[ubuntu] undelete files die op mount stonden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

Thuis heb ik een server draaien op de laatste versie van ubuntu.
Hieraan hangen 2 externe schijven, deze zijn gemount op bepaalde locaties zodanig dat deze toegankelijk zijn voor de gebruikers van ons netwerk.

Nu blijtk dat door het verwijderen met rm -r (als sudo) van de mount folder alle bestanden verdwenen zijn uit die map op de schijf.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals ntfsundelete, maar deze brengt geen gewenste resultaten op.

Het is een ntfs schijf.

Wat kan ik hier best aan doen? Via windows programma's die ntfs schijven recoveren proberen?
Ik ben ten einde raad, meer dan 200Gb aan data weg...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me eerlijk gezegd weinig Non-Windows Operating Systems specifiek, heb je OM FAQ / Beleid al eens doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, rm -r moet je ook echt voorzichtig behandelen. Zo zie je maar weer :)

Als het een NTFS partitie is zou ik em aan een Windhoos bak hangen en dan met GetDataback for NTFS je data terugslepen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Ok die ga ik eens proberen, ik heb er in het verleden ook al eentje moeten recoveren voor een vriend, verschillende programma's geprobeerd zonder enig resultaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Nothing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien nog met een ander programma proberen? Boomerang misschien (ik heb geen ervaring met hun NTFS recovery, maar voor een HFS partitie heeft 't bij ons goed gewerkt).
Pagina: 1