een Auzentech HDA 7.1 DTS Connect die ik met een optisch kabeltje heb aangesloten op mijn JVC 5.1 receiver.

Nou maak ik met deze kaart gebruik van live DD/DTS encoding omdat ik op die manier 5.1 sound van games naar mij receiver kan krijgen. Nou is er echter ook een "bijkomst" dat als ik muziek afspeel dit ook wordt ge-encode naar DTS en ik het ook uit mn centerspeaker krijg, wat niet bepaald fijn is. De oplossing is natuurlijk het encoding uitzetten of de centerspeaker uitzetten... maar dan kan ik niet gamen + muziek tegelijk doen.

Hoe kan ik zorgen dat deze mp3's niet worden ge-encode zodat het gewoon stereo uit 2 speakers komt zonder het encoding uit te zetten? Ik heb al zitten zoeken en zoeken in de options en plugins van winamp maar dat biedt geen uitkomst... ook hier op GoT heb ik met de search niets kunnen vinden.

Eigenlijk heb ik wel al een kleine oplossing, ik heb foobar geinstalleerd en daar zit een DSP in die "convert stereo to 4 channels" doet en dan komt het geluid zelfs uit alle speakers behalve de center! (het meest ideale eigenlijk) maar ik snap écht geen zak van dit programma en vind het lang niet zo fijn als winamp, maarja het is ook nogal een banale omzeiling van het probleem, ik wil gewoon het stereo signaaltje van mijn mp3's direct naar mijn receiver sturen.

Iemand nog enige suggesties?

Verwijderd

Gewoon zoals je het nu doet en op je receiver "all channel stereo" aanzetten bij je DSP? Werkt in ieder geval wel op mijn RX-6042 (ook JVC) hoewel ik meestal alleen fronts aanheb bij MP3, oftewel surround uitzetten en DSP ook. Werkt prima, ook vanaf digitale inputs. Ben je al die crap van Foobar etc ook niet nodig ;) .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:10 ]

• Xeanor
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:08:
Gewoon zoals je het nu doet en op je receiver "all channel stereo" aanzetten bij je DSP? Werkt in ieder geval wel op mijn RX-6042 (ook JVC) hoewel ik meestal alleen fronts aanheb bij MP3, oftewel surround uitzetten en DSP ook. Werkt prima, ook vanaf digitale inputs. Ben je al die crap van Foobar etc ook niet nodig ;) .
Het gaat er juist om dat het nu wél uit ALLE speakers komt, wat ik dus niet wil. (voor muziek)

Ik heb trouwens een RX-5062. Ik wil ook gewoon alleen de fronts aan hebben bij muziek dus, zonder mijn DTS encoding uit te schakelen. :P

Het kan dus wel... ik heb in principe alleen een kleine plugin nodig voor winamp, maar ik vind het nergens. Als ik films afspeel dan wordt het DD/DTS behorend bij de film ook gewoon direct doorgestuurd naar mijn receiver, als mijn geluidskaart op DTS staat en ik speel een DD film af, dan springt mijn receiver naar DD, die geluidskaart komt er dus niet aan. Zo wil ik dat ook voor muziek. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Xeanor op 04-11-2007 13:57 ]

Verwijderd

Dan had ik de vraag niet goed begrepen. Je wilt dus "gewoon" een MP3 omzetten naar DD of DTS encoded maar dan wel stereo ipv 5.1 begrijp ik dat goed?

• Xeanor
Jep. Dat begrijp je goed. :P

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 17:57

Metro2002

Memento mori

Is dat niet in te stellen in je geluidskaart instellingen? al zal het ben ik bang wel lastig worden om én winamp in 2 kanaals én je game in 5.1 tegelijk weer te geven :/

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Waarom niet gewoon 2 of 3 analoge lijntjes erbij trekken? Aansluiten op een multichannel analoge input op de receiver. Ben je van het probleem af.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Xeanor
Metro2002 schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:33:
Is dat niet in te stellen in je geluidskaart instellingen? al zal het ben ik bang wel lastig worden om én winamp in 2 kanaals én je game in 5.1 tegelijk weer te geven :/
Ik kan idd wel gewoon instellen van: stereo sound via digitale output. Dan heb ik dus maar max. 2-kanaals :P
ShittyOldMan schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:02:
Waarom niet gewoon 2 of 3 analoge lijntjes erbij trekken? Aansluiten op een multichannel analoge input op de receiver. Ben je van het probleem af.
De receiver heeft geen multichannel analoge input. Alle analoge inputs zijn stereo. :P

Zoals ik al zei... met foobar krijg ik eigenlijk precies wat ik wil, maar ik wil dat programma niet gebruiken... het moet toch ook gewoon mogelijk zijn met winamp, desnoods WMP ? Ik moet eigenlijk gewoon een plugin hebben die het geluid van mp3's convert naar 4-kanaals of gewoon direct doorstuurt naar mn receiver zonder dat mn geluidskaart ermee gaat kloten, dat gebeurt ook gewoon met een DD of DTS filmpje in media player classic, lukt echter niet met mp3 in media player classic. :(

[ Voor 24% gewijzigd door Xeanor op 04-11-2007 19:11 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 14:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In Winamp switchen tussen wave out of direct sound (geen idee wat je nu hebt, maar verander het eens). Geen idee of dat helpt, maar wie weet?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Xeanor
Orion84 schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:26:
In Winamp switchen tussen wave out of direct sound (geen idee wat je nu hebt, maar verander het eens). Geen idee of dat helpt, maar wie weet?
Heb ik al geprobeerd, zit helemaal geen verschil tussen.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:24

GreyGhost

Het is een spook

Heb je wel eens een van deze plugins gebruikt?

Bij deze kun je het center channel gewoon uitzetten:
ATsurround

Bij deze het volume van het centerchannel op 0
5.1 channels

Verder niet zelf geprobeerd.

For I am grey, between the darkness and the light

• Xeanor
GreyGhost schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:42:
Heb je wel eens een van deze plugins gebruikt?

Bij deze kun je het center channel gewoon uitzetten:
ATsurround

Bij deze het volume van het centerchannel op 0
5.1 channels

Verder niet zelf geprobeerd.
Yes! Die eerste doet het em! _/-\o_

Die tweede had ik zelf al geprobeerd maar gaf opeens een ENORM ruissignaal door mn speakers heen, verder had ik nog 5 andere plugins ofzo geprobeerd maar werkten ook allemaal niet.

Die 1e werkt, gewoon centerspeaker uitzetten idd :) Perfect!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

En als je nu een spel speelt met MP3 aan? Krijg je dan een soort mix van 5.1 spelgeluid en 4 kanaals MP3 geluid in een DTS verpakking?

Zou hip zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xeanor
Yep, dat krijg ik. Alles in een DTS pakketje, games is 5.1 en mp3 is 4 channel. :)

Heb alleen nog het kleine probleem dat de volume slider van WinAmp niet meer functioneert met deze plugin.... Edit: Gefixed, volume control stond uit. :P

[ Voor 128% gewijzigd door Xeanor op 04-11-2007 22:20 ]

Pagina: 1